----45+++++ kuumeiset

Nyt stressi pois. Vaikeuttaa raskautumista.

Vastavirran akka :) Klinikalla tosin väittivät, ettei tressi vaikuta mitenkään raskautumiseen, vaan munasolu itse.

Kuulemma sota-ajoillakin saatiin lapsia ja vieläpä todella paljon. Silloin tressi oli kova, mutta lapsia tuli.

Klinikka tyrmäsi täysin, kun sanoin, että töissä on "vähän" tressiä. Ei vaikuta oli vastaus! Se on - klisee!:wacky:
 
Itse testailen usein. Yleensä alotan dpo8. Kiinnittymisestä kolmen vrk päästä pitäisi näkyä jotain testissä. Eli itsellä dpo 9 tai 10. Päivä 10 on usein synkkä. Toinen on tissit. Niitä tölkin ja ihmettelen. Katselen, että onko yhtään tummuneet. Hauska harrastus tämäkin.
Minäkin aloitin tällä kertaa jo dpo 8, mutta testasin vasta töiden jälkeen, koska aamulla aina oli niin kiire. Minussa niissä alkuillan testeissä oli näkyvinään jotain plussaan viittavaa tapahtumaa. Tänään testasin eka kertaa aamulla.
 
Vastavirran akka :) Klinikalla tosin väittivät, ettei tressi vaikuta mitenkään raskautumiseen, vaan munasolu itse.

Kuulemma sota-ajoillakin saatiin lapsia ja vieläpä todella paljon. Silloin tressi oli kova, mutta lapsia tuli.

Klinikka tyrmäsi täysin, kun sanoin, että töissä on "vähän" tressiä. Ei vaikuta oli vastaus! Se on - klisee!:wacky:
Samalta klinikalta kyllä aikoinaan todettiin, että (kesä)lomailulla voi olla positiivinen vaikutus.

Jos stressi nousee sille tasolle, että oma jaksaminen on vähissä eikä ehdi riittävästi huolehtia itsestään, niin eiköhän sillä jotain vaikutusta ole - jos ei muuta niin ainakin tässä iässä, kun mahdollisuudet ovat jo muutenkin minimaaliset.
 
Samalta klinikalta kyllä aikoinaan todettiin, että (kesä)lomailulla voi olla positiivinen vaikutus.

Jos stressi nousee sille tasolle, että oma jaksaminen on vähissä eikä ehdi riittävästi huolehtia itsestään, niin eiköhän sillä jotain vaikutusta ole - jos ei muuta niin ainakin tässä iässä, kun mahdollisuudet ovat jo muutenkin minimaaliset.

Ompas jännä....:scratch
Mä kun luulin vielä fiksuja esittäväni inssin päälle. Ei merkitystä ja kerroin sen miehellekin, ettei haittaa raskautumista, vaikka pommit taivaalla lentäis.... Sodasta puhui siellä klinikalla hoitaja esimerkkinä tressistä.

Ei siis vaikuta, vaikka päivittäin töissä huudetaan ja potkitaan seiniä:laughing002
Ei muuten vaan kestä enempää.
 
Monet nuoretkin kärsivät lapsettomuudesta. Ainakin nykyaika on kiireistä ja stressaavaa monelle. Oikeasti lapsen saaminen on niin suuri ihme, ettei sitä oikein käsitä.

Vastavirran akka :)
Jos näissä olosuhteissa 45+++ tulee raskaaksi, voi vain ihmetellä. Joku varmaan sanoisi, ettei kannata edes yrittää:sad010
Sittenpä tuon näkee, jos tässä kierrossa luomuplussa pärähtää!:laughing002

Tosin en usko, koska töissä on aivan järkyttävää. On pakko todeta, että toisen henkilön (ylempi arvoinen) jatkuva agressiivinen käytös ei ole helpoimmasta päästä kestää....Se on yllättävän haastavaa, eikä pitäisi olla edes mahdollista tavallisella työpaikalla.

Selviä siinä sitten kotona vielä kipeän 2-vuotiaan kanssa. Minusta tilanne vastaa tressin osalta ihan sotatilaa:whacky011

Vatsaa nipistelee silti jännästi - dpo 5
 
Ei kaikilla tietenkään, mutta minulla aiheuttaa. Tuolta vasemmalta sivustalta kipeytyy, kun on raskaana. Siitä tämä tökkiminen. Ja nännit tummuu. Ei mustelmia.
Rinnoista minäkin raskauden tunnistan. Viimeistään sinä päivänä, kun selkeä plussa. Ero on ihan selvä normaaliin verrattuna. Viimeksi kesällä edellisessä raskaudessa tarkkailin joka päivä hcg:n nousua tuntemuksistani rinnoissa.
 
Jos stressi nousee sille tasolle, että oma jaksaminen on vähissä eikä ehdi riittävästi huolehtia itsestään, niin eiköhän sillä jotain vaikutusta ole - jos ei muuta niin ainakin tässä iässä, kun mahdollisuudet ovat jo muutenkin minimaaliset.

Pernilla :) Pelkkä tressi ei ole pahasta. Pieni tressi on hyvästä ja pitää valppaana :)

Täysi toimettomuus on pahempi, kuin hyvä tressi.

Ja tressiäkin pystyy oppia hallitsemaan! Asioiden priorisointi, turhat kissanristiäiset pois aikataulusta, keskittyminen jne....

Toki sitten kun on raskaana, toimettomuus on parempi, kuin tressi :)
 
Rinnoista minäkin raskauden tunnistan. Viimeistään sinä päivänä, kun selkeä plussa. Ero on ihan selvä normaaliin verrattuna. Viimeksi kesällä edellisessä raskaudessa tarkkailin joka päivä hcg:n nousua tuntemuksistani rinnoissa.

Pernilla :) Oma kokemus oli, ettei raskaus vaikuttanut rintoihin ollenkaan. Kai oon outo:blackeye:
 
On se sanonta, että kroppa pysäyttää, jos ei itse ymmärrä.

Tää on täysin totta! :)
Ja sitä ei joka kerran etukäteen edes huomaa. Vasta, kun makaa jo lattialla, eikä enää kykene mihinkään.

Tuosta on kokemusta, kun burn-out tuli 10v. sitten. Se kokemus muutti kaiken, eikä ole tressannut enää sen koommin :)
 
Mulla on nuorena tullut ihan epilepsian kaltaisia oireita kovasta stressistä. Jotenkin vaikea uskoa, ettei stressi vaikuttaisi hedelmällisyyteen, mutta jollain ilveellä tosiaan ihmiset saa lapsia sotatoimialueillakin ja maissa, joissa on nälänhätä. On se kummallista. Tietyissä maissa ei enää olisi edes asukkaita, jos stressi - kovakaan sellainen - toimisi ehkäisykeinona. On tää elämä mielenkiintoista.
 
Minäkin uskon, että stressillä voi olla negatiivisia vaikutuksia, mutta eihän se kaikkiin vaikuta samalla tavalla tai ole ehkäisykeino varsinaisesti. Esim. IVF on itsessään aika stressaava setti, mutta siinä sivuutetaan esim. stressin vuoksi ovuloimattomuus ja valmista alkioo tuupataan kohtuun.
Noh, omalla kohdalla ollut haaleita ovulaatiotestejä, paitsi oheinen keskiviikkona. Nyt mietin, pitäisikö testailua kuitenkin jatkaa, kun aamulämmöt on kahtena aamuna ollut koholla. Eilen iltainen o-testi jälleen nega.


E52C0CDF-FED8-4630-B43D-196B455CAC70.jpeg
 
Takaisin
Top