----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon 41. Täytän 42 syksyllä. Mulla tytöt 14, 11, 8 ja pian 2v. Poika vielä mahassa. Minä joka vannoin vielä 20veenä etten ikinä halua lapsia, kun ovat niin ärsyttäviä.....

Täällä tuntuu tiukassa olevan nyt plussat. Jospa pian tulis ryminällä. Pidän peukkuja teille kaikille!

Joo, mä tilasin tosiaan Ovumialta mun v14 paprut, ja tajusin kristallin kirkkaana että ivf ei onnistu. ei. Voisin tietenkin... ovulaatio induktiolla mennä, eli suomeksi vetää vaikkapa letroja mitä silloin aiemminkin. Joku hormoonitonkin vaihtoehto on nyt,mullahan on ollut keuhkoembolia, joten en usko saavani hormoonihoitoo enää. Mut meidän elämässä ,siis minun ja miehen yhteisessä historiassa kaikki muukin on tapahtunut juuri silloin kun on ollut oikea aika ja niin tarkoitettu, jotenka mieheni sanoista voimistuneena "Onni tulee meille jos niin suodaan", päätin rauhoittua. Menen vyöhyketerapiaan, vedän vitamiinit ja koetan samalla vähentää elimistön kuormaa niin työn, syömisen!!!!, ja riittävän unen keinoin. Luotto vyöhyketerapiaan on kova.

Mun menkat on olleet aivan järkyttävät nyt,olen sotkenut varmaan kymmenet vaatteet, pahin oli eilen kun kävin asioilla, viivyin 1,5 tuntia ja kun olin lähdössä kotiin, tunsin kun veri vaan pulppua jalkovälistä. Kyllä niin otti päähän. Autossa kauppakassi persuksien alle ettei penkki sotkuu,kotona katson ni farkun takamuksessa sellainen 30cm halkaisijalta läikkä.Että pikkuisen vuoti.

ai niin ja tilasin siis ovistestei ja sen ihme hedelmällisyystestin raskauskeijulta. maananataina. Eipä tullut 1-2 päivässä. Se hedelmällisyystesti pitäis tehdä kp 3, mulla nyt 4, eli kannattaako tässä kierrossa edes testata?

Piti nuista menkoista vaan sanoo että semmoi hauska tunne, että nyt on ainakin keho puhdistettu kohdun alueelta, sen verran ärhäkästi nimittäin vuoti/vuotaa edelleen. Ja keskivartalosta on nyt turvotusta lähtenyt hauskasti, ihan kuin ois muka jo laihtunut. Jänskii juttuja. Mä kun oon tällainen "tarkoituksiin uskova" niin nämäkin on semmoisin merkkejä :)

Mariq tiesitkö että yli 80ml vuotoa on epätavallisen runsaat menkat? Mä en. Itsehän vuodan kupin mukaan reippaan 180ml /kk. J tässä kuussa kahdesti. Hieman on ohut olo kun on reuman takia muutenkin veretön ja hemppa alhaalla.

Täytän kohta 41. En voi kyllä sanoa tällä hetkellä kuumeilevani, kun poika 10 kk työllistää 24/7. En saa tehtyä oikein mitään, kun hän haluaa olla koko ajan äidissä kiinni. Tai sitten täytyy muuten olla jatkuvasti silmät selässä, koska totta kai hän on utelias ja tutkii ja kiipeilee. Iltaisin olen aivan poikki ja rupean vilkuilemaan seitsemän aikoihin kelloa, että milloin kehtaisi käydä nukkumaan. :sleep011

Onneksi tuo helpottaa, aika menee ihan käsittämättömän nopeasti ja vielä tulet haikailemaan noita aikoja :smiley-angelic003 jokaisessa ikävaiheessa on omat haasteensa toki ne vaan muuttuu jatkuvasti. Tsemppiä sinne jaksamiseen ja uuteen ympäristöön.

