----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lambi, minulla paino pyrkii aina kipuamaan hiljalleen hiukan ylipainon puolelle. Yritysaikana olin kuntoutuksessa muista syistä, lähinnä työkyvyn edistämiseksi, siellä yhtenä tavoitteena oli painonhallinta. Ei siihen oikein poppaskonsteja ole, liikuntaa ja sopiva määrä sopivaa ruokaa.

Lambi mulla todettiin reuma 2016 joka itsessään pudottaa painoa tulehdusvaiheessa kun kroppa käy kierroksilla. Samaan aikaan aloitin vhh ruokavalion niin paino putosi 15 kg eli emni hieman yli. Sain osan takaisin ja nyt tosi ok painossa jo yli vuoden. Mulla kaikki jauhot ja sokerit pahentaa oloa. Silti välillä syön karkkia ja pizzaa. Olo on sen mukainen seuraavana aamuna. Veikkaan että olen joku 65kg 169m.

Peppipupu, mulla on ollut kolme kierosta IVF:ää omilla muniksilla, 36-38-vuotiaana. Perustutkimuksissa ei löytynyt ”mitään vikaa”. Joka kerta munasoluja on saatu kerättyä kelpo määrä, mutta se vaatinut kovat annokset ja pitkän kasvattelun. Munasarjat reagoivat siis huonosti. Jotain vikaa kehossa on, koska yhtäkään raskautta ei alkanut. Luovutetuilla muniksilla huonoa vastetta myös, raskauksia vain kortisonilla. Ketään ei kiinnosta mun kierto enää, mutta aamulämpömenetelmä (ja tikuttelu - mitä en enää jaksa) kertoo, ettei homma enää pelitä. Donor-hoidoissa on tarpeen vain, että on kuukautiset, se riittää.
Mulla oli kuukautiset tauolla vielä 1-2 kuukautta imetyksen lopetuksen jälkeen. Muutamat menkat ehti tulla viime talvena, ennen ku koko kevät meni hoidoissa (estää ovulaation) ei onnea luomuna ja yks kemiallinen alkionsiirto.
Katjusha kp 44 aamulämpö ehkä koholla, ehkä ei

Mulla on paino nyt karkkilakon aikaan 64,8 kg, Sama mikä esikon alkuraskaudessa. Toivon, että kuulun siihen sukuhaaraan, jotka pysyvät hoikkana hautaan :)
Aloitin juoksuharrastukseen kolmekymppisenä, ja nykyisinkin pääsen ehkä 3-4 tuntia viikossa juoksemaan/jumppaan/kärrylenkille. Ruokaa menee paljon, herkkuja vähemmän - paitsi jädetskiä :wink

Lambi mulla todettiin reuma 2016 joka itsessään pudottaa painoa tulehdusvaiheessa kun kroppa käy kierroksilla. Samaan aikaan aloitin vhh ruokavalion niin paino putosi 15 kg eli emni hieman yli. Sain osan takaisin ja nyt tosi ok painossa jo yli vuoden. Mulla kaikki jauhot ja sokerit pahentaa oloa. Silti välillä syön karkkia ja pizzaa. Olo on sen mukainen seuraavana aamuna. Veikkaan että olen joku 65kg 169m.

Peppipupu :) Vhh on tehokas....

Oon toista vuotta Vhh:lla ja sillä saa kyllä painon kuriin :) Nyt viimeaikoina paino on noussut 57kg --> 64kg, mutta ei haittaa, koska nostin hiilareita jonkin verran raskaustoiveen vuoksi :)

Onko sulla reuma yhä aktiivinen? Joudutko käyttämään siihen lääkitystä?

Missä te muut käytte? Ei siis ole pakko kertoa jos ei halua mutta olisin kiinnostunut jos jollain suositella jotain muuta paikkaa..

