----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti
En ajatellut inssiä siihen päälle vaan kotitöitä. Siis munasolujen määrä oli sulla sama?

Vastavirran akka :) Kotitöinä myös yritetty, mutta meillä on vasta-aineet, joten tuskin onnistuu "kotona". Mulla kypsynyt 100% varmaksi aina yksi munasolu, oli induktiota tai ei...

Joskus kävi niin, että olisi tullut kaksi, mutta ultrassa oli satavarmaksi vain yksi, kun ovis tapahtui induktiolla tavallista mopeammin. Voi olla, että oli toinenkin, kun nestettä näkyi munasarjassa.

Mutta ei ihneitä sillä ole tapahtunut.

Tähti
Mulla toimii ovulaatio myös. Ja meidän aiemmat lapset ovat ihan luomuja. En sitten tiedä olisiko tästä meille apuja. Kaikkea tulee mietiskeltyä.

Vastavirran akka :) Voit mielestäni hyötyä! Ei miehelläsi tai itselläsi ole mitään autoimmuunia?

Me ei hyödytä, miehen autoimmuunin vuoksi. Siksi meillä inssi, kun pesussa siittiöistä lähtee vasta-aineet pois.

OI ei ole sama kun inssi. Meillä on ollut kokeilussa clomit, letrot kuin myös pistoshoidot (menopur, puregon) Ilman inssiä. Pistos kuulemma tehokkaampaa tän ikäisille. Who knows.
Letrot oli halvimpia ja ei tullut sivuvaikutuksia ei muistaakseni puregonistakaan. Ja kävin ultrissa et ei mitään yli kahta solua per kierto haluttu.

OI ei ole sama kun inssi. Meillä on ollut kokeilussa clomit, letrot kuin myös pistoshoidot (menopur, puregon) Ilman inssiä. Pistos kuulemma tehokkaampaa tän ikäisille. Who knows.
Letrot oli halvimpia ja ei tullut sivuvaikutuksia ei muistaakseni puregonistakaan. Ja kävin ultrissa et ei mitään yli kahta solua per kierto haluttu.

HumptyD :)
Oho...tiedän vain letroista. Inssin jälkeen paperissa lukee ovulaatio induktio.

Mulle ei anneta mitään muuta, kun arvot kunnossa ja ovuloin luomusti....eikä kyllä ole esitelty muita vaihtoehtojakaan.

Sitten toinen on vain IVF.

Juuri tätä tarkoitin. En tosiaankaan tahtoisi kahta useampaa follia. Se olis hyvä määrä. Tuplamahdollisuus. Siis 2%:smiley-bounce013

Vastavirran aika, mulla on vasta-aineet merkittävästi koholla autoimmuuni tyreoidiitin takia (asiaa ei auttanut ok TSH ja T4V-taso lääkkeillä). En koskaan tullut raskaaksi ilman kortisonia. Kohtuni lienee vihamielinen. Toki, olihan mulla siinä sitten ruokavalio ja akupunktio apuna, että lopulta saatiin lapsi.

OI Meillä on ollut kokeilussa clomit, letrot kuin myös pistoshoidot (menopur, puregon) Ilman inssiä. Pistos kuulemma tehokkaampaa tän ikäisille. Who knows.

HumptyD :) Mulle sanottiin, että letrot on uudenaikainen hoitomuoto ovulaation induktiossa ja siten väliultrat on turhia, koska munasoluja ei kypsy liikaan, kuten clomeilla, joita ei anneta nykyään enää ollenkaan.

Kokemusta on vain letroista ja se hoito on pelkästään nopeuttanut ovulaatiota.

Vastavirran aika, mulla on vasta-aineet merkittävästi koholla autoimmuuni tyreoidiitin takia (asiaa ei auttanut ok TSH ja T4V-taso lääkkeillä). En koskaan tullut raskaaksi ilman kortisonia. Kohtuni lienee vihamielinen. Toki, olihan mulla siinä sitten ruokavalio ja akupunktio apuna, että lopulta saatiin lapsi.
Aivan. Ei minulla ole siis autoimmuunia. Siitä huolimatta, myös minun kohtuni on erittäin vihamielinen. Suorastaan vuotava. Raskauksilla ja ilman.

