----45+++++ kuumeiset

hällä on siellä apuri. Seksikäs hoitaja lyhyessä mekossa ja korkkareissa :hilarious: No ei vais.

Vastavirran akka. Meillä mä olin töissä ja mies kävi kotona purkittamassa tavaran ja vei labraan. Sanoi kyllä että tavaraa tuli niin vähän että mietti pitääkö ottaa uusiksi mutta siinä oli joku aika minkä sisällä piti kuskata. Sano kyllä että mun olis pitäny olla mukana niin olis käyny helpommin.

Hahahaaa:laughing014:laughing001
Mistä tuon tietää....

Tai sit niitä nukkeja, ai kauheeta:smiley-ashamed008:smiley-ashamed004
 
Kuvailisin enempikin sanoin pihavillikana. Ja kyllä, munat on aivan eri maata kun mitään mitä kaupasta löytyy. keltuaiset on ihan oransseja ja munan makukin niin puhdas, koska kanat tosiaan syö pääasiassa muuta kun munitusrehua. Nyt pitävät yhä sulkasatoaan, eikä munia ole juuri tullut pariin kuukauteen, mutta koska on tottunut parhaaseen, niin ei voi ostaa munia mistään-tämä lepokausi ollaan siis vaan ilman munia. Ennen joulua kyllä alkaa taas munia tulla, ja sitten päästäänkin sellaiseen ab 20 munaa päivässä vauhtiin. Silloin annan ystäville ja sukulaisille (vaikkei niinkään saisi tehdä sääntöyhteiskunnassa) munia aina ohi mennessä:p!

Lambi :) Erikoista, että pihavillikanan munat on "parempia", kuin kaupan luomukananmunat?:rolleyes:

Voi jos jostain tuollaisia munia saisi:smiley-angelic003

Kaupan munista ostan ainostaan luomuja ja jos sattuu tulemaan vastaan häkkikananmunia, niin ei oikein maistu! Niiden keltuaiset on lähes vaaleita ja värittömiä, eikä vatkaamallakaan niistä saa esim. kuohkeaa kakkua:sorry:

Luomukanan munissa on muuten usein kaksi alkiota, eli paremmin hedelmöittyneitä:p Villeissä varmaan sama juttu:rolleyes:
 
Last edited by a moderator:
Ovumia on hyvä.

Suski75 :) Onkos se Ovumia se sama Suomalaispulju, jossa saa Viron puolella hoitoa 50v. ikään saakka?

Tiedätkö, että voiko se toimia Suomessa niin, että itse hoidon voisi suorittaa Suomessa, mutta maksu menisi Viroon? Kunhan vaan tuumailen.... (tulevaisuuden varalta).
 
Tämä tavarapaljous on hirveätä. Tavaraa tulee ovista ja ikkunoista. Ei tarttis tulla. Lasten synttärit on pahimpia. Ja joulu.

Samoin:depressed:

Ois kiva, jos sukulaisetkin käsittäisi, ettei tunge liikaa rahaa turhiin (jopa vääriin) lahjoihin. Ärsyttää, kun ei ole mitään käyttöä, eikä paikkaa, jonne niitä tunkisi. Silti näitä tavaroita ja rättejä pyörii jaloissa ja lapsi on tehokas kodin sekoittaja.

Kaikki tarpeellinen hukkuu liian roinan joukkoon ja lopulta kaikki on hukassa:dead:

Tosin viimeksi kesällä vihdoin tyhjennettiin kaikki kaapit turhasta roinasta UFF:iin, kun ei roskiin kannata viskata.
Taas ne on jo täynnä, eikä ole edes joulu vielä tullut:headphone:

Armoa:wacky:
 
Luomu munaa! Nam! :p me ostetaan niistä reko jaoista niitä pientilamunia. Jos kaupasta niin vapaata.

Tähti mä luulen että alkutestitjne saisi Suomessa siirto Virossa. Ihan arvaus. Soita sinne? Samaa lafkaa.
 
