----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä IVF maksoi 2000 €, ja alkiodiagnostiikka 2000 €. Alkiodiagnostiikka tehtiin kolmelle alkiolle, joten tuo summa on kolmelle alkiolle. Jokainen lisäalkio on aina 400 € lisää summaan, tosin jos niitä paljon tulee, ei kaikkia tarvitse heti testata. Voi ottaa biopsiat pakkaseen ja lähettää ne diagnostiikkaan jos edellisestä satsista ei tullut yhtään tervettä. Tarkemman erittelyn hinnasta laitoin IVF-ketjuun, kun sielläkin joku kyseli:
http://forum.vau.fi/threads/ivf-icsi-kokemuksia.1586147/page-634#post-3274111

Minulla keräys ja alkodiagnostiikka tehtiin lokakuussa, ja jäätiin odottamaan alkiodiagnostiikan tuloksia (kestää pari viikkoa) ja sinä aikana seuraava kierto ehti jo alkaa, joten tästä marraskuun kierrosta tuli nyt välikierto. Nyt tosiaan on yksi todistetusti terve alkio pakkasessa odottamassa siirtoa.

Kokemuksena huomattavasti helpompi kuin kuvittelin. Alkukierto piti piikittää, mutta se on jo pässinlihaa, koska en ovuloi ilman piikitystä ja esikoinenkin on piikeillä ja insseillä tehty. Sitten tuli punktiopäivä, ja lääkitys oli niin hyvä, että nopeammin ja helpommin ja kivuttomammin se meni kuin keskiverto hampaanpaikkaus hammaslääkärissä. Minulla soluja tuli niin paljon, että jonkin verran oli hyperstimulaation oireita, mutta niihin sai saikkua ja ohjeen syödä buranaa ja panadolia, ja se riitti hyvin.

Muokattu viimeksi:
PC oli plussa ja rfsu liuska nega. Sama pissa.

Joo RFSUt on paskoja. Minä olin yks niistä ketä tuonne plussa vai ei- ketjuun postailin tuolloin myös. Sekä liuska että puikko on mulle tehny vääriä viivoja. Kuun myös CB plussa testi.
Henk koht luotan vain pc ja apteekin omat.

Mä menisin kiljuen ivf jos ukko vielä lähtis. Onhan siinä hiton paljon paremmat tsäänssit kun jossain inssissä ett Tähden kengissä kyllä menisin jos ei rahasta ole kiinni. Siinä kuitenkin tulee useampi munia ja ne rupuset tippuu pois jo keräämisen jälkeen.
Proseduurinä mun mielestä yllättävän kivuton ja helppo, samat pistellyt kun inssissä ainut uusi asia oli se munien keräys ja siihen sai niin vahvat tropit et ei koskenu Nim. yksi ivf kokemus historiassa

Joo RFSUt on paskoja. Minä olin yks niistä ketä tuonne plussa vai ei- ketjuun postailin tuolloin myös. Sekä liuska että puikko on mulle tehny vääriä viivoja. Kuun myös CB plussa testi.
Henk koht luotan vain pc ja apteekin omat.

Mä menisin kiljuen ivf jos ukko vielä lähtis. Onhan siinä hiton paljon paremmat tsäänssit kun jossain inssissä ett Tähden kengissä kyllä menisin jos ei rahasta ole kiinni. Siinä kuitenkin tulee useampi munia ja ne rupuset tippuu pois jo keräämisen jälkeen.
Proseduurinä mun mielestä yllättävän kivuton ja helppo, samat pistellyt kun inssissä ainut uusi asia oli se munien keräys ja siihen sai niin vahvat tropit et ei koskenu Nim. yksi ivf kokemus historiassa
Lailla pitäis kieltää paskat testit. Mulla ei tästä rfsun aikaisesta ole kokemusta, kun muutamasta negatestistä. Laitanpa sekin siis boikottiin.

Näin toivon! Pitäisi varmaan soittaa klinikalle ja kysyä seuraavat reseptit siirtoa varten. Veikkaan, että pitää silloinkin piikitellä, jotta kroppa on vastaanottavampi alkiolle.
Mahtavaa!!! Tästä tulee kyllä plussa tähän ketjuun :love7 sale se!

