----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla johtuu ovuloimattomuus alhaisesta estrogeenistä, koska munasarjoissa on kuitenkin vielä pieniä follikkeleita edes vähän.
Eli premature ovarian failure ei oo enää premature vaan actual :).

Muokattu viimeksi:
Miksei se lääkäri kuunnellut mua kun sanoin ettei noi testit toimi mulla tai en ovuloi koskaan? Hitto että pistää vihaksi.. Mitä tekisitte mun tilanteessa? Aarrgg!
Tämä nyt on jo varmasti myöhäistä, mutta olisin soittanut klinikalle ja kysynyt lisäohjeita/irrotuspiikkiä, kun päivät kuluvat eikä ovisplussaa näy. Arvatenkin teidän klinikka on viikonlopun kiinni?

Minulle oma lääkäri sanoi heti ensimmäisessä hoitokierrossa että koska ei ovisplussaa näy ja follikkeli on jo noin iso, emme jää odottelemaan ovisplussaa vaan käytämme irrotuspiikkiä, jotta kierto ei mene hukkaan ovista odotellessa.

Voiko s prog testiin mennä jonnekin esim ens viikolla kun se munis olis jo 30mm eli dööd tai irronnut? Miksei se lääkäri kuunnellut mua kun sanoin ettei noi testit toimi mulla tai en ovuloi koskaan? Hitto että pistää vihaksi.. Mitä tekisitte mun tilanteessa? Aarrgg!

Peppipupu :).Ulralla voisi todeta onko ovulaatio tapahtunut, mutta se on tehtävä heti, muuten neste ei enää näy. Voithan seurata ultralla koko ovulaation alusta - loppuun.

Veikkaan, että olet ovuloinut kuitenkin, koska cb:n testi ei näytä kaikille naamaa. Ei mullekkaan ja silti se tuolla nukkuu pinniksessä:laughing002

Joskus munasolu tosiaan voi vaan kasvaa ja kasvaa - muuttuen lopulta kystaksi. Mulla on kerran käynyt niin. Usein ne tyhjennetään injektioneulalla.
Jos tuo sattuu puhkeamaan itsestään, niin voi olla kivulias tila. Joskus kysta vaan tyhjenee itsestään (mulle kävi niin), ei sitä huomaa, neste vaan kuivuu kokoon...,mutta kierto saattaa venähtää tooosi pitkäksi.

Jos sun kierto venähtää nyt pitkäksi, on luultavasti kysta ja sen voi todeta ultralla.

Toivotaan parasta.
Plussatuulta!!!
:smiley-bounce016

Last edited by a moderator:
Tämä nyt on jo varmasti myöhäistä, mutta olisin soittanut klinikalle ja kysynyt lisäohjeita/irrotuspiikkiä, kun päivät kuluvat eikä ovisplussaa näy. Arvatenkin teidän klinikka on viikonlopun kiinni?

Minulle oma lääkäri sanoi heti ensimmäisessä hoitokierrossa että koska ei ovisplussaa näy ja follikkeli on jo noin iso, emme jää odottelemaan ovisplussaa vaan käytämme irrotuspiikkiä, jotta kierto ei mene hukkaan ovista odotellessa.

Suski75 :)
Munasolu on ehkä viallinen, ja sit siitä kasvaa kysta. Pregyl kyllä irroittaa sen, mutta se ei taida hedelmöittyä.

Peppipupu :)

Parhaimmat munasolut irtoavat noin 20-25mm kokoisina. Joskus ne voivat kasvaa 30mm, mutta eivät ole enää yhtä hyvänlaatuisia.

Näin olen saanut ymmärtää klinikalta.

Täällä dpo 6 ja alavatsa liekeissä. Nippailee ja jomottaa. Saas nähdä miten käy. Toivottavasti olot johtuu kiinnittymisestä. Ehkä maktan odottaa ensi viikkoon testailujen kanssa, ehkä en.. :)

Tsemppiä kaikille ja muksaa viikonloppua!

M- M :) Onko sulla First Response jo kutittelemassa?:laughing002
Niitäkö tilasit netistä...

Hei kiitos te ihanat! Aivan mahtavia vastauksia! :smiley-angelic003
En pitänyt meidän lääkäristä muutenkaan. On siis Felicitas hki. Taidan vaihtaa koko akan pois. Sitä vaan mulle suositeltiin. Musta oli joka tapauksessa omituinen ja tyly käynti. Jotenkin olisin toivonut selkeitä vastauksia tai edes jotain Tsemppiä. Esim tyyliin "tehdään kaikki mitä voidaan että saisitte lapsen. Ensin nämä ja nämä ja sitten jos ei tehoa.." Nyt mulla on vaan amh ja fhs labrat varattuna ja voin sitten soittaa ensi kierron lopussa niiden tulokset sitten. Niinku jep.. Kiitos. Tämä kiertoko oli sit tässä? Vaikka piti tikutella ja olla selibaatissa? No miksi sitten edes pitää? Pistää vihaksi...

Mä otan nyt loppukierron easysti ja toivon, että meidän sääntörikkomukset tuottaisi tulosta.