Muokattu viimeksi:
Lambi :) Erikoista, että pihavillikanan munat on "parempia", kuin kaupan luomukananmunat?:rolleyes:

Voi jos jostain tuollaisia munia saisi:smiley-angelic003

Kaupan munista ostan ainostaan luomuja ja jos sattuu tulemaan vastaan häkkikananmunia, niin ei oikein maistu! Niiden keltuaiset on lähes vaaleita ja värittömiä, eikä vatkaamallakaan niistä saa esim. kuohkeaa kakkua:sorry:

Luomukanan munissa on muuten usein kaksi alkiota, eli paremmin hedelmöittyneitä:p Villeissä varmaan sama juttu:rolleyes:
No tää on toki vaan mielipideasia:grin!

Luomukanallahan on paremmat olot kun perus häkki-/vapaallakanalla, enempi tilaa/nokka+luonnonvaloa ja kesällä ulkoilumahdollisuus tilavassa (?) tarhassa-ne myös syö luomutuotettua rehua ja viljaa, ei keinoväriaineita. Ehdottomasti kannatan niitä jos ei omiin ole mahdollisuutta:wink!

Perus vapaan kotikanan oloihin ei nekään kuitenkaan yllä:p! Es ruohohan on yhä vihreetä lumettomilla kohdilla, ja se maistuu kanasille aina(luomukanatkaan ei ole pihalla tähän aikaan). Pihakanan parvikoko on tietysti myös murto-osa tehokanan vastaavasta, vaikka luomussa pienemmpiä yksiköitä onkin kun tavanomaisessa tuotannossa. Luomukanat on kuitenkin tehotuotannossa nekin, ne esim vaihdetaan (lopetetaan) uusiin kun eka munintatauko tulee. Ei siis mitään kukkahattukanoja nekään, vaikka luomua ovatkin:rolleyes:. Kotikanat taas voi olla vaikka kymmenvuotiaita munimattomia vanhuksia (ei mulla kuitenkaan, kyllä mä syön liian vanhat kanat pois kuluttamasta). Munassa vapaus kyllä maistuu-ainakin meidän suussa:grin!

Toi tuplakeltuainen on yleistä nuorilla just munimaan aloittavilla kanoilla- se ei riipu mitenkään hedelmöittymisestä! Hedelmöittynyt ja hedelmöittymätön muna näyttää sisältäkin ihan samalta. Kaksosiakin on joskus munista kuoriutunut, aika harvinaista tosin että onnistuisi. Mä oon muutaman kerran koittanut haudottaa, mutta yksi niistä on aina tullut, jos sitäkään. Läpivalaisemalla oon joskus tuplat bongannut, yleensä ne munat on vähän isompia kun normit myös.
 
:greet025
Help!! Kukahan tietäis, kun lapsi sai kaksi (2) päivää saikkua, niin ihmettelen, että voiko terveyskeskus määritellä, että kumpi vanhempi jää kotiin lapsen kanssa?

Vaan ihmettelen, kun paperissa lukee, että eilinen olisi mulle ja tämä päivä isälle? Siis yhteinen poissaolotodistus....

Isä ei voinut jäädä täksi päiväksi, joten olen lapsen kanssa...Voiko siis terveyskeskus määritellä, että mun pitäis olla tänään töissä, vaikka lapsen saikkuaika on kaksi (2) päivää??:eek:

Mitenkähän tuo mun työnantaja tähän paperiin suhtautuu, joudunko päiväksi palkattomalle, lqpsen sairauden takia... ja onkohan tää ihan yleistä?
 
Aika erikoista, että terveyskeskus sen määrittelisi. Kuitenkin jokaisella työpaikalla poissaolot ja sairauslomalaput on eri tavoin sovittu. Mieheni töistä ei voi olla pois lapsen sairauden takia ilman lappua ollenkaan. Meillä taas otan läppärin varmuudeksi kotiin muutenkin, että jos joudun yllättäen jäämään kotiin, voin yleensä edes osan päivästä työskennellä.
 
No siis oon hämmästellen katsellut tuota paperia, kun sen nyt huomasin....

Ennen on annettu paperi käteen ja sanottu, että vanhemmat voi keskenään sopia päivät, jolloin lasta kotona hoidatte...esim. jos on tullut 4pv saikkua lapselle.

Meillä saa olla 4pv. poissa lapsen sairastamisen takia ja miehellä 3pv.
Nyt mulla on kädessä paperi, jossa on näköjään molemmille vanhemmile yksi päivä poissaoloa ja päivät määritelty todistuksessa....

