----45+++++ kuumeiset

Stressiasiat on kyllä mielenkiintoisia - positiivinen stressi on mielestäni hyvä asia, sillä ainakin itse tässä ratsastanut aikuisiän. Mutta tottakai se oma luonne ja stressin luonne on ne ratkaisevat. Mä hakeuduin nyt töihin, sitä stressin luonnetta muuttaakseni:grin! Löytyi tästä kotikylältä pikku ravintola jonne nyt itseni vein oppimaan uusia juttuja, ihan vaan yks ilta viikossa meiningillä. Saa muuta ajateltavaa kun tämä raskautuminen:happy119. Tollanen uuden sisäistäminen vie kuitenkin keskittymisen nippailujen tunnustelulta..

Tunnen montakin tapausta jossa raskautuminen on tullut siinä kohtaa kun on mielessä luovutettu. Meillä oli yksi naapuri jossa selittämätööntä lapsettomuutta ainakin 10 vuotta, heillä oli yksi adoptiolapsi ja toisen haku käynnissä. Kun he vihdoin kuuden vuoden odotuksen jälkeen pääsivät hakemaan tytärtään maapallon toiselta puolelta, testasi hän hakureissullaan plussan! Niin heille syntyi puolen vuoden sisällä vielä identtiset kaksoset, vaikkakin komplikaatioiden kautta ja liian aikaisin, mutta suurensuuri ihme tämäkin!
Tätähän ei varsinaisesti voi soveltaa, kun mieli ja keho kipuilee sitä lasta, mutta on mielestäni huikean ihmeellistä!
Oikeasti lapsen saaminen on niin suuri ihme, ettei sitä oikein käsitä.
Todellakin!
 
Itsellä noi tissioireet oli todellisia ensimmäisten lasten kohdalla, sittemmin ei enää tuntemuksia paljon käytetyissä venyneissä kärpäslätkissä ole ollut. Äh, muistui taas mieleen se tyhjäntissin syndrooma...enpä taidakaan lopettaa imettämistä, paljon terhakkaampaa näin.
 
Ja noi sota-aikojen lapsiasiat, eipä ne kaikki ole silloinkaan lisääntyneet vaikka kuinka olisi toiveitakin ollut. Sen ajan sosiaalitoimeahan oli jakaa lapset tasaisemmin vaikka sisarusten kesken niillekin perheille joille ei omia syntynyt. Eikä näistä välttämättä puhuttu kenellekään totuutta, häpeällinen asia kun oli.

PIkkasen kärjistetysti tämä tuli:grin, ei ne nyt toki kaikki oo lapsiaan jaellut sulle-mulle meiningillä, mutta oma isoisä oli tälläinen siskon siskolle lahjoittama lapsi.
 
Muokattu viimeksi:
Ainoat tuntemani adoptioperheet taas eivät ole biologista lasta saaneet edes sitten kun perheessä on adoptiolapsi.

Toisaalta yksi tuttu mainitsi sellaisestakin ihmeestä, että varhaisultrassa oli havaittu erimunaiset kaksoset, vaikka odottajalle oli pakastealkiosiirrossa siirretty vain yksi alkio... eli samassa pakastealkion siirtokierrossa oli saanut alkunsa myös luomuvauva.
 
Ainoat tuntemani adoptioperheet taas eivät ole biologista lasta saaneet edes sitten kun perheessä on adoptiolapsi.

Toisaalta yksi tuttu mainitsi sellaisestakin ihmeestä, että varhaisultrassa oli havaittu erimunaiset kaksoset, vaikka odottajalle oli pakastealkiosiirrossa siirretty vain yksi alkio... eli samassa pakastealkion siirtokierrossa oli saanut alkunsa myös luomuvauva.

Aika huikeeta!
 
No niin. Tämäpä se olisikin ihmeiden ihme.
Mun äiti oli nähnyt unta erivärisistä kaksosista. Ei niitä sit meille ainakaan tullu :)
Omalla kohdalla kyllä tosi paljon tehty lääkkeellisiin kiertoihin siirtoja, jolloin ei tietty mitään mahiksia yllätystupliin tässä mielessä.
Äskeinen ovistesti ihan hailu, annanpa olla, ei niitä toimita tuhlata.
Limoista: tässä kierrossa vain valkoista valkkaria, ei yhtään ovislimaa. Viime kierrossa tuli monta viikkoa ovislimaa.
 
