----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin muuten ihan vaan varmuuden vuoksi ostamassa cb ovistikkuja. Pitää tutustua noihin käyttöohjeisiin. Jos sit jossain vaiheessa kattelisi kuinka säännöllisesti kroppa vielä toimii.
 
Peppipupu, meillä ei testailtu ovista. Talletuksia joka toinen päivä, niin säilyi mahdollisuudet oli ovis milloin tahansa.
 
Tähti, ihana "melkein neitsyt" :happy:

Mies flirttaili aika hävyttömästi aluksi. Mä mietin, että taidan van kuvitella ja työnsin ajatusta vaan pois mielestä. Lopulta meidän kummankin kaverit yhytti meidät kun oli tahoillaan kuunnelleet tarpeeksi kauan jahkailua kummaltakin :smiley-angelic003minusta meillä oli liian iso ikä-ero, 14 vuotta. Mies kävi aina välillä treffeillä ja koska ollaan aika avoimia työpaikalla niin sitä sit aina puitiin siellä. Viimeisen kerran huomasin olevani jopa mustis, mutta ikä-ero... :rulez
Ekan päivän jälkeen tosin en sitä ole edes ajatellut. Lähinnä vitsaillaan siitä puolin ja toisin. Mies oli ollut sinkkuna jo 5 vuotta, syytä en ole kysellyt. :hug003

Peppipupu :)
Ikähän on vaan numero! :)

Hienoa, että teillä on mennyt näin:joyful:
Onko kuitenkin kestämistä, ettei tule mitään mustasukkaisuutta? Teille ei ilmeisesti.

Sitten vielä tänne palstalle kaikille, että ikähän on tosiaan numero....sillä kaikki ollaan nuoria, myös biologisesti:happy119 :love017
:smiley-angelic008

Plussapuhurit kaikille ja uusille!!:smiley-bounce016
 
Last edited by a moderator:
Kävin muuten ihan vaan varmuuden vuoksi ostamassa cb ovistikkuja. Pitää tutustua noihin käyttöohjeisiin. Jos sit jossain vaiheessa kattelisi kuinka säännöllisesti kroppa vielä toimii.

Peppipupu :) Koska alat testata?

Täällä aloitan huomenna dpo 11 :) No, mittaamisella nyt ei silti ole käytännön merkitystä, kun inssi aika on varattu dpo 14, eikä sitä voi vaihtaa, ainoastaan perua.

Luultavasti siis vika inssi ---> seuraava on IVF.

Yk 6., (joista 3 yritystä mennyt mönkään). Ei siis vielä pitkää yritystä takana, mutta aikaa ei oikein ole tuhlattavaksi, kun Suomessa hoitoja saa enää 46-vuotiaana.
Eli tosi kiire on!:pale
 
Last edited by a moderator:
Mä seurustelin eron jälkeen 10v itseäni nuoremman miehen kans. Mitään sen kummempaa ei siitä olis voinut tulla, hän liian hiljainen mulle ja rahaa-ajatteleva mutta se seksi... Hän teki kaikkensa miellyttääkseen mua ja onnistui yli odotusten. Mulle jäi kuva että nuoremmat miehet kunnioittaa enemmän vanhempaa naista kuin ikämiehet. Noin niinku yleensä, poikkeuksiakin varmasti on.
 
