----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähti, ette sitten iän vuoksi ole miettinyt alkuodiagnostiikkaa? Suski jossain niin hienosti selitti, miksi se kannattaa etenkin tällä iällä. Kun munasolujen laatu on heikkoa, päästään heti operoimaan parhailla yksilöillä. Vielä ehtisitte Suomessa.

Yölento :) Ei.

Päätettiin asia yhdessä ja otetaan se riski.

Joko raskaus onnistuu inssillä tai ei onnistu. Aika loppuu ihan käsiin....joka tapauksessa (Suomessa)...

Toki tää kauhistuttaa:eek::wideyed::sad010,ellei järkytä ja itketä, mutta näillä mennään.
Asiat sovussa!
:gen053

(On meillä ainakin tuo yksi pienokainen:Heartred ja hän on meille spesiaalimpi, kuin kukaan muu:Heartred)

.

Last edited by a moderator:
Taustalta moikkaan vaan pikaiseen, vauva- asia ollu niin out tässä kiertossa kun paljon muuta ja tänä aamuna kun piti lähtee autoo hakemaan piti viel sekstailla ja mies kyseli et milloin meillon seuraavat työpäivät. Nauroin sille et no kuhan ne menkat tulee ja siit pari vko, niin tuumi vaan että josko ne ei alkaiskaan.

Mut ... nyt mullon upee uusi valkoinen biili ja shiatsu hieroja niskaan, juttelin vaa et vähän ois kiva sellanen hartioille ni paukkas kotimatkal kauppaan ja haki sellasen :rolleyes:

Mut ... nyt mullon upee uusi valkoinen biili ja shiatsu hieroja niskaan, juttelin vaa et vähän ois kiva sellanen hartioille ni paukkas kotimatkal kauppaan ja haki sellasen :rolleyes:

MariQ :)

Teillä häät lähestyy:grin

Hannuli, ei olis varmaan ok kenellekään miehelle. Lahjasukusoluasia on vakava, elämänmittaisia vaikutuksia aiheuttava juttu. Mitä olen muiden lahjasukusoluja käyttäneiden yms. kanssa asioita jakanut, on lahjasiittiöt parisuhteelle vielä isompi keissi kuin lahjamunasolut.
Jatkaisin keskustelussa eteenpäin, muihin aiheisiin :)

Katjusha :) Meillä puhuttiin myös tuosta aiheesta ennen lasta ja mies sanoi kokevansa asian niin loukkaavana, ettei kokisi edes pettämistä yhtä pahaksi.

Tuo asia on siis totta.

Meillä onneksi miehen siittiöt on klinikan mukaan priimaa, joten luovuttajiltakaan eii parempia saisi :) Eikä nyt olisi siihen tarvekkaan, sillä mieskin haluaa lapsia, (toisen lisää).
.

HumptyD, meillä tärppikierrossa mies oli työmatkalla viikon, sunnuntaista lauantaihin. Ovis oli torstaina. Niinpä vain joku sinnikäs yksilö siellä odotteli sunnuntaista torstaihin. Joten heikko ajoitus voi silti johtaa plussaan. Yritystä oli siis yli kaksi vuotta, tahti oli yleensä talletuksia joka toinen päivä.

Siis Wau!!!! Mä oon aina pitäny noita urbaani legendoina kun koskaan tiennyt ketään kenellä noin kauan simpat väijyny elossa :sign19 siis mahtavaa! Toki sulla on ollu erittäin otolliset limat ja miehellä super simpat! Tuliko teille tyttö? Kun aina siitäki puhutaan että tyttösiittiöt on sinnikkäitä ja elää kauemmin kun pojat

Peppi - älä lähde kyllä tää tästä taas :love022

Meillä kuopus sai alkunsa kierrosta jossa simpat elivät liki viikon. Meillä oli seksiä tasan kerran. Tyttö tuli, sinnikäs, itsepäinen ja temperamenttinen, ihan kuin siittiönsä :grin Poika taas kierrosta, jossa ajoitus oli juuri ovulaation aikaan. Eli mulla tuo uskomus piti paikkaansa: poikasiittiöt nopeita, tyttösiittiöt pitkäikäisiä.

