----45+++++ kuumeiset

Tähti, kovin yksilöllistä. Mulla on hyviä ja huonompia kokemuksia punktioista. Laittavat kanyylillä humautuksen, sitten menoks. Viimeisellä punktiolla oli vaikea olla paikoillaan ja tuli tippa silmään. Mutta kyllä sen kestää hyvän asian vuoksi.

Katjusha :)
Kanyyli menee suoneen? Kipulääke?
Mikä on punktio?:rolleyes:
 
Tähti, taitaa olla googlettelun paikka, IVFssä on paljon yksityiskohtia, arvaan että kysymysketjusi on pitkä :)

Katjusha :) Mutta voisi avartaa myös jonkun muun lukijan tilannetta.

En tosiaan tiedä mitään IVF:tä ja ajattelinkin kysyä klinikalta asioista, koska saan varmasti henkilökohtaisen vastauksen koskien omaa tilannetta. Googlesta luultavasti löytyy paljon, mutta yleismaailmallisia vastauksia.

Mies on tutkinut näitä netistä itseäni enemmän ja hän kertoi, että onnistumis-% voi olla jopa 40% ja haluaisi lähteä siihen hoitoon mahd. pian, sillä seuraavaksi täytän 46v. Hinta noin 3000euroa/yritys.

Mä oon vähän yllättynyt, sillä en tiennyt hänellä olevan niin kova vauvakuume, koska aiemmin sanoi, että kokeillaan inssiä ja ellei onnistu, niin saan itse päättää mitä teen,.

Sanoinkin, etten tiedä, olenko kiinnostunut tässä iässä rankemmista hoidoista ja onhan ainakin yksi lapsi. Nyt hän puskee päälle, koska on niin kova vauvakuume.

Lähinnä eniten se, että miten paljon IVF sattuu? Inssistähän sanotaan, ettei satu, mutta mulla on aina vähän sattunut, riippunut tekijästä. Ei kivuton toimenpide ollenkaan. Miten paljon hormonit ja piikit on pahoja IVF: ssä ja nukutetaanko siinä?

Toki hintakin on paha, ellei helposti onnistu, jos pitää uusia hoitokertoja, ilman takuuta raskaudesta.

Jospa inssi nyt vielä kuitenkin riittäisi ja tässä kierrossa tulisi se plussa
:angel12
 
Last edited by a moderator:
Mulla on takana kaksi ivf-hoitoa, toinen lyhyellä kaavalla ja toinen pitkällä. Lyhyessä kaavassa aloitetaan pistoshoidot muutamiennpäivien ajaksi ja juostaan ultrissa tsekkaamassa miten munasolut kasvaa. Sitten tietyssä kohtaa tulee jarrupiikki jolla estetään munasolujen ennenaikainen irtoaminen ja lisäksi tietyssä kohtaa irrotuspiikki jolla varmistetaan munasolujen irtoaminen. N. pari päivää irrotuspiikin jälkeen tehdään munasolupunktio. Itse sain Taysissa esilääkkeitä (monenmoista!) pillereinä, tipan kautta kipulääkettä ja rauhoittavaa ja lisäksi laitettiin kohdunkaulanpuudutus. Pikkuisen nippaili mutta ei pahasti.
Toisella kertaa tosiaan tehtiin pitkällö kaavalla eli ennen pistoshoitojen aloitusta käytin nenäsumutetta jolla ajettiin oma hormonituotanto alas eli munasarjat lepotilaan = vaihdevuosioireet. Ja taas ultrissa juoksua. Ja sitten kun munasarjat oli sammuneet niin aloitin munasolujen kasvattelut pistoksilla ja hoito jatkui siitä sitten miten aiemminkin. Toisella kertaa punktion jälkeen tarkkailussa olin aika kipeä ja kramppaili mahaa. Mutta kyllä se siitä sitten.
Alkionsiirrot ei varsinaisesti sattuneet mutta oli epämukavia siksi, että niissä pitää olla virtsarakko täynnä. Yritä siinä sitten olla pissimättä lekurin päälle kun tavara on täynnä instrumenttejä ja vielä ultrakapulalla painellaan mahaa...
Ilman kipua varmaan harva pääsee mutta näin raskautuneena koen kuitenkin kaiken sen arvoiseksi. Meillä tosiaan ei muuta syytä ole todettu kuin ikä ja matalahko amh. Ja kahden yritysvuoden aikana neljä keskenmenoa.
 