Mä tein tänään mielenhäiriössä testin kun tulin töistä, nyt siis vasta dpo 8. Ja lähdin koiran kanssa pitkälle lenkille ja vasta palatessa vilkaisin testiä niin siinä jotain näkyy. Ehkä vain viivanpaikka. Haluaisin olla toiveikas, mutta RFSU on myös kuuluisa feikkiviivoistaan.. että en sit tiedä. Halpoja ne on että voi pissiä menemään huoletta laughing7
Lämpökäyrä näyttää hyvältä myös mutta lugesteronit vaikuttaa taas siihen..
Jännää, haluaisin olla optimistinen mutta kun tämä on vaan jo niin tuttua pettyä kerta toisen jälkeen

Ps. Mä latasin kuvan tonne plussa vai ei ketjuun jos haluutte tsekkaa

Mä tein tänään mielenhäiriössä testin kun tulin töistä, nyt siis vasta dpo 8. Ja lähdin koiran kanssa pitkälle lenkille ja vasta palatessa vilkaisin testiä niin siinä jotain näkyy. Ehkä vain viivanpaikka. Haluaisin olla toiveikas, mutta RFSU on myös kuuluisa feikkiviivoistaan.. että en sit tiedä. Halpoja ne on että voi pissiä menemään huoletta laughing7
Lämpökäyrä näyttää hyvältä myös mutta lugesteronit vaikuttaa taas siihen..
Jännää, haluaisin olla optimistinen mutta kun tämä on vaan jo niin tuttua pettyä kerta toisen jälkeen

Ps. Mä latasin kuvan tonne plussa vai ei ketjuun jos haluutte tsekkaa

HumptyD :) Jospa sulle plussa tulis!!:cheers

Huomenna aletaan taas jännään inssin tulosta...:blob3

Dpo 5 ja enpä oo edes muistanut kuumeilevani. Olen selkäkivun takia syönyt vahvoja (tulehdus)kipulääkkeitä, joten olen lyönyt hanskat tiskiin tän kierron suhteen. Koitin pärjätä ilman, mutta sunnuntaina jouduin päivystykseen, kun olin jo liki liikuntakyvytön. Nyt on jo paljon parempi, mutta eiköhän hedelmöityshaaveet voida unohtaa. Lisäksi, ehkä tietoisesti haaveesta luopuen, olen ruvennut pohtimaan haluaisinko mä enää edes tositosissaan vauva-arkea ja aloittaa kaikkea taas alusta? Isot lapset on jo (teiniangstista huolimatta) niin helppoja.

Tähdelle tsempit inssiin, ja muille myös plussatuulia.

Lupaavalta kuulostaa Humpty!

MariQ, minulla oli ongelmia runsaiden menkkojen kanssa aikoinaan 20- ja 30-kymppisenä. Nyt vuodot ovat normalisoituneet ja elämä helpottunut siinä mielessä. Pelkään kyllä, että syynä ovat harmi kyllä nämä iän tuomat muutokset...

Towandalle jaksamista! :Heartred Humptyn kanssa samaa mieltä, että vauvavuosia tulee vielä ikävä!

Omasta tilanteestani en enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa: melkein ovisplussa ja raskaustestiin haalea viiva samasta näytteestä!!!!! :woot: Kaikesta päätellen ovista ei ole vielä tapahtunutkaan ja km:n jäljiltä kummittelee haamu :wacky:

Kiitos empatiastanne, ihanat naiset! :hug013Eilen riideltiin miehen kanssa, kun päästin ulos kaiken kuonan mitä oli päässyt huomaamatta kertymään sisälle. Se vähän puhdisti ilmaa.

Niinhän sitä sanotaan, että vauva-aikaa tulee vielä ikävä. Ihan alkuaikaa ei kyllä tule ikävä, se oli niin raskasta kun menetin koirani ja hyvän ystävän viikon sisällä siitä, kun poika syntyi. Pari kuukautta meni ihan sumussa sohvan nurkassa imettäessä. Onhan tämä toki helpottunut siitä kovasti. Varmasti tulee ikävä monia asioita vauva-ajalta, se on totta. Mutta joitain asioita vähän vähemmän, kuten sitä, kuinka suihkuun ei päässyt ihan joka päivä. :smiley-ashamed004

Meille on pikku hiljaa valjennut, että vauvamme taitaa olla vähän keskimääräistä vaativampi tapaus. Toinen saattaisi olla helpompi. Mutta mitä jos ei olekaan? :nailbiting:

Humpty mitä hittia. Mä en löydä. Oon aivan tumpelo. Laita tänne kuva :love017

http://forum.vau.fi/threads/plussa-vai-ei.1584004/page-755#post-3218953
tuolta, jos tuo linkki nyt toimii :D siellä eilinen ja tämän aamuinen. Mutta pahasti näyttää että on vaan viivanpaikkaa kun väriä ei ole.
Mä en nyt tähän hätään saa laitettua kuvaa kun olen eri koneella.

