----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MariQ :)
En ota kantaa itse sun painoon, mutta mulla klinikalla siihen otetaan paljon kantaa.

Mua harmittaa, että bmi ei ole enää 21...vaan 23 ja klinikan hoitoraja menee jossain bmi 25.

Kun esikoinen tuli oli bmi 24/25.

Työt verottaa:dead:
Hoidoissa en ole ollut mutta ymmärtääkseni bmi-raja on jossain 30 hujakoilla. Liian alhainen bmi on myös pahasta.

Kysyin meidän käyttämältä klinikalta painorajaa, ja se on painoindeksi 35.

Hoidoissa en ole ollut mutta ymmärtääkseni bmi-raja on jossain 30 hujakoilla. Liian alhainen bmi on myös pahasta.

Yölento :)
Meille on klinikalla sanottu, että paino pitäisi saada alemmaksi, sillä bmi oli silloin 25, ekassa plussassa!

Ajattelen, että tää inssi tärppää, kun vähän tää paino nousisi...about samaa~ bmi 25.

Lapsen synnyttyä laihdutin bmi 19-20...

Töissä viime vuoden kuluessa, paino on noussut kohisten, mutten jarruttele, koska "tulevana raskaana" on ihan hyvä olla vähän "sopivastikin pulskea!":p

Last edited by a moderator:
Tällä hetkellä tilanne on se, että selvä ovis on bongattu 9.10. Eilen oli jotain vuotoa, mutta tänään ei yhtään mitään. Testi oli nega. Sen verran olen ronklannut paikkoja, että kohdunsuu on ylhäällä ja kova.
Seuraavan kerran ajattelin testata viikonloppuna, jolloin täti on varmasti myöhässä mikäli ei nyt ennen sitä pyyhällä paikalle.

Reppana :) Oletko jo testannut? Toivottavasti sait plussan!!
:cheers:cheers:cheers

Kysyin meidän käyttämältä klinikalta painorajaa, ja se on painoindeksi 35.

Suski75 :)
Oho...mutta voi pitää paikkansa.

Painorajoista en kysynyt, mutta onnistumisen kannalta bmi olisi oltava alle 25.....näin sanottiin.

Eipä pitänyt paikkansa.

Ja nyt sitä alhaisemmilla bmi luvuilla ei toistaiseksi ole vielä onnistunut.

Suski75 :)
Oho...mutta voi pitää paikkansa.

Painorajoista en kysynyt, mutta onnistumisen kannalta bmi olisi oltava alle 25.....näin sanottiin.

Eipä pitänyt paikkansa.

Ja nyt sitä alhaisemmilla bmi luvuilla ei toistaiseksi ole vielä onnistunut.
Tottakai terveydenhuollossa kaikki suosittelevat normaalipaino, mutta tärppi on mahdollinen vaikka painoindeksi olisi yli 25

Tottakai terveydenhuollossa kaikki suosittelevat normaalipaino, mutta tärppi on mahdollinen vaikka painoindeksi olisi yli 25

Jep, kun menet valittamaan mitä vaan niin aina mainitaan joka hiton lapussa ylipainoinen tai obeesi ekassa lauseessa Mä olen bmi kartalla vaikeasti/ merkittävästi ylipainoinen eli yli 35 bmi. Niin, se on mun ristini.

Paineet onneksi rauhoittui ja normalisoitui ollen 135/73.

Meille tuli uusi iso sohva keskiviikkona ja eilen piti vanhat tulla hakemaan... arvatkaas onko haettu? Kiva kun huomenna tulee vieraita ja meillon olkkari täynnä sohvaa :( Uudet talvirenkaatkin piti hankkii eilen, huh tätä rahan menoa.

Eipä tarvinnut testata. Hanat aukes perjantai yönä kunnolla, niinkuin oli käynyt vissiin muillakin. Pienen pieni toivo elää ens kiertoon. Jos hyvin käy, ovis on ajoissa(jos siis yleensä tulee) ja simpat eläväisiä, niin saattaa jonkinmoinen mahdollisuus olla. Muuttujia on turhan paljon joten kovin paljon en enää tälle vuotta tavoitteita aseta.

