----45+++++ kuumeiset

Vastavirran akka tuo reagointi on aika normaalia. Ajattelivat että utelut ja sääli voisivat vaan pahentaa sun oloja. Valitsivat kahdesta pahasta pienemmän. Tällaisia möllyköitä ihmiset on, ehkä olisin ollut itsekin. Koittanut puhua jostain muusta iloisemmasta asiasta. Itse "tunnen" muiden tunteita ihan fyysisesti itsessäni niin vaikeista asioista puhuminen joskus kammottaa. Siis että alkaisin itse siinä itkemään vaikka toisen elämässä on kamalia asioita. Ajattelen että tuo pahentaisi vaan asioita. :Heartbigred
 
Tämä on niitä vaikeita asioita, kun ei voi tietää onko kaikki hyvin. Itse pääsin helpolla, kun kukaan ei tiennyt. Mies kuitenkin naapureille kertoi, että miksi olin sairaalassa monta päivää. Eivät sanoneet mitään. Leikkivät, ettei mitään ole tapahtunut. Sen koin loukkaavana.

Vastavirran akka :) Ei meilläkään talossa naapurit muka huomanneet, että olin raskaana. Luulempa vaan, että huomasivat, kun maha näkyi kilometrin päähän:laughing002 ja samassa pihassa päivittäin nähtiin. Tulivat sitten monet naapurit lapsineen vauvaa kyllä katsomaan.

Meillä yhden lähinaapurin kanssa välit meni lapsen myötä ja on edelleen sitä, kun heillä on adoptiolapsia, ei omia. Mies ei pysty edes kohtaamaan meidän lasta pihalla, vaan kävelee aina nopeasti pois. Harvoin tervehtii.

Tulee sins sellainen vaikutelma, ettei hän hyväksy meillä olevan lasta, kun asuttiin yli 10vuotta naapureina ilman ja heillä oli ne kolme adoptiota.
 
Ei tuu lasta eikä paskaa.
Tai no, tuota toista kyllä mutta onneks jo helpottaa:cool:
Lämmöt lähti laskuun jo eilen, että veikkaanpa huomiselle Itse :devil10
Mietin sitäkin tässä tänään et pitäskö lopettaa toi lämpöjen seuraaminen kun se aina jo pari päivää ennen menkkoja kertoo totuuden. Sais olla haaveissa pitempään :happy8
 
pitäskö lopettaa toi lämpöjen seuraaminen kun se aina jo pari päivää ennen menkkoja kertoo totuuden. Sais olla haaveissa pitempään :happy8
Mä oon samoilla linjoilla, pois kaikki ennenaikainen seuranta, vois joka kuukausi nauttia vaan tietämättömyydestä mahdollisimman pitkään. Sitä olis vähän niinkun raskaana lähes puolet ajasta:shy:.. Ja harmillista HumptyD:sad001.
 
Sitä olis vähän niinkun raskaana lähes puolet ajasta:shy:...

:hello Tsemppiä kaikille!!
Täällä ollaan ilmeisen selvästi koko ajan puoliksi raskaana, koska paino on noussut jo ainakin 5kg++ja se näkyy...

Entiset vaatteet ei tosiaan enää mahdu päälle, joten kohta saakin vetää ne entiset äitiyskuteet takas päälle:happy119

Vatsamakkaroita on tullut kaksi, entisen pyykkilaudan tilalle ja luultavasti painoindeksi on vähintään bmi24-26, entisen bmi19-21 sijaan:happy119

Laihana ei tuota raskautumista vuoteen ole tapahtunut. Jospa nyt ois paremmat mahdollisuudet, kun ensiviikolla on luultavasti elämäni viimeisin inssi:smiley-angelic003
 
Tähti, ainakin omalla kohdallani tuo bmi 24 on parempi kuin 19-21.

