----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peppipupu, ehkä mä sit oon piinailemassa, vaikka en tainnutkaan ovuloida. Nyt olis menossa kp 28 ja limis oli eilisessä tarkastuksenssa kierron vaiheen mukainen 8,2 mm.

Puolustelen vielä miehen alkon käyttöä (vaikkei siinä toki mitään puolusteltavaa sinällään ole), että ei se perhearjessa näy. Ei hän juo lasten aikana, jos meillä on mun tai molempien lapset. Juominen tapahtuu, kun hän on kotonaan, tai sitten lapsettomina viikonloppuina. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Hän tiedostaa asian, mikä on jo ensimmäinen askel muutokselle. Mä elän tässä omaa arkeani, välillä yhdessä välillä omissa kodeissamme. Niin olisi varmasti, vaikka tulisin raskaaksi. Tää vauva ennen on ollut koko ajan mun tietoinen projekti. Sillä ajatuksella, että kannan sitten vastuun, ja se on jopa helpotus. Lasten isä ei osallistunut juurikaan lasten hoitoon aikoinaan, ja eron jälkeen on ollut kaikenlaista vääntöä.Mä koen helpompana olla tietoisesti "yksin", vaikka mies olisikin mukana ja isänä. Ja vakaassa parisuhteessa voi olla asumatta virallisesti yhdessä. En usko että enää ikinä tulen jakamaan yhteistä kotia kenenkään kanssa, vaikka elämä muuttuisi miten. Se tuo ihan omia paineita. Tarvin kuitenkin myös omaa tilaa. En halua enää koskaan tilannetta, että pelottaa ja ahdistaa mennä kotiin. Elin sellaista lasten isän kanssa 13v.

Nyt keskitytään pliis muihin asioihin, eli kuumeiluun ja piinailuun :wacky:

Meinaatko, että huora olisi tehnyt yhdessä miehesi kanssa lapsen vai millä tavalla huora liittyy lastenhankintaan? Miehesi siis oli sopinut kanssasi, että yritätte saada lasta, ja sitten sinä sopimuksestanne huolimatta pihtasit vuoden? Aika paha, kyllä tuossa kohtaa olisin miehellekin jo sanonut, että jos nainen esittää tekevänsä miehen kanssasi lasta ja pihtaa vuoden, on syytä vaihtaa sanassaan pysyvämpään naiseen.

Vai olenko nyt ymmärtänyt väärin, eikö teillä ole sovittu lasten yrittämisestä, ja yrität miehen tietämättä? Jokin kuviossa ei täsmää... Oletko varma, että mies edes haluaa lasta?
Mä en nyt oikein Suski ymmärrä sun hyökkäävää asennetta, olen pahoillani. Täs on nyt 2 ihan eri elämäntilannetta, joista puhun. Lasten isä ja nykyinen mies on eri henkilöitä. Kun olimme vuoden seksittä lasten isän kanssa, ei siihen liittynyt lastenhankintaa. Lapsi oli kuuri syntynyt, olin kipeä siitä puoli vuotta ja ajatus koko seksistä ällötti, kun oli väsynyt ja symbioosissa vauvan kanssa. Mä oon vähän allerginen tolle pihtaamis-sanalle... pihtaaminen on mun mielestä tietoista kiusantekoa. "Voisin antaa, mutta en kiusallakaan anna." Haluton voi taas olla ihan muista syistä ja väkisin ei musta kenenkään pidä seksiä harrastaa. Jos toiselella osapuolella on haluja, hän voi kyllä hoidella itse itsensä vähän aikaa. En siis ole esittänyt kenellekkään tekeväni lasta tai mitään sopimuksia tehnyt.

