Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vanha myytti että alkoholisti on se puustossa notkuva joutaa romukoppaan. Usea saa pidettyä työpaikan mutta kotona Helvetti irti. Pahinta on se, että juova usein pilaa 5-10 ihmisen elämän siinä lähellä...
Kp1 tän päivän kunniaksi. Kerroin aamulla miehelle viestillä ettei tuu kesäkuun vauvaa meille, niin se sanoi että harmi, mutta jatketaan yritystä yhtä innolla kuin tähänkin saakka Mulla on niiiiiiin ihana rakas tuleva aviomies että huh
Mulle kunnon aina opetettu että muita pitää auttaa ja ei koskaan saa luovuttaa. Huono toista on tukea kun se ei halua muuta kun juoda...
Ja tämä siis mun tarina, mä niin nostan hattua kaikille jotka elää juovan rinnalla. Kovia naisia! Mä en siihen lopulta pystynyt kun 7 vuotta.
Alkoholistin ex-puoliso minäkin. Yhteinen taival ehti jo pidemmäksikin. Tunteet olivat vielä hyvinkin voimissaan, kun ongelmien vuoksi katsoin lopulta eron ratkaisuksi.
Ja ihania uutisia MariQ!
Täällä kai dpo 7-8. Pian pääsee testailemaan.
Hupaisaa....
Mariq pahoittelut ja kerro nyt lisää teidän juhlista! Paljonko ajattelitte vieraita?
No eilen julkistettiin päivä ja kutsut lähti tapahtuman Facessa, siis fb tapahtumakutsu. Ei tule paperisina. Nyt haarukoidaan vierasmäärä joka näyttäis olevan 50-60 luokkaa ja sit mulle jää paikan etsiminen. Niin ja rauhoitella tuota sulhoo kustannusten suhteen.
En oo valkoisissa menossa mutta kirkossa kyllä.
Alkoholisti voi olla myös tunnollinen työntekijä, joka ei ole koskaan poissa. Ei ole olemassa tyypillistä alkoholistia ja sairaudestaan huolimatta hekin ovat yhtä arvokkaita ihmisiä kuin me muutkin.Pernilla :) Surku, hyvä että selvisit
Plussapuhuria tähän kiertoon!!!
Kuullostaa siltä, että tässä yhteiskunnassa on TOSI iso ongelma, jos se koskettaa jopa tällä palstalla 90% kaikkia
Mä olen törmännyt tähän juopotteluun vain töissä, kun on firman tilaisuuksia, niin useimmilla kestää melkein kaksi (2pv) päivää sairaslomaa sen päälle, koska yleensä samat henkilöt eivät pääse töihin, syystä tai toisesta....ja näitä poissaoloja ei edes lasketa, koska poissaolon syy on alkujaan työperäinen.
Seuraan henkilöstö-/ talousosaston puolelta asioita, koska se kuuluu työnkuvaan.
Näitä poissaolon syitä meilläkin on siten aika paljon ja nämä poissaolot painetaan "villasella", riippuen henkilöstä.
Mä olen sille tukipilari, ja jotenkin se on mulle hoivaajaluonteena ominaista. Lapset ei juomisesta käesi, ts. juo silloin kun on kotonaan tai sitten pilaa sillä meidän lapsettomat viikonloput. Se on jo myöntänyt ongelmansa, mutta vielä ei ole sitä lopullista päätöstä hakea apua tehnyt. Työnsä hoitaa ja muut, ei ole väkivaltainen tms. Mutta onhan se raskasta mulle, ärsyynnyn jo ensimmäisestä sihauksesta. En mä tätä tällaista ikuisuuksia jaksa, mutta vielä toistaiseksi olen odottanut muutosta. Selvänä se kun on maailman ihanin, mulla vieläkin pörrää perhoset masussa, ja seksiä haluan valtavasti ja koko ajan. Lasten isän kanssa menetin haluni kokonaan, siksikin tästä suhteesta on vaikea luopua.
Joo ois upeaa ettei suomen geeniperimässä olis niin vahvasti sairaus nimeltä alkoholismi. Ja ois hienoo kun se aine pysyis vaan siistinä sivistysjuomana.
Useinhan vahingolliset suhteet jatkuvat juuri siksi että tunteet, ja toinen on läheisriippuvuus- luullaan ettei "oo enää elämää" jos suhde loppuu.
Masennuksella ja D-vitamiinin puutteella on yhteys, ja kun ei aurinkoa näy, ei D-vitamiiniakaan saa riittävästi. Ja masennus aiheuttaa ryyppäämistä.MariQ :)
Mulle sanoi taannoin eräs Kanadalais liikemies, että Suomessa on alkoholismia, yhtä paljon, kun heilläkin Alaskassa, sen vuoksi, että aurinkoa näkyy varsin vähän talviaikoina ja eletään kylmyyden pitkin vuotta pitkään.
Tuolloin vain ihmettelin, koska vasta nyt tämä palsta sai avaamaan silmiä että se on todella yleistä, eikä kuulemani ollutkaan vaan höpötystä.
.