Mulla on jotenkin ikävä vauva-aikoja, kaiken työstressin ja muun keskellä. Sitä sai elää vaan siinä omassa kuplassa. Silloin tosin vannoin että ikinä ei toista tule etten jaksa sitä valvomista. No nyt taitaa karma sitten kostaa tuota vannomista :sour:

HumptyD :)

Jospa olisi plussa...tuo linkki ei toimi tänne:dontknow

Saisitko kameralla kuvaa?:rolleyes:

Ja paljon stemppiä piinsailuun:hello2

:hello Inssi takana!

Ja luomuna, joka on kai kiellettyä tässä iässä, mutta tehtiin se ominpäin:joyful:.... Sanoin, että unohdin ottaa ne Letrot, mutta ovisplussa pärähti nyt silti kp15, joten tässä ollaan:grin

No, klinikalla vähän lääkäri ensin hämmästeli, mutta sanoi, että lähdetääs kattoon tilannetta ultralla.... ja siellähän se oli...täysin kypsä munasolu (18mm) vasemmalla ja oikealla oli monta - MONTA pientä... sekä kohdun limakalvo ihanteellinen. Munasolu irtoaa siis kai huomenna ja ajoitus on lääkärin mukaan täydellinen:p

Jatkossa, (jos ei ole raskaana), tuskin otan letroja, kun ne on täysin turhia...

Tämä oli eri lääkäri siellä klinikalla. Vanhempi naishenkilö, kokenut konkari. Hän vaan totesi, että mun suvussa täytyy olla myöhään synnyttäneitä naisia, koska muutoin tilanne ei näyttäisi edes sinnepäinkään ilman lääkityksiä 45+

Hän oli niin utelias, että kysyikin suvun naishistoriaa.... hetki juteltiin ja hän sanoi, että harva onnistuu yli 40++ ja vielä harvempi vähän alle 50v. Mutta sanoi, että näitä tapahtuu ja toivotti onnea kiertoon :)

Geenit sanelee....
No siis, huomisesta lähtien lasketaan ovulaatio ja se on päivä 0..... ja siitä alkaa taas ne kaikkien "rakastamat" piinailut:p:joyful:

Last edited by a moderator:
Tähti, onko teillä suvussa vanhana synnyttäneitä?
Minä olen meidän suvun kolmas 45-vuotiaana synnyttänyt.

Tähti, onko teillä suvussa vanhana synnyttäneitä?
Minä olen meidän suvun kolmas 45-vuotiaana synnyttänyt.

Yölento :)

En tunne omaa sukuhistoriaa siltä osin niin tarkkaan/riiträvästi, mutta sen tiedän, että todellakin 40+ synnyttäneitä on omassa suvussa! Ainakin Äidin Äiti sai 5 lasta ja vanhin syntyi 42v. Isäni Äidin Äiti sai myös 5 lasta ja vanhin syntyi 45/46vuotiaana.

Lisäys aiempaan viestiin, että ehkä eivät jaksaneet synnyttää sen enempää:laughing002

Sitä edeltäneessä sukupolvessa 1800-luvulla on vielä Isän puolelta synnytetty siellä 45-46v. iässä :)

Vaikea tietää sen tarkemmin....

.

Last edited by a moderator:
Tähti, en olekaan tullut ajatelleeksi isän puolelta. Olen siis kolmas äidin puolelta ja 1800-luvulta ei ole tietoa.

Tähti, en olekaan tullut ajatelleeksi isän puolelta. Olen siis kolmas äidin puolelta ja 1800-luvulta ei ole tietoa.

Yölento :) Harrastatko historian tutkimista?

Mä en isommin, mutta olen kuullut siitä paljon ja nähnyt ties mitä sukuhaara kaaviota... en uskalla kertoa sen, tarkemmin, koska epäilen, ettei asiat pidä 100% paikkansa, mutta voi olla toki sinnepäin... :laughing002

Kaikkihan ollaan jonkun perillisiä, kun täällä kerran eletään ja ollaan:laughing002

.

Takaisin