----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyperstimulaatiossa kroppa reagoi lääkkeisiin voimakkaammin kuin on tarkoitus, tässä Terveyskirjaston artikkeli aiheesta:
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00869

Tuolla IVF-ketjussa oli juuri yksi, jolla munasarjoissa oli 75 follikkelia kasvamassa yhtäaikaa. :wideyed:

Suski75 :) Kuullostaa vakavalta:eek:

Mulla on reserviä käsitykseni mukaan ja aina ollut paljon folleja insseissä...kai oon automaattisesti riskiryhmässä tuon takia, sairaalaan en mielelläni halua:angelic:

M-M :) Jännätään sun huomisen aamun testiä...toivottavasti on plussa vahvistunut täydeksi plussaksi!!!:cheers:cheers:cheers

Eipä se 75 munasolun kasvattajakaan sairaalaan ole joutunut, sai lääkekuurin ja saikkua. Eli kyllä lääkärit aika tiukasti vahtivat tuota tilannetta ja määräävät hoitoja tarpeen mukaan.

Minusta tuntuu, että (en toki ole asiantuntija), että valtava follikkelien määrä ei liity munasolureserviin. Voisin kuvitella, että jos on paljon follikkeleita muutenkin joka kuukausi (liki polykystiset munasarjat), ehkä sit tulee enemmän. Omalla kohdalla tuli kolmella kerralla noin 9-13 munasolua muistaakseni, eli aika tavanomainen määrä. Yhdellä luovuttajalla oli noin 25 follia, ja kyllä mun sääliksi kävi, että mitenkähän sille kävi. Saatiin 18 hedelmöittynyttä munasolua, joista tokikaan kaikki eivät selvinneet sulatuksesta siirtoon. Viimeisimmässä tyttären syntymään johtaneesssa kierrossa tuli 8 munasolua, ja päästiin kolmeen siirtoon blastolla (5-6-päiväiset alkiot).

Joo ei siinä reservistä ole kyse, pco potilailla vissiin riskiä enemmän. mulla myös hyvä reservi ja lekuri halusi kasvatella laadukkaita maltillisesti.. ja kymmenkunta taidettiin saada joista VAIN yksi selvisi siirtoon hyvänä alkiona. Josta kemiallinen. Eli se siitä laadusta. Meillä myös oli muutamat inssit takana mutta silti ainoastaan luomukierroista plussia, tosin kaikki km.
Onhan tää hullun hommaa.. onneksi tuo yksi ihana lapsi on :love017
Silti Tähti suosittelisin ivf kokeilee, kait teidän klinikka sen tekis teille kert inssejäkin tekee?

Miltä MM testi tänään? Ostitko jotain muuta kun Rfsu?

Muokattu viimeksi:
Ainiin, minä myöskään en ollut töistä pois kun punktiopäivän jolloin pidin vanhan lomapäivän. Että pystyy olla kertomatta hyvin. Ja jos ultrat saa sovittuja esim ruokikselle niin kukaan ei saa tietää laughing7

Juu ja siis suurin riski hyperstimulaatioon on alle 25-vuotiailla, hoikilla ja PCOS:ää sairastavilla. Minulla noista on tuo PCOS, joten varmaan siksi munasoluja tuli 19 kappaletta, mutta tosiaan tuokin on sen verran pieni määrä, ettei tuolla määrällä edes nouse riskit hyperstimulaatioon. Meillä nelikymppisillä hyperstimulaation riski on todella pieni.

Hyperstimulaatio-oireet menivät minulla ohi yhdessä illassa. Todennäköisesti ne johtuivat lääkityksestä, jonka annostusta oli nostettu reippaasti. Aikaisemmissa hoidoissa ei ollut oireita ja vointi oli hyvä, joten annostuksen nostaminen on perusteltua.

Folleja tuli 8 eli niitä ei ollut hyperstimulaation kannalta erityisen paljon, mutta ikään (lähes 44) nähden reilusti. Hoito tehtiin viime vuonna. 5-6 päivän ikäisille alkioille, joita oli kolme, tehtiin pgs-tutkimus. Kaikki alkiot olivat poikkeavia.

Punktiopäivää aamuna join lisäksi vahingossa kahvia ennen toimenpidettä, mistä tuli vähän huono olo :smiley-ashamed008

Suski75 :) Hyviä saikkuja. Itse en uskaltaisi käyttää niitä, koska aiheuttaisi liian paljon kysymyksiä....ehkä just joku gyne maximissaan. Paras syy ois kai flunssa tms

Mitä on muuten ne hyperstimulaatiot? Mitä...mitä...?:rolleyes:

Toivotaan paljon plussapuhuria sinne IVF:ään!!!:smiley-bounce016
Onko vika työpaikassa vai sinussa? Tämä on taas niitä aiheita, että en käsitä. Jos lääkäri arvioi, että saikku on paikallaan, se pidetään. Jos todella haluatte lasta, niin joku työnantajan tai työkavereiden mielipide sairaslomasta on kyllä ongelmista pienin. Miten ajattelit siellä Virossa käydä juuri oikeana päivänä ilman että kukaan tietää mitään ?

Onko vika työpaikassa vai sinussa? Tämä on taas niitä aiheita, että en käsitä. Jos lääkäri arvioi, että saikku on paikallaan, se pidetään. Jos todella haluatte lasta, niin joku työnantajan tai työkavereiden mielipide sairaslomasta on kyllä ongelmista pienin. Miten ajattelit siellä Virossa käydä juuri oikeana päivänä ilman että kukaan tietää mitään ?