Mulla on takana kaksi ivf-hoitoa, toinen lyhyellä kaavalla ja toinen pitkällä. Lyhyessä kaavassa aloitetaan pistoshoidot muutamiennpäivien ajaksi ja juostaan ultrissa tsekkaamassa miten munasolut kasvaa. Sitten tietyssä kohtaa tulee jarrupiikki jolla estetään munasolujen ennenaikainen irtoaminen ja lisäksi tietyssä kohtaa irrotuspiikki jolla varmistetaan munasolujen irtoaminen. N. pari päivää irrotuspiikin jälkeen tehdään munasolupunktio. Itse sain Taysissa esilääkkeitä (monenmoista!) pillereinä, tipan kautta kipulääkettä ja rauhoittavaa ja lisäksi laitettiin kohdunkaulanpuudutus. Pikkuisen nippaili mutta ei pahasti.
Toisella kertaa tosiaan tehtiin pitkällö kaavalla eli ennen pistoshoitojen aloitusta käytin nenäsumutetta jolla ajettiin oma hormonituotanto alas eli munasarjat lepotilaan = vaihdevuosioireet. Ja taas ultrissa juoksua. Ja sitten kun munasarjat oli sammuneet niin aloitin munasolujen kasvattelut pistoksilla ja hoito jatkui siitä sitten miten aiemminkin. Toisella kertaa punktion jälkeen tarkkailussa olin aika kipeä ja kramppaili mahaa. Mutta kyllä se siitä sitten.
Alkionsiirrot ei varsinaisesti sattuneet mutta oli epämukavia siksi, että niissä pitää olla virtsarakko täynnä. Yritä siinä sitten olla pissimättä lekurin päälle kun tavara on täynnä instrumenttejä ja vielä ultrakapulalla painellaan mahaa...
Ilman kipua varmaan harva pääsee mutta näin raskautuneena koen kuitenkin kaiken sen arvoiseksi. Meillä tosiaan ei muuta syytä ole todettu kuin ikä ja matalahko amh. Ja kahden yritysvuoden aikana neljä keskenmenoa.

Miumau79 :) Onnittelut!!:Heartbigred

Hyvää odotusta. Olet siis raskaana, en tiennytkään...

Kiitos omakohtaisista kokemuksista tiedoksi palstalla oleville ja muille lukijoille :) IVF: ssä on myös sitten erilaisia hoitomuotoja. Inssissä on myös, mutta meille ei ole tarvinnut käyttää muuta, kuin Letrot minimiannoksella ennen inssiä, eikä edes ultraa.

Vielä kysymys, minkä ikäinen olet? 39v.? Kauanko yrititte? Onko tämä sinulla ensiraskaus?

Kuinka pitkällä olet, koska sulla on la? Ihanaa ja paljon onnea!! :)
 
Last edited by a moderator:
Miumau79 :) Onnittelut!!:Heartbigred

Hyvää odotusta. Olet siis raskaana, en tiennytkään...

Kiitos omakohtaisista kokemuksista tiedoksi palstalla oleville ja muille lukijoille :) IVF: ssä on myös sitten erilaisia hoitomuotoja. Inssissä on myös, mutta meille ei ole tarvinnut käyttää muuta, kuin Letrot minimiannoksella ennen inssiä, eikä edes ultraa.

Vielä kysymys, minkä ikäinen olet? 39v.? Kauanko yrititte? Onko tämä sinulla ensiraskaus?

