----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Pernilla. Tuo tihkutus on sieltä minne aurinko ei ylety. Mulla alkoi noin. Ensin kaksi viikkoa sitten kolme ja nyt kettu vie joka päivä tässä kierrossa. Jospa olisi vain tämä kierto sulla ovuloimaton. En heittäisi vielä kirvestä kaivoon.

Ensimmäinen ovuloimaton kierto tästä saattaa olla tulossa. Epäilen kyllä, että stressillä on osansa asiassa. Meno päällä koko ajan. Eikä pääse kotonakaan aika käymään pitkäksi!!! :woot:Muutama kilokin hävinnyt ihan huomaamatta.

Vai olisiko edellisessä kierrossa sittenkin ollut jotain ja siitä runsaampi ja pitkittynyt vuoto...

Suski75 :)
Meneekö kaikki alkiot automaattisesti pakastimeen?:rolleyes: Entä jos niitä tulis IVF:ssä tosi paljon, niin voiko niitä käyttää niin kauan, kuin niitä on olemassa? (Iästä riippumatta).
:scratch
Jos tehdään alkiodiagnostiikka, alkioita kasvatetaan 5-6-päiväisiksi, jolloin niistä otetaan näytteet, ja kaikki pakastetaan erikseen. Pakastetut näytteet lähtevät matkailemaan Keski-Eurooppaan alkiodiagnostiikkaan, ja pakastetut alkiot odottelevat klinikan pakkasessa tuloksia. Kun tulokset parin viikon päästä tulevat (ja jokin alkio saa terveen paperit), voi seuraavaan kiertoon suunnitella pakastealkiosiirron.

Jos taas alkiodiagnostiikkaa ei tehdä, voi tuoresiirron tehdä jo samaan kiertoon, josta solut kerättiin.

Vastavirran Akka olet ihana, samoin te muut. Mä kysyn ensin neuvoa tuolta työsuojelusta ja koitan vielä neuvotella. Pyydän kompensaatiota jos loma menee kesälle.

Peppipupu :) Kannattaa olla itse kovana, koska ei ne sieltä työsuojelustakaan pysty sua täysin auttaan. Ei ne pysty super suorituksiin. Työnantaja voi heittäytyä hankalaksi ja olet kakkkonen.

Tässä loppujen lopuksi olet itse itsesi Herra. Älä anna toisten pompotella!:gen045

Nyt kuvaan - SE plan B !!!!:king

Jos tehdään alkiodiagnostiikka, alkioita kasvatetaan 5-6-päiväisiksi, jolloin niistä otetaan näytteet, ja kaikki pakastetaan erikseen. Pakastetut näytteet lähtevät matkailemaan Keski-Eurooppaan alkiodiagnostiikkaan, ja pakastetut alkiot odottelevat klinikan pakkasessa tuloksia. Kun tulokset parin viikon päästä tulevat (ja jokin alkio saa terveen paperit), voi seuraavaan kiertoon suunnitella pakastealkiosiirron.

Jos taas alkiodiagnostiikkaa ei tehdä, voi tuoresiirron tehdä jo samaan kiertoon, josta solut kerättiin.

Suski75 :) Onko aina alkio diagnostiikka?

Voiko IVF olla ilman sitä?:rolleyes:

Hei onko tuo kela korvaus vielä sen vuoden kun on 43?vai päättyy synttäreinä 43v?
Hoidosta, joka on aloitettu ennen 43-v. synttäreitä, saa vielä korvauksen. Pakkasessa olevien alkioiden siirrosta saa korvauksen, jos ne ovat hoidosta, joka on aloitettu ennen 43-v. synttäreitä. Näin oli ainakin käytäntö klinikalla, jossa olin hoidossa.