Peppipupu :) Dextra ja tyytyväisiä ollaan. Aluksi käytiin Väestöliitolla alkututkimuksissa, mutta vaihdettiin. Siellä tunsi olevansa potilas, Dextralla tuntee olevansa asiakas :)

• Tykkään
Reaktiot: M-M
Ja tästä pääsinkin toiseen kyssäriin - imetys ja raskaaksitulo.. kokemuksia?:woot:

Monta kertaa oon raskaaksi tullut, mutten koskaan imettäessä edes yrittänyt.. jotenkin nyt oman ikääntymisen(mikä sana :p) myötä, on tuo pian kaksivuotiaskin niin ihanan pieni ja viaton tissiposki vielä, millään haluais lopettaa vielä. Tätäkään turha etukäteen miettiä, kaipa sen ajan kanssa näkee miten menee, mutta mietityttää vaikutus hormonitasolla. Säännölliset menkat olleet päällä jo pian vuoden.
Täällä niin fiksua tietäjäporukkaa, ettei malta olla kysymättä:grin!!

Lambi :) Ei ole päässyt yrittämään. Meillä kun ei lapselle tissi oikein kelvannut, eikä tuttikaan:laughing002

Jospa joku osaisi vastata....

Tai sitten on niin kuin minulla, ettei kroppa tuota riittävästi LH:ta ja munasolu jää irtoamatta sen vuoksi. Pregnylin irrottamasta munasolusta syntyi esikoiseni. Luomuna en ovuloi.

Suski75 :) Minkä kokoinen munasolu sulla irroitettiin piikillä?

Hienoa, että siitä tulit raskaaksi! :)

Mulla johtuu ovuloimattomuus alhaisesta estrogeenistä, koska munasarjoissa on kuitenkin vielä pieniä follikkeleita edes vähän.
Eli premature ovarian failure ei oo enää premature vaan actual :).

Katjusha :) Saisitko silti letroja klinikalta? Eikös olisi mahdollista siihen saakka, kunnes 46v. tulee täyteen?

Käykö kaikki täällä jossain hoidoissa? Me mennään luomuna ja ei aikomustakaan mennä mihinkään. Tästä kierrosta heitin jo toiveet aiemmin, mutta. Mies ei ole vieläkään lähtenyt töihin ja oletettu ovis kolkuttelee jo ovella. Huomenna lähtee kuudeksi viikoksi ja oletettu ovis on tiistaina. Eli hyvinkin voi olla mahdollisuuksia.
Jos tämä kierto ei tuo tulosta, keskityn loppuvuoden painon pudotukseen. Vuodessa olen saanut reilun 20kg pois. Nyt syksyllä tullut nelisen kiloa takaisin. Tavoitteena ois saada vielä 10-15kg pois.

Reppana :) Kaikilla on varmasti omat syynsä käydä hoidoissa. Me käydään miehen vasta-aineiden vuoksi ja siksi inssi.

Muuten mentäisiin luomuna, mutta koska miehellä on reumaattista taustalla, niin se vaikeuttaa meidän onnistumista. Itsehän olen terve, kuin pukki:laughing002:laughing014

Mutta joo...vikaa ei ole kummassakaan, on vain tuo miehen autoimmuuni.
.

Katjusha :) Saisitko silti letroja klinikalta? Eikös olisi mahdollista siihen saakka, kunnes 46v. tulee täyteen?
Jaa-a, koska milloinkaan ei ole omilla muniksilla raskautta alkanut, ei edes koeputkihedelmöityksellä, niin ei siihen löydy perustetta. Mulla on siis diagnosoitu premature ovarian failure 5-6 v. sitten. Luoja antaa, jos antaa :)

Jaa-a, koska milloinkaan ei ole omilla muniksilla raskautta alkanut, ei edes koeputkihedelmöityksellä, niin ei siihen löydy perustetta. Mulla on siis diagnosoitu premature ovarian failure 5-6 v. sitten. Luoja antaa, jos antaa :)

Katjusha :) Oi joi....

Ovuloit silti kuitenkin?
Ajattelin vaan, että omimpäin voisi onnistua luomuna.
Letroista voisi yhä saada hyötyä.

