Vastavirran akka
Sanavalmis juttuseppä
.
Muokattu viimeksi:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kyllä perhe päättää täysin itse kuka lasta jää hoitamaan. Eikä yhteen lappuun voi pistää kun toisen vanhemman tiedot, koska työnantaja tarvitsee alkuperäisen todistuksen. Olen itse työnantajana. Ja mun on aina pakko arkistoida alkuperäinen todistus.
No se mulkeroko nyt sitten lappua vaatii, vaikkei sitä ennen ole tarvittu? Mitä väliä sillä on mitä he luulevat? Ei kuulosta lupaavalta tuo työmaa. Ehdottomasti suu pitää avata.
Taitaa olla samalla putiikilla Virossakin toimintaa, mutta uskoisin, että yli-ikäisenä joutuu Viroon menemään hoitoihin, koska lain kanssa ei kannata liikkua harmaalla alueella ollenkaan. Positiivinen puoli Virossa on se, että siellä hoidot ovat ilmeisesti paljon halvempia kuin Suomessa. Tai ainakin silloin olivat, kun minä niitä vuosia sitten kuukeloin.Suski75 :) Onkos se Ovumia se sama Suomalaispulju, jossa saa Viron puolella hoitoa 50v. ikään saakka?
Tiedätkö, että voiko se toimia Suomessa niin, että itse hoidon voisi suorittaa Suomessa, mutta maksu menisi Viroon? Kunhan vaan tuumailen.... (tulevaisuuden varalta).
Teoriassa vanhempien työajalla on merkitystä. Jos toinen tekee vuorotyötä, niin on oikeus olla kotona vain sen aikaa kun toinen on töissä. Esimerkiksi jos toisen iltavuoro alkaa klo 15, toimistotyöaikaa tekevä ehtii olla töissä kahteen asti. Tai jos tämä päivätyötä tekevä tulee kotiin viideltä, iltavuoroa tekevä ehtii vielä moneksi tunniksi töihin. Vielä huonommin on asiat, jos on yötyössä, sillä nukkumista ei katsota esteeksi lastenhoidolle, vaan kumpikaan ei silloin voi olla poissa töistä.Wheelchair Mama :)
Meillä vaan skannataan paperi pääkonttorille, ei mitään alkuperäisiä vaadita. Mutta mua myös ihmetyttää, että tarviiko kummankin työnantajan tietää lapsen vanhempien työnantajat?
Teoriassa vanhempien työajalla on merkitystä. Jos toinen tekee vuorotyötä, niin on oikeus olla kotona vain sen aikaa kun toinen on töissä. Esimerkiksi jos toisen iltavuoro alkaa klo 15, toimistotyöaikaa tekevä ehtii olla töissä kahteen asti. Tai jos tämä päivätyötä tekevä tulee kotiin viideltä, iltavuoroa tekevä ehtii vielä moneksi tunniksi töihin. Vielä huonommin on asiat, jos on yötyössä, sillä nukkumista ei katsota esteeksi lastenhoidolle, vaan kumpikaan ei silloin voi olla poissa töistä.
Vastavirran akka :) Se ei suoranaisesti sitä voi vaatia, kunnei ole esimies. Se vaan, että on sellanen tyyppi, ettei kukaan sille mitään mahda, eikä kukaan uskalla sanoa mitään sille koko työpaikalla. Välillä huutaa vuoroin kaikille.
Tää asia hermostuttaa aivan suunnattomasti, käy päälle, kuin yleinen syyttäjä. Kaikki työtkin on muka tehty päin v*ttua ja käytös on agressivista.
Aika huonosti kyllä voi, kun huutaa ihmisille eikä edes töissä pysty hillitsemään itseään. Varmaan verenpaineetkin ihan tapissa. Ei ole elämä mallillaan tuolla työkaverilla.
En voi lakata ihmettelemässä, miten teillä sallitaan noin epäasiallinen käytös töissä.