----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos näätte jonkun naishenkilön metsässä hullun kiilto silmissä se olen varmaan minä:happy093

Vieläkö suppilovahberoita löytyy? Luulisi, kun on sää lämmin.

Täällä myös himosienestäjä! :) Lapsuuden ihan asuin sienimetsällä ja nyt tänä syksynä otin pojan ekoja kertoja mukaan sienimetsälle. Hyvinhän tuo 2-vuotias oppi nopeasti muutaman sienen, mutta sitten hän oikaisi sanomalla kaikkia myrkyllisiksi :)

No mieltä rentouttavaa on oleskella metsässä. Poika pitää myös linnuista ja nähtiimpä jänönenkin :)

Moikka taas! Pidin vähän taukoa tältä palstalta, kun en vain ehtinyt enkä jaksanut notkua netissä. Tässä välissä oli pojan 1-vuotissynttärit ja unikoulu, joka oli aika rankka, mutta auttoi. Tuolla se nyt tuhisee omassa sängyssä. :thumleft

Itsellä tämä pimeä aika vie kaikki mehut, entä teillä? Lisäksi ikävöin tosi paljon kotikaupunkia ja ystäviä, joista peräti neljä on tällä hetkellä raskaana! Olisi kiva kotoilla yhdessä, mutta täällä ollaan yksin, enkä ole tutustunut kehenkään. Se laittaa näin ekstroverttina mielen aika matalaksi - täälläpäin tunnutaan pelkäävän vieraita ihmisiä, eivätkä kaikki edes tervehdi takaisin. Ihme meininkiä. Eikä voitettu tälläkään viikolla Eurojackpotissa, että oltaisiin voitu muuttaa etelän aurinkoon. :cool: Eli mies jatkaa vielä toistaiseksi kiltisti opiskelua ja minä kotimuijana.

Nyt kun sektiosta on kulunut vuosi, niin saataisiin yrittää pikkusisarusta. Pitäisi vain saada halut palaamaan, ei ole helppoa tässä väsymystilassa. Pitää varmaan vain touhuta, josko se siitä. :grin Tsemppiä kaikille yritykseen, toivottavasti joku plussa tulisi tännekin vielä tämän vuoden puolella ja ensi vuonna sitten enemmänkin vauvoja!

Towanda :) Mukava kuulla taas! :) Nyt sitten aloitatte yrittämisen:smiley-angelic002:smiley-angelic003

Toivotaan pikaista plussaa!! Koita ottaa D-vitamiimia helpottamaan pimeyden ankeutta. Noissa raskausmultivitamiineissa onkin aika hyvä kombo vastaan kaamos väsymystä.

Mua kanssa häiritsevät sisäänpäinkääntyneet ihmiset, vaikka olen introverttti. Kohteliaisuus / esim. hymy ja tervehdys olisi mitä hienointa, jos sitä jossain liikkuessa kohtaisi.

No joo, täällä yritys yhä vaan päällä ja huomenna taas testaan, menkat 3-4pv. myöhässä. Yritystä takana 1-vuosi.

Tähti Toivottavasti yritys tuottaa nyt tulosta - jos ei, niin sitten vaan nokka kohti IVF:ää, eikö? Jännitän täällä jo puolestasi huomista testiä!

Mulla on käytössä mammavitamiinit, koska imetän yhä, sekä vahva d-vitamiini, mutta aurinkoa kaipaisin. Viimeksi se näyttäytyi vähän aikaa 5.11. :rolleyes:

Vieläkö suppilovahberoita löytyy? Luulisi, kun on sää lämmin.

Täällä myös himosienestäjä! :) Lapsuuden ihan asuin sienimetsällä ja nyt tänä syksynä otin pojan ekoja kertoja mukaan sienimetsälle. Hyvinhän tuo 2-vuotias oppi nopeasti muutaman sienen, mutta sitten hän oikaisi sanomalla kaikkia myrkyllisiksi :)

No mieltä rentouttavaa on oleskella metsässä. Poika pitää myös linnuista ja nähtiimpä jänönenkin :)
Nythän suppilovahverokausi on parhaimmillaan! Me käydään taaperon kanssa metsässä usein ja hän on jo tosi tarkkasilmäinen ja erottaa suppilovahverot hyvin, oli mukana jo viime syksynä, mutta silloin oli enemmän kiinnostunut marjoista.

Kyllä niitäkin on, jotka haluaisivat enemmän lapsia, mutta jättävät tekemättä, koska se kuormittaa ympäristöä. Minä en tuollaiseen kykene, paitsi jos ei tärppää millään keinolla.

Lentämisen demonisointi on aika suosittua tätä nykyä, vaikka se on loppujen lopuksi hyvin mitätön tekijä. Mutta lentäminen demonisoidaan siksi, että sillä saadaan ostettua hyvä omatunto ilman suurempia uhrauksia.
Pienetkin teot ratkaisevat. Kun hiilijalanjälkeen lasketaan liikkumisen lisäksi vedenkulutus ja ruokailutottumukset, niin kyllähän yhden lentoloman ilmastovaikutus on aika paljon suurempi kuin se, että valitsenko tänään syödä nautaa, kanaa vai kasvisruokaa.
Tähti oli ollut myös tyhjissä lentokoneissa jotka silti lensivät. Minulle on sattunut kyllä enemmän niitä ylibuukattuja.
En silti ole kieltämässä keneltäkään lentämistä. Itse olen miettinyt asian niin, että jos oikeasti tekee mieli vain ja ainoastaan lentolomalle, niin sitten lennän. Jos saman rentoutuksen/elämyksen tai muun tavoitteen voin saavuttaa muulla keinoin, valitsen sen muun keinon.
Esimerkiksi työmatkat kuljen yksin omalla autolla, koska en ole valmis istumaan kaikkea vapaa-aikaani bussissa ja lisäksi kävelemään pitkiä matkoja vaarallisia maanteitä aamuvarhain.

