----45+++++ kuumeiset

Kiitoksia! Nyt kun lähdin nimenomaan tuota asiaa etsimään, löysin myös ihan tieteellisen artikkelinkin tuosta, jossa kerrottiin, että IVF:ssä 5-6 päivän ikäisiksi viljellyillä alkioilla on suurempi riski jakautua kaksosiksi kuin 2-3 päivän ikäisiksi viljellyillä alkioilla, ja myöskin ICSI laskee riskiä identtisiin kaksosiin. Ja artikkelissa arveltiin, että identtisten kaksosten määrä IVF:n tuloksena tulee jatkossa nousemaan, vaikka ei nyt tiedetäkään miksi. Sitäkin artikkelissa spekuloitiin, että olisiko IVF:n viljelyneste aiheuttamassa näitä, mutta siis ei tiedetä.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4515956/
 
Alkoi, estrogeenipillereitä olen popsinut kolmesti päivässä kierron sammuttamiseksi.
Vähän huolestuttaa, kun nyt alkoi flunssa -- onko tähän kiertoon turvallista käyttää se ainokainen terve alkio, vai kannattaisiko odottaa vaikka tammikuun kiertoa...
 
Ei aavistustakaan. Perjantaina on lääkäriaika klinikalla, mutta ymmärtääkseni silloin ei vielä siirretä? :wacky:
 
Alkoi, estrogeenipillereitä olen popsinut kolmesti päivässä kierron sammuttamiseksi.
Vähän huolestuttaa, kun nyt alkoi flunssa -- onko tähän kiertoon turvallista käyttää se ainokainen terve alkio, vai kannattaisiko odottaa vaikka tammikuun kiertoa...
Suski, jos et joudu käyttämään flunssalääkkeitä ja olet siirtohetkellä terve, niin ehkä uskaltaa ? Mutta panokset on kyllä niin kovat, että kuukauden odotus voi olla viisasta. Kysytkö arjen tullen klinikalta neuvoa?
 
Me keskeytettiin viime keväänä yksi siirtokierto minun mykoplasman takia. Harmitti, mutta oli pakko. Toisella kerralla sitten lorahti estrogeenista läpi oma kierto kp 18, vaikkei sen periaatteessa pitänyt olla mahdollista.
 
Suski, sulla on varmaan limakalvoultra ensin? Sitten määrätty määrä päiviä keltarauhashormonihoitoa ennen siirtoa?
Olisikohan tuo sitten se perjantain lääkärikäynti? Lutinusta olen saanut reseptille, mutta vielä ei ole annettu ohjetta käyttää sitä.
 
Suski jos vaan jaksat ja haluat jaa meille sun kokemuksia tässä matkalla. Itse seuraisin ainakin mielenkiinnolla! Onnea matkaan paljon!

Mitä muuten maksaa keskeytetty ivf? Tai siis paljonko se siirto maksaa kun sehän sitten jää potista pois?
 
Mä en pysty näemmä ajattelemaan muuta kun ti lääkäriä jossa toivottavasti suunnitellaan se meidän ivf.. Saisi lääkkeetkin 2018 kertymään ehkä?
 
No tähän mennessä en ole tästä kierrosta maksanut muuta kuin estrogeenipillerit, 100 tablettia taisi maksaa noin 9€.
 
Takaisin
Top