----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla taas on ollut vauvakuume ihan lapsesta asti. :grin

Suski75 :)
Täälläkin oli kuume, mutta se hukkui matkan varrella monesta syystä. Mies löytyi jo ollessa 16-vuotias ja saman kanssa on nyt eka lapsi, 2-vuotias 45-veenä...

En usko myöskään kuuluvani valtaväestöön:p

Suomalaisessa kulttuurissa ei saisi puhua ja keskustella...Kaikki tyrmätään heti, jos suunsa avaa.

Tosin mikään ei jurottamalla tapahdu:smiley-ashamed004:confused005 ...keskustelu avaa aina näkökulmia:laughing002

Tunsin nuorempana tuollaisen ihan suomalaisen naisen, joka ei mielestääm vain pärjännyt ilman miestä. Ei kestänyt nukkua yksin kotonaan, vaan pelkäsi, koska hänellä ei ollut miestä turvana. Mutta kyllä hänellä sitten olisi miehiä odostuslistaksi asti, muutama sellainenkin mies hänellä oli, joille hän ei ikinä luvannut minkäänlaista tulevaisuutta, mutta piti heitä sängyssään siihen asti kunnes löysi itselleen mieleisemmän. Yhtä taisi pitää yli viisi vuotta, aina hän sanoi kaikille, etteivät he seurustele, etsivät uutta... ja sitten se mies siinä vieressä oli onnettoman näköinen. Sääliksi kävi, koska oli ihan ilmiselvää, että ne paremman-puutteessa-pidetyt miehet itse kuvittelivat suhteen johtavan johonkin. Ja nämä miehet sitten tekivät hänen puolestaan kaikki hankalammat hommat, remontoinnista koulun harjoitustöihin.

Suski75 :) Oliko hänellä lapsia? Ja tuliko niitä?:rolleyes:

Asuiko tyttö maalla, vai kaupungissa?:rolleyes:

Huh, onpas täällä ollut mielenkiintoista keskustelua! Oma tilanteenihan on Se että, olen on/off-suhteessa miehen kanssa joka karkeasti sanottuna juo ja pettää. Ollaan 8 vuotta seurusteltu, kihloissakin käytiin, yhdessä ei olla virallisesti asuttu, vaikka toki suurimman osan mun luona ollaan. Ihan hirveän vaikea suhde, mutta toisin kuin Muskalla, mulla on tunteita paljonkin. Siksi kai olen jaksanut näinkin kauan. Meillä on tosi hyvä, jos mies ei juo. Kun juo, potkin omaan kotiinsa ja vannon että tää oli tässä. Pari viikkoa aina pystytään erossa olemaan, sitten ikävä ajaa toisen syliin. Mä olen myös ihan itsekkäistä syistä tässä vauvaprojektissa. Haluan vauvan, ja mieluusti vaikka ilman miestä. Musta ajatus olla yksin vastuussa, on jopa helpompi. Lasten isän kanssa olkessa hoidin lapset kuitenkin yksin, ja eron jälkeen on sitten saanut tapella lähes joka asiasta. Mä en haaveile enää suuresta rakkaudesta, tai en koe sitä tarvivani, jos siis tää nykyinen kusahtaa. Mä koen osittain eläväni lasten kautta, tai se on mulle luontaista. Olen petus kotiäiti-tyyppiä. Onko sitten neljänkympin kriisi vsi suru siitä, että nuo teinit kasvaa, että haluaisin vielä kerran kokea vauvaelämän. Mies ei sanojensa mukaan halua, mutta "panee paljaalla" tietoisena mahdollisuudesta. Ja mä käytän sitä härskisti hyväkseni tähdäten otollisiin päiviin. Olen varmasti kamala itsekäs ihminen monien mielestä, jos tietäisivät. Mä en allekirjoita täysin sitä, että lapsi tarvii kaksi vanhempaa. Pääasia, että on haluttu ja rakastettu, ja ympärillä on turvallisia aikuisia. Mulla on. Toki ihmekin voisi tapahtua, ja mies innostua isyydestä, mutta ihme ylipäätään olisi, että mä tästä vielä raskautuisin, 1v9kk ehkäisytöntä takana.

