----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko tulla tänne heittää kommentti että olin synnärillä aikoinaan töissä, niin siellä oli 52v äiti, sai toisen lapsensa, esikoinen oli 27v. Luomuna sai alkunsa, luomuna tuli ulos ja kaikki meni tosi hyvin. Äiti voi paremmin synnytyksen jälkeen kuin muut parikymppiset synnyttäjät siellä. Ei vauvat ikää katso, eikä äitiys, vauvat on muutenkin siunaus ja mä sanon jokainen joka viitsii kommentoida toisten ikää milloin lapsia tehä, niin voi mun puolesta hypätä roskiin :) Mä oon välistä teän ketjua käyny lukee, vaikka en tänne kuulu ikäni puolesta, mut käyn aina aika ajoin lukee ja pistän käsiä yhteen et tännekin plussia tulee <3

Mukavaa kesää kaikille :)
 
Muska77, jotenkin niin moukkamaista olla onnittelematta. Kertoo paljon enemmän siitä toisesta ihmisestä itsestään.

Embo, nimenomaan. Ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että löytää hyvän parisuhteen, johon haluaa ja voi tehdä lapsia. Ei mullakaan ollut sellaista ennen kuin nyt ja valitettavan moni nelikymppinen nainen edelleen etsii miestä, jonka kanssa perustaa perhe.

Onnekkaita ovat he, jotka onnistuvat vielä raskautumaan "vanhemmalla iällä", kun nykyään niin kovin moni nuorempikin joutuu tuskailemaan sen asian kanssa ja käymään läpi raskaita hoitoja.
 
Pakko tulla tänne heittää kommentti että olin synnärillä aikoinaan töissä, niin siellä oli 52v äiti, sai toisen lapsensa, esikoinen oli 27v. Luomuna sai alkunsa, luomuna tuli ulos ja kaikki meni tosi hyvin. Äiti voi paremmin synnytyksen jälkeen kuin muut parikymppiset synnyttäjät siellä. Ei vauvat ikää katso, eikä äitiys, vauvat on muutenkin siunaus ja mä sanon jokainen joka viitsii kommentoida toisten ikää milloin lapsia tehä, niin voi mun puolesta hypätä roskiin :) Mä oon välistä teän ketjua käyny lukee, vaikka en tänne kuulu ikäni puolesta, mut käyn aina aika ajoin lukee ja pistän käsiä yhteen et tännekin plussia tulee :Heartred

Mukavaa kesää kaikille :)

Kiitos sanoistasi, lämmitti mieltä. :love017
 
Kyllä joidenkin ihmisten asenne on ihmeellinen. :BangHead
Jos X ajattelee jonkun olevan liian vanha äidiksi, pitäköön mielipiteensä omanaan. Ei ole ärsyttävämpää kuin muka-kaiken-tietävät sormella osoittelijat ja siunailijat, jotka kummastelevat: "ai tuleeko teille vielä vauva?!? Sinähän olet jo 60 kun lapsi vasta pääsee ripille!!"
Mitä sitten?:angryfire

Älkää vaan kukaan antako tällaisten tyyppien masentaa päiväänne tai aiheuttaa epävarmuutta. He eivät ole sen arvoisia.

Minä sain ekani 34- ja tokani 36-vuotiaana. Nyt viimeinkin odotan kauan kaivattua kolmosta 43-vuoden iässä. Mieheni on 47. Olemme onnellisia, elämä on tosi jees. :wacky::Heartred

Tsemppiä ja hymyä kaikille!:love7
Olemme parhaillaan KESÄlomalla Suomessa. Huh, hellettä! :grin
 
Positiivisesti neuvolassa suhtauduttiin juniorin jonka sain noppa nappa 39v. Mutta sen jälkeen on kaikki pitäneet itsestäänselvyytenä että se jää viimeiseksi. Lääkärikin jälkitarkastuksessa.

Nyt neuvolassa suhtauduttu hyvin. Lähipiiri ja muut saattaa ihmetellä ainakin onnittelujen puutteesta päätellen. Joku on onnitella, osa ei.

