----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Clearbluehun taas kerran hailakka sininen plussa, mutta niin tuli viime kierrossakin, joten en pidä sitä minään. Halpistestit edelleen negaa. Käyn kotimatkalla hakemassa PC:tä ja ehkä apteekin testejä. Alavatsalla ajoittain voimakasta, jatkuvaa kipua, ja tuntuu että milloin vaan hulahtaa pöksyyn, mutta valkkaria toistaiseksi. Elämme jännittäviä aikoja, sanois joku :)) Mä jännitän vaan teoriassa.

Hannuli77 :)

Hankit sen clearbluen sit kuitenkin:joyful:

Onhan plussa ihana nähdä, vaikkei totta olisikaan.... se kutittelee silmiä :)

Ehkä sorrun samaan ja ostan tänään, ellei menkat ala:laughing002

Pregchekiin, kun olis ihanaa saada kunnon leffaviivat, kuten ekassa raskaudessa.

Jospa tuo on sulla kuitenkin nyt ihan oikea plussa silti!:cheers
 
Hannuli77 :)

Hankit sen clearbluen sit kuitenkin:joyful:

Onhan plussa ihana nähdä, vaikkei totta olisikaan.... se kutittelee silmiä :)

Ehkä sorrun samaan ja ostan tänään, ellei menkat ala:laughing002

Pregchekiin, kun olis ihanaa saada kunnon leffaviivat, kuten ekassa raskaudessa.

Jospa tuo on sulla kuitenkin nyt ihan oikea plussa silti!:cheers

En hankkinut, oli viime kierrosta jäänyt yksi CB kaappiin, sorruin tekemään kun muut testit näytti negaa :p
 
:helloHeipsan!
Täällä vatsaa vaan repii ja ja jomottaa menkkamaisesti... lisää buranaa nassuun.

Välillä hulahtelee ja ramppaan wc:ssä tarkistamassa tilannetta.... vain valkkaria!

Tuntuu, kuin nyt olisi jo varmasti menkat päällä:dontknow

Ehkä niiden alkaminen kestää kauemmin....jostain syystä.

Elämme todella jänniä aikoja:blob3:blob6:blob7
 
Mullakin repii vatsaa, mutta ei menkkamaisesti... jotenkin erilailla. Eipä se varmaan mitään tarkoita, mutta viime aikoina (kun luget käytössä) mulla on menkat alkaneet ihan suoraan ja ilman mitään kipuiluja.
 
Tähti, Buranaa ei suositella käytettäväksi yritysaikana. Se vaikuttaa hormonitoimintaan, vain Panadol on sallittu kipulääke

Yölento :)

Juu, tedän. Sattuu olemaan vain buranaa mukana töissä...joten otan varoen...1/2tbl kerralla normi 400mg tabletista.

Ei tätä menkkakipua kestä ilmankaan.
 
Tähti, meillä yritystä oli useampi vuosi ja minulla on kipuja aina. Työterveyslääkäri ymmärsi, että aikaa raskautumiseen on vähän, joten kipulääkkeet jätettiin ottamatta. Vaivoja hoidettiin levolla ja liikunnalla.
Mutta oma valinta sinulla.
 
Tähti, meillä yritystä oli useampi vuosi ja minulla on kipuja aina. Työterveyslääkäri ymmärsi, että aikaa raskautumiseen on vähän, joten kipulääkkeet jätettiin ottamatta. Vaivoja hoidettiin levolla ja liikunnalla.
Mutta oma valinta sinulla.

Yölento :)

En käytä särkylääkkeitä koskaan ollenkaan. Koskaan ei kolota mistään.

Vain kyseinen tilanne vaatii nyt vähän apuja, kun täällä toimistotöissä on mahdoton levätä ja liikkua, jos vatsaan sattuu.

Hitto, kun tämä "menkkakipu" alkoi siis tänään aamulla töissä ja vielä ekana työpäivänä kesäloman jälkeen:angelic:

Kun päsen kotiin, ei tarvitse enää ottaa palaa buranaa, kun löytyy panadoliakin, jos on tarve.

Buranaa siis otan tavallisesti menkkakipuihin, koska se on tehokkain! Yleensä menkkakipu alkaa samaan aikaan, kun alkaa jo verta näkymään, joten koen yhden buranan turvalliseksi, kun on menkkakipuja, eikä ole raskaana.

