----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pienet lapset ainakin nuorentavat. :happy:

Onneksi täällä on "kohtalotovereita" :Heartred

Tähti, harmi tosiaan, että Suomessa hoitoja ei enää tehdä 46-vuotiaille!

Toisen onnistuneen ivf-hoidon aikaan olin 41 v. Kokeilin uudelleen ivf-hoitoa vielä 43-vuotiaana, mutta silloin kaikki hedelmöittyneet 5-päiväiset alkiot todettiin kromosomitutkimuksessa poikkeaviksi. Sen jälkeen mietinnässä on ollut lähinnä lahjasoluhoito.

Ubikinonista vielä sen verran, että ainakin Yliopiston Apteekin ubikinonissa (100 mg kapseli) kielletään käyttö raskauden ja imetyksen aikana.
 
Muokattu viimeksi:
:greet025 Heissan!

Blanco! Ei kolmatta ovista....voi mikä helpotus:smiley-ashamed004

Täysin blanco....joten mahdollisesti kahdella mennään:p Yksi hyvä riittää.

Ubiqinon on kielletty raskauden aikana.
 
Eli ei siis vielä ubikinonia, mutta kaikki muut aseet käyttöön. Viimeksi raskautuessani olin vegaanisella ja alkottomalla linjalla, sitä voisi kokeilla nytkin. Tuli syötyä tosi puhdasta ruokaa. Ainoa vain, että silloin oli koko ajan nälkä. :bored:
 
Eli ei siis vielä ubikinonia, mutta kaikki muut aseet käyttöön. Viimeksi raskautuessani olin vegaanisella ja alkottomalla linjalla, sitä voisi kokeilla nytkin. Tuli syötyä tosi puhdasta ruokaa. Ainoa vain, että silloin oli koko ajan nälkä. :bored:

Towanda :)

Entä otatko lisäksi mitä vitamiineja?:rolleyes:

Mä olin ihan normiruokavaliolla (vitamiineineen), lisäyksenä vehnänoras -juoma! Se on tehokasta, mutta A-vitamiinipitoisuuden vuoksi, sitä ei saisi ottaa raskaana.

En muista lopetinko ennen plussaa, mutta nyt otan plussaan saakka! Määrä tosi pieni, 1/4 teeluaikallista aamuisin.

Otin myös punkkua ennen plussaa :)

Tässä yrityskerrassa välltelen hiilareita, mutta niitäkin menee nykyään 20-50g/vrk.

1,5v. ajan olen ollut lähes täysin hiilarittomalla 10-20g/vrk ja nekin hiilarit tuli kasviksista. On vaikea olla jatkuvasti niin tarkalla ruokavaliolla ja se on vähän tylsääkin. Tosin nälkää ei ole ollut :)
 
:greet025

Hannuli77 :) Saitko miehen kellistettyä?

Täällä päänsärkyä illasta saakka.
Ja alavatsa polttelua.


DpIUI 2 ja/tai 3
 
Tällä hetkellä menee mammavitamiinit, vahva omega ja rauta silloin kun muistan, d-vitamiini on kesätauolla. Lähempänä yritystä pitää ottaa kunnon arsenaali käyttöön, olen täältä jo lueskellut vinkkejä. :bookworm:

Onko vhh ruokavalion todettu auttavan raskautumista? Kokeilin joskus sellaista, mutta maha meni jäkkiin eikä rauta oikein noussut salilla, niin lopetin.
 
Onko vhh ruokavalion todettu auttavan raskautumista? Kokeilin joskus sellaista, mutta maha meni jäkkiin eikä rauta oikein noussut salilla, niin lopetin.

Towanda :) En tiedä. Vhh on sopinut vaan niin hyvin, ettei huvita palata entiseen ruokavalioon.

Toivottavasti on avuksi :)
 
:greet025 Heissan!

Edelleen päätä särkee....jo toista vuorokautta! Päänsärky on mulle tosi harvinaista. En uskalla nyt ottaa buranaa, vain disperiniä... Disperin/Asperin on hyväksikin, siellä kiinnittymisen paikkeilla :)

Voihan olla, että niskat vain jumiutuneet, vain siitä syystä, kun pitää nostella 12kg painavaa lasta jatkuvasti nyt kesälomalla.

Vain olikohan tuo päänsärky muuten ihan raskausoire?:rolleyes:

Myös vatsaa juilii tosi jännästi, että jotain siellä täytyy tapahtua:happy:



Dpo 3 ( DpIUI 2 ja/tai 3)


.
 
:greet025

Hannuli77 :) Saitko miehen kellistettyä?

Täällä päänsärkyä illasta saakka.
Ja alavatsa polttelua.


DpIUI 2 ja/tai 3

En saanut, maanantain ja tiistain talletteluilla mennään. Lisäksi nyt en poikkeuksellisesti pysty sanomaan tarkasti koska ovuloin, mutta sen on täytynyt tapahtua kp11-13 välillä, sillä kaikki oireet siihen on nyt hävinneet. Luget aloitettu loppukierroksi tänään, kp16. Että ei kauhean luottavainen, mutta odottava olitila :p Toivottavasti meillä Tähti odottava myös kierron lopuks ;)
 
En saanut, maanantain ja tiistain talletteluilla mennään. Lisäksi nyt en poikkeuksellisesti pysty sanomaan tarkasti koska ovuloin, mutta sen on täytynyt tapahtua kp11-13 välillä, sillä kaikki oireet siihen on nyt hävinneet. Luget aloitettu loppukierroksi tänään, kp16. Että ei kauhean luottavainen, mutta odottava
olitila :p Toivottavasti meillä Tähti odottava myös kierron lopuks :wink

Hannuli77 :) Tsempit ja plussapuhurit!!:cheers

Kiitos! Saa nähdä. Outo päänsärky kesti aamuun saakka ja hävisi yhtäkkiä:wideyed:
Alavatsaa on polttanut ja juilinut koko viikon... inssihän oli 5pv sitten, eli tänään on sitten jo dpo 5 ja tai 6. Kohtahan pääsee testailemaan...:p

Toivotaan, että sulla kaksi talletusta riittää, onhan se enemmän, kuin yksi!:joyful:
Oliko sulla jo testit valmiina kaapissa?
 