Ovis taitaa olla parhaillaan, sen verran juilii. Vuorokaudenko siinä oli mahdollisuuksia sen jälkeen? Mies puhelimessa vähän vihjaili, että voisi mua lämmitellä :wink On nyt katsos saanut olla paineetta ja painostuksetta, niin halutkin löytyy. Ei se ole mitenkään erityisesti sidoksissa mun kierron vaiheeseen. Viime kierrot on ajoitus osunut liki nappiin, eikä tärppiä ole tullut.

Mutta tärkeintä on läheisyys, ei seksi seksin takia, saati vauva.

Yölento :) Ei.

Päätettiin asia yhdessä ja otetaan se riski.

Joko raskaus onnistuu inssillä tai ei onnistu. Aika loppuu ihan käsiin....joka tapauksessa (Suomessa)...

Toki tää kauhistuttaa:eek::wideyed::sad010,ellei järkytä ja itketä, mutta näillä mennään.
Asiat sovussa!
:gen053

(On meillä ainakin tuo yksi pienokainen:Heartred ja hän on meille spesiaalimpi, kuin kukaan muu:Heartred)

.
Ei alkiodiagnostiikkakaan ole autuaaksi tekevä juttu sekään. Sieltä voi hyvin tulla vastaus, ettei yksikään alkio ole terve, ja sitten se on vain hukkaan heitettyä rahaa.

Mä en nyt oikein Suski ymmärrä sun hyökkäävää asennetta, olen pahoillani. Täs on nyt 2 ihan eri elämäntilannetta, joista puhun. Lasten isä ja nykyinen mies on eri henkilöitä. Kun olimme vuoden seksittä lasten isän kanssa, ei siihen liittynyt lastenhankintaa. Lapsi oli kuuri syntynyt, olin kipeä siitä puoli vuotta ja ajatus koko seksistä ällötti, kun oli väsynyt ja symbioosissa vauvan kanssa. Mä oon vähän allerginen tolle pihtaamis-sanalle... pihtaaminen on mun mielestä tietoista kiusantekoa. "Voisin antaa, mutta en kiusallakaan anna." Haluton voi taas olla ihan muista syistä ja väkisin ei musta kenenkään pidä seksiä harrastaa. Jos toiselella osapuolella on haluja, hän voi kyllä hoidella itse itsensä vähän aikaa.
Ihan aidosti en ymmärtänyt miten huorat liittyvät lastenhankintaan, kun niistä aloitit puhumisen. Huorat kun yleensä eivät halua lapsia asiakkaidensa kanssa. Mutta ei keskustella huorista, se kun ei ilmeisesti sittenkään liittynyt asiaan mitenkään. Hämmensi vain. Pahoittelen hämmentyneisyyttäni!

Pihtaaminen on minun mielestäni sitä, että ensin yhdessä on sovittu seksistä, ja sitten sitä ei tapahdukaan, vaikka sopimusta ei olekaan muutettu. Pitkässa suhteessa on aivan normaalia sopia jossain kohtaa, ettei seksiä ole pitkäänkin aikaan, mutta silloin se on molempien tiedossa ja hyväksymä, eli silloin se ei ole pihtaamista, koska yhteinen sopimus on toisenlainen. Eli teidän nykyisessä tilanteessanne mies ei pihtaa, koska hän ei ole luvannut olevansa käytettävissä hedelmällisinä päivinä. Samoin esimerkkisi synnytyksen jälkeisestä kuivasta kaudesta ei sekään ole pihtaamista, koska uskoisin senkin olleen teidän yhteinen päätös. Jos on yhdessä sovittu, että yhdessä yritetään lasta, ja toinen laistaa seksistä, niin kyllä se on pihtaamista, mutta jos mitään sopimusta lasten yrittämisestä ei ole, niin sitten kyse ei ole pihtaamisesta.

Toivottavasti tämä selventää väärinymmärrystä!

Ei alkiodiagnostiikkakaan ole autuaaksi tekevä juttu sekään. Sieltä voi hyvin tulla vastaus, ettei yksikään alkio ole terve, ja sitten se on vain hukkaan heitettyä rahaa.

Suski75 :) Meillä ei vaan taida olla enää aikaa ja kaikkihan sen tietää, että vain harva munasolu on todellisuudessa enää hyvä. Muutenhan raskaus alkaisi helposti :)
Meillä tosin miehen vasta-aineet on suurin ongelma, ei pelkkä ikä.

