----45+++++ kuumeiset

Kyllä perhe päättää täysin itse kuka lasta jää hoitamaan. Eikä yhteen lappuun voi pistää kun toisen vanhemman tiedot, koska työnantaja tarvitsee alkuperäisen todistuksen. Olen itse työnantajana. Ja mun on aina pakko arkistoida alkuperäinen todistus.

Wheelchair Mama :)

Meillä vaan skannataan paperi pääkonttorille, ei mitään alkuperäisiä vaadita. Mutta mua myös ihmetyttää, että tarviiko kummankin työnantajan tietää lapsen vanhempien työnantajat?
 
No se mulkeroko nyt sitten lappua vaatii, vaikkei sitä ennen ole tarvittu? Mitä väliä sillä on mitä he luulevat? Ei kuulosta lupaavalta tuo työmaa. Ehdottomasti suu pitää avata.

Vastavirran akka :) Se ei suoranaisesti sitä voi vaatia, kunnei ole esimies. Se vaan, että on sellanen tyyppi, ettei kukaan sille mitään mahda, eikä kukaan uskalla sanoa mitään sille koko työpaikalla. Välillä huutaa vuoroin kaikille.

Tää asia hermostuttaa aivan suunnattomasti, käy päälle, kuin yleinen syyttäjä. Kaikki työtkin on muka tehty päin v*ttua ja käytös on agressivista.
 
Saikkulappuun kirjoitetaan kotiin jäävän aikuisen nimi, jotta molemmat vanhemmat eivät voi olla yhtäaikaa poissa samalla lapulla. Meille ei kai ikinä ole yksikään lääkäri suostunut kirjoittamaan koko lappua ennen kuin olen kertonut kuka lasta on jäämässä hoitamaan, eli aina ovat halunneet kotiin jäävän aikuisen nimen ennen kuin ovat edes täyttäneet lappua.
 
Suski75 :) Onkos se Ovumia se sama Suomalaispulju, jossa saa Viron puolella hoitoa 50v. ikään saakka?

Tiedätkö, että voiko se toimia Suomessa niin, että itse hoidon voisi suorittaa Suomessa, mutta maksu menisi Viroon? Kunhan vaan tuumailen.... (tulevaisuuden varalta).
Taitaa olla samalla putiikilla Virossakin toimintaa, mutta uskoisin, että yli-ikäisenä joutuu Viroon menemään hoitoihin, koska lain kanssa ei kannata liikkua harmaalla alueella ollenkaan. Positiivinen puoli Virossa on se, että siellä hoidot ovat ilmeisesti paljon halvempia kuin Suomessa. Tai ainakin silloin olivat, kun minä niitä vuosia sitten kuukeloin.
 
:greet025 Siis kervin esimiehelle ja näin käsitin, että esimiehen on velvollisuus puuttua epäasialliseen käytökseen.

Saa nähdä miten käy, mutta onhan tuo liitto kuitenkin, jos paikka alta lähtee.
Hirmu suurta luottoa asiaa kohtaan ei silti ole. Oon nähnyt niin monia tilanteita vuosien aikana, joissa vääryys on voittanut ja vääryydellä on edetty ja se kenellä on kyynärpäät esillä, menee ohi röyhkeydellä muista piittaamatta.

Oon sanonut miehelle jo useaan kertaan, että töissä on niin p*ska meno, ettei kannata ihmetellä, jos meinaan kilahtaa tai palaan kotiin irtisanomislappu kädessä. Töissä on myös todettu, että pidän omaa lasta liian hyvin ja jään liian pienestä syystä kotiin.

Mies ei ole silti kovin huolestunut tilanteesta, vaan eilenkin kysyi, että oonko raskaana:laughing002 Raskaudu nyt sitten tässä pyörityksessä samalla.....:banghead::sad010
 
Last edited by a moderator:
Wheelchair Mama :)

Meillä vaan skannataan paperi pääkonttorille, ei mitään alkuperäisiä vaadita. Mutta mua myös ihmetyttää, että tarviiko kummankin työnantajan tietää lapsen vanhempien työnantajat?
Teoriassa vanhempien työajalla on merkitystä. Jos toinen tekee vuorotyötä, niin on oikeus olla kotona vain sen aikaa kun toinen on töissä. Esimerkiksi jos toisen iltavuoro alkaa klo 15, toimistotyöaikaa tekevä ehtii olla töissä kahteen asti. Tai jos tämä päivätyötä tekevä tulee kotiin viideltä, iltavuoroa tekevä ehtii vielä moneksi tunniksi töihin. Vielä huonommin on asiat, jos on yötyössä, sillä nukkumista ei katsota esteeksi lastenhoidolle, vaan kumpikaan ei silloin voi olla poissa töistä.
 