Suski75 :)
Meneekö kaikki alkiot automaattisesti pakastimeen?:rolleyes: Entä jos niitä tulis IVF:ssä tosi paljon, niin voiko niitä käyttää niin kauan, kuin niitä on olemassa? (Iästä riippumatta).
:scratch
Tästä en tiedä, mutta luulen että ei saisi käyttää kaikkia itse. Tosi tuskin niitä monia hyviä edes tulee. Voisiko olla realistista max kaksi pakkaseen. Ihan vaan mutu tuntumaa tämä

Hei onko tuo kela korvaus vielä sen vuoden kun on 43?vai päättyy synttäreinä 43v?
Se päättyy 43 V synttäreihin, mutta joku porsaanreikä siinäkin on. Sairaus tms voi oikeuttaa korvaukseen. Kela Kuopio. On siis tapauskohtaista. Ja jos on kaksi lasta, niin sitten ei mitään. Tämäkin vain mutua.

Suski75 :) Onko aina alkio diagnostiikka?

Voiko IVF olla ilman sitä?:rolleyes:
Suurin osa IVF-hoidoista tehdään ilman alkiodiagnostiikkaa. Meille yli-ikäisille suositellaan alkiodiagnostiikkaa, koska yleisesti tiedetään, että munasolujen laatu heikkenee neljänkympin korvilla. Alkiodiagnostiikkaa suositellaan myös niille, joilla on syntynyt lapsi jolla on kromosomeista tai geeneistä johtuva sairaus.

Kaksi lasta on julkiselle hoidolle este jos ne ovat saman miehen kanssa.
Mutta jos naisella vaikka viisi lasta Herra a:n kanssa ja nyt yhdessä herra b:n kanssa niin pääsevät hoitoihin. Taas on se kaksi yhteistä rajana.

Tästä en tiedä, mutta luulen että ei saisi käyttää kaikkia itse. Tosi tuskin niitä monia hyviä edes tulee. Voisiko olla realistista max kaksi pakkaseen. Ihan vaan mutu tuntumaa tämä
Kyllä tuolla IVF-ketjussa niitäkin on, joilla yhdestä keräilystä pakkaseen päätyi yli kymmenen alkiota, mutta vähemmistöä ovat.

Jos minulla ei olisi tehty alkiodiagnostiikkaa, ja alkiot olisi pakastettu esim. 3-4-päiväisinä, olisi minulla pakkasessa 7 alkiota, koska 3-4-päiväisenä oli alkioita hengissä 7. Ja sitten olisi niitä yritetty 7 kuukautta... vaikka vain 3 niistä eli 5-6-päiväisiksi, ja niistä kolmesta vain 1 oli terve kromosomeiltaan.

Pernilla
Voi olla hyvinkin mahdollista. Sehän myös vaikuttaa tosiaan tähän kiertoon. Jos kuitenkin nämä epämääräiset tihkut jatkuvat suosittelen lääkäriä. Itse odotin aivan liian kauan ja luulin, että kyllä se siitä ohi menee. Ja paskat.

Tehtäiskö esittely itsestä? Minä voin aloittaa.
En pidä talvesta. Ahdistun joulusta. Olen orpo nykyään. Äiti kuoli viikkoa ennen keskenmenoa. Isä jo aiemmin. En tule toimeen anopin kanssa. Rakastan kukkia ja pihan laittoa. Olen introvertti. Olen rento äiti, mutta huolehdin liikaa. Siinäpä niitä.

Vastavirran akka :)

Olen myös introvertti.

En esittele itseäni misään. Haluan elää piilossa omaa elämää, enkä halua sitä muille esitellä :) Vain oma aviomies tuntee minut, muuten en olisi mennyt naimisiin näin viimemetreillä, kun seurustelua oli kuitenkin takana lähes 30vuotta.

Edes työpaikalla mua ei tunne juuri kukaan, elleivät sitten ole oppineet jotain ajan saatossa. En käytä facea tms...tämä vauva kanava on ainoa julkinen kanava.

Valitsen aina paikan, jossa en ole esillä, menen esim. työpaikalla kahvihuoneessa sivutuoliin, enkä pöydän päähän istumaan. Olen siten epätavallisessa työpaikassa automaattisesti.

En kuuntele juoruja ja vihaan kaikkia tyhjänpäiväisiä ohjelmia, kuten salkkarit ja uusipäivä. Katselen netti tv:stä livenä ulkomaisia kanavia, joissa näkee todellisia maailman tapahtumia/asioita.

Haluan olla omannäköiseni, eikä tosiaan kiinnosta matkia trendejä, saati muotivirtauksia.