Yölento :) Samaa mieltä.... en tiedä miksi ajattelen poissaoloista niin hassusti:banghead:

Meillä on töissä käytössä tilastoseuranta poissaoloista ja kaikki poissa olleet päivät vaikuttavat vuosi bonukseen. Raha ei kiinnosta, mutta kyttäääminen ärsyttää. Puolikaskin päivä poissaoloa pitää raportoida ja tilastoida.

Ja Viroon on kyllä vaikea lähteä yhtäkkiä oikeina päivinä, on oltava poissa.

Last edited by a moderator:
Tähti, kannattaa varmaan olla miettimättä bonuksia ja muiden mielipiteitä ja pitää ajatus kirkkaana siitä, mikä oikeasti on tärkeää.

Mielenkiintoista ajatustenvaihtoa alkiodiagnostiikasta ja IVF mahdollisuudesta! Itse kääntyisin alkuodiagnostiikan puoleen jos lompakko antaisi myöten.

No enhän minä malttanut odottaa testejä mitkä tilasin vaan polkasin työmatkalla marketin kautta ja ostin PC:tä pari pakettia. Paha addiktio tää himotestaus :wacky:

Mulla kahvi ällöttää ja kaikki hajut tuntuu tosi vahvana. Metalli maistuu edelleen suussa ja ei oo menkat alkanu.

Tässä tämän aamuinen tiirattava. Testi PC ja kuva napattu 3 min kohdalla.

E4F1DD47-A55F-499F-8080-3F808E8ACC5B.jpeg

Mielenkiintoista ajatustenvaihtoa alkiodiagnostiikasta ja IVF mahdollisuudesta! Itse kääntyisin alkuodiagnostiikan puoleen jos lompakko antaisi myöten.

No enhän minä malttanut odottaa testejä mitkä tilasin vaan polkasin työmatkalla marketin kautta ja ostin PC:tä pari pakettia. Paha addiktio tää himotestaus :wacky:

Mulla kahvi ällöttää ja kaikki hajut tuntuu tosi vahvana. Metalli maistuu edelleen suussa ja ei oo menkat alkanu.

Tässä tämän aamuinen tiirattava. Testi PC ja kuva napattu 3 min kohdalla.

View attachment 73899

M-M :) On se edelleen siellä!!:cheers:cheers:cheers

Nyt pää kylmänä.....

• Tykkään
Reaktiot: M-M
Minä irtisanouduin esikoisen yrityksen aikaan siksi, että siinä firmassa tuli uudet säännöt ja alettiin suhtautumaan nihkeästi saikkuihin. Totesin, että tästä asiasta en lähde tappelemaan, firmahan siinä kärsii kun minä lähden, mutta siinähän kärsivät. Vuotta myöhemmin sinne tuli YT-neuvottelut, ja ihan yhtä lailla kenkää tuli niille, jotka olivat tehneet firman vuoksi uhrauksia kuin niillekin, jotka eivät uhrauksia olleet tehneet. Minulle ei olisi YT:ssä kenkää tullut, koska minulla oli yleensä aina 100% tunneista pelkästään asiakkailta laskutettavaa työtä (eli tuotin firmalle runsaasti voittoa), mutta kuten sanottu, tässä firma sai kärsiä omasta nihkeilystään. Toimari on edelleen katkera minulle ja työparilleni (joka myös kyllästyi nihkeilyyn), koska meidän asiakkaamme menetettiin meidän lähtömme myötä (muut firmassa eivät kyenneet meidän töihin), mutta toimari itse keksi nihkeilysääntönsä, joten syyttäköön itseään. En ole katunut lähtöäni sekuntiakaan. :grin

M-M, kyllä siellä hentoisesti punertaa, nyt vain vahvistumista viivalle!

ON: kp12 ja eilen tuli pysyvä hymynaama ovistestiin. Mies ei saatavilla. Vielä juimii sen verran tasaiseen, etten usko oviksen menneen ja mieskin tulee tänään mun luo... mutta sen verran isoja juttuja nyt hänen elämässään tapetilla, että mun hommana on olla tukena ja olkapäänä, eikä häärätä kiimaisena munan kimpussa o_O Asiat tärkeysjärjestykseen.

Muutenkin tiedostan, että mulla tää vauvahaave on vahvasti romantisoitu ja "aika kultaa muistot". Mielessäni siis ostelen vaatteita ja tarvikkeita, äitiysvaatteita, silittelen masua... Vauvan kanssa pesin imettämässä, hän kulkee sujuvasti kainalossa isompien harrastuksissa ym. Ei aiheuta vaivaa. Unohduksissa on yli 20 viikkoa jatkunut pahoinvointi, liitoskivut, vauva joka herää imemään 1-2h välein, rikkinäiset nännit ja maitoa ja puklua joka paikassa... koliikkia en ole edes kokenut, joten se olisi varmaan edessä sitten :wideyed: Että hulluko mä olen?!

Jänniä hetkiä täällä, M-M toivotaan hyvää kehitystä sinne :)
Pahoittelut negoista, ne on kyllä pyllystä sen voi sanoo.
Olin kaksoissiskolla yötä ja käytiin vähän lenkillä, niin pääsin juttelemaan henkilökohtaisuuksia. Se on vielä menossa lyhyehkö kierto -vaiheessa ennakoivat vaihdevuosioreet, kierrot 24-26 päivää, kerran jäänyt yhdet menkat välistä tulematta. No, huomasin, että oma ajatukseni tässä kohti menopaussin suhteen on lempeämmät kuin siskollani. Hän oli sitä mieltä, että siihen se elämä sit loppuu. En ole samaa mieltä, kyllähän tähänkin sopeutuu. Mahdollisiin kestämättömiin oireisiin hakee sit apuja.
Katjusha kp 54. Jos tässä olis niinku "yhdet menkat välistä" -tilanne, niin kohtahan ne seuraavat olisi sitte vuorossa.

Muokattu viimeksi:
Takaisin