Kuinka pitkällä olet, koska sulla on la? Ihanaa ja paljon onnea!! :)

39-vuotias olen. Mulla on kaksi jo aikuista lasta entuudestaan ja mummokin jo olen kuten olen aiemmin maininnut. :) Heinäkuista odotan eli hyvällä mallilla ollaan.
Nyt yritystä kerkesi kertymään reilu pari vuotta joiden aikana siis nuo keskenmenot ja hoidot. Meille sanottiin Taysissa ettei meidän iässä ja kohdalla kannata haaskata aikaa ja resursseja insseihin. Ivf-hoidot oli rankkoja, mutta itse koen että ennemmin henkisesti kuin fyysisesti. Mutta joka tapauksessa kaiken väärti. :Heartred
Tsemppiä kaikille kaikkiin vaiheisiin!
 
:greet025
Heissan kaikki! Täällä on super "outo" tilanne. Kroppa outo, jotein tein ovistestin kesken letrojen kp 5...ja näyttää kohta pian plussaa... :confused004

Inssi varattu kp 14.
Oon tosi hämmentynyt:eek:

Menkat on siis vielä päällä. Mutta koska vaikuttaa omituiselta, tein Clearbluen raskaustestin pikaisesta iltapissasta ilman pidätystä, (muitakaan ei kaapissa ole)., niin testialue muuttui heti hämäräksi ja jossain valossa näkyy viivaa. En usko näihin testeihin ollenkaan, koska väärä plussa on jo tullut:hungover:

Ehkä ovis tulee super etuajassa ja inssi aika pitää aikaistaa. Jos tuo r-testi reagoi muuhunkin, kuin raskaushormoniin:depressed:
Ja nyt on siis yhä menkat, ja tosi runsaat tällä kertaa.
 
Last edited by a moderator:
MiuMaulle, onnea odotukseen. Ja kiva kun jaksoit tuoreemmasta muistista kertoilla IVF:stä :)
Tähti no jopas. Toivotaan, että ettette tarvitsisi IVF:ää vaan luonto hoitaisi homman.
Täällä kp 8 ja oon jotenkin kireänä. Tää remppaaminen yms. alkaa käydä minunkin hermoon. Meillä on siis makkari auki ja nyt näyttää, että kylppärikin pitää repiä auki... huhhuh mikä kesä tiedossa.
 
Muokattu viimeksi:
Katjusha, voimia remontin keskelle ! Meillä tehtiin iso remontti viime kesänä ja oltiin koko kesä evakossa sen vuoksi.
 
Katjusha, voimia remontin keskelle ! Meillä tehtiin iso remontti viime kesänä ja oltiin koko kesä evakossa sen vuoksi.

Yölento, mies haaveilee ostavansa (siis 50% ”minun” rahoilla) asuntovaunun tuohon takapihalle. Mieluummin menisin evakkoon 2 km päähän kaverin vastavalmistuneen ”saunamökin” yksiöön... noh, täytyy vain jaksaa niin tai näin.
Luulen, että tämä alkionsiirtohässäkkä ja kaikki on vähän liikaa tähän kohti. Mutta siirtää ei haluta myöhemmäksi, kun on v. 2006 asti ”yritetty”, niin haluttaisiin mennä jo eteenpäin. Kuukauden kuluttua ollaan viisaampia monessa suhteessa, että täytyy vaan olla kärsivällinen.
 
Tähti no jopas. Toivotaan, että ettette tarvitsisi IVF:ää vaan luonto hoitaisi homman.
Täällä kp 8 ja oon jotenkin kireänä. Tää remppaaminen yms. alkaa käydä minunkin hermoon. Meillä on siis makkari auki ja nyt näyttää, että kylppärikin pitää repiä auki... huhhuh mikä kesä tiedossa.

Katjusha :) Kiitti. Nyt lakkaan testaamasta ovista näin aikaisin ja r-testit saa pysyä kaapissa ennen loppukiertoa. Clearblue on todellakin hämäävä testi, plussa tulee ilmam raskautta.