En kestä, mitä tekisitte?:eek:

Multa ei ole ennen edes vaadittu sairistodistusta töissä, mutta nyt vaaditaan, kun kervin tuotepäällikön epäaaiallisesta käytöksestä....ja tietty heti sain ihan ihme sairistodistuksen käteen:dead:
Kai maailmankaikkeus heti kostaa, kun pidin kerrankin puoleni.
 
:greet025
Help!! Kukahan tietäis, kun lapsi sai kaksi (2) päivää saikkua, niin ihmettelen, että voiko terveyskeskus määritellä, että kumpi vanhempi jää kotiin lapsen kanssa?

Vaan ihmettelen, kun paperissa lukee, että eilinen olisi mulle ja tämä päivä isälle? Siis yhteinen poissaolotodistus....

Isä ei voinut jäädä täksi päiväksi, joten olen lapsen kanssa...Voiko siis terveyskeskus määritellä, että mun pitäis olla tänään töissä, vaikka lapsen saikkuaika on kaksi (2) päivää??:eek:

Mitenkähän tuo mun työnantaja tähän paperiin suhtautuu, joudunko päiväksi palkattomalle, lqpsen sairauden takia... ja onkohan tää ihan yleistä?
Eiköhän se lääkäri tai sairaanhoitaja ota kantaa vain siihen, onko lapsi sairas vai ei. Lastahan voi kotona hoitaa ihan kuka tahansa. Eikä kai samaa lappua voi kahteen työpaikkaan toimittaa? Onko siellä lomakkeessa edes vaihtoehtona valita kenen velvollisuus on jäädä kotiin ?
 
Kyllä perhe päättää täysin itse kuka lasta jää hoitamaan. Eikä yhteen lappuun voi pistää kun toisen vanhemman tiedot, koska työnantaja tarvitsee alkuperäisen todistuksen. Olen itse työnantajana. Ja mun on aina pakko arkistoida alkuperäinen todistus.
 
Eiköhän se lääkäri tai sairaanhoitaja ota kantaa vain siihen, onko lapsi sairas vai ei. Lastahan voi kotona hoitaa ihan kuka tahansa. Eikä kai samaa lappua voi kahteen työpaikkaan toimittaa? Onko siellä lomakkeessa edes vaihtoehtona valita kenen velvollisuus on jäädä kotiin ?

Yölento :) Kaksi samanlaista lappua, molemmille oma, omiin töihin. Molempien työnantajien nimet samassa paperissa.

Ei ole vaihtoehtoa kenen velvollisuus olla kotona, mutta siellä alhsalla lisätiedoissa on vaan lisättynä teksti, että äiti hoitaa eilis päivän ja isä hoitaa tämän päivän...

Siis mietin vaan, että mitä se teksti siellä tekee? Onko ees laillinen?:eek:
Ei olla lapselle haettu sairastodistusta sieltä vuoteen, ettei voi liiallisiin sairispäiviinkään perustua tuo määrittely.
 
Yölento :) Kaksi samanlaista lappua, molemmille oma, omiin töihin. Molempien työnantajien nimet samassa paperissa.

Ei ole vaihtoehtoa kenen velvollisuus olla kotona, mutta siellä alhsalla lisätiedoissa on vaan lisättynä teksti, että äiti hoitaa eilis päivän ja isä hoitaa tämän päivän...

Siis mietin vaan, että mitä se teksti siellä tekee? Onko ees laillinen?:eek:
Ei olla lapselle haettu sairastodistusta sieltä vuoteen, ettei voi liiallisiin sairispäiviinkään perustua tuo määrittely.
Ehkä pyydätte uuden lapun ilman lisätietoja. Vaikka olisi miten paljon ollut sairaana, ei ole mitään äidin tai isän kiintiöitä
 
No kostaahan se tietty. Soittaisin varmaan sinne, mistä lapun sain ja kysyisin asiasta. Ehkä voisivat kirjoittaa normaalin paperin. Muutenhan ne todellakin saattavat viedä sulla yhden päivän palkan. Jos kerran mulkeroiksi ovat ruvenneet.

Vastavirran akka :)

Mulkeroita on vaan se yksi, itse työnantaja ei ole...he kuvittelevat, että olen pahan tilanteen vuoksi poissa ja lapsen sairaus on nyt tekosyy.

Mutta avasimpa suun, pakkohan se oli.
 
Takaisin
Top