Kettutyttö :)

Miten menee? Toivottavasti olet päässyt keskenmenosta jalkeille:hug013

Onko teillä nyt pakkasessa munasoluja?:rolleyes:
 
Hirvi :)

Oletko nyt tilannut paljon testejä netistä?

Yritättekö edelleen luomuna? Toivottavasti et ole lannistunut, älä vaan anna periksi.

Tsempit!!:cheers:cheers:cheers

Toivon sulle plussaa sydämestä saakka:Heartblue
 
M-M :)

Mikä sinulla tilanne?:rolleyes:

Ois hienoa kuulla pitkästä aikaa :)

Varmasti olet kiireinen lasten kanssa. Saatteko yrittäjäperheenä kesälomaa ollenkaan?
 
Tähti, aloitamme yrittämisen heti kun vuosi sektiosta on kulunut, eli marraskuussa. En tiedä miten sitä jaksaa olla maha pystyssä ja juosta taaperon perässä (JOS tulee tärppi), kun ainakin viimeksi koko raskausaika oli tosi tukala. Ensin oli hellittämätön pahoinvointi, sitten kylkikipu ja atooppinen ihottuma ja lopulta liitoskivut ja turvotukset. Ai niin, ja närästys, nenäverenvuodot sekä nivelsäryt. Mutta se on sitten sen ajan ongelma. :wacky:
 
Onko teille muuten kommentoitu mitenkään äidiksi tuloa kypsemmällä iällä?

Itse olen ollut yllättynyt, kuinka positiivisesti ja kannustavasti kaikki ovat suhtautuneet. Edes neuvolassa tai äitiyspolilla ei tullut mitään kommenttia, lähinnä vain kyselyä, että aiotaanko yrittää vielä toista lasta. Ja lääkäri kannusti yrittämään heti kun se on mahdollista. :wink
 
Itse olen ollut yllättynyt, kuinka positiivisesti ja kannustavasti kaikki ovat suhtautuneet. Edes neuvolassa tai äitiyspolilla ei tullut mitään kommenttia, lähinnä vain kyselyä, että aiotaanko yrittää vielä toista lasta. Ja lääkäri kannusti yrittämään heti kun se on mahdollista. :wink

Towanda :)

Myös koin positiivisena kaiken, vaikka synnytin ensimmäisen 43-vuotiaana!
 
Positiivisesti neuvolassa suhtauduttiin juniorin jonka sain noppa nappa 39v. Mutta sen jälkeen on kaikki pitäneet itsestäänselvyytenä että se jää viimeiseksi. Lääkärikin jälkitarkastuksessa.

Nyt neuvolassa suhtauduttu hyvin. Lähipiiri ja muut saattaa ihmetellä ainakin onnittelujen puutteesta päätellen. Joku on onnitella, osa ei.
 
Positiivisesti neuvolassa suhtauduttiin juniorin jonka sain noppa nappa 39v. Mutta sen jälkeen on kaikki pitäneet itsestäänselvyytenä että se jää viimeiseksi. Lääkärikin jälkitarkastuksessa.

Nyt neuvolassa suhtauduttu hyvin. Lähipiiri ja muut saattaa ihmetellä ainakin onnittelujen puutteesta päätellen. Joku on onnitella, osa ei.

Tää on kyllä minusta täysin käsittämätön asia. Siis se miten voimakkaasti täysin tilanteen ulkopuolisilla ihmisillä voi olla käsitys siitä minkä ikäisenä lapset ”pitäis” saada. Tai tehdä tai miksi sitä ikinä kukanenkin haluaa nimittää. Ja pitääkö kukaan 43-vuotiaana isäksi tulevaa liian vanhana? Tuskinpa. Miksi samanikäinen nainen olisi sitten liian vanha?

Ja samalla kaikkien tiedossa on, että yhteiskuntarakenne on muuttunut, naiset kouluttautuu jopa korkeammalle kuin miehet nykyään ja on työelämässä siinä missä miehetkin. Lisäksi parisuhde- ja perhetilanteita on niiiiin monenlaisia nykyään.

Omalla kohdalla ainakin kaks tutkintoa ja vaativa työelämä vei niin mukanaan, ettei lapset tulleet mielen viereenkään ennen kuin täytin 35. Ja toisaalta eipä ollut sopivaa kumppaniakaan ennen sitä. Ja silloin olin jo ”monen” mielestä liian vanha. Wooot? Vaikka on eka kertaa hyvä parisuhde ja hyvä taloudellinen tilanne?

Jos kaikki menee hyvin, niin esikoinen syntyy kun oon 37. Ja just sopivassa enskari-iässä MINULLE ja MEILLE. Muulla ei ole paskankaan väliä <3

Ugh. Olen puhunut :D
 
Takaisin
Top