----45+++++ kuumeiset

Kyllä perhe päättää täysin itse kuka lasta jää hoitamaan. Eikä yhteen lappuun voi pistää kun toisen vanhemman tiedot, koska työnantaja tarvitsee alkuperäisen todistuksen. Olen itse työnantajana. Ja mun on aina pakko arkistoida alkuperäinen todistus.

Wheelchaie Mama :)

Mies tuli kotiin ja on sun kanssa samaa mieltä. Toi sairislappu on laiton.
Ei kukaan voi päättää toisen puolesta, kuka lasta milloinkin hoitaa lapsen sairausaikana........:scratch
.
 
Last edited by a moderator:
Wheelchaie Mama :)

Mies tuli kotiin ja on sun kanssa samaa mieltä. Toi sairislappu on laiton.
Ei kukaan voi päättää toisen puolesta, kuka lasta milloinkin hoitaa lapsen sairausaikana........:scratch
.

Meillä TES sanoo, että lasta voi hoitaa kumpi tahansa vanhempi paikallisesti korkeintaan neljä työpäivää, mutta muiden kuin yksinhuoltajien on tarvittaessa esitettävä todistus toisen vanhemman esteellisyydestä hoitaa lasta tai järjestää lastenhoito.

Kannattaa tsekata sovelletaanko teillä alan työehtosopimusta ja mitä se sanoo sairaan lapsen hoitamisesta kotona.

Käytännössä näitä todistuksia meillä ei ole kyselty, koska olen tähän saakka ilmoittanut lasten sairaudet omina sairauksinani - sattumalta olen tähän saakka ollut ainakin vähän kipeä samaan aikaan kuin lapset.

Tänään oli kuitenkin poikkeus, sillä olin ensimmäistä kertaa sairaslomalla ilman, että lapset olivat sairaana kotona. Äiti siis sairasteli yksin kotona. Käytännössä istui suurimman osan päivästä läppärin ääressä..
 
Meillä TES sanoo, että lasta voi hoitaa kumpi tahansa vanhempi paikallisesti korkeintaan neljä työpäivää, mutta muiden kuin yksinhuoltajien on tarvittaessa esitettävä todistus toisen vanhemman esteellisyydestä hoitaa lasta tai järjestää lastenhoito.

Pernilla :)
Meilläkin 4pv. joillakin on 3pv.. kuka tietää mikä on virallinen:scratch Nyt olen ollut 2pv. kotona sairaan lapsen kanssa.

Niin, anyways...ratkaistiin tämä sekava asia jo, koska lapsi on vielä vaan kipeä...niin tehdään vahdin vaihto!:laughing002

Isä jää kotiin ja menen huomenna tyrmäämään pahan tuotepäällikön!:smiley-ashamed004 Sairaslomalappu pistetään täysin uusiksi:grin :laughing002

Yölento hienosti informoi, ettei kiintiöitä lapsen sairastelulle ole olemassakaan:scratch Töissä poissaolo kiintiöt on tosin jo ylitetty, mikäli on sairaspoissaoloja yli 6pv. vuoden sisällä...
 
Last edited by a moderator:
Yksi entinen luokkakaverini juuri kommentoi, kuinka meidän entisellä luokallamme se pahin kiusaaja sairastui viime kesänä rintasyöpään. Tällä entisellä luokkakaverillani on tiedossa useampikin tapaus, jossa sydämeltään läpimätä ihminen on sairastunut ja kuollut syöpään, ja hän sitä hämmästeli, että taitaa karma sittenkin toimia tällä pallolla. Eli ei syytä huoleen, kyllä se karma näitäkin lopulta rankaisee ja saavat ansionsa mukaan

Suski75 :) Järkyttävää.

Ehkä oon liian kiltti, sillä.en tahdo mitään pahaa kenellekkään....en edes tuolle yhdelle vihamiehelle....

Maailmankaikkeus ei kostanut, koska en ole tehnyt pahaa ja mulla on niin ihana mies+ pieni lapsi:Heartpink

On kestämistä ja jos vielä raskaaksi tässä onnistuisi, niin......
:laughing025

Dpo 3
 
Last edited by a moderator:
Meillä muuten lapsettomat kollegat ovat olleet tänä vuonna enemmän sairaslomalla kuin minä, joka olen kirjannut lasten sairauksia omiin nimiini. Nyt voi siis rauhassa sairastella :)
 
Vastaisin, että ei. Ei kuulu työnantajalle tämäkään tieto.

Vastavirran akka :) Samaa mieltä ja mieskin sanoi heti, kun asiasta kuuli, ettei ollenkaan käy päinsä!