Jep, kun menet valittamaan mitä vaan niin aina mainitaan joka hiton lapussa ylipainoinen tai obeesi ekassa lauseessa Mä olen bmi kartalla vaikeasti/ merkittävästi ylipainoinen eli yli 35 bmi. Niin, se on mun ristini.

Paineet onneksi rauhoittui ja normalisoitui ollen 135/73.

Meille tuli uusi iso sohva keskiviikkona ja eilen piti vanhat tulla hakemaan... arvatkaas onko haettu? Kiva kun huomenna tulee vieraita ja meillon olkkari täynnä sohvaa :sad001 Uudet talvirenkaatkin piti hankkii eilen, huh tätä rahan menoa.

MariQ :) Oletko aina ollut iso, vai onko tullut raskauksien myötä?

Mun entinen työkaveri oli vaikeasti ylipainoinen. Tarkkaa bmi lukua en tiedä, mutta veikkaus bmi 45.... hän ei päässyt välillä kävelemään, kun jalat eivät kestäneet.

Hänellä oli kuitenkin 3 lasta ja oli aina ollut super isokokoinen. Iso koko ei ainakaan tehnyt häntä hedelmättömäksi :)

Eikä iso kokoisuus häntä itseä häirinnyt, vaan mukana oli myös iso persoona :) Paljon ystäviä, hän oli tosi mukava ihminen, eikä välittänyt luokitella ketään ihmistä painon mukaan. Mutta varmasti hän koki ulkopuolista "häirintää", sillä lihavalle usein naureskellaan vaikkapa kadulla.

Minusta joillekin on liian tärkeää ulkonäkö ja nimenomaan paino. Kaunis ja viehättävä voi olla ihan minkä kokoisena tahansa. Minusta tärkeintä on sydämen sivistys ja sisäinen kauneus, sekä se miten tässä maailmassa kohtelee muita ihmisiä:Heartpink

Tsemppiä ja plussatuulta!!:p
:smiley-bounce016

Eipä tarvinnut testata. Hanat aukes perjantai yönä kunnolla, niinkuin oli käynyt vissiin muillakin. Pienen pieni toivo elää ens kiertoon. Jos hyvin käy, ovis on ajoissa(jos siis yleensä tulee) ja simpat eläväisiä, niin saattaa jonkinmoinen mahdollisuus olla. Muuttujia on turhan paljon joten kovin paljon en enää tälle vuotta tavoitteita aseta.

Reppana :) Uskoa ja plussstuulta!!!
:smiley-bounce016

Taysissa on myös suositus alle 35 bmi.

MiuMau79 :)

Oletko käynyt siellä TAYS:issa hoidoissa?
Vai oletko itse siellä hoitamassa "potilaita" ? :rolleyes:

Julkisella suositus voi olla toi max bmi35, mutta siellä myös "potilaan" pitää olla iässä alle 40v.

Sen sijaan yksityinen hoitaa 46v. saakka. Siellä edellytys hoidolle on eri ja mielestäni se painon kohdalla on noin pyöreesti max bmi25. Muuten eivät lähde hoitamaan, ellei painoa saada laskettua.
Sitten hoito voi alkaa, ja jatkua ikään 46v. saakka.

Tietty kaikkl hoito pitää itse maksaa. Ja KELA:kin lakkaa korvaamasta kuluja, kun tulee 43v. täyteen. Silti hoitoa voi saada 46v. saakka.

.

MiuMau79 :)

Oletko käynyt siellä TAYS:issa hoidoissa?
Vai oletko itse siellä hoitamassa "potilaita" ? :rolleyes:

Julkisella suositus voi olla toi max bmi35, mutta siellä myös "potilaan" pitää olla iässä alle 40v.

