----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On ilmastoteko olla lentämättä. Hienoa!
Eikös joku juuri laskenut, että lapsen hankkiminen kuluttaa luonnonvaroja siihen malliin, että yksi lapsi vastaa 30 lentomatkaa Suomesta Thaimaahan ja takaisin per vuosi.

Eli aika mitätöntä on lentäminen. Jos nelilapsista perhetä vertaa lapsettomaan perheeseen, saa lapseton pariskunta lentää 60 kertaa vuodessa Thaimaaseen ja takaisin kuluttaakseen yhtä paljon resursseja kuin 4-lapsinen perhe joka ei matkusta mihinkään.

On ilmastoteko olla lentämättä. Hienoa!

Lentokoneet lentää silti, joskus puoliksi tyhjinä...sille asialle ei kukaan yksittäinen ihminen paljon voi tehdä. Ja miksei matkusta, jos haluaa nähdä maailmaa :)
Olethan itsekin matkustellut.

Eikös joku juuri laskenut, että lapsen hankkiminen kuluttaa luonnonvaroja siihen malliin, että yksi lapsi vastaa 30 lentomatkaa Suomesta Thaimaahan ja takaisin per vuosi.

Eli aika mitätöntä on lentäminen. Jos nelilapsista perhetä vertaa lapsettomaan perheeseen, saa lapseton pariskunta lentää 60 kertaa vuodessa Thaimaaseen ja takaisin kuluttaakseen yhtä paljon resursseja kuin 4-lapsinen perhe joka ei matkusta mihinkään.

Suski75 :)Wau!! Kiitos näkemyksestä....

Meillä on siis aika iso ilmastoteko, kun on vasta yksi lapsi ja hän on nyt lentänyt mukana samalla siivellä:laughing002

Hassua, että heti tartuttiin tuohon, ettei se lentäminen nyt niin paha ole jne. Minähän vain kehuin, että on ilmaston kannalta hyvä olla lentämättä. Veikkaan, ettei juuri kukaan jätä lapsia hankkimatta ilmaston vuoksi. Se on kuitenkin aika paljon isompi päätös kuin se, missä lomansa viettää.

Ja kyllä minäkin olen lentänyt, kun on tehnyt mieli matkustaa. Voin myös tunnustaa, että viivyn suihkussa liian kauan ja käytän hyvin harvoin julkista liikennettä. Silti minusta on hienoa, että ihmiset tekevät ilmastotekoja, isoja tai pieniä.

Vastavirran akka, neulon ja virkkaan ja mihin nyt ikinä innostunkaan, mutta ompelen vain pakon edessä.
Metsässä meidät voi sitten sekottaa toisiimme, olen jotakuinkin innostunut sienestäjä. Aloitan korvasienistä keväällä ja lopetan suppilovahveroihin siinä joulun aikoihin.

Hassua, että heti tartuttiin tuohon, ettei se lentäminen nyt niin paha ole jne. Minähän vain kehuin, että on ilmaston kannalta hyvä olla lentämättä. Veikkaan, ettei juuri kukaan jätä lapsia hankkimatta ilmaston vuoksi. Se on kuitenkin aika paljon isompi päätös kuin se, missä lomansa viettää.

Ja kyllä minäkin olen lentänyt, kun on tehnyt mieli matkustaa. Voin myös tunnustaa, että viivyn suihkussa liian kauan ja käytän hyvin harvoin julkista liikennettä. Silti minusta on hienoa, että ihmiset tekevät ilmastotekoja, isoja tai pieniä.
Kyllä niitäkin on, jotka haluaisivat enemmän lapsia, mutta jättävät tekemättä, koska se kuormittaa ympäristöä. Minä en tuollaiseen kykene, paitsi jos ei tärppää millään keinolla.

Lentämisen demonisointi on aika suosittua tätä nykyä, vaikka se on loppujen lopuksi hyvin mitätön tekijä. Mutta lentäminen demonisoidaan siksi, että sillä saadaan ostettua hyvä omatunto ilman suurempia uhrauksia.

Harrastin ennen vaikka mitä. Nyt harrastan lastenhoitoa, pyykkäystä ja siivoamista. Ei tätä ikuisesti kestä, ehtii sitä harrastamaan myöhemminkin.

Sama täällä. Sinkkuna ja perheettömänä oli vaikka mitä harrastuksia. Matkustelin, treenasin ja opiskelin. Omistauduin uralle. Olin mukana kaikissa mahdollisissa kissanristäisissä :grin

Nyt on mukava viettää aikaa lasten kanssa. Katsoa ja ihmetellä heidän kanssa tätä maailmaa. Hetkeäkään en vaihtaisi pois :happy:

Moikka taas! Pidin vähän taukoa tältä palstalta, kun en vain ehtinyt enkä jaksanut notkua netissä. Tässä välissä oli pojan 1-vuotissynttärit ja unikoulu, joka oli aika rankka, mutta auttoi. Tuolla se nyt tuhisee omassa sängyssä. :thumleft

Itsellä tämä pimeä aika vie kaikki mehut, entä teillä? Lisäksi ikävöin tosi paljon kotikaupunkia ja ystäviä, joista peräti neljä on tällä hetkellä raskaana! Olisi kiva kotoilla yhdessä, mutta täällä ollaan yksin, enkä ole tutustunut kehenkään. Se laittaa näin ekstroverttina mielen aika matalaksi - täälläpäin tunnutaan pelkäävän vieraita ihmisiä, eivätkä kaikki edes tervehdi takaisin. Ihme meininkiä. Eikä voitettu tälläkään viikolla Eurojackpotissa, että oltaisiin voitu muuttaa etelän aurinkoon. :cool: Eli mies jatkaa vielä toistaiseksi kiltisti opiskelua ja minä kotimuijana.

Nyt kun sektiosta on kulunut vuosi, niin saataisiin yrittää pikkusisarusta. Pitäisi vain saada halut palaamaan, ei ole helppoa tässä väsymystilassa. Pitää varmaan vain touhuta, josko se siitä. :grin Tsemppiä kaikille yritykseen, toivottavasti joku plussa tulisi tännekin vielä tämän vuoden puolella ja ensi vuonna sitten enemmänkin vauvoja!

Takaisin