----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä todella extrovertti. Melkein aina äänessä. Rakastan oudolla tavalla esiintymistä. Pidän melkein kaikista ihmisistä mutta vain harvoille lopulta avaudun. Parhaita kavereita noin 8 ja kaikki todella pitkältä ajalta.

Teen melkein kaikki päätökset sekunnissa, harvoin kadun niitä myöskään. Rakastan juhlia ja matkustamista.

Töissä haluan tietää ja mielellään olla ideoivassa tiimissä. Johtaja-asemassa en kuitenkaan viihtynyt koska siinä ihmiset alkaa välttelemään ja miettimään puheitaan.

Enemmän positiivinen kun negatiivinen ja parhaiten saa aina nauraa itselleen!

Seuraava! Tää on kivaa!
Mahtavaa Peppipupu kiitos.

On se karmivaa, kun oikein miettii näitä onnistumisprosentteja. Sadasta 43 vuotiaasta raskautuu luomusti/ omista soluista yksi. Kahdesta sadasta 45/46 vuotiaasta raskautuu puolitoista naista. Että onhan tässä haastetta.

Varmaan sekin riippuu yksilöstä. Jos nyt oletusarvoisesti ei usko soluja enää olevan, niin miksi sitten yrittäisi ollenkaan? Jotkut eivät kykene saamaan lapsia edes kaksikymppisinä, toiset pyöräyttävät iltatähden vielä viisikymppisenä.
No kymmenen solua pakkaseen kuulostaa iäkkäällä erittäin hurjalta määrältä. Kukaanhan ei omaa tulostaan tiedä, ennenkin käy hoidot läpi tai on faktaa siitä,ettei soluja ole. Fakta on, ettei tässä iässä ole enää järkeä yrittää ollenkaan ilman alkiodiagnostiikkaa. Ja siltikin vaan yritetään ja joku onnistuu.

Näitä minäkin olen miettinyt. Sitten vielä se, että kun/jos munasolua tulee enemmän niin onko se pois sieltä loppupäästä. Tuleeko siis vaihdevuodet aiemmin. Ehkä ei kannattaisi miettiä aina liikaa. Ja siltikin niin tulee tehtyä.
Nyt tekee mieli osallistua ku oon teidän juttuja lukenu mutta en ikäni puolesta tämän ketjuun kuulu.

Mitta siis mielestäni naisella noin yleisesti on ylimäärin munasolujen esiasteita munasarjoissaan. Kun olikos se nii et syntyessään olis keskimäärin n 2 milj ja murrosiän kynnyksellä n 400 000 munasolua. Ja jos naisen murrosiän ja vaihdevuosien välillä keskiverrosti noin 400-500 irtoaa tai ylipäänsä kypsyy irtoamispisteeseen niituosta laskettun niitä kai pitäis olla reservissä aika paljon. Mutta siksi kommentoin ku oon just tätä itekki miettiny aika monesti :think005

Nyt tekee mieli osallistua ku oon teidän juttuja lukenu mutta en ikäni puolesta tämän ketjuun kuulu.

Mitta siis mielestäni naisella noin yleisesti on ylimäärin munasolujen esiasteita munasarjoissaan. Kun olikos se nii et syntyessään olis keskimäärin n 2 milj ja murrosiän kynnyksellä n 400 000 munasolua. Ja jos naisen murrosiän ja vaihdevuosien välillä keskiverrosti noin 400-500 irtoaa tai ylipäänsä kypsyy irtoamispisteeseen niituosta laskettun niitä kai pitäis olla reservissä aika paljon. Mutta siksi kommentoin ku oon just tätä itekki miettiny aika monesti :think005
Terve vaan
Kiva, kun näitä miettii muutkin iästä riippumatta. Niin se varmaan on, kuten totesit.

On se karmivaa, kun oikein miettii näitä onnistumisprosentteja. Sadasta 43 vuotiaasta raskautuu luomusti/ omista soluista yksi. Kahdesta sadasta 45/46 vuotiaasta raskautuu puolitoista naista. Että onhan tässä haastetta.
Mutta aina joku kuitenkin onnistuu ! Minä olin yksi heistä, muutenkin olen harvinaisen onnekas. Roikun täällä ollakseni kannustava esimerkki.