Tämä nykyinen on taas 2 vuotta ollut täysin tietoinen, että mulla ei ole ehkäisyä, ja että olen käynyt lääkärissä ja saanut vähän apuja sieltä. Hän ei haluamalla halua lasta, mutta ei myöskään ehkäise, vaikka olen tällaisenkin mahdollisuuden tuonut esiin. Aikuinen mies kyllä tietää, mitä seksistä ilman ehkäisyä voi seurata, en siis nytkään tee selän takana mitään.

Ai vitsi mulla hajoaa kohta pää tähän vatvomiseen. En ole kellekkään selitysvelvollinen enkä väen vängällä tekemässä lasta huonoon liittoon. Voin taata, että mahdollisella lapsella tulisi olemaan rakastava ja turvallinen lapsuus, ihan siinä missä kenellä muulla tahansa.

Niinhän se on, lapsen syntymä mullistaa asioita. Meillä oli seksiä pari kertaa imetysaikana, that's it, ei siitä sen kummempaa seurannut. Nyt taas on sutinaa, kun paikat on parantuneet ja haluja minullakin.
En ole huolissaan, jos jonkinlaisia "vaiheita" parisuhteeseen myöhemminkin tulee. Parisuhteiden seksitarve on yksilöllinen.

Aa, ok, luulin että mies on mukana lapsen yrittämisessä. Nyt pidän täysin ymmärrettävänä sitä, ettei mies haluaa seksiä hedelmällisinä päivinä, etenkin jos millään tavalla mies saa vihiä siitä, milloin ne ovat.

Eli ei mitään syytä erota, jatkakaa kuten ennenkin. Kukin meistä tyylillään.

Olen pahoillani Hannuli että jouduit tämmöiseen moukkamaiseen arvosteluun ja ryöpytykseen :Heartred Jätetään asia jo kun se ei kenenkään "mieliksi" täällä tule ratkemaan. Mulla vaan karvat nousee heti kun pystyn täysin samaistumaan tilanteeseen jossa pyytämättä käydään antamaan neuvoja suunnasta jos toisesta.

Mä olen kans jo siirtynyt piinistelyyn :hello2..lämmöt on korkealla. Tosin on tää hemmetin flunssakin että sekin vääristää noita lukemia. Mutta jostain syystä levollinen olo. Ehkä itseäni suojellakseni olen "etsinyt" niitä hyviä puolia elämässä mitä on jos jäämme yksilapsiseksi perheeksi. Seksi ei ehkä nyt kyllä osunut ihan nappiin, mutta kassellaan kassellaan..

Mä luulen että hiivin taka-alalle. En ole kiinnostunut ylimääräisestä draamasta ja tän keskustelun sävy on nyt aivan turhaan todella negatiivista. Kaikille mukavaa loppuelämää ja plussa onnea!

HumptyD, meillä tärppikierrossa mies oli työmatkalla viikon, sunnuntaista lauantaihin. Ovis oli torstaina. Niinpä vain joku sinnikäs yksilö siellä odotteli sunnuntaista torstaihin. Joten heikko ajoitus voi silti johtaa plussaan. Yritystä oli siis yli kaksi vuotta, tahti oli yleensä talletuksia joka toinen päivä.

Mä luulen että hiivin taka-alalle. En ole kiinnostunut ylimääräisestä draamasta ja tän keskustelun sävy on nyt aivan turhaan todella negatiivista. Kaikille mukavaa loppuelämää ja plussa onnea!

Peppipupu :) Voi harmi, älä lähde.

Kukaan ei varmasti tarkoittanut Hannulille mitään pahaa, näissä keskusteluissa helposti jää kokonaisuus ymmärtämättä ja väärinymmärryksiä tulee liiankin helpolla.

Kaikkia meitä harmittaa, kun plussia ei näy ja aikaa on kulunut jo pitkään viime plussasta.

