----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
M-M, mahtavaa kun varmistuskellistys suoritettu!

Täällä ukko ilmoitti olevansa matkalla parinpäivän työreissulle, ei siis edes poikkea kotiin ennen lähtöä. Ei siinä muuta kun noi kp!!! No, nyt menee kp 8/25-28, olin ajatellut tänään alkaa varastoimaan. keskiviikkona sitten pakko jaksaa:woot:! Pääsis nyt edes alkuun tämän projektin kanssa.

• Tykkään
Reaktiot: M-M
Lambi viime kierto venyi 40 päivään, joten ei tässä mikään kiire ole :) en usko raskauteen, koska emme ole enää hoidoissa, enkä koskaan ole ollut luomuna raskaana. Silti vaan vanha yrittää :)

Mun BBT chart näytti tältä, jossain kohti kyllästyin. Tässä oppikirjaesimerkki lämpökäyrästä, kun on estrogeenivajetta:

Liitteet

• 78B86462-D043-4638-9581-E62ADE7C950E.png
    78B86462-D043-4638-9581-E62ADE7C950E.png
    93.9 KB · Katsottu: 173
Tällä hetkellä ei vuoda taas mitään, mutta vanhat merkit kertoo, että se on tyyntä myrskyn edellä. Mikähän siinä on, että mun keltarauhanen on noin surkea, että edes luget ei saa kestämään menkkoihin asti?

Olen toki testaillut tässä joka aamu ja päivä, negaa tietenkin. Tosin tän aamun Rfsu näytti taas pitkästä aikaa harmaata viivanpaikkaa. Sillähän ei sinällään merkitystä ole, kun en luota kys. testin vahvempiinkaan tuloksiin, mutta yksikään tuon pakkauksen 7 aiemmasta liuskasta ei ole näyttänyt yhtään mitään.

Hannuli77, ootko etsiskelly rohtoja, millä vois saada kasvatettua follikkelikokoa? Olen tullut käsitykseen, että liittyisi siihen.
Mulla ei tuhruttele, mutta muuten vain ei ole kovin pitkä ollut luteaalivaihe. Tosin, niin paljon on oltu hoidoissa, ja lääkkeillä vedetty, että ei tätä ole multa analysoitu ja ultrattu piiiitkiin aikoihin luonnollisesta kierrosta.

Silti vaan vanha yrittää :)
Mä uskon että toi on se perus risti meillä monella kannettavana- loppuun asti sitä toivoo, ja ehkä jopa vähän yrittää. Mikä se loppu sitten kullakin on? Vaihdevuodet? Kuolema?
Hyvin erilaiset taustat omaavana samaistun silti tähän, lupasin miehelle että tässä viimeistä lasta lähdetään yrittämään, mutta toivo tuskin häviää senkään jälkeen. Toivosta täytyy jokaisella olla oikeus pitää kiinni!

Lambi näinhän se on. Omalla kohdalla ollut niin paljon vastoinkäymistä tällä saralla, että luulisi jo innon laantuneen. Vaihdevuosista tämä minunkin kiertohäröily johtuu, tuskin osaan päästää irti kunnes menkat kokonaan lakkaa.
Sepä se on, kun ei tiedä, onko meille vielä joku tulossa vai ei :)

Hei kaikki! :greet025

Inssistä tulen...ennen sitä tehtiin ultra.

Kinikalla sanottiin, että kaikki vaikuttaa niin täydelliseltä! Etenkin ajoitus, koska munasolu ei ole ihan vielä irronnut :)

Mutta asiaan; munasolu oli oikein ihanteellisen kokoinen! Ja mieheltä saatiin pestyä lähes 39Miljoonaa hyvänlaatuista siittiötä, joka spermana klinikan mukaan jopa hipoo ties mitä huippuluokkaa!!:p

Ja kohdun limakalvo oli kuten pitääkin ja..... hoitaja toivotti sitten vaan onnea, että irtoava munasolu olisi laadultaan "helmi", jotta raskaus tällä kerralla onnistuisi.

Toiveikkaina tämän kierron lopputulosta piinaillaan!:smiley-angelic003

Mahtavaa Tähti!!!
Todellakin toiveikkaat lähtökohdat!:smiley-bounce012
Jäämme odottamaan varpaatkin ristissä:)

Mahtavaa Tähti!!!
Todellakin toiveikkaat lähtökohdat!:smiley-bounce012
Jäämme odottamaan varpaatkin ristissä:)

Lambi :) Voi kiitos!! Niin toivottaisiin toinenkin lapsi, ennenkun täyteen tulee 46v. Meillä tämä pieni 2-vuotias toivoo samaa.