Nyt olen vähän epävarma, koska verta ei vieläkään näy...mutta eihän tuo pieni pala buranaa voi aiheuttaa mitään, jos nyt satunkin olemaan raskaana??:rolleyes:

.
 
Yölento :)

En käytä särkylääkkeitä koskaan ollenkaan. Koskaan ei kolota mistään.

Vain kyseinen tilanne vaatii nyt vähän apuja, kun täällä toimistotöissä on mahdoton levätä ja liikkua, jos vatsaan sattuu.

Hitto, kun tämä "menkkakipu" alkoi siis tänään aamulla töissä ja vielä ekana työpäivänä kesäloman jälkeen:angelic:

Kun päsen kotiin, ei tarvitse enää ottaa palaa buranaa, kun löytyy panadoliakin, jos on tarve.

Buranaa siis otan tavallisesti menkkakipuihin, koska se on tehokkain! Yleensä menkkakipu alkaa samaan aikaan, kun alkaa jo verta näkymään, joten koen yhden buranan turvalliseksi, kun on menkkakipuja, eikä ole raskaana.

Nyt olen vähän epävarma, koska verta ei vieläkään näy...mutta eihän tuo pieni pala buranaa voi aiheuttaa mitään, jos nyt satunkin olemaan raskaana??:rolleyes:

.
Sitä paremmalla syyllä voi jättää lääkkeet syömättä, jos yleensä ei mihinkään satu. Minulla yritysaikaan mahtui mm nivus- ja jännetulehduksia ja luomenpoisto. Tietysti myös tavallisia päänsärkyjä, migreeniä ja menkkakipuja. Kun kuitenkin ikää on jo paljon eikä munasoluja tuhlattavaksi, niin ennemmin kestin kivut kuin otin lääkettä jonka tiedän haitalliseksi. Kun kyse ei ole hengenvaarallisesta kivusta, niin ei sitä tarvitse hoitaa. Enhän minäkään töissä ollut lepäämässä. Nivustulehdus esti kävelemisen, se levättiin pois. Muuten voi töitä tehdä vaikka kolottaakin.
 
Tutkimukset on tehty isommilla määrillä, tilanteissa, joissa lääkettä otetaan päivittäin. Suositukset sitten vedetään varmuuden vuoksi niin matalalle, että vähempikin varovaisuus usein riittäisi. Ei noita kannata tahallaan testata, mutta tuskinpa puolikas buranaa on vaikuttanut yhtään mihinkään, jos se siihen jää. Ja kyllä lääkäritkin ohjeistavat ottamaan buranaa raskausaikana, jos panadol ei riitä, tosin minulle sanottiin, että raskausaikana voi mennä työterveyteen hakemaan lapun jotta voi lähteä kotiin potemaan päänsärkyä, jos sen ansiosta ei tarvitse sitten ottaa lääkkeitä.
 
Suunnittelukäynti käyty, lääkäri suositteli IVF:ää ja alkioiden kromosomitutkimusta, jotta siirtoon tulisi vain terveitä alkioita. Kuulemma ilman IVF:ää on raskauden todennäköisyys minulla vain 1% piikityksen kanssa, ja ilman piikitystä se on tunnetusti minulla 0%.
Vielä ei kuulemma tarvitse päättää, ja minä saan päättää, mutta kyllä tuo kuulostaa minunkin korviini järkevältä. Ja vaikka alkioiden kromosomitutkimus maksaa, tulee se heti halvemmaksi jos sillä pystytään välttämään edes yksi hoito ja keskenmeno. Eikä sitten tarvitse jännittää lapsen kromosomeja, kun ne tietää jo ennen siirtoa.

Mutta katsotaan nyt, mitään ei tarvitse päättää ennen kuin seuraava kierto alkaa.
 
Sitä paremmalla syyllä voi jättää lääkkeet syömättä, jos yleensä ei mihinkään satu. Minulla yritysaikaan mahtui mm nivus- ja jännetulehduksia ja luomenpoisto. Tietysti myös tavallisia päänsärkyjä, migreeniä ja menkkakipuja. Kun kuitenkin ikää on jo paljon eikä munasoluja tuhlattavaksi, niin ennemmin kestin kivut kuin otin lääkettä jonka tiedän haitalliseksi. Kun kyse ei ole hengenvaarallisesta kivusta, niin ei sitä tarvitse hoitaa. Enhän minäkään töissä ollut lepäämässä. Nivustulehdus esti kävelemisen, se levättiin pois. Muuten voi töitä tehdä vaikka kolottaakin.

