----45+++++ kuumeiset

Lambi, onko teidän kanat luomukanoja?:rolleyes:
Onko paljonko on eroa tavallisen munan ja luomun välillä?

Vähän ot taas tähän väliin:p,
luomuhan on eläimen syömän rehun tuottajan sertifikaatti, mun kanat taas syö vapaasti ihan kaikkea, nurmikosta ötököihin, peruskauraan ja ruuantähteisiin. Eli eivät ole luomua, koska mun pihamaani ei ole sertifioitu, ei liioin ne kaikki ruuanjämät. Kuvailisin enempikin sanoin pihavillikana. Ja kyllä, munat on aivan eri maata kun mitään mitä kaupasta löytyy. keltuaiset on ihan oransseja ja munan makukin niin puhdas, koska kanat tosiaan syö pääasiassa muuta kun munitusrehua. Nyt pitävät yhä sulkasatoaan, eikä munia ole juuri tullut pariin kuukauteen, mutta koska on tottunut parhaaseen, niin ei voi ostaa munia mistään-tämä lepokausi ollaan siis vaan ilman munia. Ennen joulua kyllä alkaa taas munia tulla, ja sitten päästäänkin sellaiseen ab 20 munaa päivässä vauhtiin. Silloin annan ystäville ja sukulaisille (vaikkei niinkään saisi tehdä sääntöyhteiskunnassa) munia aina ohi mennessä:p!
 
Mutta vastavirran akka, jos ne kuitenkin voisivat tutkia siellä ja tulokset pätee sitten muuallakin, niin hoitoon jonnekin muualle? Vai kuinka raskaaksi se kävisi? Kuinka ahkeraan sitä joutuu jossain juosta noissa hoidoissa?
 
Voi sääntösuomi sentään. Vai on munien jakaminenkin kiellettyä. No johan on.
Katos kauhea salmonella ja ruttoriski testaamattomissa munissa. Kun ne vielä vapaasti viipottaa missä tykkää, niin riskeeraahan siinä saada kaikki taudit villilinnuilta. No, onneksi kuitenkin oman perheen saa laittaa näille riskeille alttiiksi:happy:!
 
Eikö ollut lähempänä vai muut syyt? Tämä taitaa olla se minunkin tie. Suuntaansa 280km
Se oli lähin paikka, jossa tehdään alkiodiagnostiikkaa. Jos punktio olisi tehty lähellä meitä, olisi alkiot pitänyt pakastaa tuon 200 km matkan ajaksi, sulattaa biopsiaa varten ja sitten pakastaa biopsian jälkeen uudestaan odottelemaan tuloksia. Nyt kun itse matkailin kauemmaksi punktioon, säästyivät alkiot yhdeltä turhalta pakastamiselta ja sulattamiselta.
 
En saa jostain syystä apuja, vaikka tutkittaisiin. En oikeasti ymmärrä en. Ehkä tämä sihteeri mikä lie ei nyt ollut kartalla.
Jos mahdollista, kannattaa kysellä hoitoja muiltakin klinikoilla. Palveluiden tarjonnassa yli 43-vuotiaille on eroja eri klinikoilla. Sen huomasin minäkin viime vuonna.
 
Ja tosiaan sihteeri ei välttämättä tiedä mitään. On minullekin puhelimeen vastannut hoitaja puhunut höpöjä, mutta klinikan lääkärit eivät koskaan.
 
Vastavirran akka :) Niin kivaa siellä on, ettei mies varmasti ottaisi mua mukaan ja tuskin sinne edes pääsisin pilaamaan suoritusta:laughing002
Näyte pitää olla täydellinen ja pidätys 4pv. ajan.

Ai kauheeta, hällä on siellä apuri. Seksikäs hoitaja lyhyessä mekossa ja korkkareissa :hilarious: No ei vais.

Vastavirran akka. Meillä mä olin töissä ja mies kävi kotona purkittamassa tavaran ja vei labraan. Sanoi kyllä että tavaraa tuli niin vähän että mietti pitääkö ottaa uusiksi mutta siinä oli joku aika minkä sisällä piti kuskata. Sano kyllä että mun olis pitäny olla mukana niin olis käyny helpommin.
 
Takaisin
Top