Olipas sekavaa, mutta kauheella kiireellä täällä nyt luen ja kirjoittelen :p

Hannuli, mäkin ollut tuollaisessa suhteessa. Tosin lopulta ei ollut enää seksiä kun mies joi seisokin pilalle. Ja sitten olikin parempi vetää pari viikkoa putkeen. Lopulta oli enemmän kännissä kun selvinpäin. Sitten aina hyvitteli muutaman päivän... Lopulta olisin stressannut itseni kuoliaaksi. Sairastuin ja panin sen ovesta ulos. Mulle kunnon aina opetettu että muita pitää auttaa ja ei koskaan saa luovuttaa. Huono toista on tukea kun se ei halua muuta kun juoda...

Ja tämä siis mun tarina, mä niin nostan hattua kaikille jotka elää juovan rinnalla. Kovia naisia! Mä en siihen lopulta pystynyt kun 7 vuotta.

Huh, onpas täällä ollut mielenkiintoista keskustelua! Oma tilanteenihan on Se että, olen on/off-suhteessa miehen kanssa joka karkeasti sanottuna juo ja pettää. Ollaan 8 vuotta seurusteltu, kihloissakin käytiin, yhdessä ei olla virallisesti asuttu, vaikka toki suurimman osan mun luona ollaan. Ihan hirveän vaikea suhde, mutta toisin kuin Muskalla, mulla on tunteita paljonkin. Siksi kai olen jaksanut näinkin kauan. Meillä on tosi hyvä, jos mies ei juo. Kun juo, potkin omaan kotiinsa ja vannon että tää oli tässä. Pari viikkoa aina pystytään erossa olemaan, sitten ikävä ajaa toisen syliin. Mä olen myös ihan itsekkäistä syistä tässä vauvaprojektissa. Haluan vauvan, ja mieluusti vaikka ilman miestä. Musta ajatus olla yksin vastuussa, on jopa helpompi. Lasten isän kanssa olkessa hoidin lapset kuitenkin yksin, ja eron jälkeen on sitten saanut tapella lähes joka asiasta. Mä en haaveile enää suuresta rakkaudesta, tai en koe sitä tarvivani, jos siis tää nykyinen kusahtaa. Mä koen osittain eläväni lasten kautta, tai se on mulle luontaista. Olen petus kotiäiti-tyyppiä. Onko sitten neljänkympin kriisi vsi suru siitä, että nuo teinit kasvaa, että haluaisin vielä kerran kokea vauvaelämän. Mies ei sanojensa mukaan halua, mutta "panee paljaalla" tietoisena mahdollisuudesta. Ja mä käytän sitä härskisti hyväkseni tähdäten otollisiin päiviin. Olen varmasti kamala itsekäs ihminen monien mielestä, jos tietäisivät. Mä en allekirjoita täysin sitä, että lapsi tarvii kaksi vanhempaa. Pääasia, että on haluttu ja rakastettu, ja ympärillä on turvallisia aikuisia. Mulla on. Toki ihmekin voisi tapahtua, ja mies innostua isyydestä, mutta ihme ylipäätään olisi, että mä tästä vielä raskautuisin, 1v9kk ehkäisytöntä takana.

Olipas sekavaa, mutta kauheella kiireellä täällä nyt luen ja kirjoittelen :p

Hannuli77 :) Olet kova sissi, että pystyt kestämään juomista:Heartpink

Teillä on selvästi kuitenkin riittävästi rakkautta... Voi, miten saisit miehen kuiville:Heartpink

Teillä on selvästi kuitenkin riittävästi rakkautta... Voi, miten saisit miehen kuiville:Heartpink
Ei ihmistä saa kukaan muu kuiville kuin se ihminen itse.

Ja minusta siinä kohtaa kun juominen alkaa haitata esim. lasten elämää ja kotioloja, on ihan ok laittaa juoppo pihalle. Lapsilla on kuitenkin oma elämä vielä edessä.