Aikaa ja rahaa palaa, tosin inssit ei ole onneksi kalliita.

Mikään ei taida pelastaa enää, kun hedelmällisyys tulee tiensä päähän.

Tästä saisi julkisesti puhua, koska siitä ei tiedetä riittävästi ja aika menee yllättävän nopeasti, uran ja muun pyörityksen keskellä.

Harva mieskään tietää, ettei naiset yleisesti ottaen todellakaan enää synnytä 50-vuotiaina. Hedelmällisyydestä on rutkasti harhakuvitelmia! :arghh: :banghead:

Ovis taitaa olla parhaillaan, sen verran juilii. Vuorokaudenko siinä oli mahdollisuuksia sen jälkeen? Mies puhelimessa vähän vihjaili, että voisi mua lämmitellä :wink On nyt katsos saanut olla paineetta ja painostuksetta, niin halutkin löytyy. Ei se ole mitenkään erityisesti sidoksissa mun kierron vaiheeseen. Viime kierrot on ajoitus osunut liki nappiin, eikä tärppiä ole tullut.

Mutta tärkeintä on läheisyys, ei seksi seksin takia, saati vauva.

Hannuli77 :) Niin sanotaan, että siinä olisi vrk aikaa, mutta esim. inssissä se "paras" aika on jo vähän ohi.... on siellä tullut kysyttyä tätä asiaa....

Ja on sanottu, että voi toki tulla vielä raskaaksi ovulaatiota seuraavana päivänä, mutta otollisin aika inssissäkin olisi ennen munasolun irtoamista....

Suski75 :) Meillä ei vaan taida olla enää aikaa ja kaikkihan sen tietää, että vain harva munasolu on todellisuudessa enää hyvä. Muutenhan raskaus alkaisi helposti :)

Aikaa ja rahaa palaa, tosin inssit ei ole onneksi kalliita.

Mikään ei taida pelastaa enää, kun hedelmällisyys tulee tiensä päähän.

Tästä saisi julkisesti puhua, koska siitä ei tiedetä riittävästi ja aika menee yllättävän nopeasti, uran ja muun pyörityksen keskellä.

Harva mieskään tietää, ettei naiset yleisesti ottaen todellakaan enää synnytä 50-vuotiaina. Hedelmällisyydestä on rutkasti harhakuvitelmia! :arghh: :banghead:
Näin on! Tai kyllähän sitä synnyttäisi, vaan kun ei tule raskaaksi tai menee aina kesken. Eikä tiedä moni nainenkaan, tai ainakin kaikki uskovat olevansa poikkeuksellisen pitkään hedelmällisiä. Niin olen jostain syystä minäkin kuvitellut, ilmeisen virheellisesti. :wacky:

Toisaalta tuntuu, että alkiodiagnostiikka on ehkä henkisesti helpompi tapa piinailla, koska piinailu tapahtuu oman kropan ulkopuolella, ja tulokset tulevat puhelinsoitolla, joten asiaan ei tosiaankaan voi mitenkään vaikuttaa, eikä se voi aiheuttaa mitään oireitakaan. Ei jännitä sen enempää kuin viikottainen lottonumeroiden arvontakaan.

Hannuli, ei olis varmaan ok kenellekään miehelle. Lahjasukusoluasia on vakava, elämänmittaisia vaikutuksia aiheuttava juttu. Mitä olen muiden lahjasukusoluja käyttäneiden yms. kanssa asioita jakanut, on lahjasiittiöt parisuhteelle vielä isompi keissi kuin lahjamunasolut.
Jatkaisin keskustelussa eteenpäin, muihin aiheisiin :)

Täysin keskustelusta ulkopuolisena kommentoin, että tää on todella mielenkiintoinen ja vähän kummallinenkin ajatus. Miksi lahjasiittiö olisi millään tavalla eri asia kuin lahjamunasolu? Mitäs jos molemmat on lahjoitettuja (en tiedä onko se edes mahdollista)? Miten nainen suostuu lahjamunasoluun mutta mies ei missään nimessä lahjasiittiöön?

Meillä tosin kumpikaan ei olisi ollut vaihtoehto. Lapsen saamisessa meillä ”ideana” on saada jälkeläisenimenomaan meidän sekoitus - varmaan ollaan jotenkin narsisteja tms. :D Tai että oltais ehdottomasti oltu ilman, jos omilla ei olis onnistunut.