Täällä todella extrovertti. Melkein aina äänessä. Rakastan oudolla tavalla esiintymistä. Pidän melkein kaikista ihmisistä mutta vain harvoille lopulta avaudun. Parhaita kavereita noin 8 ja kaikki todella pitkältä ajalta.

Teen melkein kaikki päätökset sekunnissa, harvoin kadun niitä myöskään. Rakastan juhlia ja matkustamista.

Töissä haluan tietää ja mielellään olla ideoivassa tiimissä. Johtaja-asemassa en kuitenkaan viihtynyt koska siinä ihmiset alkaa välttelemään ja miettimään puheitaan.

Enemmän positiivinen kun negatiivinen ja parhaiten saa aina nauraa itselleen!

Seuraava! Tää on kivaa!

Peppipupu :) Millä tavoilla esiinnyt?:rolleyes:

ON: Alaselkää jomottelee, ikäänkuin menkkojen kutsujoikua virittelee.
Mutta ottaa nyt sitten selvää onko vaan seurausta villihkön uuhen saksin keritsemisestä tuolla sumussa, oli meinaa hetkittäin rodeoo.. Ei muita oloja. kp 24/25-28:nailbiting:

Ihania esittelyitä naiset:Heartred

ON: Alaselkää jomottelee, ikäänkuin menkkojen kutsujoikua virittelee.
Mutta ottaa nyt sitten selvää onko vaan seurausta villihkön uuhen saksin keritsemisestä tuolla sumussa, oli meinaa hetkittäin rodeoo.. Ei muita oloja. kp 24/25-28:nailbiting:

Ihania esittelyitä naiset:Heartred
Oi että. Lambilla on lambeja. Sulla on jännä päivät siis. Voisit kyllä avata plussatilin täällä. Puuh puuh.

En pidä talvesta. Ahdistun joulusta. Olen orpo nykyään. Äiti kuoli viikkoa ennen keskenmenoa. Isä jo aiemmin. En tule toimeen anopin kanssa. Rakastan kukkia ja pihan laittoa. Olen introvertti. Olen rento äiti, mutta huolehdin liikaa. Siinäpä niitä.

Vastavirran akka :) Menetkö talvea pakoon jonnekkin?
Oletko möklkeilijä?

Minusta kukaan ei voi tulla anopin kanssa toimeen, jos hän sattuu asumaan liian lähellä. Itsekään en tulisi, mutta onneksi asuu reilun 200km päässä, niin tullaan ihan hyvin toimeen:laughing014
Introverttinä väsyn liiasta puheesta ja höpinästä, kuten myös liiasta hössötyksestä. Oma rauha - pitää olla:laughing002

Vastavirran akka :) Menetkö talvea pakoon jonnekkin?
Oletko möklkeilijä?

Minusta kukaan ei voi tulla anopin kanssa toimeen, jos hän sattuu asumaan liian lähellä. Itsekään en tulisi, mutta onneksi asuu reilun 200km päässä, niin tullaan ihan hyvin toimeen:laughing014
Introverttinä väsyn liiasta puheesta ja höpinästä, kuten myös liiasta hössötyksestä. Oma rauha - pitää olla:laughing002
Asuin ex-anopin naapurissa ja vieläkin käyn häntä tapaamassa lähes joka viikko. Nykyinen anoppi asuu kauempana, mutta mökkeilykaudella käydään samaan aikaan mökillä ja tullaan hyvin toimeen.
Jotain ne appivanhemmat ovat oikein tehneet kun ovat kasvattaneet ihania lapsia.

En nyt ehdi kirjoitella pitkään, mutta kommentoisin pakastimessa olevien alkioiden käyttöä kypsällä iällä: omalla kohdalla vaadittiin puhdas papa, mammografia, terve verenpaine ja hyvä kunto arvioiden jne, että voiko terveen raskauden vielä kantaa. Eli mun kohdalla Felicitaksessa ei ollut ihan läpihuutojuttu. Kaksi alkionsiirtoa on siis minulle tehty tänä vuonna eikä enempää ole, eikä enempää lahjamunasoluista makseta :)
Tässä siis kyse, että 42 v. tulin lopulta raskaaksi ja tänä vuonna koin, että olin toipunut siitä kaikesta kakkosta varten (44 v.)

Muokattu viimeksi:
Takaisin