Ihanaa, muitakin sieni-akkoja:happy:!

Itse oon oikeestaan vasta tänä vuonna innostunut toden teolla, aiemmin vaan ottanut lähinnä kanttarellit ohimennessä..Neljänkympin kriisi? Merkki kypsyydestä?
Mun elämä on harrastamista tässä pientilan puikoissa. Elinkeinoksi kun ei maataloudesta ole, mutta elämänlaatu on kyllä itsellä nyt parempaa kun koskaan. Ja aikasta laadukasta matskua on piha pullollaan. Ruuanlaitto ja leipominen on myös nousseet tärkeiksi intohimoiksi, kiitollista hommaa sekin kun suita riittää.

Towanda, missäpäin asut?
Tsemppiä väsymykseen, suosittelen vahvasti väkisinseksiä:p, kyllä se siitä alkaa rullata jos vaan yhdessä päätetään aloittaa, vaikka kellon kanssa!

Niin kp27/25-28:woot:!
juilii ehkä vähän niinkun menkkoja lupailis, mutta ei pms oireita:happy:!

Tähti sulla kyllä hienosti myöhässä menkat! Jännäämme huomisen testiäsi:smiley-bounce013

Tähän lentokeskusteluun osallistun, koska saimme vihdoin sitten kriisipalaverin tuloksena sen loman 15.4-5.5 2018 ja totta hitossa Hki-Bnk ja siitä Koh Changille ja Pikku saarille. Vihdoin meidän loma toteutuu! Oon niin onnellinen. Nyt koitetaan saada vielä bf tai matkamessutarjouksella lentoliput niin jää rahaa vaikka sukeltamiseen joka taas mun intohimo. Paikanpäällä sitten mennään julkisilla ja ollaan Eco paikoissa ja löysin lähi/luomu-ravintoloitakin. Vaikka eihän se juuri poista lentosaasteen vaikutuksia. Tämä enemmän koska olemme noin tottuneet myös kotona syömään ja koitamme aina saada mahdollisimman lisäaineetonta myös mun reuman takia. Jeejee! On mitä odottaa!

Lambi asutte vision jossain kauempana Helsingin hulinasta? Onko sulla siis oma tila?
Joo asutaan Raippaluodon saaressa Vaasan ulkopuolella! (tästä nyt stalkkaajille vahvat vinkit:p)
Meillä on pientila joo, eläimiä ja perinnelaitumia hoidetaan, ei viljellä peltoja yms. Mä oon ihan kaupunkityttö alun perin, mutta intohimosta vaihdettiin vähän toisenlaiseen elämään. Ei tästä elinkeinoksi ole, mutta kotitarpeiksi hyvinkin!

Minä olen käynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana ulkomailla yhteensä 3 kertaa (yksi työmatka Belgiaan ja kaksi lomamatkaa Espanjaan). Aion tuhota ilmaston tekemällä vielä toisenkin lapsen. :grin

Suski, todennäköisesti ilmastonmuutos on minun syyni, koska minulla on kolme lasta ja ennen matkustin joka vuosi :D

Tähti oli ollut myös tyhjissä lentokoneissa jotka silti lensivät. Minulle on sattunut kyllä enemmän niitä ylibuukattuja.
En silti ole kieltämässä keneltäkään lentämistä. Itse olen miettinyt asian niin, että jos oikeasti tekee mieli vain ja ainoastaan lentolomalle, niin sitten lennän. Jos saman rentoutuksen/elämyksen tai muun tavoitteen voin saavuttaa muulla keinoin, valitsen sen muun keinon.
Esimerkiksi työmatkat kuljen yksin omalla autolla, koska en ole valmis istumaan kaikkea vapaa-aikaani bussissa ja lisäksi kävelemään pitkiä matkoja vaarallisia maanteitä aamuvarhain.

Yölento :) Olen ollut yleensä täysissä lentokoneissa, koskaan en ylibookatuissa, tai sitten en vaan tiedä niistä, kun varataan aina matka sieltä kalliimmasta päästä.

Mutta ollaan oltu myös vajaissa lentokoneissa, jolloin oman paikan saa itse valita. Ihmettelen, että isoilla koneilla lennetään etelään puolityhjänä, että on melkein 15 penkkiriviä tyhjillään. Halpis matkalla ei silti oltu.

Jospa pienemoi lemtokone kuluttaa enemmän, kuin iso ja siksi mentiin silläkin kertaa isolla koneella (ennen lasta).

Me ollaan matkailtu paljon ja myös kotimaassa matkailtu ja mökkeilty :) Kaikki loma on tervetullutta työrumban keskelle :)

Takaisin