Sen sijaan yksityinen hoitaa 46v. saakka. Siellä edellytys hoidolle on eri ja mielestäni se painon kohdalla on noin pyöreesti max bmi25. Muuten eivät lähde hoitamaan, ellei painoa saada laskettua.
Sitten hoito voi alkaa, ja jatkua ikään 46v. saakka.

Tietty kaikkl hoito pitää itse maksaa. Ja KELA:kin lakkaa korvaamasta kuluja, kun tulee 43v. täyteen. Silti hoitoa voi saada 46v. saakka.

.

Olen ollut siellä hoidoissa, meidän elokuussa syntynyt poikamme on saatu siellä alulle ivf-hoidoilla. Siitä tiedän tuon Taysin suosituksen. Ja nyt olemme alkuvuodesta menossa sinne lääkäriajalle josko pääsemme sinne vielä hoitoihin toisen yhteisen lapsen yrittämistä varten. Puhelimessa sanoivat ettei tuo 40 vuotta ole ihan kiveen kirjoitettu raja vaan lääkäri arvioi hoitoon pääsyn kokonaistilanteen perusteella.

"Painorajoista en kysynyt, mutta onnistumisen kannalta bmi olisi oltava alle 25.....näin sanottiin." Tähti

Jos tuo olisi raja raskautumisen onnistumiseen mulla ei pitäisi olla yhtään lasta o_O

"Painorajoista en kysynyt, mutta onnistumisen kannalta bmi olisi oltava alle 25.....näin sanottiin." Tähti

Jos tuo olisi raja raskautumisen onnistumiseen mulla ei pitäisi olla yhtään lasta o_O

Aivan juurikin noin, ainakin Taysin lääkärit esittelivät ihan tutkittua tilastotietoa ylipainon vaikutuksista hoitojen onnistumiseen. Onnistumisprosentit pieneni mitä enemmän bmi nousi.
Itsellä kans siinä hilkulla oli, nyt ilen onnistunut tiputtamaan hiukan. :)

Minä siis olen yksityisellä hoidoissa ja siellä raja on bmi 35. Toki sielläkin suositellaan normaalipainoa, ja esikoisen hoitojen aikana taisi painoindeksini olla yli tuon 35, mutta silloin sanottiin, ettei painosta olla tarkkoja kun on kyse vain inseminaatioista, ja että IVF:ssä ollaan sitten tarkempia IVF:n riskien takia. Minulta lähti esikoista odottaessani huomaamatta 10 kg, ja sen jälkeen olenkin ollut tuon 35 alapuolella.

Luulen, että mitä vanhemmaksi käymme, sitä tarkemmin edellytetään terveyttä ja normaalipainoa. En ole koskaan BMI-asiaan törmännyt (omani 21), mutta verenpaine, papa, mammografia, oletus että voi kantaa terveen raskauden fyysisen kunnon puolesta yms piti olla ”terveet”, että saimme alkionsiirrot yksityisklinikalla tänä vuonna. Varmaan jossain oltais löysempiä, lapsen parastahan siinä tietysti tavoitellaan.

MariQ :) Oletko aina ollut iso, vai onko tullut raskauksien myötä?

Olin ennen lapsia tosi small mutta repsahdin ekassa raskaudessa lihomaan 30 kiloo enkä ikinä enää päässy saman vaan jäi 15 kiloo ja siitä sit aina lisää ja lisää. Mut en mä enää haluis olla ees niin pieni vaan tottakai paremmassa aikuisen naisen painossa kuin nut olen

Tuun sivusta huutelemaan ettei paino estä raskautumista.
Ekan ja tokan lapsen olen saanut BMI n. 32-35.
Kolmatta yrittänyt 3,5 vuotta ja laihdutin äskettäin 20kg. Silti ei lasta kuulu.
Ja mulla monta tuttua joilla lapsia ja painoa reilusti yli 100kg.
Ikää mulla 35v. et sekin alkaa vaikuttamaan.

Takaisin