Yölento :) Kaikki turha lääkitys pois, jos yrittää raskautta.

Mistä epäilet, että otan turhia lääkkeitä?:rolleyes:

Mulla ei ole mitään pysyvää lääkitystä - ollut iikinä! On tilapäisesti burana - kuukausiskipuihin TARVITTAESSA!

Mulla oli nuorena todella kivuliaat kuukautiset, eikä burana olisi edes auttanut. Silloin makasin tuskissani koko päivän sängyssä.

Kivut ovat hellittäneet iän myötä ja etenkin synnytyksen jälkeen. Tarvitsen ylernsä 1tbl buranaa, kun menkat alkavat. Joka kk, en tarvitse sitäkään! Kivuliaat kuukautiset on perinnöllisiä kerrottiin mulle jo nuorena ja Äidilläni on ollut sama juttu.

Nykyään en aina tarvitse kuukautisiin mitään, mutta pidän buranan varalla mukana :)

Työlääkäri hämmästeli, etten tarvitse todellakaan mitään lääkettä, koska monet ikäiseni tarvitsevat jo kolesterolilääkettä tai verenpainelääkettä. Mulla on ihanne arvot kummassakin, joten ei tarvetta. Samoin paino, ihanne/normaali.

Olin eilen varma, että kuukautiset alkavat kohta, joten otin töihin mukaan muutaman buranan. Raskaustestissä ei näkynyt eilen mitään, joten tulkitsen, että täti saapuu pian, koska on jo dpo14.

Teinkö jotain väärin?:rolleyes:

Tänään dpo 14 on mahaa todella polttanut lujaa menkkamaisesti ja luulen kohta menkkojen tulevan. Vieläpä ei ole näkynyt:p :wideyed:

Dpo 14
IUI 14 /15

.
 
Suski, kuulostaa järkevältä. Mutta kyllä yhä vain mietin, että onko nuo prosentit oikeasti noin pieniä !

Vielä tuosta buranasta. En oikeasti usko, että puolikas Burana vaikuttaa suuntaan tai toiseen raskauden ehkäisyssä. Jos Burana kerran kuussa olisi tehokas ehkäisymenetelmä tai katumuspilleri, niin mihin kaikkia ehkäisytuotteita tarvittaisiin. Jos kuitenkin ikää on 45+ ja kaikki keinot käytössä niin kyllä siinä nyt vuoden tai kaksi pärjää ilman mitään, mikä on sukuakaan haitalliselle aineelle.

Plussia täällä käyn käyttäämässä :) Missä ne viipyvät!
 
Tähti, lopetin lääkkeiden käytön yritysaikana pysyvästi. Kun pärjäsin kipujen kanssa silloinkin, niin pärjään vieläkin. Raskaus itseasiassa vähensi vaivoja, mikä on ihan loogista koska monet niistä ovat hormonitoimintaan liittyviä. Tällä hetkellä ei siis lääkityksiä... Astmaa pitäisi lääkitä, mutta tuppaa unohtumaan kun on hyvä kausi.
 
Tähti, lopetin lääkkeiden käytön yritysaikana pysyvästi. Kun pärjäsin kipujen kanssa silloinkin, niin pärjään vieläkin. Raskaus itseasiassa vähensi vaivoja, mikä on ihan loogista koska monet niistä ovat hormonitoimintaan liittyviä. Tällä hetkellä ei siis lääkityksiä... Astmaa pitäisi lääkitä, mutta tuppaa unohtumaan kun on hyvä kausi.

Yölento :) Kaikki eivät tarvitse kipulääkkeitä.

Sen vuoksi oma raskautuminen tuskin voisi epäonnistua.

Mutta töissä tilapäisesti ei oikein pysty keskittymään ja sinnitellä, kun alavatsaa polttaa. Oletus, että menkat alkas tai on jo.

Nyt menkkoja ei vielä näy - pääsin kotiin ja mies jo niistä kysyi, sillä oletti niiden alkaneen.

Ei näy!:wideyed::joyful: Kai kohta, toivottavasti EI!
 