Jos olisin sinä, niin kokeilisin ivf, jos taloudellisesti mahdollista. Sitten voisi sanoa tehneensä kaikkensa. Hyvin paljon mahdollista, että mekin vielä koitetaan. Meillä mies jo ehdotteli varovasti, mutta ei vielä kannata, koska kiinnittymisongelmia. Se pirun polyyppi siis.

Vastavirrran akka :) Meillä ei raha tule vastaan, vaan ikä.....

Viroa ollaan myös ajateltu, eikä se ole yhtään poissuljettu.

Ikä tulee vastaan ja Suomen laki pian. Silti minusta tuntuu, että teillä olisi hyvät mahdollisuudet vielä onnistua. Teillä kuitenkin pieni siellä kotona.

Vastavirran akka :) Kiitos. Mies on mukana, kaikki on itsestä kiinni, että haluanko yrittää sitä IVF:ää....

Tiukoille vetää, kun töissäkin pitää käydä, enkä sinne kyllä voi vihjata poissaolojen syyksi hedelmöityshoitoa...

Last edited by a moderator:
Täälläkin on yks, joka veti kolmatta IVF-kierrosta alkionsiirtoineen, en ”jääny kiinni” töissä. Ihmisillä on menoja. Toki vedettiin pitkällä kaavalla, ettei tarvinnut säännöllisiä työmatkoja perua, siitä selittelemisestä olisi tullut stressi
Viime vuosina oli helpompaa, kun pikkuisen vähemmän kontrollikäyntejä/siirtoja mutta punktiohommat muilla.

Vastavirran akka :) Kiitos. Mies on mukana, kaikki on itsestä kiinni, että haluanko yrittää sitä IVF:ää....

Tiukoille vetää, kun töissäkin pitää käydä, enkä sinne kyllä voi vihjata poissaolojen syyksi hedelmöityshoitoa...

Otin aikoinaan töistä lomaa tai saldovapaata punktiopäivää varten. Yksi päivä riitti.

Viimeisimmässä hoidossa tosin lääkitystä oli sen verran, että hyperstimulaatio-oireita tuli vielä punktiota seuraavanakin päivänä, joka onneksi sattui olemaan lauantai.

Molemmat lapset syntyivät siis ivf-hoidoilla. Toisen lapsen hoitoon valitsimme alkiodiagnostiikan. Kahdesta alkiosta siirrettiin toinen, joka oli normaali. Lasten syntymän jälkeen olen vielä yrittänyt ivf-hoitoa kerran, mutta tuloksetta.

Suosittelen kyllä ivf:ää, jos kello tikittää ja munasolureserviä on riittävästi ja varsinkin jos ikä on vielä alle 43, jolloin saa Kela-korvauksen hoidoista ja lääkkeistä.

Paljon Onnea Suskille siirtoon! :Heartred

Ai niin, siis noista saa saikut nimikkeellä vatsakipu ja gynekologinen operaatio, eli ei siinä mainita lapsettomuutta ollenkaan.

Suski75 :) Hyviä saikkuja. Itse en uskaltaisi käyttää niitä, koska aiheuttaisi liian paljon kysymyksiä....ehkä just joku gyne maximissaan. Paras syy ois kai flunssa tms

Mitä on muuten ne hyperstimulaatiot? Mitä...mitä...?:rolleyes:

Toivotaan paljon plussapuhuria sinne IVF:ään!!!:smiley-bounce016

Tähti
"Tosin voihan olla, ettet edes kerkeä hoitoihin ennen plussaa".

Vastavirram akka :) Oot superpositiivinen:p ...mulla on vaan harmaa hailura RFSU:n testissä...(voi siis näyttää ihan vääriä viivoja, jos oikein käsitin:depressed:).

Meillä on yritystä nyt takana lähes tasan vuosi - ja inssejä on jp tehty useita. Ei tulosta....:smiley-angry017

Olo ei välttämättä ole raskaanaoleva nytkään. On vain kova ja jatkuva nälkä, sekä kurkkua polttava närästys. Ei tää vaan taida onnistua enää pelkällä inssillä.

Takaisin