Vastavirran akka
Sanavalmis juttuseppä
.
Muokattu viimeksi:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tämä on niitä vaikeita asioita, kun ei voi tietää onko kaikki hyvin. Itse pääsin helpolla, kun kukaan ei tiennyt. Mies kuitenkin naapureille kertoi, että miksi olin sairaalassa monta päivää. Eivät sanoneet mitään. Leikkivät, ettei mitään ole tapahtunut. Sen koin loukkaavana.
Mä oon samoilla linjoilla, pois kaikki ennenaikainen seuranta, vois joka kuukausi nauttia vaan tietämättömyydestä mahdollisimman pitkään. Sitä olis vähän niinkun raskaana lähes puolet ajasta.. Ja harmillista HumptyD.pitäskö lopettaa toi lämpöjen seuraaminen kun se aina jo pari päivää ennen menkkoja kertoo totuuden. Sais olla haaveissa pitempään
Sitä olis vähän niinkun raskaana lähes puolet ajasta...
Tähti, ainakin omalla kohdallani tuo bmi 24 on parempi kuin 19-21.
Sitten on niitä mummuja, jotka näkevät raskauden heti kun menkat on myöhässä. En ole niihin törmännyt, mutta kuullut kyllä.
Henkistä aihetta syvällisemmin pohdiskellessa....voiko olla raskaana jo, ennen kuin raskaus kongretisoituu fyysiseksi?
Henkinen tilaus.
Omalla kohdalla on kokemus omasta pienestä pojasta, että näin näyn, hänestä sylissäni noin 10-vuotta, ennen syntymää. Näyssä lapsi oli aivan saman näköinen pörröpää ja samalla huumorilla höystetty temperamentti oli jo silloin ihan tiedossa.
Lyhyesti, voiko ihminen olla raskaana pidempään, kuin sen 9kk? Vaikka esim. 10-vuotta?
Eihän kukaan voi synnyttää väärää lasta Jos elämä on ennalta suunniteltua, niin asiat tapahtuu sen mukaan
Itsellä on taas ollut 'raskaana' oleva olo viimeiset 2-vuotta, pienestä pippurisesta tytöstä!
En sitä aiemmin uskonut hankkivani/yrittäväni enää toista lasta iän vuoksi. Mutta tuo pieni tyttö tuntuu vaan liiankin todelliselta..
Eli henkisesti raskaana
Muistutan yhä, että asumme Suomessa ja raskauden vuoksi ei voi irtisanoaYölento :) Jospa täälläkin! Viimeksi raskaaksi tulin bmi24-25, vaikka klinikalta sanottiin, että painoa on saatava alemmaksi.
Nyt olo on jo kuin taas valmiiksi raskaanaoleva
Saa nähdä lähteekö työpaikka alta tän takia No, ehkä ei, mutta muutoksiahan on kaivattu, jo ihan muistakin syistä...ja mahdollinen uusi äitiysloma.
Lain mukaan ei, mutta ketku työnantaja voi sen kieroillen tehdä kuitenkin. Yksi tuttuni on tuomari, ja hänen esimiehensä antoi hänelle kenkää, koska hän ei luvannut lapsensa jäävän ainokaiseksi. Suomen lait, ja molemmat osapuolet tuomareita, ja niin vain kävi, eikä ollut mitään, josta olisi firman saanut haastettua oikeuteen. Hän neuvoi minulle, että vastaavassa tilanteessa valehtele, myöntele ja valehtele, ja sitten kun sen toisen lapsen teet, ilmoita kirjallisena heti raskauden alussa, koska sen jålkeen irtisanominen on työnantajalle vaikeampaa. Niin kauan kun ei voi todistaa työnantajan tienneen raskaudesta, on irtisanominen helpompaa.Muistutan yhä, että asumme Suomessa ja raskauden vuoksi ei voi irtisanoa
Veikkaan, että tässä iässä meiltä ei enää edes kysytä suunnitelmista, mutta tuo kirjallisesti ilmoittaminen on kyllä hyvä idea, jos tietää työnantajan olevan perhevastainen. Tosin en kyllä itse sellaiselle työnantajalle jäisi.Lain mukaan ei, mutta ketku työnantaja voi sen kieroillen tehdä kuitenkin. Yksi tuttuni on tuomari, ja hänen esimiehensä antoi hänelle kenkää, koska hän ei luvannut lapsensa jäävän ainokaiseksi. Suomen lait, ja molemmat osapuolet tuomareita, ja niin vain kävi, eikä ollut mitään, josta olisi firman saanut haastettua oikeuteen. Hän neuvoi minulle, että vastaavassa tilanteessa valehtele, myöntele ja valehtele, ja sitten kun sen toisen lapsen teet, ilmoita kirjallisena heti raskauden alussa, koska sen jålkeen irtisanominen on työnantajalle vaikeampaa. Niin kauan kun ei voi todistaa työnantajan tienneen raskaudesta, on irtisanominen helpompaa.