----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä, ne ovat eri asioita.
Tässä Felicitaksen sivuilta:
Kemiallinen tai biokemiallinen raskaus tarkoittaa raskautta, jossa hedelmöitynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran istukkasolukkoa, että raskaustesti näyttää positiivista. Raskaus ei kuitenkaan ehdi kehittyä kliiniseksi, ultraäänellä havaittavissa olevaksi raskaudeksi vaan seuraa erittäin varhainen keskenmeno, joka on todennettavissa ainoastaan elimistön biokemiallisten muutosten perusteella.
Eli kyse on keskenmenosta, jos se on todennettu tai oli niin pitkällä että se olisi pystytty todentamaan uä:llä.
 
Gunvor, mulla meni multitabs mama, ja ferrofol C, eli runsaasti foolihappoa pitkälle sen Q10 lisäksi. Loppumetreillä kannattaa jättää Omega3 ja Q10 pois, koska ne lisää verenvuototaipumusta. Ei oo toivottavaa synnytyksen lähestyessä.
 
Kyllä olen rv 10 ollut verikokeessa, mutta mielestäni siinä ei mitattu hcg:ta ja kai se aika turhaa enää tuossa vaiheessa on mitatakaan.
 
Menin tekemään tämän pöhkön sivuston innoittamana vissiin ja kun olinkin tilannut kasan r.testejä niin semmosen. Vitivalkoinen oli. Fiilis sanoikin ettei tärpänny. Seur teen jos ei menkat ala.

Mollukka tallettelitteko ollenkaan? Ehkä kannattaisi varuuksi jos vähänkään epäilee ovista.
 
Muokattu viimeksi:
Normaaliin prosessiin kuuluu positiivinen pissatesti ja NT-ultra rv. 11-12.

Minäkään en tiedä, mikä on oikean keskenmenon raja ajallisesti. Ainakin että olisi ollut ultralla todennettavissa ollut raskaus, siis rv. 6 tai jotain.

Katjusha :) Toki positiivinen testi, mutta...neuvolahan haluaa ultran heti rv 6. Silloin on tieto, ettei ainakaan esim. tuulimuna.
Keskenmenon riski lienee suurin jotain rv.12 saakka.. ? Nt-ultra on normaali juttu, muttei liity ihan alkuraskauteen enää...

Gunvorin kysymys on tosi vaikea:gen113Ihan ajattelee, että kaikki on kuitenkin jotenkin ennalta määrättyä, tekee mitä tahansa...
 
Ei halua eikä edes suostu siihen ilman hyvää syytä. Ainakaan täälläpäin. Eikä testattu hcg:tä edes virtsasta. Muistan kun ihmettelin että neuvola vain luottaa siihen että minä olen raskaana. Minähän olisin voinut olla joku hullu joka vain väittää olevansa raskaana.

Muoks: Tai täytyypä tarkistaa jossain vaiheessa. Labraan toimitettiin kyllä virtsanäyte jossain vaiheessa, mutta mielestäni siitä mitattiin jotain ihan muuta kuin hcg. Proteiini?

Muoks 2: kun en sa unta niin kävin tarkistamassa Kantarekisterin tekstit. Virtsasta lukee:

Ottotapa: Keskisuihkuvirtsa
Rakkoaika: 4 h
U-pH: 7.0
Ominaispaino: 1.008
U-Gluk-O: neg
U-Keto-O: neg
U-Prot-O: neg
U-Hb-O: neg
U-Leuk-O: neg
U-Nitr-O: neg
U -BaktVi Ei kasvua

Ja verikokeet näyttävät liittyvän sikiöseulontaan, kilpirauhaseen ja sukupuolitauteihin. Mielestäni missään vaiheessa ei ole mitattu hcg:ta.
 
Muokattu viimeksi:
Tähti, useimmissa neuvoloissa Suomessa ei ole ultraa, joten joutuisivat ostamaan äitiyspoliklinikalta palvelun. Useimpien on tyytyminen rv. 10+0 seulontaverikokeisiin ja siihen NT-ultraan. Jos kierto on ollut ollenkaan säännöllinen ei alkuraskauden ultraan pääse raskauden keston määritykseen. Jos on jotain km oireita, silloinkin useimmiten käskevät vain odottaa. Toki, keskenmenoa ei voi estää että mitäpä sitä.
 
