Mä oon itse kova ja hyökkäävä jos joku on vinosti mua vastaan, ihan ekalta luokalta opin sen selviytymiskeinon, vaikkakin lieneekin vaan osa omaa luonnetta.
Yritinkin muutama vuosi sitten tyttärelle opettaa keinoja antaa kierolle kiusaajalleen nenille - sanot sille vaan että "mitä se sulle kuuluu" ja tuijotat syvälle silmiin - kyllä siinä karhukin perääntyy.. no tyttö tuli muutaman päivän päästä innoissaan sanomaan miten oli tehnyt juuri niin - sanoin sille että "mitä sulle kuuluu
"? ja hymyilin
!
Niin mahtava näpäytys mullekin - Meillä on kaikilla ne omat keinomme selviytyä
. Tuo pehmeä lempeä tytär ui kuin kala vedessä ohi karikoiden.
Yritämme tukea omille lapsille sellaista kaikesta puhumisen kulttuuria, siis niin että myös ne kiusaamiset tulis kotona ilmi. Sitten voidaankin tukea lapselle jotain selviytymiskeinoja ja pohtia ratkaisuja. En ole hanakasti ottamassa es toisen vanhempiin yhteyttä, näistä on niin kovin ikäviä kokemuksia, siinä mennään niin helposti ihon alle kun on omista lapsista kyse - pyritään koulutilanteet ratkaista kouluhenkilökunnan kautta.
kp11, tuntuu että ovis olis jo ollut limojen perusteella, kuivakkaa on taas. Piinaviikot..