----45+++++ kuumeiset

Soluja tuli muistaakseni 13, mutta kypsiä taisi olla alle 10. Viisi taisi hedelmöittyä. Jäljelle jäi tosiaan vain se yksi 3-päiväinen alkio.

Ihan järkyttyneenä ja sekavin tuntein menin siirtoon. Lääkäri kyllä vakuutteli, että vain yksi normaali alkio tarvitaan.

Toisella kertaa (42 v) lääkityksen annostusta nostettiin ja soluja tuli saman verran, mutta 5-päiväisiä jäi jäljelle 2. Molemmat pakastettiin ja tutkittiin. Vain toinen alkioista oli normaali. Se siirrettiin ja syntyi terve lapsi.

Suunnittelukäynneillä folleja näkyi yhteensä suunnilleen 15.
 
Hei voisitteko vielä kaikki kertoa mitä lääkkeitä käytätte ja mihin /miksi ne on teille määrätty? Oliko siis Hannulilla letrot ja luget ja Tähdellä letrot ainakin? Suskilla piikit ja diag. Ivf niin siinä tietty ihan oma räätälöity cocktail vissiin? Muita?
Mulla on enää vaan lugesteron, jotka sain siis loppukierron tiputteluun. Letroja söin 6 kiertoa, mikä lääkärin mukaan maksimi putkeen. Pistää munasarjat kuitenkin aika koville ja on jytky lääke, onhan alunperin rintasyövän hoitoon tarkoitettu. Mä ovuloin onneksi ilmankin, laatuunhan nuo letrotkaan ei vaikuta.
 
Oliko niin, että noita kolmipäiväisiä ei ole vielä tutkittu?
Tarkoitin siis, että kolmantena päivänä oli jäljellä 7 alkiota, ja kun niitä kasvateltiin pari päivää lisää, oli jäljellä enää 3 kappaletta. Eli kolmipäiväiseksi elää vielä monta sellaista, joilla ei ole mitään saumaa kehittyä vauvoiksi asti. Alkiodiagnostiikka tehdään nykyään viisipäiväisille, koska aikaisemmin tehtynä sillä on isompi riski vahingoittaa alkiota.
 
Me ollaan nyt päätetty että huomenna soitetaan Ovumiaan ja Decxtraan josko siellä olisi meille sopivampi lääkäri. Ja katkeraan loppuun vedetään vaikka maksaisi hunajata. Haluan vaan nyt homman pyörimään niin voisi itse elellä huoletta ja oikeasti jättää tän lapsen teon niille ammattilaisille. Siis että lääkäri sais mulle tuollaisen olon.
 
Hei voisitteko vielä kaikki kertoa mitä lääkkeitä käytätte ja mihin /miksi ne on teille määrätty? Oliko siis Hannulilla letrot ja luget ja Tähdellä letrot ainakin? Suskilla piikit ja diag. Ivf niin siinä tietty ihan oma räätälöity cocktail vissiin? Muita?

Peppipupu :) Letrot on ja ei. Nyt on Letrot ensiviikon iinssiin! Ei ole mitään muita lääkityksiä, sanovat, että letrot on ovulaation buustaus, inssiä varten.

Tukilääkityksiä olen kysellyt, mutta ilman tarvetta eivät anna.

Jos inssi ei tuo meille plussaa ennen joulua näin Marraskuussa, niin tammikuussa 2019, lähdetään IVF-hoitoon viime metreillä! Se on hetkeä ennen 46v. synttäriä, eli ennenkuin kevään pajunkissat on näkyvillä. Saa nähdä miten käy.

Sen jälkeen hoito Suomessa on virallisesti loppu:sad010 Ei auta enää mennä itkemään klinikan oventaakse.

Ei tässä ole yhtään kiire:schoked025
 
Voi Tähti niin toivon teille onnistumista! Ja toki muillekin! Kaipaan sitä plussaa niin omatkin ajatukset olis positiivisia. Meillä on töissä yksi raskaanaoleva ja musta on niin ihanaa kysellä siltä kaikkea. Odottaa ekaa sille kaikki on kovin jännää. Eilen sai kuulla odottavansa poikaa :Heartblue

Peppipupu :) Oijoi...raskaanaolevia on ihana nähdä...
Todella toivon teille plussaa:cheers:cheers:cheers ja, että kaikki onnistuisi!!:Heartred

Rahalla ei viimekädessä ole merkitystä.

