----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:hello Tsemppiä kaikille!!
Täällä ollaan ilmeisen selvästi koko ajan puoliksi raskaana, koska paino on noussut jo ainakin 5kg++ja se näkyy...

Entiset vaatteet ei tosiaan enää mahdu päälle, joten kohta saakin vetää ne entiset äitiyskuteet takas päälle:happy119

Vatsamakkaroita on tullut kaksi, entisen pyykkilaudan tilalle ja luultavasti painoindeksi on vähintään bmi24-26, entisen bmi19-21 sijaan:happy119

Laihana ei tuota raskautumista vuoteen ole tapahtunut. Jospa nyt ois paremmat mahdollisuudet, kun ensiviikolla on luultavasti elämäni viimeisin inssi:smiley-angelic003

Eiköhän pian tärppää, Tähti :Heartred Toivon niin.

Raskauksien alkaessa minulla on ollut painoa aina vähän enemmän kuin yleensä. Muuten olen hoikka. Painoindeksejä en ole tutkinut.

Dpo 6. Testit odottaa kaapissa.

Meillä kotona on kahden pienen kanssa jo ennestään sellainen härdelli, että tämä kolmosen yrittäminen on lähinnä sellainen (utopistinen?) haaveprojekti. Mies olisi valmis lahjasoluhoitoon, mutta itse en ole ainakaan vielä innostunut, koska nykyisenkin kuvion kanssa on haasteita. Onhan tässä vielä muutamia kuukausia aikaa jahkailla.

Tein kevääseen saakka lyhennettyä työpäivää, kun nuorin lapsi oli alle 3 v. Kesän jälkeen aloitin tekemään täyttä työpäivää ja sen jälkeen aika on alkanut kulua vähän liiankin nopeasti...
 
Muistutan yhä, että asumme Suomessa ja raskauden vuoksi ei voi irtisanoa

Yölento :) Tuosta olisi hyvä muistuttaa niitä työnantajia:smiley-angelic002

Työntekijä se heikoilla on. Lakihan on vaam laki, ei aina todellisuus. Tosin kyllähän jotkut irtisanoutuu ihan itse sen vuoksi, että saa olla kotona mahaa kasvattamassa.

Kaikkea voi sattua.
 
Lain mukaan ei, mutta ketku työnantaja voi sen kieroillen tehdä kuitenkin. Yksi tuttuni on tuomari, ja hänen esimiehensä antoi hänelle kenkää, koska hän ei luvannut lapsensa jäävän ainokaiseksi. Suomen lait, ja molemmat osapuolet tuomareita, ja niin vain kävi, eikä ollut mitään, josta olisi firman saanut haastettua oikeuteen. Hän neuvoi minulle, että vastaavassa tilanteessa valehtele, myöntele ja valehtele, ja sitten kun sen toisen lapsen teet, ilmoita kirjallisena heti raskauden alussa, koska sen jålkeen irtisanominen on työnantajalle vaikeampaa. Niin kauan kun ei voi todistaa työnantajan tienneen raskaudesta, on irtisanominen helpompaa.

Suski75 :) Annoitpa hyvät ohjeet tänne.

Juu, kirjallisena ehdottomasti pitääkin...jos ei ole mustaa valkoisella, niin puheet on helppo pyörtää. Ne on aina turhia puheita, että sanallinen sopimus on lainedessä yhtä pitävä....ei ole!:dead:

Olin aiemmin vuosia sitten töissä työnantajalla, joka oli ihan kamala valehtelija! Aivan kaikki mitä oltiin sovittu, muuttui muuksi...jopa sovitut ylityöt pyörrettiin, vaikka ne tunnit oli kirjallisesti kirjattu ja asia oli liitossa käsiteltävänä.

Työnantaja väitti, ettei ole antanut lupaa tehdä ylitöitä, vaikka niihin pakotettiin ainakin vuoden päivät! Kaikki illat istuin tekemässä töitä ja ylityöt merkattiin työnantajan antamalle listalle.

Ja pahh!! Rahat jäi sinne ja sain potkut, sillä työnantaja väitti lakituvassa toisin. Olihan mukana muitakin työkavereita todistamassa puolestani, mutta ei auttanut. Hekin saivat potkut sitten jälkeeni, yksi kerralla....:sad010
Olivat rikkureita työantajan mielestä, eikä kukaan olisi saanut pitää työkaverin puolia.

Tämä työnantaja oli aivan kamala. Koko ajan 24h olisi pitänyt tehdä töitä kotoakin käsin ja lakituvassa kaikki pyörrettiin. Siellä ei olisi onnistunut raskaus, olisin lentänyt ulos heti, kun raskaudesta olisi ilmoittanut. Siellä ei pitänyt tosin kutinsa mikään edes kirjallisena.

Tällä työnantajalla oli ihan omat säännöt; eli olisi pitänyt työaikana kuksia pomon kanssa wc:ssä tai siivouskaapissa, niin ylityöt olisi kyllä korvattu ja oma työpaikka olisi edelleen tallella.

Kaikkea sattuu.
 
Last edited by a moderator:
Minulla taas kokemuksia hankalista työntekijöistä joita ei saa millään irtisanottua. En siis itse mikään pomo ole vaan ihan sivusta seurannut. Aina kun konflikteja niin saikulle. Ja saikulla ei voi irtisanoa. Yksikin työkamuni oli töissä 11 viikkoa vuodessa, muuten saikutti eri syistä. Hankalia osaavat olla molemmat osapuolet.
Eikös tuo ole helppo juttu? Työnantaja järjestää konflikteja sen verran, että työntekijä on saikulla vuoden, ja sitten hänet voikin työntää sairaseläkkeelle?
 
Minulla taas kokemuksia hankalista työntekijöistä joita ei saa millään irtisanottua. En siis itse mikään pomo ole vaan ihan sivusta seurannut. Aina kun konflikteja niin saikulle. Ja saikulla ei voi irtisanoa. Yksikin työkamuni oli töissä 11 viikkoa vuodessa, muuten saikutti eri syistä. Hankalia osaavat olla molemmat osapuolet.

Vastavirran akka :) Mitä työtä teetkään?

Saikulla ei saa irtisanoa, mutta saikun jälkeen saa. Teillä on aika joustava työnantaja, jos aina pystyy olemaan saikulla:laughing002

Riippuu saikun syystä myös...
 
Eipäs voi, kun ei ole samasta syystä. Jos olisi vuoden putkeen samasta syystä, niin olis helppoa.

Vastavirran akka :) Jos esim. jalka menee poikki, voi joutua pitkälle saikulle.

Olen nähnyt näitä, jotka onnistuneesti palaavat töihin ja sitten näitä, joiden jalka ei olekaan täysin parantunut ja joutuu saikutteleen....nämä on saaneet lähteä! Saikkujen jälkeen lappu kouraan.

Työnantaja on valmis jopa maksamaan siitä, että pääsee tietystä henkilöstä/saikuttelijasta eroon!
 
Last edited by a moderator:
YT:t varmaankin toimisivat.

Suski75 :) Just näin ja isot pörssifirmat käyttää jatkuvia YT:tä sen takia, että saavat karsia epäsopivat henkilöt pois....Jos on saikkua, niin ihan varmasti olet lähtijöiden listalla.
Myös pärstäkerroin ja erilainen maailmankatsomus saattaa koitua kohtaloksi.
 
Takaisin
Top