----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti miksi teille ei suositeltu ivf:ää? Jos siinä valikoidaan hyvät "tavarat" niin onko joku syy miksi ei nosta onnistumismahdollisuuksia?

Täällä kp1 ja oon vaan helpottunut. Testeissä vaan hentoista hailuraa eli hcg ei noussut normaalisti. Viime yönä en pystynyt edes nukkumaan kunnolla kun pelotti että aamulla on taas testissä joku haamun esi-isä/hailura ja raskaus menee kesken taas myöhäisillä viikoilla. Onneks alko menkat niin pääsee uuteen kiertoon! Huh ja helpotus. Ja positiivista on se, että jotain yritystä oli kuitenkin.

Tsemppiä kaikille! :smiley-bounce016

HumptyD :)
Oho...tiedän vain letroista. Inssin jälkeen paperissa lukee ovulaatio induktio.

Mulle ei anneta mitään muuta, kun arvot kunnossa ja ovuloin luomusti....eikä kyllä ole esitelty muita vaihtoehtojakaan.

Sitten toinen on vain IVF.

En mäkään letrokierroissa käynyt ultrissa, mutta pistoshoidoissa kyllä. Minulla ei myöskään mitään vikaa ovuloinnissa. Meillä on unexplained fertility. Eli ei ole tietoa miksi ei onnaa kun molemmat on kokeiden mukaan ihan fine.
Kävin tuossa hieman googlaamassa miksi sulle ei ole tarjottu lääkkeitä OI + IUI varten kun mulle sitä painotettiin että onnistumis% on paljon parempi lääkkeellisessä kierrossa - VAIKKA munasoluja ei tehdä sarjatuotannolla kuten jenkeissä vaan kasvatetaan vain 1 max 2 solua. Niin mä olinkin alle 40 sillon kun viimeksi oon IUI käynyt. Tässä mitä tuo aika vanha tutkimus (2007) sanoo insseistä. Eli oi on tehokkaampaa nuoremmilla naisilla, vaikka kuvassa näkyy että gonadropin hoidoilla (pistos) on enemmän onnistumisia mutta ei merkittävästi vs. luomuun.
bla.JPG

Controlled ovarian hyper-stimulation in combination with intrauterine insemination has been shown to result in significantly higher pregnancy rate when compared to un-stimulated (natural cycle) IUI [1, 5]. Our data is consistent with these studies, but only among younger women. In this group (+37) COH was associated with a significantly higher pregnancy rate as well as live-birth rate. Consistent with other studies [6] this was true irrespective of whether clomiphene citrate or gonadotrophin was used for COH.

Our data however showed the contrary in older women (>37). Here there was no significant difference in the pregnancy rate when IUI was performed with or without COH. In addition there was a significant difference in the live-birth rate. COH was associated with a lower live birth rate irrespective of the agent used, and seems to be worse when the anti-oestrogenic drug clomiphene citrate was used for COH
.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3454991/

Pahoittelut taas negoista :smiley-angry017
millon tässä ketjussa on viimeksi plussattu? Mä en oo ollu vielä kauheen kauaa niin en tiedä. Kyllä se nostaisi omaakin toivetta kun joskus jollakin nappaisi.

Tähti miksi teille ei suositeltu ivf:ää? Jos siinä valikoidaan hyvät "tavarat" niin onko joku syy miksi ei nosta onnistumismahdollisuuksia?

Muska77 :) IVF:ää on suositeltu, ennen kun aika loppuu. Siis 4-5 yrityskiertoa enää jäljellä ennen ikää 46:banghead:

En kai oo kirjoittanut johonkin vahingossa väärin:scratch Oon vaan itse kieltäytynyt ja halunnut edetä insseillä.... nyt IVF on mietinmässä.

Hei kuka on seuraava testaaja? Lambilla ainakin pian dpot kasassa? Mä tipuin siis jo, ei menkkoja mutta tiputtaa ruskeaa eli mulla ei jännitettävää.
Harmistus sun tiputtelusta:sad001!

Mulla alkaa pikkuhiljaa testipäivät jo häämöttää.. oli nyt vaan niin epäselvä ovis, olot meinas jo kp8 ja sitten taas 11 ja12,13.. etten nyt ollenkaan tiedä dpoista.. hyvin vois siis olla nyt jo dpo15 jos toi kp8 olis ovuloinut. mutta simpat matkassa vasta kp10, että en hötkyile..
oloja ei oo mitään, ei kyllä myöskään siis pms oireita:happy:! sinänsä kiva..mutta enpä usko- odotan vaan vuotoa alkavaksi maanantaihin mennessä. yritän siis venyttää testiäkin sinne.
Vähän tuntuis kohtuuttomalta jos tästä jo eka kierrosta tärppäisi:facepalm:..kun täällä niin monella kovan työn ja tuskan takana tämä. Jo 3-4kk yritysaikaakin tuntuu melko tuskaiselta, ei osaa kuvitella mitä se olis kestäessä vuosiao_O. Mulla on jokin psyykkinen takaraja ennen kesää onnistua tässä, että ehtisi ennen kuopuksen kolmevuotisia syntyä. Mutta tää on vaan ekonominen paine, tuohon mennessä siis menisi samalla äitiyspäivärahalla kun noi aiemmat. Kokopäivätöihin en ole hetkeen menossa.. (enkä virkaani enää koskaan, hys:shy:). En siis usko luovuttavani jos tuo takaraja ylittyy..se on vaan rahaa:p..