Teoriassa vanhempien työajalla on merkitystä. Jos toinen tekee vuorotyötä, niin on oikeus olla kotona vain sen aikaa kun toinen on töissä. Esimerkiksi jos toisen iltavuoro alkaa klo 15, toimistotyöaikaa tekevä ehtii olla töissä kahteen asti. Tai jos tämä päivätyötä tekevä tulee kotiin viideltä, iltavuoroa tekevä ehtii vielä moneksi tunniksi töihin. Vielä huonommin on asiat, jos on yötyössä, sillä nukkumista ei katsota esteeksi lastenhoidolle, vaan kumpikaan ei silloin voi olla poissa töistä.

Yölento :) Aivan! Tämähän sen ratkaisee!:scratch

Tosin ihmettelen, että miksei minulta kysytty mitään, edes sitä, että mitä työtä me tehdään, mitä Äiti tekee:angelic:...Vain työpaikan nimi ja miehen työpaikan nimi on lapussa.

Sairislapun kirjoittaja vaan kirjoitti lapun omipäin keskustelematta asioista kanssani.
 
Vastavirran akka :) Se ei suoranaisesti sitä voi vaatia, kunnei ole esimies. Se vaan, että on sellanen tyyppi, ettei kukaan sille mitään mahda, eikä kukaan uskalla sanoa mitään sille koko työpaikalla. Välillä huutaa vuoroin kaikille.

Tää asia hermostuttaa aivan suunnattomasti, käy päälle, kuin yleinen syyttäjä. Kaikki työtkin on muka tehty päin v*ttua ja käytös on agressivista.

Aika huonosti kyllä voi, kun huutaa ihmisille eikä edes töissä pysty hillitsemään itseään. Varmaan verenpaineetkin ihan tapissa. Ei ole elämä mallillaan tuolla työkaverilla.
 
Aika huonosti kyllä voi, kun huutaa ihmisille eikä edes töissä pysty hillitsemään itseään. Varmaan verenpaineetkin ihan tapissa. Ei ole elämä mallillaan tuolla työkaverilla.

Towanda :) Osuit nappiin! Ei ole ei.

Sen verran työnantaja on pystynyt pari vuotta sitten vaikuttamaan hänen käytökseen, että tyyppi on joutunut luopumaan liiasta alkoholin käytöstä, joka aina teki hänestä lähes puolihullun, kaiken muun extrakäytöksen lisäksi.

Nyt on ollut jotenkin siedettävä, vaikka järkyttäviä onkin kaikki työpäivät... onneksi on välillä poissa toinistolta, kun kiertää asiakkaita, niin onhan aina mukavaa ja kivaa kaikilla. Silloin viihdytään töissä kaikki :laughing002
 
Last edited by a moderator:
En voi lakata ihmettelemässä, miten teillä sallitaan noin epäasiallinen käytös töissä. :confused:


Towanda :) Samaa mieltä.

Syy on raha...raha..raha..raha...RAHA!!!:wtf:

"Rahalla saa ja hevosella pääsee"...

Tyyppi on kovin myyntitykki koko firmassa. Siksi elostelee niin, ettei esimieskään uskalla puuttua asiaan.
On muitakin myyjiä ja pohjoismaissa on muutkin maat edustettuna, kuin Suomi.

Ollaan globaali yritys ja tehdään todella pienellä työntekijämäärällä suurta tuottoa. Jokaisen kaupan kate on 50-70% luokkaa.
Rahaa riittää.
Mutta työnekijöitä ei taida riittää, kun pienen lapsen äiti joutuu näin koville kaikista avunpyynnöistä ja neuvottelusta huolimatta.
 
Yksi entinen luokkakaverini juuri kommentoi, kuinka meidän entisellä luokallamme se pahin kiusaaja sairastui viime kesänä rintasyöpään. Tällä entisellä luokkakaverillani on tiedossa useampikin tapaus, jossa sydämeltään läpimätä ihminen on sairastunut ja kuollut syöpään, ja hän sitä hämmästeli, että taitaa karma sittenkin toimia tällä pallolla. Eli ei syytä huoleen, kyllä se karma näitäkin lopulta rankaisee ja saavat ansionsa mukaan
 
Takaisin
Top