Esikoinen syntyi ovulaatioinduktioilla ja inseminaatioilla. Sen huomasin piikittelystä, että kroppa toimi selvästi tehokkaammin kuin normaalisti. Yleensä minulla ei ole mitään erityistä valkovuotoa, ja hämmentyneenä olin lukenut mammapalstoila muiden yksityiskohtaisia analyysejä valkovuodon väristä ja koostumuksesta ja venyvyydestä, ja ihmetellyt, mistä ja miten sitä valkovuotoa löydetään analysoitavaksi. Mutta niin, piikitykset aiheuttivat sen, että valkovuotoa löytyi kaikissa eri koostumuksissa ihan riittämiin. Ja tietenkin aiheuttivat raskauden. Minulla ennen IVF:ää oli yhteensä 3 piikityskiertoa, joista kahdesti tulin raskaaksi (letrozolista ei mitään hyötyä), mutta tosiaan tässä iässä ei enää hedelmöittymisestä ole iloa kun ne menevät kesken viallisten kromosomien takia, joten siirryttiin alkiodiagnostiikkaan.

Mietin vaan, että kannattaisiko sitä koettaa ensin vai siirtyä suoraan ivf. Mitä olette mieltä?

Vastavirran akka :) Ei se ainakaan ole kallista...ja pitäisi sillä mahiksen nousta verrattuna täysin luomuun:p

Me mentäis mieluiten näillä letroilla 46v. ikään saakka, mutta toki IVF on nyt noussut järkeväksi vaihtoehdoksi, viimeinen kortti....
Sitä pohtiessa.

Vastavirran akka :) Ei se ainakaan ole kallista...ja pitäisi sillä mahiksen nousta verrattuna täysin luomuun:p

Me mentäis mieluiten näillä letroilla 46v. ikään saakka, mutta toki IVF on nyt noussut järkeväksi vaihtoehdoksi, viimeinen kortti....
Sitä pohtiessa.
Eikö sinun kannattaisi kysyä niitä piikkejä, jos niistä iäkkäämmille eniten hyötyä?

Eikö sinun kannattaisi kysyä niitä piikkejä, jos niistä iäkkäämmille eniten hyötyä?

Vastavirram akka :) En usko, että antavat. Tarkoitus ei ole varmaankaan, että munasoluja kypsyisi enemmän inssiä varten. Voipi olla, ettei inssiä edes tehdä, jos ultrassa olisi enemmän, kuin kaksi munasolua.

Varmaan astuvat kuvaan siellä IVF:ssä.

Mulla ei ole ongelmia kierron kanssa, vaan munasolujen laadussa on, kun väittävät, että yli 90% munasoluista on huonoja, kun ikä on 45+. Sen vuoksi onnistumis-% on enää 0.8.

Vastavirram akka :) En usko, että antavat. Tarkoitus ei ole varmaankaan, että munasoluja kypsyisi enemmän inssiä varten. Voipi olla, ettei inssiä edes tehdä, jos ultrassa olisi enemmän, kuin kaksi munasolua.
Ei piikeilläkään tule kuin yksi munasolu, kun annostus on oikea. Minulla on noissa kasvanut vain yksi munasolu kerralla.

Ovulaatioinduktiopiikittelyssä käytetään toki samoja aineita kuin IVF:ssäkin, mutta ovulaatioinduktiossa annokset ovat paljon pienempiä. Aika hyvin lääkärit osaavat arvioida oikeat lääkemäärät, ja ainakin minulla soluja on aina tullut hoitomuotoon nähden oikea määrä.

Mutta varmaankin paras on IVF ja alkiodiagnostiikka. Etukäteen se tuntui isolta askeleelta, mutta lopulta eroa on vain se keräily, ja sekin on äkkiä ohi. Muutenhan se on samaa odottelua kuin aina, vaikka vähän helpottaa se, että odottelu tapahtuu oman kropan ulkopuolella.

Muokattu viimeksi:
Takaisin