Mä en miestä puolustele, mutta sillä on taustalla oman isän alkoholismi,ja siitä tullut jonkinlainen tunnelukko. Ennen mua se ei ollut vakavasti seurustellut, paljon pätkäisiä säätöjä, ja vähän tuuliajolla. Mä olen sille tukipilari, ja jotenkin se on mulle hoivaajaluonteena ominaista. Lapset ei juomisesta käesi, ts. juo silloin kun on kotonaan tai sitten pilaa sillä meidän lapsettomat viikonloput. Se on jo myöntänyt ongelmansa, mutta vielä ei ole sitä lopullista päätöstä hakea apua tehnyt. Työnsä hoitaa ja muut, ei ole väkivaltainen tms. Mutta onhan se raskasta mulle, ärsyynnyn jo ensimmäisestä sihauksesta. En mä tätä tällaista ikuisuuksia jaksa, mutta vielä toistaiseksi olen odottanut muutosta. Selvänä se kun on maailman ihanin, mulla vieläkin pörrää perhoset masussa, ja seksiä haluan valtavasti ja koko ajan. Lasten isän kanssa menetin haluni kokonaan, siksikin tästä suhteesta on vaikea luopua.

Hannuli sä osaat kuitenkin irrottaa itsesi sen juomisesta etkä ota vastuuta siitä etkä hoivaa kännissä. Muistathan pitää myös itsestäsi huolta samalla? Mä kadotin itseni aikoinaan täysin. Aika työ piti tehdä että löysin itseni uudelleen.

Meidän isä joi itseltään työpaikan, perheen ja lopulta henkensä. Äiti oli pitkämielinen ja katseli sitä pitkään, omasta mielestäni liiankin pitkään. Veljelläni ei ole koskaan ollut tervettä toimintamallia ja nyt hän seuraa perässä. On riipivää nähdä oma pikkuveli siinä tilanteessa, eikä pysty auttamaan. Tai pystyisin siinä vaiheessa kun hän myöntäisi itse tilanteensa, mutta en tiedä, tuleeko sitä päivää ikinä. :sorry:

Ai hitto nyt pakko sanoo et alkkista/juovaa ei kukaan saa kuiville ennenku se ite kokee ahaa-elämyksen. Valitettavan harva vaan kokee. Mun mies on aina "narcotic addict" vaikka päihteetöntä elämää jo kaksi vuosikymmentä. Mutta vain oma halu ja ymmärrys....

Mulla kokemusta myös hankalista suhteista jotka nimenomaan jatkui koska " oli tunteita". Nyt kun olen parantunut itsekin sellaisesta vääränlaisen rakkaudsn janosta niin siis... kyllä se oli hullua.
Mutta, mä uskon et kaikklle annetaan ne tiet ja oppiläksyt kuin tarpeen on , ja jotkut meistä joutuu opiskella monta ihmissuhdetta tai muuta ennenkuin ne oppii jotin . Kyllä se rankkaa on mut kuten päihderiippuvuudestakin voi taistella irti, niin voi myös kieroista ihmissuhteista taistella irti.
Se tunne kun sä oot irti ja oot lopettamut sen mutkyllisen ihmissuhteen.

Tää mun tarina vain.

Mä en miestä puolustele, mutta sillä on taustalla oman isän alkoholismi,ja siitä tullut jonkinlainen tunnelukko. Ennen mua se ei ollut vakavasti seurustellut, paljon pätkäisiä säätöjä, ja vähän tuuliajolla. Mä olen sille tukipilari, ja jotenkin se on mulle hoivaajaluonteena ominaista. Lapset ei juomisesta käesi, ts. juo silloin kun on kotonaan tai sitten pilaa sillä meidän lapsettomat viikonloput. Se on jo myöntänyt ongelmansa, mutta vielä ei ole sitä lopullista päätöstä hakea apua tehnyt. Työnsä hoitaa ja muut, ei ole väkivaltainen tms. Mutta onhan se raskasta mulle, ärsyynnyn jo ensimmäisestä sihauksesta. En mä tätä tällaista ikuisuuksia jaksa, mutta vielä toistaiseksi olen odottanut muutosta. Selvänä se kun on maailman ihanin, mulla vieläkin pörrää perhoset masussa, ja seksiä haluan valtavasti ja koko ajan. Lasten isän kanssa menetin haluni kokonaan, siksikin tästä suhteesta on vaikea luopua.
Ai kauhee, jos en tietäis että min yks ystävä ei ootällä palstalla ni luulisin hänen tekstiksi!!! Et oo yksin, tismalleen samaasa liemessä tempovia on muitakin ja paljon, jos uskallan veikata. Mä puolustelin aikanaan samoin mun exää jolla vahingolliata käytöstä ilmeni vaikka muille jakaa. Elin niiden hyvien hetkien voimalla ja annoin paskalle oikeutusta milloin vaikealla taustalla milloin väsymyksellä milloin mitäkin, vähättelin vaikutuksia... kuitenkin tiesin koko ajan että hajotan itseeni. 8 v... menin massnnukseen ahdistukseen, nut irti siitä suhteesta, oon terapiassa ja koetan parantua.
En soisi tätä kellee!!!!