Yölento :) Jospa täälläkin! Viimeksi raskaaksi tulin bmi24-25, vaikka klinikalta sanottiin, että painoa on saatava alemmaksi.

Nyt olo on jo kuin taas valmiiksi raskaanaoleva:joyful:

Saa nähdä lähteekö työpaikka alta tän takia:smiley-angelic006 No, ehkä ei, mutta muutoksiahan on kaivattu, jo ihan muistakin syistä...ja mahdollinen uusi äitiysloma.
 
Sitten on niitä mummuja, jotka näkevät raskauden heti kun menkat on myöhässä. En ole niihin törmännyt, mutta kuullut kyllä.

Vastavirran akka :) Näitä tietäjiä on, eikä sitä varten tarvitse olla mummu:laughing002

Itsekin tiesin pojan serkun äidin olevan raskaana, vaikka hän oli vasta plussannut! Satavarmasti piilotteli asiaa, koska kuultiin siitä lähes 4kk sen jälkeen.

Itse olin silloin vasta 36v., eikä me koskaan puhuttu lapsista keskenään. Anopilla oli samaan aikaan sama "tieto", eikä hän ollut koskaan vielä ehtinyt mummuksi:laughing002

Nyt odotan, että kaikki muut tietävät tulevan raskauteni ennen, kuin itse saan siitä tietää:laughing002:laughing014 Ainakin tuo oma 2-vuotias puhuu vauvasta päivittäin...
 
Last edited by a moderator:
:greet025 Henkistä aihetta syvällisemmin pohdiskellessa....voiko olla raskaana jo, ennen kuin raskaus kongretisoituu fyysiseksi?:rolleyes:

Henkinen tilaus.

Omalla kohdalla on kokemus omasta pienestä pojasta, että näin näyn, hänestä sylissäni noin 10-vuotta, ennen syntymää. Näyssä lapsi oli aivan saman näköinen pörröpää ja samalla huumorilla höystetty temperamentti oli jo silloin ihan tiedossa.

Lyhyesti, voiko ihminen olla raskaana pidempään, kuin sen 9kk? Vaikka esim. 10-vuotta?:rolleyes:

Eihän kukaan voi synnyttää väärää lasta:p Jos elämä on ennalta suunniteltua, niin asiat tapahtuu sen mukaan:laughing002

Itsellä on taas ollut 'raskaana' oleva olo viimeiset 2-vuotta, pienestä pippurisesta tytöstä!

En sitä aiemmin uskonut hankkivani/yrittäväni enää toista lasta iän vuoksi. Mutta tuo pieni tyttö tuntuu vaan liiankin todelliselta:Heartpink..

Eli henkisesti raskaana:laughing021
 
:greet025 Henkistä aihetta syvällisemmin pohdiskellessa....voiko olla raskaana jo, ennen kuin raskaus kongretisoituu fyysiseksi?:rolleyes:

Henkinen tilaus.

Omalla kohdalla on kokemus omasta pienestä pojasta, että näin näyn, hänestä sylissäni noin 10-vuotta, ennen syntymää. Näyssä lapsi oli aivan saman näköinen pörröpää ja samalla huumorilla höystetty temperamentti oli jo silloin ihan tiedossa.

Lyhyesti, voiko ihminen olla raskaana pidempään, kuin sen 9kk? Vaikka esim. 10-vuotta?:rolleyes:

Eihän kukaan voi synnyttää väärää lasta:p Jos elämä on ennalta suunniteltua, niin asiat tapahtuu sen mukaan:laughing002

Itsellä on taas ollut 'raskaana' oleva olo viimeiset 2-vuotta, pienestä pippurisesta tytöstä!

En sitä aiemmin uskonut hankkivani/yrittäväni enää toista lasta iän vuoksi. Mutta tuo pieni tyttö tuntuu vaan liiankin todelliselta:Heartpink..

