----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jotenkin arvasin, että sinäkin sienestät. Meilläpäin on suppiksia löytynyt vielä ihan hyvin. Kaikista kivointa se on kun pääsee yksin metsään. Edes joskus.

Vastavirran akka :) Kyllä sienestän! Ihan ehdottomasti! Nyt ihan viimeaikoina en ole päässyt metsään, kun työt nielevät voimavarat ja illalla on jo liian pimeä mennä metsään. Tänään pääsisin metsään, mutta lapsella on 38.5C kuumetta, joten en pääse.

Olen sienestänyt 3-vuotiaasta saakka, ensin isän kanssa ja sitten mummon ja sittemmin äitini kanssa. Myös sukulaisten ja sittemmin yksin. Nyt aloitin ottaa pojan mukaan sienimetsälle, 2-vuotias alkaa käsittään jo siitä jotain. Tosin suppilovahveroista hän ei aina osaa erottaa, että onko se juuri se.

Rakastan sienestystä ja toki otan marjojakin mukaan, jos osuu kohdalle! :Heartred

Olen kehitränyt oman reseptin: Lasagne haaparouskuista:laughing002 Tarjosin kerran sitä vieraille, jotka eivät syö sieniä....eivät tienneet mitä ruoka sisältää ja olivat ihmeissään, että mitä näin hyvänmakuinen ruoka voi sisältää.... :laughing021
Suureksi yllätykseksi ihmettelivät, että voiko sieniruoka maistua myös hyvältä:laughing002
.

Tähti Toivottavasti yritys tuottaa nyt tulosta - jos ei, niin sitten vaan nokka kohti IVF:ää, eikö? Jännitän täällä jo puolestasi huomista testiä!

Mulla on käytössä mammavitamiinit, koska imetän yhä, sekä vahva d-vitamiini, mutta aurinkoa kaipaisin. Viimeksi se näyttäytyi vähän aikaa 5.11. :rolleyes:

Kiitos......
Kp 1 :sad001 :sad010

.

Tähti
Meillä minä pyöritän arkea sekä pyhää pääsääntöisesti yksin. Lapset eivät ole ehkä enää niin innokkaita lähtemään pitemmälle retkelle. Lie saaneet yliannostuksen. Sienestys on vaan niin parasta. Ootko testaillut tänään?

Vastavirran akka :) Jospa pääsisit sinne Espanjaan joskus edes viikoksi! :)

En ehtinyt testata....kp 1 :sad001

No verenvuoto alkoi 4+2. Sitä tuli siis koko ajan. Syytä ei löytynyt. Sain cabrilonit tai jotain sinnepäin hillitsemään vuotoa. Eipä auttaneet ei. Lapsi oli terve ja kasvoi hyvin. Veren tulo vaan lisääntyi. Tuli hyytymiä ja vuotoa solkenaan. Sitten siitä kehittyi kohtutulehdus ja verenmyrkytys. Sikiökalvoihin tuli reikä ja lapsivettä alkoi tihkua. Synnytys käynnistyi eikä mitään ollut tehtävissä. Rv 21+6 hän sitten syntyi kuolleena. Kuoli siis synnytykseen. Keskenmeno viimeisenä mahdollisena päivänä. Seuraavana päivänä olisi ollut ennenaikainen synnytys ja olisin päässyt äitiyslomalle.

Voi kyynel... Todella surullista! Oon tosi pahoillani ja surullinen, varmasti traumaattinen kokemus..

No verenvuoto alkoi 4+2. Sitä tuli siis koko ajan. Syytä ei löytynyt. Sain cabrilonit tai jotain sinnepäin hillitsemään vuotoa. Eipä auttaneet ei. Lapsi oli terve ja kasvoi hyvin. Veren tulo vaan lisääntyi. Tuli hyytymiä ja vuotoa solkenaan. Sitten siitä kehittyi kohtutulehdus ja verenmyrkytys. Sikiökalvoihin tuli reikä ja lapsivettä alkoi tihkua. Synnytys käynnistyi eikä mitään ollut tehtävissä. Rv 21+6 hän sitten syntyi kuolleena. Kuoli siis synnytykseen. Keskenmeno viimeisenä mahdollisena päivänä. Seuraavana päivänä olisi ollut ennenaikainen synnytys ja olisin päässyt äitiyslomalle.
:Heartbigredvoi hurja! Kaikki niin rajoilla:sad010, sait kai kuitenkin sairaslomaa?
Hautasitteko te pienen? Saitteko jotain muistoja talteen, vai miten käsittelitte moista surua?