Jänniä vaiheita taas täällä ..:greet025

Suski, kromosomitutkimua kannattaa, jos alkiota tulee useampia. Yleensä tutkimuksesta voi päättää siinä vaiheessa, kun alkiot ovat 5-6 päivän ikäisiä. Mulle tutkimus tehtiin kahdesta hoidosta. Ensimmäisessä tapauksessa kahdesta tutkittavasta alkiosta toinen oli normaali. Viimeisimmässä tapauksessa (43 v) alkioita tuli tutkittavaksi kolme 6-päiväistä, mutta kaikissa todettiin useita poikkeavuuksia.

Näiden kokemusten perusteella tiedänkin, että omalla kohdallani mahdollisuudet ovat hyvin pienet... Viime vuonna mitattiin myös AMH, joka oli 0,7 eli selvästi alentunut. IVF:ssä normaali AMH on muistaakseni >2,0. FSH oli normaali. Kumpikaan arvo ei tosin suoraan kerro onnistumisen mahdollisuuksista.

Täällä jännäään, koska saisin viikkonäyttöiseen testiin 3+. Tänä aamuna tulos oli vielä 2-3 :depressed:Näinä päivinä pitäisi viimeistään nousta, jos kaikki oikeasti ok, mutta epäilen.
 
Muokattu viimeksi:
Tähti, ihan vain tilapäisesti minun lääkärini kielsi käyttämästä.
Keskiviikkonako sinulla oli testipäivä?
 
Suunnittelukäynti käyty, lääkäri suositteli IVF:ää ja alkioiden kromosomitutkimusta, jotta siirtoon tulisi vain terveitä alkioita. Kuulemma ilman IVF:ää on raskauden todennäköisyys minulla vain 1% piikityksen kanssa, ja ilman piikitystä se on tunnetusti minulla 0%.
Vielä ei kuulemma tarvitse päättää, ja minä saan päättää, mutta kyllä tuo kuulostaa minunkin korviini järkevältä. Ja vaikka alkioiden kromosomitutkimus maksaa, tulee se heti halvemmaksi jos sillä pystytään välttämään edes yksi hoito ja keskenmeno. Eikä sitten tarvitse jännittää lapsen kromosomeja, kun ne tietää jo ennen siirtoa.

Mutta katsotaan nyt, mitään ei tarvitse päättää ennen kuin seuraava kierto alkaa.

Suski77 :)

Meille suositeltiin myös IVF...

Sinänsä hämmästyn, koska ikää jo 45+ . IVF:ssä onnistumlsluku on kai vähän isompi, kuin nykyinen tilastollinen 0.8%. En jaksanut kysyä, että mitä se luku olisi IVF:ssä.

Klinikka sanoi, että onnistumiset on jokatapauksessa aina yksilöllisiä...
valitettasti, iästä riippumatta:hug013
Saati korkealla iällä..

Koska sain esikoisen ekalla inssillä, niin tulkitsevat, että mun kohdalla kannattaa vielä yrittää raskautta samalla menetelmällä, sillä synnytin ekan 43-vuotiaana.

Inssejä tehdään ihan kaiken ikäisille, mutta kuulemma 30+ ikäisiä on monia, jotka harvoin ees ekalla inssillä onnistuu, (jos sekään).

Nyt on vasta 5 inssiä takana. Ja katsotaan miten jatkossa! :)

Pregcheck antoi aamulla harmaan kummajaisen, joten ostan Clearbluen uuden kummajaisen...:laughing002 jostain syystä on kiva leikkiä, että on raskaana:laughing021:laughing002
 
Mä kans kattelen tota Clearbluen hailuraa plussaa, ja fiilistelen että jospajospa... Tiedä sitten onko se säälittävämpää kuin se, että pissasin viidenteen tikkuun tänään :)) Ai kauhee, häpeän itekkin. No, ainakin on mitä tuhlata, kun tilasin 34 testiä. Hulluus on hulluutta! Ja hulluutta on sekin, että nyt muka näen parin tunnin iltapissistä Sofin 25mIU testissä viivanpaikan/varjon, kun ei aamullakaan näkynyt. Alavatsaa kiristelee ja vetistä valkkaria lorisee pöksyyn niin, että pitää vähän väliä tarkistamassa, että nytkö ne alkoi. On tää kyllä! :))
 
Takaisin
Top