Heissan :)

Tähän PAKKO lisätä, että neuvolassa suhtauduttiin positiivisesti, mutta ENSIN kalskahti lujaa, kun neuvolan täti sanoi lapseni olevan IVF -lapsi ja väitti minun valehdelleen, ettei sitä ole!:wacky:

Sanoin, että inseminaatiolla alkoi raskaus. Ei uskonut ja kuulemma soitti kysyäkseen asian lapsettomuus klinikalta!

Kuulemma 42v. ei voi tulla "luomusti" raskaaksi:wacky: Kyllä voi...ja mitä se muille niin voimakkaasti kuuluu. Silloin tunsin oloni hetken masentuneeksi.

No, neuvola uskoi sitten asian ja alkoi suhtautua hyvin raskauteeni ja synnytykseen 43-vuotiaana :)

.
 
Tähti onpa ollut epäammattimainen täti siellä. Ei ne voi väittää asiakkaan valehtevan. Ja toisekseen ei kai yks. klinikka saa antaa heidän asiakkaitten tietoja muille. Mä olisin nostanu ison haloon tuosta.
 
Pakko tulla tänne heittää kommentti että olin synnärillä aikoinaan töissä, niin siellä oli 52v äiti, sai toisen lapsensa, esikoinen oli 27v. Luomuna sai alkunsa, luomuna tuli ulos ja kaikki meni tosi hyvin. Äiti voi paremmin synnytyksen jälkeen kuin muut parikymppiset synnyttäjät siellä. Ei vauvat ikää katso, eikä äitiys, vauvat on muutenkin siunaus ja mä sanon jokainen joka viitsii kommentoida toisten ikää milloin lapsia tehä, niin voi mun puolesta hypätä roskiin :) Mä oon välistä teän ketjua käyny lukee, vaikka en tänne kuulu ikäni puolesta, mut käyn aina aika ajoin lukee ja pistän käsiä yhteen et tännekin plussia tulee :Heartred

Mukavaa kesää kaikille :)

Twisted :)

Kiitos! Aivan ihana kirjoitus tälle palstalle!!:Heartred Luo plussa toivoa ihan jokaiselle!:Heartred

Ikärsisteja on olemassa, joka on ihan pöllöä, lyhytnäköistä! Media ja yhteiskunta ruokkii sitä.

Oma ensi synnytykseni 43-vuotiaana meni sektiosta huolimatta hyvin, toivuin nopeasti. Myös koko raskausaika oli täysin ogelmaton, en kokenut edes pahoinvointia ja kävin töissä loppuun saakka ilman sairaspoissaoloja. Olo oli vaan niin loistava ja energinen!:p

No neuvolassa sitten sanottiin lapsen syntymän jälkeen, että sujuipa kaikki kuitenkin yllättävän hyvin, vaikka jo vanha olenkin....

Heille oli siis yllätys, mulle ei....oi sitä autuasta raskausaikaa:Heartblue Edes flunssa ei tarttunut silloin, vaikka töissä muut oli kipeinä.

Toki vielä olin nuori verrattuna 52-vuotiaaseen synnyttäjään:laughing002
 
Last edited by a moderator:
Tähti onpa ollut epäammattimainen täti siellä. Ei ne voi väittää asiakkaan valehtevan. Ja toisekseen ei kai yks. klinikka saa antaa heidän asiakkaitten tietoja muille. Mä olisin nostanu ison haloon tuosta.

Muska :)

Oli epäammattimainen. Tuskin hän soitti klinikalle, koska inssi tehtiin yksityisellä ja potilastiedot on kai henkilökohtaisia?!

Yli 40v. ei vaan saa hoitoa julkisella, joten valittiin yksityinen klinikka, jossa myös tätä toista raskautta (inssillä) me yritetään.

Kuitenkin hän oli sitten kysynyt asiaa synnytyssairaalasta, kun kävin siellä synnytystapa-arviossa 43v.iän vuoksi.

Seuraavan kerran kun menin neuvolaan, hän sanoi kysyneensä IVF-asiaa sairaalasta, eikä ollut saanut kuulemma kunnon vastausta, koska sairaala ei kuulemma tiennyt asiaa. Kommenroin hänelle, että olen myös kertonut tulevalle synnytys sairaalalle vauvan alkaneen ensimmäisen inssin avulla!