Kysyin tänään klinikalta, että miten tarkalleen he toimivat, kun asiakkaalle/potilaalle tulee täyteen 46v.?

Vastaus oli, että jos hoito on kesken, se tehdään loppuun. Mutta uutta hoitoa ei enää aloiteta. Inssin kohdalla se voi tarkoittaa max 2viikkoa siitä päivästä, kun on täyttänyt 46v. Eli ei ole liukumaan, saati joustoa. IVF:ssä voivat joustaa enemmän, mutta ei paljonkaan. Vastaan kun vaan tulee se hedrlmöityslaki ja raja on pakko vetää johonkin.

.

Last edited by a moderator:
Mä uskon että toi on se perus risti meillä monella kannettavana- loppuun asti sitä toivoo, ja ehkä jopa vähän yrittää. Mikä se loppu sitten kullakin on? Vaihdevuodet? Kuolema?
Hyvin erilaiset taustat omaavana samaistun silti tähän, lupasin miehelle että tässä viimeistä lasta lähdetään yrittämään, mutta toivo tuskin häviää senkään jälkeen. Toivosta täytyy jokaisella olla oikeus pitää kiinni!
Minulla oli kahden lapsen jälkeen vaikea luopua vauvatavaroista ja koko ajan pikkuinen vauvakuume, jota järjellä vastustin. Nyt tämän iltatähden jälkeen on ihan seesteinen olo enkä yhtään itke vauvatavaroiden perään. Ehkä se on merkki siitä, että perhe on valmis.

Tähti, onnea matkaan ! Ainakin olosuhteet ovat kohdallaan. Kunpa siellä nyt olisi se priimamunasolu vuorossa.

Minusta seulonnat ovat tarpeen sen vuoksi, että osataan varautua ennalta, jos jotain arvaamatonta löytyy.

Minulla oli kahden lapsen jälkeen vaikea luopua vauvatavaroista ja koko ajan pikkuinen vauvakuume, jota järjellä vastustin. Nyt tämän iltatähden jälkeen on ihan seesteinen olo enkä yhtään itke vauvatavaroiden perään. Ehkä se on merkki siitä, että perhe on valmis.

Tähti, onnea matkaan ! Ainakin olosuhteet ovat kohdallaan. Kunpa siellä nyt olisi se priimamunasolu vuorossa.

Minusta seulonnat ovat tarpeen sen vuoksi, että osataan varautua ennalta, jos jotain arvaamatonta löytyy.

Kiitos Yölento :)

Jospa vihdoin.... yritystä on takana noin 10kk ajan...mutta ikä on kongreettisesti tulossa vastaan. Kaikki loppuu aikanaan, vaikkea halua.

Mies sanoi, että jos Suomessa ehditä onnistumaan, niin sitten mennää esim. vaikka Viroon, koska muualla hoidetaan 50v. saakka.

Vauvantavaroista en ole luopunut, enkä vauvanvaatteista. Niitä olen kerännyt toista vauvaa varten :) Tuolla niitä on kaappi pullollaan :)

Hannuli77, ootko etsiskelly rohtoja, millä vois saada kasvatettua follikkelikokoa? Olen tullut käsitykseen, että liittyisi siihen.
Mulla ei tuhruttele, mutta muuten vain ei ole kovin pitkä ollut luteaalivaihe. Tosin, niin paljon on oltu hoidoissa, ja lääkkeillä vedetty, että ei tätä ole multa analysoitu ja ultrattu piiiitkiin aikoihin luonnollisesta kierrosta.
Mitähän semmoisia rohtoja olis? Mieluusti ottaisin kaikki keinot käyttöön :confused004

Ja juurikun aattelin, että jos se aamuinen punainen tuhru olikin vaaratonta, kun loppui seinään, niin nyt tuli pyyhkäistessä taas ja muutama pikku hyytymäkin seassa :banghead: Että enpä enää typeränä tihrustele viivanpaikkoja. Ens kiertoon taidan satsata taas kaksoishormonitestiin, kun on toi oviksen bongailu noilla halpisliuskoilla niin lottoarvontaa...

Vittu.