Yritetään ylläpitää uskoa ja valoa, sekä plussapuhuria kaikille!:Heartpink
:wav

Mä rupeen kans siirtymään kohta piinailemaan, eilen kp12 ja ovistestissä kaksi viivaa.. Eli tänään dpo1? Greippimehusta oon jo oppinut tykkäämään ja nyt tässä kierrossa fiilis enemmänkin uteliaan jännittynyt :)

Halauksia kaikille :Heartbigred

HumptyD, meillä tärppikierrossa mies oli työmatkalla viikon, sunnuntaista lauantaihin. Ovis oli torstaina. Niinpä vain joku sinnikäs yksilö siellä odotteli sunnuntaista torstaihin. Joten heikko ajoitus voi silti johtaa plussaan. Yritystä oli siis yli kaksi vuotta, tahti oli yleensä talletuksia joka toinen päivä.

Meillä kans edellinen tärppäsi vaikka kahden viikon aikana seksiä oli vain kerran, koska asuttiin vielä eri paikkakunnalla. Tiedä sitten oliko silloin just ovis vai oliko sitkeitä simppoja! Mutta tosiaan heikko ajoitus voi olla parempi kun liika yrittäminen..

Mä rupeen kans siirtymään kohta piinailemaan, eilen kp12 ja ovistestissä kaksi viivaa.. Eli tänään dpo1? Greippimehusta oon jo oppinut tykkäämään ja nyt tässä kierrossa fiilis enemmänkin uteliaan jännittynyt :)

Halauksia kaikille :Heartbigred
Eilen jos näit plussan, tänään olis 0 dpo ja huomenna 1 dpo. Talletteluonnea!

Peppipupu, älä mee pois :sorry:

Katjusha, kiitos tarkennuksesta :happy: tässä on kaikkee uutta ja ihmeellistä, silloin 15 vuotta sitten vaan jätettiin ehkäisy pois eikä mietitty sen enempää ovulaatioita tai muitakaan päiviä.. Ja kiitos, talleteltu ollaan ja jatketaan edelleen, siitä oon onnekas kun tuo nuori mies on kovin innokas o_O

Kyse oli selkeästi väärinymmärryksestä. Pahoittelen, jos väärinymmärryksestä aiheutui pahaa mieltä! Kuvittelin, että mies on mukana lapsenyrityksessä ja silti kieltäytyy seksistä hedelmällisinä päivinä, joka olisi aivan käsittämätöntä toimintaa ja luottamuksen pettämistä, mutta nyt kun kävi ilmi, ettei mies halua lapsia, on hänen toimintaa täysin ymmärrettävää, eikä siinä ole mitään pahaa.

Pyydän anteeksi, että oletin myös toivotun lapsen isän olevan halukas saamaan lapsia!

Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen! :Heartred

Hissukseen taka-alalla minäkin olen ihmetellyt käytyä keskustelua.

Parisuhdeasiat - varsinkin alkoholiongelmat ja pettämiset - ovat niin henkilökohtaisia, että parasta on olla neuvomatta ketään. Kaikki edellämainitut ongelmat omassa elämässänikin kokeneena. Ystävieni sekaantuminen aikoinaan parisuhdeongelmiini ja ex-puolison alkoholinkäyttöön vain pahensi asiaa ja melkein johti ystävyyssuhteiden katkeamiseen. Terapeuttini korosti minulle aikoinaan, että parisuhdeasoiden käsittely kannattaa pitää vain asianosaisten ja terapeutin välisenä keskusteluna.

Dpo 2. Mielenkiinnolla katsotaan, mitä tuleman pitää.

Tähti, voi kakkeli taas... Halaus!

Täällä kp 22/27-30 ja tälläkään kierolla en näemmä tiputtele. Ainoa mikä muuttunut on toi ubikinoni 300 mg eli tehoaa ainakin tohon. Tilasin nyt sitä kuningatar hyytelöä myös.

Omituisia nippasuja mahassa ja kaksi päivää sitten menkkakipuja. Nyt ei juuri mitään edes tissit kipeenä kun on aamu.

Kukaan piinailemassa? Oon ihan sekaisin muiden maailman menosta.