Tähti huonoltahan tuo näyttää, viime kierto ovuloimaton 40 päivää, nyt menossa kp 44 eikä todistetta ovulaatiosta. Mulla huononi vissiin huomaamattani tilanne, koska viime vuodet vedetty hormoneilla, sit tuli raskaus ja imetys, ja tänä vuonna lisää hormoneja.
Tämä ei ole mitenkään poikkeuksellista, että 45-vuotiaalla on kiertohäiriöitä ja ennakoivia vaihdevuosioireita. Varmaankin aika tyypillistä.

Täällä dpo 8 ja himotestaaja päässyt vauhtiin. Eka first response dipattu ja viivalasit on näkevinään jonkun haamujen haamun. Metalli maistuu suussa, suklaa ei maistu ja muutenkin erikoinen olo. Toivottavasti loppuviikosta tärähtäis kunnon plussa! Tsemppiä kaikille & hyvää mieltä!

Lataan kuvan tähänkin tiirattavaksi - ehkä siellä jotain vois näkyä.. Olo puhuu vahvasti kyllä plussan puolesta.

45BAB8B7-7B60-4A48-8517-D63A7C05B548.jpeg

M-M onnea! Ihanaa viimeinkin jos saatais plussa tänne!

Tähti :joo edelleen oireilee reuma. Lääkkeenä oksiklorin, salazo ja kortisoni. Kaikki lääkärit hyväksyneet annostuksen. Itse vaan mietin, että jos mun kroppa on jo sitä mieltä että nivelet ja jänteet pitää tuhota (ovat näemmä vihollisia) niin kuinka ihmeessä se ei lähde alkion kimppuun? Mulla on vihamielinen ruumis :smiley-angry017

Täällä dpo 8 ja himotestaaja päässyt vauhtiin. Eka first response dipattu ja viivalasit on näkevinään jonkun haamujen haamun. Metalli maistuu suussa, suklaa ei maistu ja muutenkin erikoinen olo. Toivottavasti loppuviikosta tärähtäis kunnon plussa! Tsemppiä kaikille & hyvää mieltä!

Lataan kuvan tähänkin tiirattavaksi - ehkä siellä jotain vois näkyä.. Olo puhuu vahvasti kyllä plussan puolesta.

View attachment 73659

M-M :) Näkyy siellä toinen viiva!:p
Varovaiset onnittelut plussasta!:love7

Viivan vahvistumista:cheers:cheers:cheersJännityksellä seurataan....

• Tykkään
M-M onnea! Ihanaa viimeinkin jos saatais plussa tänne!

Tähti :joo edelleen oireilee reuma. Lääkkeenä oksiklorin, salazo ja kortisoni. Kaikki lääkärit hyväksyneet annostuksen. Itse vaan mietin, että jos mun kroppa on jo sitä mieltä että nivelet ja jänteet pitää tuhota (ovat näemmä vihollisia) niin kuinka ihmeessä se ei lähde alkion kimppuun? Mulla on vihamielinen ruumis :smiley-angry017

Peppipupu :) Käytätkö avocadoöljyä?

Luin, että se sammuttaisi tulehdusta, nimeomaan reumaoireissa. Kokeile, ota päivittäiseen käyttöön. Tsemppiä!! :)

M-M peukut täällä pystyssä plussan puolesta! Vähän jännittää täälläkin. Niin ois aika tähän ketjuun tullakin jo.

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
M-M :) Näkyy siellä toinen viiva!:p
Varovaiset onnittelut plussasta!:love7

Viivan vahvistumista:cheers:cheers:cheersJännityksellä seurataan....

Kiitos Tähti! Toivottavasti ens viikolla tulee kunnon leffaviivat.

Sulle kans tsemppiä! Onko oloja? Millon aattelit testata? Pidän peukkuja!

Tein vielä toisen testin ja minusta toinen viiva on näkyvämpi entä aamulla. Suurennuslasilla tosin saa tiirata mutta siellä se on kuitenkin. Jännäksi menee! Toivotaan ettei olis taas kemiallinen.

Onnenpotku ja myötätuulta kaikille!

Takaisin