Kovin on negoja täällä nyt tosiaan ollut. Tähän täytyy tulla muutos. No ainakin yritys on täällä kova. Lambi ainakin minä toivon sinulle plussaa. Ei yhtään haittaa, jos joku raskautuu suht helposti. Jokainen kersa on rikkaus.
Itse harmittelen, etten nuorempana tajunnut lähteä hoitoihin. Ensikon ja toisen ikäero kuitenkin yli 7 vuotta. Tämä viimeisin täysin terve syntyi vuosi sitten ihan liian aikaisin. Siitäpä se kaipuu sitten kasvoikin aivan uusiin svääreihin.

Mun ekan ja tokan ikä ero vuosi ja pari kuukautta.
Kolmannelle annettiin lupa tulla 2015 elokuussa. Sillä tiellä ollaan.
Kuopus oli vähän alle kaksi kun jätin ehkäisyn.
Jos olisin tiennyt miten vaikeaa tulee olemaan niin en olisi edes ehkäisyä aloittanut.
Eka ja toka tuli heti kun luvan annoimme. Mut sitten joku muuttui.
Olen antanut yritykselle aikaa ensi vuoden loppuun. Sit pistetään piuhat poikki. Ja tehdään kohdunlämpöhoito.

Toivottavasti joku plussaisi :-)

Eipä se kivaa ole ollut ettei lapset ole tulleet helpolla. Ehkäisyä ei ole ollut parikymppisen jälkeen. Siihen tottuu. Ja siitä tulee normaalia. Olisin ottanut vaikka kymmenen, jos olisi tullut. Mutta jotain positiivista ei tarvitse ehkäisystä huolehtia. Itsellä ei vielä varmuutta siitä, että miten edetään. Ehkäisyä en enää halua. Vuosien ja vuosien odottelu on kyllä syvältä.

Täällä kp1 ja tämä toinenkin loma-anomus pääsiäiselle hyllätty. Otin työsuojeluun yhteyttä kun muut pitää lomaa ja mun talvilomaa 2017 roikutetaaan... Ottaisin loparit, niin paljon vituttaa. Mutta tämä lapsiasia... Tulispa pian raskaaksi niin pääsisi täältä. :mad:

No voi ei Peppi :wtf: mutta hyvä että nouset barrikadeille!!!:gen014

mä oon tossa pyöritelly tota tutkimusjuttuakin mielessä, ja yleisesti kaikkea hoitoon liittyvää. Että miten se menee, jos sä meet IVF ja sulla tulee 20 munasolua jotka kerätään. Näistä hedelmöittyy kolme joista selviää siirtoon enää yksi. Niin olisiko se sit menny luomukierrossa ns. niin että sä oisit 20 kuukautiskiertoa mahdollisesti joutunut käymään läpi ennen kun sieltä olis randomisti irronnut tuo yksi hyvä munasolu, ja jos kuu ja tähdet on kohdillaan se ois saattanu hedelmöittyä? :confused2
Vai tuleeko sit hoidoissa kuten tuossa tutkimuksessakin jotenkin sivuttiin, että kun käytetään hormoneja silloin kypsyy myös nekin rupusakki munat jotka normaalikierrossa ei edes valikoituisi kypsymään ja irtoamaan.
Ehkä ei pidä miettiä liikoja

No voi ei Peppi :wtf: mutta hyvä että nouset barrikadeille!!!:gen014

mä oon tossa pyöritelly tota tutkimusjuttuakin mielessä, ja yleisesti kaikkea hoitoon liittyvää. Että miten se menee, jos sä meet IVF ja sulla tulee 20 munasolua jotka kerätään. Näistä hedelmöittyy kolme joista selviää siirtoon enää yksi. Niin olisiko se sit menny luomukierrossa ns. niin että sä oisit 20 kuukautiskiertoa mahdollisesti joutunut käymään läpi ennen kun sieltä olis randomisti irronnut tuo yksi hyvä munasolu, ja jos kuu ja tähdet on kohdillaan se ois saattanu hedelmöittyä? :confused2
Vai tuleeko sit hoidoissa kuten tuossa tutkimuksessakin jotenkin sivuttiin, että kun käytetään hormoneja silloin kypsyy myös nekin rupusakki munat jotka normaalikierrossa ei edes valikoituisi kypsymään ja irtoamaan.
Ehkä ei pidä miettiä liikoja
Näitä minäkin olen miettinyt. Sitten vielä se, että kun/jos munasolua tulee enemmän niin onko se pois sieltä loppupäästä. Tuleeko siis vaihdevuodet aiemmin. Ehkä ei kannattaisi miettiä aina liikaa. Ja siltikin niin tulee tehtyä.

Ei ole laillista tuollainen, liittoon yhteyttä.
Lain mukaan vuosilomat pidetään laissa määrättynä aikana laissa määritettynä vuonna. Vuosilomia voi lykätä, mutta sitten se tehdään yhteisellä sopimuksella (työnantaja ei voi sanella), ja yleensä työntekijä saa lykkäykseen suostumisesta kompensaatiota, esim. ylimääräisiä palkallisia lomapäiviä tai ylimääräistä palkkaa. Ja siis silloinkin työntekijän pitää tähän suostua, työnantaja ei voi vain ilmoittaa, että näin tehdään.

Takaisin