Vaikka me nykyään naimisissa ollaankin, niin työnantajat eivät ole naimisissa. Ei mitään yhteisiä lappuja, koska työnantajakaan ei vaadi sellaisia.

Kummallista tää on, kun menee sairaan lapsen kanssa kerran vuodessa terveyskeskukseen, niin kaikki asiat menee heti tosi oudoksi...:angelic:
 
Mikähän sihteeri sielläkin on nyt lapun kirjoittanut. Onneksi juuri nyt ei ole noita murheita. Tosin näin kun on kotona ja itse sairastuu ei kukaan myöskään anna saikkua. Onneksi olen hyvin harvoin kipeä.

Vastavirran akka, niinpä:laughing002
Onneksi on tullut valittua järkimies, jonka kanssa naimisissa.

Muuten en olisi.
 
Mä tunnen monta hyvää ihmistä, jotka on sairastuneet syöpään, ystävä kuoli siihen viime vuonna. Aina huolehti toisista ja vietti terveellistä elämää. Vaikea ymmärtää, mikä tarkoitus siinä on.

Koulukiusaajilla menee muuten huonosti - ovat matalasti koulutettuja, alkoholisoituneita ja ylipainoisia. Joskus kun olen heihin törmännyt, niin en ole voinut olla tuntematta vahingoniloa. Niin monta vuotta he tekivät helvettiä mun koulunkäynnistä, eli jokapäiväisestä elämästä. Siellähän tuhoavat nyt vaihteeksi itseään. :finger002
 
Koulukiusaajilla menee muuten huonosti - ovat matalasti koulutettuja, alkoholisoituneita ja ylipainoisia. Joskus kun olen heihin törmännyt, niin en ole voinut olla tuntematta vahingoniloa. Niin monta vuotta he tekivät helvettiä mun koulunkäynnistä, eli jokapäiväisestä elämästä. Siellähän tuhoavat nyt vaihteeksi itseään. :finger002

Towanda :) Tämä tyyppi itse myönsi olevansa sellainen. Kukaan ei mahtanut kouluaikana mitään, joten ei mahda nytkään, kun ikää jo 50v...

Isotuloinen on....

Towanda, pahoittelut, että sulla koulussa oli niin...niin se oli mullakin ja näköjään vielä näin kypsällä iällä jatkuu....
 
Towanda :) Tämä tyyppi itse myönsi olevansa sellainen. Kukaan ei mahtanut kouluaikana mitään, joten ei mahda nytkään, kun ikää jo 50v...

Isotuloinen on....

Towanda, pahoittelut, että sulla koulussa oli niin...niin se oli mullakin ja näköjään vielä näin kypsällä iällä jatkuu....

Mut oli kotona opetettu niin kiltiksi, etten osannut pitää puoliani. Nykyään olen suorastaan allerginen kaikenlaiselle kiusaamiselle ja perseilylle ja varmaan välillä vähän liiankin ärhäkkä. :mad: Voin vain kuvitella mitä tapahtuisi jos omaa poikaa kiusattaisiin - varmaan pyyhältäisin kouluun kuin joku hurrikaani.
 
Koulukiusaajilla menee muuten huonosti - ovat matalasti koulutettuja, alkoholisoituneita ja ylipainoisia. Joskus kun olen heihin törmännyt, niin en ole voinut olla tuntematta vahingoniloa. Niin monta vuotta he tekivät helvettiä mun koulunkäynnistä, eli jokapäiväisestä elämästä. Siellähän tuhoavat nyt vaihteeksi itseään. :finger002
Ei välttämättä, jotkut kiusaajat ovat myös sen verran hyviä valehtelijoita ja manipuloijia, että osa heistä pääsee pitkällekin. Tuo mistä minä puhuin, hänellä on ylempi korkeakoulututkinto, ja hän on turvakodissa päällikkönä, niin hassulta kuin se tuntuukin, että läpimätä kiusaaja on tuollaisessa hommassa. Toivottavasti ei kiusaa apua tarvitsevia.
 
Ei välttämättä, jotkut kiusaajat ovat myös sen verran hyviä valehtelijoita ja manipuloijia, että osa heistä pääsee pitkällekin. Tuo mistä minä puhuin, hänellä on ylempi korkeakoulututkinto, ja hän on turvakodissa päällikkönä, niin hassulta kuin se tuntuukin, että läpimätä kiusaaja on tuollaisessa hommassa. Toivottavasti ei kiusaa apua tarvitsevia.

Suski75 :) Tämä juuri on jotai sitä, koska manipuloi kaikkia...ja todella voinakkaasti.

En uskalla sanoa valehteleeko, mutta kamala on ja hyökkäävä, sekä agressiivinen. Haukkuu julkisesti muiden kuullen jne.

Pelottava... koskaan ei tervehdi.
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top