Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tervehdys täältäkin kaikille kypsään ikään ehtineille haaveilijoille, jyystäjille, pistelijöille ja tjottailijoille…
Ikää löytyy 40v ja lapsiakin on jo 6 siunaantunut (1v9kk - 15v haitarilla). Kuume on ollut valtaisaa jo toisen lapsen odotuksesta lähtien, mutta nyt ollaan jännän äärellä tämän iän kanssa. Mies ollut aina hitaastilämpiävä vauva-aiheessa, ja nyt vihdoin irtosi yrityslupa sille viimeiselle. Hommiin olisi pikkuhiljaa ryhdyttävä..
Yksi keskivaiheen keskenmeno koettu kymmenisen vuotta sitten ja muutama tosi aikainen näiden odotuksien välissä. Olo on kaikkeen varautunut ja varsin rauhallinen, vielä..
Meillä ei olla varsinaisesti suunniteltu perhekokoa, yksi kerrallaan niitä on perheeseen ajan kuluessa saatu. En koskaan kuvitellut enää 40v ylittyessä yrittäväni perhettä kasvattaa, mutta eipä ole tuokaan asia onneksi ollut numeroista kiinni. Tosin oma lisääntyvä harmaus hiuksissa muistuttaa tästä vääjäämättömästä elämän faktasta, vanhuudesta. Jääpi nähtäväksi onko munasolut harmaantuneet samaan tahtiin tukan kanssa, säännöllistä kuukautiskiertoakin jo 31 vuotta elämässä mukana ollut..
Jos tästä enää raskautuminen onnistuu, niin kovasti olen kahden vaiheilla sikiöseulontojen kanssa. Mahdollisen sykkeen ja istukan sijainnin kyllä toivoisin selvitettävän, mutta kaikki ne mittaukset..äh, eipä tarvitse noitakaan etukäteen murehtia.
kp 6, kohti liukkaita kelejä..
Minä menen takuuvarmasti sikiöseulontoihin. Tosi hyvä on tietää mahdollisista ongelmia jo ennen lapsen syntymää, jotta niitä voidaan hoitaa jo kohdussa ollessa, ja syntymäkin voidaan suunnitella sen mukaan, että lapsi voi tarvita enemmän tukea kuin yleensä.
Kunhan nyt ensin pääsisi edes seulontoihin asti...
"
Jos tuo olisi raja raskautumisen onnistumiseen mulla ei pitäisi olla yhtään lasta
Puhelimessa sanoivat ettei tuo 40 vuotta ole ihan kiveen kirjoitettu raja vaan lääkäri arvioi hoitoon pääsyn kokonaistilanteen perusteella.
Meillä oli ihan normaali raskauden seuranta, osallistuttiin seulontoihin ja arvot oli sellaiset ettei ollut aihetta jatkotutkimuksiin. Itse olin mielestäni vanha äiti, mutta terveydenhuollossa ilmeisesti aika tavallinen näky, koska mitään erityistä ei pelkän iän vuoksi ehdotettu. Vain synnytyksen päästäminen yliajalle oli sellainen, mistä lääkäri sanoi ettei tässä iässä anneta mennä yli 41 viikon. Tosin synnytys käynnistettiin muista syistä aiemmin.Suski75 :)
Täälläkin selviö...halutaan seula, kunhan raskaaksi saakka pääsee.
Ekassa otettiin NIPT testi ja halutaan se uudestaan. Tosin, jos seulaa ei ehdoteta, niin kannattaako sitä tehdä?
Olisin toki hämmästynyt, jos seulaa ei tulisi 45++ ikäiselle.
Täällä lähes ovisplussa kp12.
Inssi siis varattu kp14.
Ihan kohta tulee 2 vuotta, kun poistin ehkäisykapselinSympatiat hannulille!
Se on aina niinkun pieni kuolema sen veren hiipiessä.
Kuinka pitkään te olette yrittäneet? (ei ihan pysy kärryillä kaikkien tilanteesta, vaikka on tullutkin seurailtua)
Nää on kyllä niin vakioita, meillä tosin alkoi talvi jo pari viikkoa sitten - kaikilla näyttäis nyt jotain olevan jalassa, yks teini kyllä hiihtää tuolla nilkat vilkkuen..Talvi sitte taas kerra yllätti ja yhelle ei ollu talvikenkiä. Tsiisus!!!!!