Plussatkaa nyt joku! :smiley-bounce013

Hei kiitos te ihanat! Aivan mahtavia vastauksia! :smiley-angelic003
En pitänyt meidän lääkäristä muutenkaan. On siis Felicitas hki. Taidan vaihtaa koko akan pois. Sitä vaan mulle suositeltiin. Musta oli joka tapauksessa omituinen ja tyly käynti. Jotenkin olisin toivonut selkeitä vastauksia tai edes jotain Tsemppiä. Esim tyyliin "tehdään kaikki mitä voidaan että saisitte lapsen. Ensin nämä ja nämä ja sitten jos ei tehoa.." Nyt mulla on vaan amh ja fhs labrat varattuna ja voin sitten soittaa ensi kierron lopussa niiden tulokset sitten. Niinku jep.. Kiitos. Tämä kiertoko oli sit tässä? Vaikka piti tikutella ja olla selibaatissa? No miksi sitten edes pitää? Pistää vihaksi...

Mä otan nyt loppukierron easysti ja toivon, että meidän sääntörikkomukset tuottaisi tulosta.

Plussatkaa nyt joku! :smiley-bounce013

Peppipupu :) Jospa se ekana plussaaja olet sä!!:p

Voithan vaihtaa klinikkaa ja jo tehdyt tuttkimukset pätee muuallakin, kunhan on paperit mukana.
Ei tarvi ottaa uusia, jos klinikka vaihtuu.

Hoitajan asenteella ja puhetavalla on muuten järkyn suuri vaikutus. Mulla oli yhdem kerran inssin tehnyt hoitaja, joka oli hyvin pessimistinen ja sävy ankea. En enää sille mennyt!

Onneksi saa valita ja kaikki muut ovat olleet ihanan optimistisia ja toivottaneet parasta onnea. Kiva ja optimistinen fiilis jää käynnistä :)

Missä te muut käytte? Ei siis ole pakko kertoa jos ei halua mutta olisin kiinnostunut jos jollain suositella jotain muuta paikkaa..

Suski75 :)
Munasolu on ehkä viallinen, ja sit siitä kasvaa kysta. Pregyl kyllä irroittaa sen, mutta se ei taida hedelmöittyä.
Tai sitten on niin kuin minulla, ettei kroppa tuota riittävästi LH:ta ja munasolu jää irtoamatta sen vuoksi. Pregnylin irrottamasta munasolusta syntyi esikoiseni. Luomuna en ovuloi.

Minustakin irrotuspistokset on ihan normaali kuvio esim. ovulaatioinduktiohoidoissa. Toisille tuikitarpeellista :)

Käykö kaikki täällä jossain hoidoissa? Me mennään luomuna ja ei aikomustakaan mennä mihinkään. Tästä kierrosta heitin jo toiveet aiemmin, mutta. Mies ei ole vieläkään lähtenyt töihin ja oletettu ovis kolkuttelee jo ovella. Huomenna lähtee kuudeksi viikoksi ja oletettu ovis on tiistaina. Eli hyvinkin voi olla mahdollisuuksia.
Jos tämä kierto ei tuo tulosta, keskityn loppuvuoden painon pudotukseen. Vuodessa olen saanut reilun 20kg pois. Nyt syksyllä tullut nelisen kiloa takaisin. Tavoitteena ois saada vielä 10-15kg pois.

Remppana, hoidoissa ei enää käydä, kun ei saada - luovutetuilla muniksilla vain raskaaksi koskaan - mutta luomuna mennään kunnes kierrot tässä pikkuhiljaa loppuu.

Remppana me oltiin ekalla käynnillä just tiistaina. Halusin siis tietää toimiiko kaikki mulla niinkun pitää. Mies on vielä niin nuori että sillä varmaan. Toki sekin oli nyt menossa analyysiin. Mulla siis ei ole koskaan ollut ovistikutuksessa plussaa. Siksi halusin mennä vaikka vasta puoli vuotta yritetty. Ja usein tiputtelee 5-2 päivää ennen menkkoja.

Katjusha miten tuo sinun lh huomattiin?

Käykö kaikki täällä jossain hoidoissa? Me mennään luomuna ja ei aikomustakaan mennä mihinkään. .
Ei tarvetta onneksi meilläkään ollut hoitoihin, olisin varmasti turvautunut jos ei muuten olisi lapsia saatu. Keskimäärin ehkä +40 iässä yrittävillä suurempi prosentti turvautuu hoitoihin?
On tosi mielenkiintoista lukea myös näitä hoidoissa käyvien kokemuksia, niistä oppii paljon - kiitos vaan leidit:Heartred

Remppanalle sitkeitä siimahäntiä ja aikaista ovista! Ja onnittelut painonpudotuksesta!

Mites muilla painoasiat? On niistä ollut puhettakin, mutta miten pidätte itsenne tavoitepainossa jos ongelmaa on/ollut?
Itsellä on 2+5 - systeemi ollut toimivin viimeset neljä vuotta(raskausaika poislukien), nyt tosin yhä imettäessä vähän laiskanpuoleisesti tullut harjoitettua. Päivä paastoten silloin tällöin menee ihan kevyesti, vaikka kuinka olis raskasta duunia ulkona (meillä siis pieni omavaraismaatila).

Ja tästä pääsinkin toiseen kyssäriin - imetys ja raskaaksitulo.. kokemuksia?:woot:

Monta kertaa oon raskaaksi tullut, mutten koskaan imettäessä edes yrittänyt.. jotenkin nyt oman ikääntymisen(mikä sana :p) myötä, on tuo pian kaksivuotiaskin niin ihanan pieni ja viaton tissiposki vielä, millään haluais lopettaa vielä. Tätäkään turha etukäteen miettiä, kaipa sen ajan kanssa näkee miten menee, mutta mietityttää vaikutus hormonitasolla. Säännölliset menkat olleet päällä jo pian vuoden.
Täällä niin fiksua tietäjäporukkaa, ettei malta olla kysymättä:grin!!

Takaisin