Onnea seesteisestä olosta! Sitä itsellekin toivoo, mutta epäilen.
Vauvatavarat on täällä jo muutamaan otteeseen lähteneet, tavaraa kun aina saa lisää.. varustautuminen on tosin joka vauvan myötä vähentynyt, vähempi parempi - mentaliteetti on sopinut itselle parhaiten (ei lasten lukumäärässä:p..). Mä luulen että täytyy vaan siirtää se vauvakaipuu sitten jossain kohtaa johonkin muuhun toimintaan, ehkäpä tässä vaikka hevosia ja koiria joutais ruveta kasvattamaan. Kohta, ensin katsotaan tämä viimeinen kortti.

ehkäpä tässä vaikka hevosia ja koiria joutais ruveta kasvattamaan. Kohta, ensin katsotaan tämä viimeinen kortti.

Lambi :) Kauhistuttava lause tuo "viimeinen kortti" :eek: :sad015

Oletko samaa mieltä?

Mulle ehdotettiin Klinikalla viime kesänä asiaa. Ehdotettiin, että IVF olisi se viimeinen kortti. Että kannattaisi katsoa se vielä, ennenkuin antaa periksi.

Ei lähdetty mukaan. Ainakin mua kauhistuttaa jo pelkät sanat; viimeinen kortti
:schoked025

Jos nainen voi biologisesti lisääntyä vielä 50v. iässä, niin miksi viimeinen kortti pitäisi kääntää 46v. iässä? :eek:

Pelkän lain takia sitä ei käännetä, koska Suomen ulkopuolella on mahdollista saada hedelmöitys hoitoa 50v. saakka, (ihan omilla sukusoluilla).

.

Last edited by a moderator:
Vauvatavarat pyörivät meilläkin edelleen nurkissa :p

Dpo 12. La aamuna testattu nega. Sen jälkeen en ole viitsinyt testailla. Viime viikolla yhtenä päivänä yöhikoilua, josta heti johtopäätös, että hormoniarvot laskussa. Taitaa pitää paikkansa.

Oletko samaa mieltä?

Mulle ehdotettiin Klinikalla viime kesänä asiaa. Ehdotettiin, että IVF olisi se viimeinen kortti. Että kannattaisi katsoa se vielä, ennenkuin antaa periksi.

Jos nainen voi biologisesti lisääntyä vielä 50v. iässä, niin miksi viimeinen kortti pitäisi kääntää 46v. iässä? :eek:

Pelkän lain takia sitä ei käännetä, koska Suomen ulkopuolella on mahdollista saada hedelmöitys hoitoa 50v. saakka, (ihan omilla sukusoluilla).

.
On se tavallaan karmivaa, mutta omassa tapauksessa jotenkin samalla helpottavaa, että kuume voi jatkua, mutta mahdollisuudet vauvasaralla olis sitten siinä. Meille on jo annettu niin paljon, että ei tässä epätoivoon vaivu vaikkei mitään enää tapahtuisikaan. En tosin tiedä miten käy jos saadaan vaikka kuollut lapsi, oliko se kortti sillä katsottu ja peli loppu, vai muuttuuko jonkun mieli. Tai vaikka kolme keskenmenoa - lasketaanko ne korteiksi:dead:.. äh, ei auta analysoida liikaa, tulee mitä tulee, otetaan tilanteet sitä mukaan kun niihin tullaan.

Muistutin miestä jo siemenlupauksestaan:grin..vähän köhähdellen kyllä lupasi lunastaa sanansa. Saa nähdä:rolleyes:, täytyy tehdä tästä mukava retki:Heartred-ollako helppo eväsretki vai siperianpoikkivaellus, ei vielä tiedä.

Vauvatavarat pyörivät meilläkin edelleen nurkissa :p

Dpo 12. La aamuna testattu nega. Sen jälkeen en ole viitsinyt testailla. Viime viikolla yhtenä päivänä yöhikoilua, josta heti johtopäätös, että hormoniarvot laskussa. Taitaa pitää paikkansa.

Tsemppiä Pernilla! :)

:cheers:cheers:cheers

Kerrohan kuulumiset :)

Oletko samaa mieltä?

.
Ajattelitteko ihan inssilinjalla jatkaa jos Viroon asti joudutte?
Tässä iässä kuitenkin suurin osa munasoluista on jo huonolaatuisia. Ehtiikö yritysaikana osua kohdalle se priima, jos mitään ennakkokarsintaa ei ole.

Ajattelitteko ihan inssilinjalla jatkaa jos Viroon asti joudutte?
Tässä iässä kuitenkin suurin osa munasoluista on jo huonolaatuisia. Ehtiikö yritysaikana osua kohdalle se priima, jos mitään ennakkokarsintaa ei ole.

Yölento :) En varmaksi osaa sanoa....mutta luultavasti kyllä

Takaisin