Onneksi tämä neuvolan täti sai siirron muualle vähän myöhemmin ja saatiin kiva neuvolantäti tilalle, kun poika täytti 4kk!

Sen jälkeen siellä on ollut mukava käydä lapsen kanssa, kun aiemmin, olin suorastaan ahdistunut päivää aiemmin, kun neuvolakäynti lähestyi....:wtf::wacky:

.
 
Last edited by a moderator:
Mä olen siitä erilaisessa tilanteessa, että mulla nuorin täyttää jo 11, esikoinen on 13. Olen siis ihan uuden tilanteen edessä, tuntuu lähes kuin ekaa olisi tekemässä :p Niin kauan vauva- ja pikkulapsiajasta. Mahdollisesta raskaudesta uskoisin saavani vain positiivista palautetta, harva uskoo live-elämässä mun olevan "näin vanha". Vanhempani järkyttäisivät, heille olen vitsaillut iltatähdestä, ja palaute on ollut kauhistuneen tyrmäävää, johtuen osin mun todennäköisestä yksinhuoltajuudesta ja etenkin äitini olisi omien sanojensa mukaan liian vanha (64) hoitamaan vauvaa. Sinällään hauskaa, 14v sitten sillä oli kriisi että oli liian nuori :)) Muuten _uskoisin_ mm. neuvolan suhtautuvan hyvin, onhan mulla jo kaksi normaalia raskautta ja synnytystä takana ja olen terve normaalipainoinen ja hyvässä kunnossa.

Puuttuu vaan se raskaus.
 
Tilasin 9kpl erittäin herkkiä ja 24kpl normaaleja testiliuskoja. Saa taas tikutella huolella :)) Muuten elän kuin viimeistä kesäpäivää, eli en stressaa. Aion juoda muutaman tai pari enemmän tämä viikonloppuna. En voi luopua kaikesta raskauden takia, joka ei ehkä ikinä ala.
 
Mä olen siitä erilaisessa tilanteessa, että mulla nuorin täyttää jo 11, esikoinen on 13. Olen siis ihan uuden tilanteen edessä, tuntuu lähes kuin ekaa olisi tekemässä :p Niin kauan vauva- ja pikkulapsiajasta. Mahdollisesta raskaudesta uskoisin saavani vain positiivista palautetta, harva uskoo live-elämässä mun olevan "näin vanha". Vanhempani järkyttäisivät, heille olen vitsaillut iltatähdestä, ja palaute on ollut kauhistuneen tyrmäävää, johtuen osin mun todennäköisestä yksinhuoltajuudesta ja etenkin äitini olisi omien sanojensa mukaan liian vanha (64) hoitamaan vauvaa. Sinällään hauskaa, 14v sitten sillä oli kriisi että oli liian nuori :)) Muuten _uskoisin_ mm. neuvolan suhtautuvan hyvin, onhan mulla jo kaksi normaalia raskautta ja synnytystä takana ja olen terve normaalipainoinen ja hyvässä kunnossa.

Puuttuu vaan se raskaus.

Hannuli77 :)

Plussapuhuria!!!!:smiley-bounce016

Nuori täälläkin! Eilen valitin miehelle, sitä että, kun pidetään liian nuorena, enää ei halua olla 25v.+++ :angelic:

Isovanhemmat pitää yhä lähes lapsena ja esim. kun eilen kävin 2-v. pojan kanssa leikkikentällä, niin joku 25v. ikäinen poika kuolasi perään. Ei kestä!:depressed: Jos ostan kaupasta siiderin, vien vaikka miehelle, niin aina pyydetään paperit:wacky:

Miksi en saa olla oman ikäiseni:singing:

Klinikalla sanotaan, aika loppuu näillä näppäimillä, sillä olet liian vanha:wideyed:
 
:greet025 Heissan!

Valkoista venyvää valkkaria!!...onko ees normaalia dpo7? :rolleyes:
Muistaakseni ovulaation jälkeen pitäisi tulla kuiva kausi!?

Vatsaa "polttanut" viikon ja sama yhä jatkuu... alavatsaa jomottaa ihan koko ajan ja tuntuu, kuin olisi jotain kummaa "liikettä".....tai...."puristusta"...