Eli henkisesti raskaana:laughing021

Eihän näistä tiedä, nää on niin henkimaailman juttuja. Itse olen nähnyt enneunia, joita ei voi selittää millään. Viimeisin enneuni tyttövauvasta tosin meni vähän pieleen. :rolleyes: Ellei se sitten ollutkin enne tulevasta ajasta! Kuka tietää!
 
Mä ainakin sain sen "erikoislaatuisen" tyttären, mistä kymmeniä vuosia etukäteen tiesinkin. En tiedä, onko tilanne "tässä", kun en tiedä muista lapsista.
On olemassa "kryptinen raskaus", joka ei näy testeissä ja voi kestää melko paljon pidempään kuin normaali 9 kuukauden raskaus, mutta en usko, että se voi kestää vuosia kuitenkaan. Tiedän yhden etäisen tuttavan, jolla oli tämä kryptinen raskaus, mutta se ei johtanut sitten lapsen syntymään. En ollut niin läheinen, että olisin enemmän kysellyt (nettichättituttu).
 
Yölento :) Jospa täälläkin! Viimeksi raskaaksi tulin bmi24-25, vaikka klinikalta sanottiin, että painoa on saatava alemmaksi.

Nyt olo on jo kuin taas valmiiksi raskaanaoleva:joyful:

Saa nähdä lähteekö työpaikka alta tän takia:smiley-angelic006 No, ehkä ei, mutta muutoksiahan on kaivattu, jo ihan muistakin syistä...ja mahdollinen uusi äitiysloma.
Muistutan yhä, että asumme Suomessa ja raskauden vuoksi ei voi irtisanoa
 
Muistutan yhä, että asumme Suomessa ja raskauden vuoksi ei voi irtisanoa
Lain mukaan ei, mutta ketku työnantaja voi sen kieroillen tehdä kuitenkin. Yksi tuttuni on tuomari, ja hänen esimiehensä antoi hänelle kenkää, koska hän ei luvannut lapsensa jäävän ainokaiseksi. Suomen lait, ja molemmat osapuolet tuomareita, ja niin vain kävi, eikä ollut mitään, josta olisi firman saanut haastettua oikeuteen. Hän neuvoi minulle, että vastaavassa tilanteessa valehtele, myöntele ja valehtele, ja sitten kun sen toisen lapsen teet, ilmoita kirjallisena heti raskauden alussa, koska sen jålkeen irtisanominen on työnantajalle vaikeampaa. Niin kauan kun ei voi todistaa työnantajan tienneen raskaudesta, on irtisanominen helpompaa.
 
Dpo11 ja nega. Menkkafinni ohimolla :sour: Meinasin, et oisin positiivisella mielellä ja "raskaana kunnes toisin todistetaan", mutta paskat! Ei tuu lasta eikä paskaa tännekään.
 
Muokattu viimeksi:
Lain mukaan ei, mutta ketku työnantaja voi sen kieroillen tehdä kuitenkin. Yksi tuttuni on tuomari, ja hänen esimiehensä antoi hänelle kenkää, koska hän ei luvannut lapsensa jäävän ainokaiseksi. Suomen lait, ja molemmat osapuolet tuomareita, ja niin vain kävi, eikä ollut mitään, josta olisi firman saanut haastettua oikeuteen. Hän neuvoi minulle, että vastaavassa tilanteessa valehtele, myöntele ja valehtele, ja sitten kun sen toisen lapsen teet, ilmoita kirjallisena heti raskauden alussa, koska sen jålkeen irtisanominen on työnantajalle vaikeampaa. Niin kauan kun ei voi todistaa työnantajan tienneen raskaudesta, on irtisanominen helpompaa.
Veikkaan, että tässä iässä meiltä ei enää edes kysytä suunnitelmista, mutta tuo kirjallisesti ilmoittaminen on kyllä hyvä idea, jos tietää työnantajan olevan perhevastainen. Tosin en kyllä itse sellaiselle työnantajalle jäisi.
 
Takaisin
Top