Ai kauhee, jos en tietäis että min yks ystävä ei ootällä palstalla ni luulisin hänen tekstiksi!!! Et oo yksin, tismalleen samaasa liemessä tempovia on muitakin ja paljon, jos uskallan veikata. Mä puolustelin aikanaan samoin mun exää jolla vahingolliata käytöstä ilmeni vaikka muille jakaa. Elin niiden hyvien hetkien voimalla ja annoin paskalle oikeutusta milloin vaikealla taustalla milloin väsymyksellä milloin mitäkin, vähättelin vaikutuksia... kuitenkin tiesin koko ajan että hajotan itseeni. 8 v... menin massnnukseen ahdistukseen, nut irti siitä suhteesta, oon terapiassa ja koetan parantua.
En soisi tätä kellee!!!!

MariQ :) Hienoa, että pääsit pahasta tilanteesta ulos...

Jostain syystä jioppo on yleensä se mies ja nainen suojelee, uskoo ja kestää.
Minusta olisi hienoa, jos juoppo voisi muuttua raittiiksi.

Itselläni ei ole kokemusta, kun miehen juomiset on mitättömiä, pari saunakaljaa tms, eikä aina niitäkään.

En osaisi ajatella eläväni juopon kanssa koska pinnani olisi luultavasti liian lyhyt ainaisiin selittelyihin ja luultavasti potkisin päähän, jos mies makaisi sammuneena jossain.

Tosin tilanne voi olla hankala, jos kuitenkin rakastaa miestä ja toivoisi hänelle kaikkiea hyvää....

MariQ :) Hienoa, että pääsit pahasta tilanteesta ulos...

Jostain syystä jioppo on yleensä se mies ja nainen suojelee, uskoo ja kestää.
Minusta olisi hienoa, jos juoppo voisi muuttua raittiiksi.

Tosin tilanne voi olla hankala, jos kuitenkin rakastaa miestä ja toivoisi hänelle kaikkiea hyvää....

Joo ois upeaa ettei suomen geeniperimässä olis niin vahvasti sairaus nimeltä alkoholismi. Ja ois hienoo kun se aine pysyis vaan siistinä sivistysjuomana.
Useinhan vahingolliset suhteet jatkuvat juuri siksi että tunteet, ja toinen on läheisriippuvuus- luullaan ettei "oo enää elämää" jos suhde loppuu.

MariQ, hienoa !

Hannuli, minusta teillä on aika hyvä järjestely, kun miehellä on oma asunto mihin vetäytyä kun juo.
Meidän suvussa on myös alkoholismia, vaikka ei läheisimmilläni, mutta tiedän, että kukaan muu kuin alkoholisti itse ei voi asialle mitään. Meillä kyllä useimmat ovat havahtuneet ja nykyisin selvänä aina, paitsi tietenkin ne joilta henki lähti ennen kuin päättivät lopettaa.

Tähti naisia on varmasti yhtä paljon melkein kun miehiäkin. Ne vaan juo kotona. Vanha myytti että alkoholisti on se puustossa notkuva joutaa romukoppaan. Usea saa pidettyä työpaikan mutta kotona Helvetti irti. Pahinta on se, että juova usein pilaa 5-10 ihmisen elämän siinä lähellä...

Takaisin