Voiko hedelmöittyneen munasolun liikkeen tuntea?:rolleyes:

Tänään myös vatsaan pisti, ihan kuin ampiainen olisi ollut vatsassa:wideyed:


Tähti dpIUI 7 ja/tai 6
 
Luomuna sai alkunsa, luomuna tuli ulos ja kaikki meni tosi hyvin. Äiti voi paremmin synnytyksen jälkeen kuin muut parikymppiset synnyttäjät siellä. Ei vauvat ikää katso, eikä äitiys,

Twisted :) Saako kysyä vielä, että pidetäänkö inseminaatiolla alkanutta raskautta synnärillä luomuna?:rolleyes:

Käytännössähän se on luomu??, vaikka vähän avitetaan, kun siittiöt ruiskutetaan suoraan kohtuun.

Meille ei sanottu synnytyssairaalassa muuta, kuin että olivat onnellisia, kun oltiin päästy niin helpolla ja saatu ihan ekalla inssillä ensimmäinen lapsi, joka syntyi 43-vuotiaana. Siellä ei taida olla määritelmää inseminaatiolle?

Kiitos selvennyksestä! :notworthy

.
 
Ei ne voi väittää asiakkaan valehtevan.

Muska77 :)

Niinpä:stop: Mitä syytä olisin sanonut IVF-lasta luomuksi? Entä "luomu" -lasta IVF-lapseksi? Koskaan en ollut ennen siellä Neuvolassa käynyt, enkä ollut tätä tätiä aiemmin nähnyt.

Kummallista, ei asiaa uskottu iän vuoksi!:wideyed:

Ja eikös Neuvola ole lähinnä sellainen paikka jossa tuetaan ja seurataan raskautta?:rolleyes: Sekä tulevaa Äitiä?
Ei se ole paikka, jossa todistellaan asioita...oikeus-tuomiosali!:wideyed:

Itse tiedän, että raskaus alkoi inseminaatiolla, ei IVF:llä. Aika paha, sillä iän vuoksi asiaa ei uskottu.

.
 
Kyllä joidenkin ihmisten asenne on ihmeellinen. :BangHead
Jos X ajattelee jonkun olevan liian vanha äidiksi, pitäköön mielipiteensä omanaan. Ei ole ärsyttävämpää kuin muka-kaiken-tietävät sormella osoittelijat ja siunailijat, jotka kummastelevat: "ai tuleeko teille vielä vauva?!? Sinähän olet jo 60 kun lapsi vasta pääsee ripille!!"
Mitä sitten?:angryfire

Älkää vaan kukaan antako tällaisten tyyppien masentaa päiväänne tai aiheuttaa epävarmuutta. He eivät ole sen arvoisia.

Minä sain ekani 34- ja tokani 36-vuotiaana. Nyt viimeinkin odotan kauan kaivattua kolmosta 43-vuoden iässä. Mieheni on 47. Olemme onnellisia, elämä on tosi jees. :wacky::Heartred

Tsemppiä ja hymyä kaikille!:love7
Olemme parhaillaan KESÄlomalla Suomessa. Huh, hellettä! :grin

Miola :)

Kiitokset ja hyvää KESÄÄ sinne kaukomaille!!:grin Täällä on myös kuuma, huhh...ihanaa hellettä:smiley-ashamed004:p

Hyvää raskausaikaa ja näinhän se menee...

Itse en ainakaan voi ajatella ikää, koska aika on liukuva käsite!:joyful: Vain biologia päättää sen, mitä tapahtuu - saako lapsia 40+++ jne.... joskus niitä ei tule edes 20+++
 
Saa taas tikutella huolella :)) Muuten elän kuin viimeistä kesäpäivää, eli en stressaa. Aion juoda muutaman tai pari enemmän tämä viikonloppuna. En voi luopua kaikesta raskauden takia, joka ei ehkä ikinä ala.

Hannuli77 :) Miten herkkiä tilaat? Onko Apteekin Ultra 10 Miu:ta herkempiä?

