----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koska työnantaja joutuu maksamaan korvauksia. Vuoden yhdenmittainen samasta syystä oleva saikku on oikeus irtisanoa.

Vastavirran akka :) Lain edessä kyllä...mutta ei aina. Puhun tässä nyt vaikka tavallisesta sairastelusta, flunssa ja lapsen sairastelu. Joku päivä silloin tällöin.

Työnantaja pystyy keksimään mitä tahansa tekosyitä, jos haluaa työntekijästä eroon. Vaikkapa raskaana olevasta! Harvoin haittaa niitä mätkyt, joita saavat ja todella harvoin joituvat maksaan mitään todellisia korvauksia esim. laittomasta irtisanomisesta.

Mulla on yksi esimerkki vuosien takaa... YT:ssä irtisanottiin meidän toimipaikalta 40henkilöä, itseni mukaanlukien. Henkilöstö nosti yhteiskanteen työnantajaa kohtaan, koska firmalla meni hyvin!

Liitto sai hankittua korvaukset kaikille laittomasta irtisanomisesta. Prosessi kesti noin 2-vuotta ja oli kovan työn takana. Muista työkavereista en tiedä, mutta itse sain korvaukset 3kk palkan verran, oman vakityön menetyksestä.
Ettei ollut mikään lottovoitto!:depressed:
 
Jos asia näin toimii, niin sitten kannattaisi joka firman tehdä yt joka vuosi. Näin sais ne turhasta saikuttelijat pois.

Vastavirran akka :) Näin se toimiikin:dead:

En halua nimetä firmoja, mutta olen nähnyt ja kokenut.

Kannattaa seurata talousuutisia. Aina, kun puhutaan, että jollain pörssi vetureilla menee taas hyvin ja osakkeet on nousussa, siellä jyrää se YT.

Selvää, kuin pässinliha:happy119
 
Eikös tuo ole helppo juttu? Työnantaja järjestää konflikteja sen verran, että työntekijä on saikulla vuoden, ja sitten hänet voikin työntää sairaseläkkeelle?

Suski75 :) Tätä peliä voi myös olla. Oletko itse ollut siinä osallisena?
 
En tiedä pörssialasta mitään. Omalla kohdalla ei ole koskaan yt neuvotteluja ollut.

Millä alalla sinä olet?

En ole tosiaan enää pörssifirmassa! Enkä takaisin mene!

Sillä olen nähnyt miten siellä johdon puolellla toimitaan ja koko henkilöstö voi huonosti, vuodesta toiseen. Vaikka ei sairastelua olisi, niin johto ei tiedä/viitsi olla tavallisen työntekijän arjessa mukana ja pahin on jatkuva YT kierre! Rahan takia.

Siellä pelätään, että taas se leikkuri iskee ja kuka on tällä kertaa vuorossa:sad010. Ottaa koville psyykeeseen.
Epäinhimillistä toimintaa, koska kaikki tuotot tulee osakkeen omistajille, tavallisen ihmisen selkänahasta revittynä. Ja ulos lennät helposti.
 
Onko kukaan tehnyt hyviä bf tarjousostoksia? Mä ostelin ekokosmetiikkaa - 35% ja vahtaan Finnairin lentoja


Peppipupu :) Mun vastaus on EI, koska en käytä fb:tä. Mutta joku muu varmasti käyttää....

Tarjouksia seuraan todella harvoin. Ostan todella harvoin mitään, vain legoja nykyään:laughing002
 
Olen kaupan alalla. Tosin nyt en ole missään. Hyppäsin hetkeksi pois oravanpyörästä. Työvuosia takana yli kaksikymmentä. Ehkä vielä hetken mietin mikä minusta tulee isona.
Millä alalla itse olet?

Nykyään asiat on mulla menneet hyvin. Olen ulkomaankaupan alalla ja patenttien kanssa tekemisissä. Iso globaali yritys, varmaan maailman suurin:laughing002

Koskaan en osaa luottaa täysin työnantajaan kokemuksien myötä. Olen vaihtanut usein ja nähnyt eri aloja! Sekä firmoja konkkapesästä -pörssimenoon.

Nyt katsellaan tätä miten sujuu, kun on pieni lapsi ja kohta "raskaana". Ainakin työnantaja on ollut fiksuin, eikä ole koskaan tarvinnut koskaan kiistellä mistään :)

Saa nähdä.
 
Onko kukaan tehnyt hyviä bf tarjousostoksia? Mä ostelin ekokosmetiikkaa - 35% ja vahtaan Finnairin lentoja
Vastustan kyllä tällaisia hullutuskampanjoita mutta olen katsellut yhtä haalaria ja yksiä talvikenkiä, jotka ei muuten ole koskaan tarjouksessa, niin nyt oli - 25%.ostin toki
 
Meillä eräs työntekijä sai perseillä 10 vuotta, eikä päästy eroon. Onneksi älysi viimein itse lähteä, mutta sitä ennen käytiin läpi kaiken maailman työyhteisöklinikat, joihin kaikkien piti osallistua.
Toisaalta taas toinen kollega oli 1,5 v. saikulla eikä häntä onneksi irtisanottu. Kyseessä todella ikävä krooninen sairaus, eikä kukaan varmaan enää palkkaisi häntä, jos saisi meiltä potkut. Kuitenkin ihana ihminen ja hyvä työssään. Meillä pystyy järjestämään työt niin, että hän tekee, mitä pystyy.
 
Vastustan kyllä tällaisia hullutuskampanjoita mutta olen katsellut yhtä haalaria ja yksiä talvikenkiä, jotka ei muuten ole koskaan tarjouksessa, niin nyt oli - 25%.ostin toki

Sama meillä, inhotaan kerskakulutusta. Siksi ei olla ostettu mitään, vaikka toki nyt voisi saada joululahjat vähän halvemmalla. Ja muutakin, mitä pitää joka tapauksessa ostaa. Ei vain pysty lähtemään kaupoille ryysikseen.

Tähti hyväntahtoisesti naureskelen sun fb-sekaannukselle. :grin
 
Takaisin
Top