Paljonko teillä on vielä yritysaikaa täällä Suomessa?
 
Niin hullua kun se onkin, niin km jälkeen olen vältellyt kaikkia raskaana olevia. Siis en ole kysellyt yhtään mitään. Ihan niinku se multa olis toisten raskaudet pois. Ei ole ei. Koskaan aiemmin en ole tuollaista tunnetta itsessäni havainnut. Nyt se alkaa onneksi palautua normaalille tasolle. Hirveätä oli olla niin katkera. Mistäs minäkään kenenkään tilannetta tiedän. Jonkun raskaus on voinut odotuttaa vuosia. Lienee ollut joku psyykeen suojamekanismi.
Tällä palstalla en ole yhtään katkera. Päinvastoin. Tänne jos minne toivon niitä onnistumisia. Ja niitä me saadaan.

Vastavirran akka :) Ihminen on inhimillinen ja tunteiden puuskassa järki katoaa. On vaikea hyväksyä asioita. Jospa kaikella on tarkoituksensa, eikä väärää lasta voi synnyttää.

Pakko kertoa tähän, kun asiasta kirjoitit, että yhden kerran raskausaikana tapasin nuoren vihaisen tytön(~25v.). Hän siis vaikutti vihaiselta.

Syytä en tiedä, mutta voin sanoa, ettei hänellä voinut olla todellista syytä osoittaa vihaa isoa mahaani kohtaan, kun raskautta ja lasta olin toivonut jo 25-vuotta.

Mutta tämä kokemus oli vaan nyt ihan pakko tänne sanoa!:chicken:
 
Tähti mä täytän heinäkuussa 43 eli Kela laittaa hanat kiinni sillon. Mulla on siis 2 tyttöä. Mies on 28 ja vielä lapseton. Kela taitaa laskea mun iän vaan vai saisimmeko pidempään hoitoja jos miehessä vikaa kun se on noin nuori ja lapseton?
 
Vastavirran akka :) Ihminen on inhimillinen ja tunteiden puuskassa järki katoaa. On vaikea hyväksyä asioita. Jospa kaikella on tarkoituksensa, eikä väärää lasta voi synnyttää.

Pakko kertoa tähän, kun asiasta kirjoitit, että yhden kerran raskausaikana tapasin nuoren vihaisen tytön(~25v.). Hän siis vaikutti vihaiselta.

Syytä en tiedä, mutta voin sanoa, ettei hänellä voinut olla todellista syytä osoittaa vihaa isoa mahaani kohtaan, kun raskautta ja lasta olin toivonut jo 25-vuotta.

Mutta tämä kokemus oli vaan nyt ihan pakko tänne sanoa!:chicken:

Mulla on samanlainen kokemus. Ihan pikainen kohtaaminen naisen kanssa, joka tuntui koko olemuksellaan vihaavan vauvamahaani. Siitä jäi vähän outo olo - muuten en enää edes muistaisi koko asiaa. Ehkä hänellä oli itsellään lapsettomuuden kriisi, muuta selitystä en keksi moiselle vihalle tuntematonta kohtaan.
 
No voi ei. On ollut ikävä kokemus. Itse en ole ollut vihamielinen kenellekään raskaana olevalle. En myöskään kertonut omastani kellekään. Piiloutui hyvin takin alle.

Olihan se. Itselläni on lapsettomuudesta kärsiviä ystäviä, jotka kuitenkin iloitsivat puolestani, ainakin tietääkseni. On se varmaan ollut heillekin kova paikka, mutta ottivat silti uutisen ihailtavan hyvin vastaan. Siksikin tuntemattoman puolelta tuleva vihamielisyys tuntui kylmäävältä.

Mun maha ei piiloutunut takin alle, se tuli aina ensimmäisenä vastaan kun tulin nurkan takaa. :hilarious: Puoliväliin asti onnistuin piilottelemaan, mutta sen jälkeen se pullahti ihan mahdottomaksi.
 
Takaisin
Top