Kesälomalla ei voi kaikesta luopua, enkä luovu itsekään!!:laughing002

Elämä olisi kamalan tylsää, jossei kesälomalla saa olla ja tehdä mitä haluaa:happy119

Me ollaan järjestetty lapselle kivaa illanviettoa ja samalla itsekin viihdytään :)
Puhalletaan ilmapalloja ja syödään jäätelöä, myös lapsen mielimusiikkia on mukana!!
:cheers:hug007
 
Tähden neuvolakokemuksia ihmettelen minäkin - mitä neuvolalle kuuluu, millä menetelmällä raskaus on saanut alkunsa??? Olennaista pitäisi olla lähinnä, onko raskaus saanut alkunsa omilla vai luovutetuilla soluilla. Jos on käytetty luovutettuja soluja, viimeistää npt-tutkimuksen yhteydessä on tarpeen tietää luovuttajan ikä.

Jos olisi omalle kohdalle sattunut vastaava täti, olisin varmasti antanut palautetta.

Lähipiirissäni suhtautuminen oli onneksi vain positiivista. Toisaalta edellisestä raskaudesta on ehtinyt kulua jo kolme vuotta..
 
  1. Tähden neuvolakokemuksia ihmettelen minäkin - mitä neuvolalle kuuluu, millä menetelmällä raskaus on saanut alkunsa??? Olennaista pitäisi olla lähinnä, onko raskaus saanut alkunsa omilla vai luovutetuilla soluilla. Jos on käytetty luovutettuja soluja, viimeistää npt-tutkimuksen yhteydessä on tarpeen tietää luovuttajan ikä.
Jos olisi omalle kohdalle sattunut vastaava täti, olisin varmasti antanut palautetta.

Lähipiirissäni suhtautuminen oli onneksi vain positiivista. Toisaalta edellisestä raskaudesta on ehtinyt kulua jo kolme vuotta..


Penilla :).
Sitä vieläkin ihmettelen! :woot:

Miten kenellekkään kuuluu toisten asiat.... ei voi järjellä selittää..

Yritin pitkään pohtia ratkaisua asialle, mutta luovuin:smiley-ashamed004

Siinä tädissä oli muitakin omituisuuksia, koska olin vain tuskassa lapsen syntymän jälkeen.

Hän aiheutti rutkasti tuskaa ensisynnyttäjälle, vaikka silloin pienen lapsen synnyttyä olisi kaivannut tukea ja hyväksyntää. Hän puhui vaan iästä, koska olin "vanha"..
:wacky::wacky::wacky:
 
Minulle ei ole kukaan tullut kommentoimaan ikää tämän iltatähden kohdalla. Joka paikassa on suhtauduttu hyvin, sukulaiset ja työkaverit ovat innoissaan ja tietysti ystävät myös. Itse otin neuvolassa puheeksi ikäni ja toivoin tarkkaa seurantaa en ehkä iän vuoksi niinkään kuin perussairauksieni, mutta koska ne ovat harvinaisia niin on helpompi vedota ikään. Synnytyksessä lääkäri kysyi, onko oltu lapsettomuushoidoissa, mitä vähän ihmettelin, koska kuvittelin, ettei näin vanhoja hoideta. Tosin emme olisi menneet hoitoihin, vaikka olisi ollut tarjollakin.

Minulla on kokemusta äitiydestä nuorena ja vanhana. Nyt vanhana on helpompaa. En tiedä, onko iän tai kokemuksen ansiota vai onko tämä vain helppo lapsi. Tai ehkä nuo kaikki vaihtoehdot

Eniten minua on ilahduttanut se, että näinkin vanha äiti on otettu hyvin mukaan kaikissa vauvariennoissa
 
"mitä neuvolalle kuuluu, millä menetelmällä raskaus on saanut alkunsa??? Olennaista pitäisi olla lähinnä, onko raskaus saanut alkunsa omilla vai luovutetuilla soluilla. Jos on käytetty luovutettuja soluja, viimeistää npt-tutkimuksen yhteydessä on tarpeen tietää luovuttajan ikä.

Pernilla :) Ei tuon kai pitäisi kuulua neuvolalle..

Synnytyssairaala ei ollut edes kiinnostunut inssistä ja luonnollisesti meillä on ihan omat sukusolut.

Jos vielä onnistun tulemaan raskaaksi, niin tuleekohan jokin häly. Ainakin sukulaiset ja tutut ja ystävät ottivat hyvin raskauden, myös työkaverit, vaikka perästäpäin onkin jotain marmatusta äitiyslomasta kuulunut.
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top