Täysin keskustelusta ulkopuolisena kommentoin, että tää on todella mielenkiintoinen ja vähän kummallinenkin ajatus. Miksi lahjasiittiö olisi millään tavalla eri asia kuin lahjamunasolu? Mitäs jos molemmat on lahjoitettuja (en tiedä onko se edes mahdollista)? Miten nainen suostuu lahjamunasoluun mutta mies ei missään nimessä lahjasiittiöön?

Meillä tosin kumpikaan ei olisi ollut vaihtoehto. Lapsen saamisessa meillä ”ideana” on saada jälkeläisenimenomaan meidän sekoitus - varmaan ollaan jotenkin narsisteja tms. :D Tai että oltais ehdottomasti oltu ilman, jos omilla ei olis onnistunut.
Embo, en osaa tarkalleen kommentoida, koska olen nainen, enkä ole tätä omakohtaisesti kokenut. Kerroin vain, millaisia pohdintoja on ollut joillakin pariskunnilla, joista mies on hedelmätön. Ilmeisesti se ottaa tiukemmin luonnon päälle, pelkää ettei kiinny lapseen tmv. Kuitenkin lahjasiittiöihin on vain mentävä, jos perheeseen aiotaan saada synnyttämällä lapsi ja miehellä ei ole toimivaa tavaraa. Lapsettomuuden monia kasvoja ei voi ymmärtää, ellei ole itse kokenut.
Meillä mieheni ehdotti lahjamunasoluja, koska hänelle oli erityisen tärkeää saada vielä yrittää lasta ja minulta "ei irronnut", mutta tiedän, että hän ei ehkä olisi voinut sulattaa omaa hedelmättömyyttään samoin kuin hyväksyä minun.

Muokattu viimeksi:
Totta, Suski
Ja tarkennan vielä että kommentillani Hannulille tarkoitin "selän takana" toimimista, en siis sitä että lahjasiittiöitä ei kukaan mies missään tilanteessa hyväksyisi.
Minulle on 200% ok, että rakas tyttäreni on lahjamunasolusta. Toki olen surullinen, että matka oli pitkä ja uuvuttava, kehoni ei toimi luonnollisesti, mutta palkinto on korvannut vaivan.

Embo :) Onko miehisyys enemmän koetuksella tuossa... Naisethan hoitavat muidenkin pienokaisia, miehiä harvemmin kiinnostaa muut, kuin omansa.

Sama luonnossa, naaraat hoitavat esim. ryhmässä muidenkin jälkeläisiä, mutta esim. monissa lajeissa urokset tappavat muiden pennut ja haluavat pitää vain omansa.

Ne on omat geenit, jotka miehille ja eläin uroksille on ehkä tärkeämpiä, kuin naisille...:scratch Naisilla hoivaamisvietti voittaa... :)

Suski75 :)
Tämä on varmasti hyvä vaihtoehto joillekkin pareille!

Meillä on kuitenkin vielä mahis onnistua inssillä, koska hyviä munasoluja on ja siittiöt priimaa, mutta vasta-aineet tekevät asiasta hankalan.

Miehellä siis autoimmuunia.

Ellei sitä olisi, uskoisin olevani jo raskaana helpommin.

Viime mittauksessa, josta tosin on reilu 3-vuotta aikaa FSH tasoni oli 7.1 ja klinikan mukaan vaihdevuodet kaukana tulevaisuudessa. Taso myös antoi viitteitä siitä, että munasoluissa olisi hyviä vielä, joten raskaus ns. luomuna on täysin mahdollinen.

Taso oli hyvä ikään nähden, samaa luokkaa, kuin 30-kymppisillä.

En ole sen jälkee mittauttanut FSH tasoani, onhan se saattanut vähän muuttua, mutta klinikka ei koe tarpeelliseksi tehdä mitään mittauksia enää tässä vaiheessa, kun aika alkaa olla lopussa.

Hei:greet025

Korjaus, aiempaan viestii , eli FSH -arvoni oli samaa luokkaa, kuin 20-kymppisillä, (ei 30-kymppisillä).

Ikäni oli mittaus hetkellä 42v.

Takaisin