Kiitos Gunvor ja Muska pahoitteluista. Nyt kp 13, mutta kyllä se ovis taisi olla kp 10 paikkeilla eli aikaisin. En voi käsittää, jotenkin se vaan jäi hektisessä viikossa, mutta silti... Eilinen tallettelu oli siis liika myöhään. Huomas selkeesti, että miestäkin harmitti, että ovis meni ohi. No, ensi kierrossa sitten strategia kohdilleen ja ehkä jo ennakkotalletuksia varmuuden vuoksi. :wink Teettekö muuten yleensä ennakkotalletuksia vai vasta sitten, kun ovisplussa näkyy testissä?

Oisko kellään suositella hyvää appia kk-kierron seuraamiseen? :)
 
Me yleensä touhataan noin viikko tai reilu ovulaation aikaan sekoittaen tuon viikon keskikohta oviksen aikaan. Siis aloitetaan noin kolme päivää ennen oletettua ovista ja sen jälkeen.
 
Mä oon limoja seuraillut, ja kyllä himotkin nousee oikeisiin päiviin. Meillä ei mieskään ole superkiihkeä, ei energiaa ja intoa aina riitä. Mutta yritetään muutama kerta siihen kierron puoleenväliin. Jos oon onnekas, tulee munanvalkuaiset ja siihen panostetaan.
Nyt tuntuu estrogeenit jo nousevan. Mulla on huomenna kp 9, ja luulen että aloitan vanhentuneen Cb kaksoishormonitestin hyödyntämisen. Lisäksi on o-testiliuskoja, jos digi on mykkä :)
 
Toi kaksoishormonitesti on hyvä kun se "varoittaa" hyvissä ajoin, että ovis tulossa. Ei tarvitse pelätä että se on mennyt huomaamatta ohi. Mutta kallis testi se on. Onneksi netistä saa vähän halvemmalla.

Minulla oli himojen suhteen niin outo kierto, että epäilen vieläkin että ovis ei ollut silloin kun testi näytti. Tai sitten oli kaksi ovista, jos se on mahdollista.
 
Piti sitten hommata pregcheckin testejäkin ja sellaiseen tuli vahvempi viiva. Täytyy vielä huomenna tai maanantaina tehdä kontrollitestausta.

Gunvor :) Samaa mieltä. Pregcheck on ihan paras, mitä saatavilta löytyy...
Sekä ovulaatio, että raskaustesteissä:wink
Viivan vahvistumista:gen014

.
 
Minulla oli himojen suhteen niin outo kierto, että epäilen vieläkin että ovis ei ollut silloin kun testi näytti. Tai sitten oli kaksi ovista, jos se on mahdollista.

Hirvi :) Kaksi ovista:eek: ? Käsittääkseni kaksi munasolua on mahdollinen, jotka irtoavat peräkkäin. Katsotaan kai silti ihan vaan samaksi ovulaatioksi...

Onhan vaihtoehto pitkittynyt ovulaatio, jolloin munasolu ei irtoa lainkaan, vaikka limoja on monta päivää. Ja joka kuukausihan ei munasolu irtoa välttämättä ollenkaan, ei ole epänormaalia.
.
 
Me on menty joka toinen päivä-taktiikalla reilun viikon ajan oletetun oviksen ympärillä. Ja itseni on pitänyt muistuttaa itseäni ettei lopeta liian aikaisin eli tyyliin ensimmäiseen ovisplussaan, koska minulla niitä tulee usein useampanakin päivänä. Sovelluksista minulla on käytössä fertility friend ja ostin vielä vip jäsenyydenkin tässä syksyllä.
R-testeissä ei meinaa viivat vahvistua kun käytössä on ollut one stepin herkät testit. Piti sitten hommata pregcheckin testejäkin ja sellaiseen tuli vahvempi viiva. Täytyy vielä huomenna tai maanantaina tehdä kontrollitestausta.

Gunvor : ) Oletko jo tehnyt laskelman arvioidusta lasketusta ajasta:rolleyes:
Entä kertonut jollekulle raskaudesta? Miehelle?:rolleyes:

Jännää aikaa:grin
 
Opiskelusta taidan olla kiinnostunut vain siksi, että en löydä työpaikkaa missä viihtyisin edes vähän. Oikeasti olen ihan poikki. Yritän itse asiassa vähän väliä opiskella jotain, mutta siitä ei tule mitään... Luulen että minun ei kannattaisi hakea mihinkään tällä hetkellä, vaan odottaa parempia aikoja. En ehkä ole sen paremmin opiskelu- kuin työkunnossakaan.

Alakaan ei ole selvä.

Hirvi :) Saako palata aiheeseen sen verran, että oletko käynyt Yliopistoa?:rolleyes: Ihan pakko kysyä tätä, kun on "päähän pinttymä" asian suhteen...tiedä mistä se tulee..en kestä:bounce

.
 
Takaisin
Top