Tähti
Meillä minä pyöritän arkea sekä pyhää pääsääntöisesti yksin. Lapset eivät ole ehkä enää niin innokkaita lähtemään pitemmälle retkelle. Lie saaneet yliannostuksen. Sienestys on vaan niin parasta.
Kuulostaa ihan mun elämältä..pikkupojat kulkee vielä pikkuretkillä mukana, jossen yksin mene, mutta isommat tekee pääsääntöisesti mieluummin jotain muuta:shifty:. Mutta olen kulkenut nyt myös isäni kanssa paljon marjassa, hän 70+vuotiaana papparana liikkuu yhä kun kone metsässä. yhdessä meillä on puolukassa sellanen 6-8 ämpärin tuntivauhti..niin kivaa, nautin suunnattomasti isäni seurasta:Heartred.

Lambi
Sulla samanlainen iskä, kun mulla oli äiti.
Tämä juuri, sitä on viime vuosina herännyt elämän rajallisuuteen. Täytyy rakastaa täysillä niin kauan kun voi.

Sulla on unelma elämä. Tahtoisin meille lampaita ja kanoja. Kesät menis hienosti, mutta talvella ne sitten varmaan nukkuisi mun vieressä. Teetkö siitä villasta itse jotain?
No aika kaukana tää valtavirran unelmista on, vaikka itselle sitä tod on!
Aika ei oo riittänyt villan käsittelyyn, nyt meinataan testata sitä eristeenä "kalamökissä", ehkä siihen mummona kerkeää sitten käsitöinäkin paneutua. Muuten oon enempi karjapaimen-ihminen, viihdyn toiminnassa mieluummin kun sisällä näpertämässä. Sotkuista hommaa se eläinten kanssa pääasiassa on, verta, hikea, sontaa ja erinäisiä eritteitä. Mutta myös puhdasta maitoa, lihaa ja munia vastapainoksi! Poikimisajat on mun mielestä ihan parhaita, raskaita ja iloisia yhtä aikaa.
Talvet oli alkuun vähän kanttia kasvattavia, mutta nyt ne on melkein lepokausia. Kunhan kantaa kuivaheinää ja vettä, niin kaikki rullaa.

Lambi
Siekin taidat olla vähän vastavirran akka. Hienoa kun voi tehdä sitä mistä tykkää. Itse tykkään eläimistä ihan mahdottomasti. Tulen niiden kanssa paremmin toimeen, kun ihmisten. Tosin vessassa ja saunassa olisi välillä kiva käydä yksin. Vähintään yksi mirri mukana. Tai jos kitken kukkapenkkiä tai kasvimaata niin istutaan olkapäällä.
Hahaa, totta-vastavirtaa, onhan se vähän hidasta edetä väärään suuntaan, mutta onpahan haastetta:hilarious:!

Multa puuttuu se kannoilla varjona kulkeva koira, mutta ihan kaikkea ei voi saada:grin, koiria meillä kuitenkin on aina myös ollut, nyt virka ja metsästyskäytössä. Astmaatikkoperheenä saa tyytyä ulkoeläimiin, mikä toisaalta on kyllä helpottanut siivousurakkaa. Kanojen kanssa on aika mielenkiintoisia noi puutarhahetket myös- ne on haukkana kuokkimassa uusia alueita. Haasteena onkin tehdä vapaankanan kestävät istutukset. Laitaa ja verkkoa, ei mitään kauheen kaunista:p..

Mä testaan maanantaina, tai tiistaina jos vielä syytä on.
Tekis kyllä mieli noita kp1 karkkeja tossa hyllyllä, ei haittais jos siihen menis:hungry:..(ehkä vähän kuitenkin, psyykkaan vaan itseeni)

Olen kehitränyt oman reseptin: Lasagne haaparouskuista:laughing002 Tarjosin kerran sitä vieraille, jotka eivät syö sieniä....eivät tienneet mitä ruoka sisältää ja olivat ihmeissään, että mitä näin hyvänmakuinen ruoka voi sisältää.... :laughing021
Suureksi yllätykseksi ihmettelivät, että voiko sieniruoka maistua myös hyvältä:laughing002
.
Nää on aina parhaita! Mulla yks hyvä ystävä joka ei uskalla syödä meillä, epäilee aina että tässä on kuitenkin jotain aivoja tms:laughing002.
Peuran sydän-kieli pizza oli toisessa seurassa menestys, lapset on avoimia:p!

Takaisin