Haluan ehkä myös hämmentää muita, sillä oma erilaisuus - yksilöllisyys on tärkeintä mitä omistan! :)

Muut esittelijät seuraavana:grin

Viimeisimmässä hoidossa 3-päiväisiä alkiota tuli minulla 5. Niitä viljeltiin 5-6 päiväisiksi, jolloin jäljelle jäi kaksi. Alkiodiagnostiikalla selvisi, että molemmat poikkeavia.

Aiemmissa hoidoissa, josta lapset syntyivät 3-päiväisiä alkioita tuli vähemmän. Ensimmäisessä hoidossa vain yksi ja se sitten siirrettiin onnellisesti :)

Kyllä tuolla IVF-ketjussa niitäkin on, joilla yhdestä keräilystä pakkaseen päätyi yli kymmenen alkiota, mutta vähemmistöä ovat.

Jos minulla ei olisi tehty alkiodiagnostiikkaa, ja alkiot olisi pakastettu esim. 3-4-päiväisinä, olisi minulla pakkasessa 7 alkiota, koska 3-4-päiväisenä oli alkioita hengissä 7. Ja sitten olisi niitä yritetty 7 kuukautta... vaikka vain 3 niistä eli 5-6-päiväisiksi, ja niistä kolmesta vain 1 oli terve kromosomeiltaan.
Kymmenen solua noin 46 vuotiaana, kuten tähti? Ohhoh. Niin ei se määrä vaan se laatu.

Vastavirran akka :)

Olen myös introvertti.

En esittele itseäni misään. Haluan elää piilossa omaa elämää, enkä halua sitä muille esitellä :) Vain oma aviomies tuntee minut, muuten en olisi mennyt naimisiin näin viimemetreillä, kun seurustelua oli kuitenkin takana lähes 30vuotta.

Edes työpaikalla mua ei tunne juuri kukaan, elleivät sitten ole oppineet jotain ajan saatossa. En käytä facea tms...tämä vauva kanava on ainoa julkinen kanava.

Valitsen aina paikan, jossa en ole esillä, menen esim. työpaikalla kahvihuoneessa sivutuoliin, enkä pöydän päähän istumaan. Olen siten epätavallisessa työpaikassa automaattisesti.

En kuuntele juoruja ja vihaan kaikkia tyhjänpäiväisiä ohjelmia, kuten salkkarit ja uusipäivä. Katselen netti tv:stä livenä ulkomaisia kanavia, joissa näkee todellisia maailman tapahtumia/asioita.

Haluan olla omannäköiseni, eikä tosiaan kiinnosta matkia trendejä, saati muotivirtauksia.

Haluan ehkä myös hämmentää muita, sillä oma erilaisuus - yksilöllisyys on tärkeintä mitä omistan! :)

Muut esittelijät seuraavana:grin
Ihana esittely. Kiitos Tähti.

Kymmenen solua noin 46 vuotiaana, kuten tähti? Ohhoh. Niin ei se määrä vaan se laatu.
Varmaan sekin riippuu yksilöstä. Jos nyt oletusarvoisesti ei usko soluja enää olevan, niin miksi sitten yrittäisi ollenkaan? Jotkut eivät kykene saamaan lapsia edes kaksikymppisinä, toiset pyöräyttävät iltatähden vielä viisikymppisenä.

Täällä todella extrovertti. Melkein aina äänessä. Rakastan oudolla tavalla esiintymistä. Pidän melkein kaikista ihmisistä mutta vain harvoille lopulta avaudun. Parhaita kavereita noin 8 ja kaikki todella pitkältä ajalta.

Teen melkein kaikki päätökset sekunnissa, harvoin kadun niitä myöskään. Rakastan juhlia ja matkustamista.

Töissä haluan tietää ja mielellään olla ideoivassa tiimissä. Johtaja-asemassa en kuitenkaan viihtynyt koska siinä ihmiset alkaa välttelemään ja miettimään puheitaan.

Enemmän positiivinen kun negatiivinen ja parhaiten saa aina nauraa itselleen!

Seuraava! Tää on kivaa!

Takaisin