Peppipupu :) Toivotaan parasta, koska aiot testata?

Jospa plussaat tässä kierrossa!:cheers:cheers:cheers

En halua enää koskaan tilannetta, että pelottaa ja ahdistaa mennä kotiin. Elin sellaista lasten isän kanssa 13v.

Hannuli77 :) Haluaisin niin super kovasti, että plussaisit, niin siksi oli noi mun ehdotukset inssistä.

Miksi pelkäsit mennä kotiin? Älä vaan kerro liian tarkkaan....
Sinä vaikutat niin asialliselta ja ehkä liiankin kiltiltä ihmiseltä, enkä haluaisi kenenkään käyttävän sinua uudelleen hyväksi.

Nykyinen mies on selvästi hyväsydäminen ja toivon, että saisit lapsen tähän suhteeseen (alkoholliongelmasta huolimatta).
.

Niin, sen takia täällä ehdoteltiin muita vaihtoehtoja, kun puutteellisen tiedon valossa vaikutti siltä, että hannulia käytetään hyväksi. Ihan tosissaan suututti hannulin puolesta, miten ihmeessä joku mies voi toimia noin. Sitten kun koko kuvio selvisi, vaikuttaakin siltä että aika tasan menevät puntit tuossa parisuhteessa, eli enää ei ole syytä tuohtua hannulin puolesta. Varmasti moni kommentti olisi jäänyt kirjoittamatta, jos koko kuvio olisi heti ollut selvillä, minä en olisi ainakaan ehdottanut lahjasoluja tuohon päälle. Näin ne väārinymmärrykset syntyvät.

Muokattu viimeksi:
:greet025
Inssi on meillä nyt varattu, (minä 45v ja mies 48v.) . Joka tapauksessa me mennään inssiin johtuen (mm.vasta-aineista) ja nykyään varmaan etenkin jo pelkästään korkeasta iästä 45++ johtuen.

Olisin aikoinaan mennyt inssiin ilman miestä lahjasiittiöillä, ellei hänelle olisi tullut vauvakuume viime metreillä, kun olin 41v. Me alettiin hankkia lasta, kun olin 42v. ja meidän suhde oli silloin kestänyt lähes 30-vuotta.

Meillä kun tuota rakkautta oli kuviossa ehkä liiankin paljon, lman pettämisiä, ilman lapsiao_O:p

Mies ei vaan ollut lähes koskaan valmis lapseen! Tyydyin asiaan ja suostuin siihen, sanoin jospa yksi tulee 40+.... Sillä me tehtiin miehen kanssa yhdessä kaikkea muuta kivaa, sekä toki töiitä ja matkusteltiin ympäri maapalloa:happy:Oltiin umpirakastuneita sen koko 30-v. ajan:Heartblue

Kun mies täytti 45-vuotta, hän sanoi haluavansa isäksi ja mä ajattelin silloin, etten koskaan enää pääse Äidiksi. Mutta pääsin! 43-vuotiaana:joyful:

Mä en tiedä mistä olisin ollut katkera ja koska, ilman lasta, kun sain kaiken, sillä meillä oli niin hyvä suhde, vaikka vauva olisi jäänytkin saamatta, josta toki haaveilin 20-vuoden ajan.

Yritän sanoa, että nykyään halutaan kaikki heti ja jossei käy, niin lähdetään pettämään/erotaan.

Lapsi on parantanut meidän suhdetta, mutta myös muuttanut sitä. En osaa eritellä, ehkä mies on vakavempi, kuin ennen lasta.

Last edited by a moderator:
Tähti, ette sitten iän vuoksi ole miettinyt alkuodiagnostiikkaa? Suski jossain niin hienosti selitti, miksi se kannattaa etenkin tällä iällä. Kun munasolujen laatu on heikkoa, päästään heti operoimaan parhailla yksilöillä. Vielä ehtisitte Suomessa.

Takaisin