Mihinkähän se kaksosuusriski muuten perustuu näin kypsillä naisilla? Ehkä munasarjat sylkee niitä viimesiä muniaan kerralla enempi että tsänssit kasvaisi?
kelpaisi kyllä tuplat:Heartred:Heartred!! Mutta jos nyt valita täytyisi, niin riittäisi tännekin yksi oikein mainiosti:Heartred!! oon kauhulla joskus miettinyt miten menisi elämäntyyli uusiksi jos tuplat siunaantuisi. Yhdet kädet ei selviäisi tästä kaikesta..

kp13, nyt vois olla vaikka raskaana:shy:, on ainakin kovasti yritetty:woot:.
 
kelpaisi kyllä tuplat:Heartred:Heartred!! Mutta jos nyt valita täytyisi, niin riittäisi tännekin yksi oikein mainiosti:Heartred!! oon kauhulla joskus miettinyt miten menisi elämäntyyli uusiksi jos tuplat siunaantuisi. Yhdet kädet ei selviäisi tästä kaikesta..

kp13, nyt vois olla vaikka raskaana:shy:, on ainakin kovasti yritetty:woot:.

Lambi :) Jos tuplat sattuisi, pitäis palkata joku lastenhoitaja...ei asu sukulaisia lähellä, eikä muitakaan tuttuja. Onko teillä?

Toivotaan, että oot nyt raskaana!!:Heartpink

Mullakin on epäilys, että olen nyt raskaana tässä kierrossa. Nyt muuten juon kahviakin kielloista huolimatta, vuoteen en ole maistanut. Ompa oikein maukasta kerman kera :laughing002

Plussaa kaikille!!:blob6:blob3:blob6:blob7:blob3
 
Eikös muuten ikä lisää kaksosriskiä? Munasarja reppanat huutaa hoosiannaa ehkä näin vois käydä. No en laittaisi pahakseni, mutta yksikin kelpaa mainiosti.

Vastavirran akka :)

Oiskin noin:laughing002....vuoden ajan rampannut ultrassa ja vaan yksi irronnut per kierto....
Oisko enemmän geeneissä?
 
Äskeinen ovistesti ihan hailu, annanpa olla, ei niitä toimita tuhlata.
Limoista: tässä kierrossa vain valkoista valkkaria, ei yhtään ovislimaa. Viime kierrossa tuli monta viikkoa ovislimaa.
Ovis oli mulla tässä kierrossa 5-6 päivää myöhässä. Kuten aiemmin tässä ketjussa mainitsin, käväisin kp 13 ultrassa vanhemmalla rivigynellä, joka totesi myötätuntoisesti, että ovuloimaton kierto eikä kannata vakavasti enää muutenkaan yritellä luomusti. Nöyrästi otin tosiasian vastaan, kunnes vajaan viikon päästä alkoi ilmaantua ovisoireita. Testasin kaiken uhalla ja silmiin rävähti kaksi räikeänpunaista viivaa. Sitä ennen olin saanut kaikenlaisia sekalaisia haaleita viivoja. Kaikkea sitä siis sattuukin eli mahdollisuuksia on.
 
Pernilla :) Pelkkä tressi ei ole pahasta. Pieni tressi on hyvästä ja pitää valppaana :)

Täysi toimettomuus on pahempi, kuin hyvä tressi.

Ja tressiäkin pystyy oppia hallitsemaan! Asioiden priorisointi, turhat kissanristiäiset pois aikataulusta, keskittyminen jne....

Toki sitten kun on raskaana, toimettomuus on parempi, kuin tressi :)
Pieni stressi pitää hyvässä perusvireessä - näin on :)

Omalla kohdallani ongelma on ollut ajoittainen oman levon ja unen tarpeen alhainen priorisointi.

Pienten lasten äitinä näinä myöhään alkaneina elämän ruuhkavuosina olen jo oppinut sivuuttamaan kaikki turhat vouhotukset.
 
Takaisin
Top