No siis, kovasti tsemppiä sinne remontin keskelle! Koita kestää. Miksi teille tehdään noin iso remppa?:rolleyes: Onko jokin vahinko sattunut, vai mitä?
 
Tähti, jossain vaiheessa talon historiaa on seinärakenteisiin tullut jostain vettä, ja nyt vaihdetaan uusiksi mitä tarvii. Onneksi talo on nyt kuiva, emmekä ole mitään märkää löytäneet.
 
Heippa kaikille! Ajattelin hetken tätä jo lukeneena itsekin liittyä ihan nimimerkillä lukemaan. Meillä siis tilanne se, että itsellä aikaisemmasta avioliitosta tytöt 18v ja 16v. Nyt nuorempi lapseton mies jolla kova vauvakuume. Mulla vaan ikää jo kohta 42v... Tällä hetkellä suunnitelmissa hoidella Thaimaan matka marraskuussa pois ja sitten aloitella yhteisen vauvan yrittämistä. Itseä vaan todella huolestuttaa oma ikä. Tosin tässä kierrossa oltiin kerran hieman huolimattomia kumin kanssa ja veikkaisin kiinnitymisyritystä, koska sain jo haalean haamun testiin kp 32. Nyt siis vuotaa kamalasti ja kovemmat kivut kun normikk.

Itsellä rasitteena myös hemmetin nivelreuma johon lääkkeenä kortisoni, oksiklorin ja salatsopyrin.

Tässä olen kovasti pohtinut, tohtiiko yrittämisen aloittamista viivästyttää edes sinne marrakuuhun asti, kun kello tikittää. Miehellä on ihan järjetön vauvakuume, ite olen sellainen tjottailija kuitenkin enemmän tällä iällä.

Koitan kahlata teidän viestit pikakelauksella läpi. Toivottavasti mahdun mukaan

Kp 3/26-31 ei vielä varsinaista yritystä..
 
Heippa kaikille! Ajattelin hetken tätä jo lukeneena itsekin liittyä ihan nimimerkillä lukemaan. Meillä siis tilanne se, että itsellä aikaisemmasta avioliitosta tytöt 18v ja 16v. Nyt nuorempi lapseton mies jolla kova vauvakuume. Mulla vaan ikää jo kohta 42v... Tällä hetkellä suunnitelmissa hoidella Thaimaan matka marraskuussa pois ja sitten aloitella yhteisen vauvan yrittämistä. Itseä vaan todella huolestuttaa oma ikä. Tosin tässä kierrossa oltiin kerran hieman huolimattomia kumin kanssa ja veikkaisin kiinnitymisyritystä, koska sain jo haalean haamun testiin kp 32. Nyt siis vuotaa kamalasti ja kovemmat kivut kun normikk.

Itsellä rasitteena myös hemmetin nivelreuma johon lääkkeenä kortisoni, oksiklorin ja salatsopyrin.

Tässä olen kovasti pohtinut, tohtiiko yrittämisen aloittamista viivästyttää edes sinne marrakuuhun asti, kun kello tikittää. Miehellä on ihan järjetön vauvakuume, ite olen sellainen tjottailija kuitenkin enemmän tällä iällä.

Koitan kahlata teidän viestit pikakelauksella läpi. Toivottavasti mahdun mukaan

Kp 3/26-31 ei vielä varsinaista yritystä..

Peppipupu :) Mahdut joukkoon! Olet ihan sopivan ikäinen, ja vielä yhden pyöräytät! :)

Hienoa saada tänne uutta verta mukaan :)
Plussapuhurit!:wav
 
Peppipupu, minulla oli myös teinit ja tämä nuori mies tuli kahville kun olin 42-vuotias. Sinuna en kyllä odottaisi yhtään kiertoa. Olin 45-vuotias, kun poika syntyi. Yritysaikana oli kaksi keskenmenoa.
 
Takaisin
Top