Olin lasten isän kanssa yhdessä 13v, viimeiset 1.5 naimisissa. Hän oli hyvin kontrolloiva ja jopa narsistinen... uhkaili mm. että jos eroan hän tekee kaikkensa saadakseen lapset. Saimme 2 lasta, jotka nyt 13 ja 10. Eron jälkeen ihan hyvät välit, lapset 50/50 molemmilla. Esikoista tekemällä teimme aikoinaan vuoden, kunnes raskaus alkoi juuri tutkimusten alettua. Kuopus tuli helpommin. Eron jäljeen menin huvikseni treffipalstalle, jossa tämä nykyinen mies iski kuin metrinen halko. Kuukausi erosta olinkin sitten jo uudelleen suhteessa, jota nyt kestänyt 8 vuotta. Haastava suhde, mukana paljon tunnetta, mutta myös miehen alkoholinkäyttö ja pettäminen. Emme asu yhdessä, mutta vietämme suurimman osan ajasta toki yhdessä, lasten ehdoilla. Erosimme syksyllä puoleksi vuodeksi, mutta emme me osaa erossakaan olla :P Vauvakuume mulle iski aivan yllättäen reilu vuosi sitten. Missään vaiheessahan en ollut tosissaan ajatellutkaan, että tekisimme yhteisen iltatähden. Ainoana lapsena ajattelin aina, että haluan itsekkin vain yhden lapsen. No sitten halusin toisen, ja sen piti olla siinä. Mikä lie neljänkympin kriisi sitten nyt iski, kun haluaisin kokea kaiken vielä kerran. Nyt tuntuisi kaikki niin paljon helpommalta, ja isoista lapsistakin olisi jo apua. Neiti 10v haluisi isoksi siskoksi, vaikkei tiedä mun yrityksestä mitään. Olin siis käyttänyt ehkäisykapselia, joka meni vanhaksi ja piti päättää otanko uuden... otatin sitten pois enkä uutta ehkäisyä tilalle. Silleen menty nyt 1.5 vuotta. Mies ei vauva-asiasta ole innoissaan, toki aikuisena ihmisenä ymmärtää että seksi ilman ehkäisyä voi siihen johtaa ja olen myös sanonut, että jos ehkäistä haluaa, niin.hoitaa sen sitten itse. Ei ole hoitanut. Olen tehnyt selväksi, että tämä on mun projekti siltä osin, että JOS tästä lapsi tulisi, en odota tai vaadi häneltä.mitään mitä ei halua. Mulla kuume on niin iso, että mun on pakko katsoa tämä loppuun. Hoitoihinhan en miestä ikinä tule saamaan. Mulla on nyt 4 kiertoa ollut letrot apuna, mutta ovuloin kyllä ilman niitäkin, mutta epäilen että mulla on munisten parasta ennen -päivä mennyt. Ja haasteena tuo mies, jolla ikä (kohta 43) on vienyt seksihaluja, tai lähinnä mieskuntoa, joten suurin ongelma on oikea seksin ajoittaminen. Viime kiertoon sain ensimmäistä kertaa luget loppukierron tiputteluun. Tämmöistä täällä, ei ehkä niin perus vauvantekoa.

Nyt menossa tätä letrotonta kiertoa kp 14 ja eilen kaikesta päätellen ovuloin. Ja herranen aika! KERRANKIN juuri oikeaan aikaan talletettu!!!! Woopwooop!!! Raahasin.käytännössä.miehen eilen meidän asuntovaunuun, kun lapset pelasi pleikkarilla :)) Toiveet taas kerran korkealla! Vaikka täytyy sanoa, että tässä kun on kierto toisen jälkeen tullut pettymys, niin jotenkin sumentuu se ajatus, että ihan oikeasti tässä voi olla raskauden mahdollisuus. Tää on tätä menkat/ovis/piinailu/menkat -oravanpyörää.
 
Muokattu viimeksi:
Heissan!:greet025

Huomenna inssi, kp 14 ! :)

Nyt aika varattu vähän etuajassa, ettei ovis ehtisi ohi... testi on tänään alkanut ihan hitusen vahvistua, joten en arvioi vielä positiivista huomiselle, mutta se lie paras mahdollinen ajoitus!:grin

Tosin etuajassa eivät inssiä tee.

Meillä toi ovis on vaan viimeaikoina livahtanut liian äkkiä ohi - että ollaan totaalisesti myöhästytty kahdesta varatusta inssistä ja jouduttu perumaan aika.

Kaksi inssiä on sitten taas tehty niin, että ovis on ehtinyt jo tapahtua, eikä follin kokoa siten ole ultrassa enää voitu mitata, mutta inssi on silti tehty.

Ajoitukset on ainakin siis olleet vähän "pielessä", koska ovis on osunut aika pahasti viikonlopulle.

Klinikka tekee inssin vielä oviksesta seuraavana päivänä. Mutta ilmeisesti mahikset siinä vähän laskee, koska paras ajankohta olisi vähän ennen ovista. Heti, kun positiivinen testi näkyy.

Meillä kun on muutenkin tilastollinen mahis enää 0,8% luokkaa, niin oikea ajoitus olisi tärkeintä.
 
Last edited by a moderator:
:greet025 Heissan vaan...

Siis mitä?

Ovistesti on yhä ihan nega....blanco! :scratch

Kp 13/14.

Jotain siellä jo näkyi, mutta ei näy enää:banghead:. Menikö ovis ohi, ennen kuin sitä edes huomattiin, vai onko vielä edessä:scratch

Jospa tulisi salama plussa, sillä varattu aika inssiin on muutaman tunnin päästä, aamulla kp14....

Veikkaan, että on edessä, mutta ultrallahan tuo selviää.

Plussapuhuria ihan kaikille vauvaa toivoville!! :Heartred:smiley-bounce016
 
Last edited by a moderator:
Kuinka Tähden inssi?

Muska77 :) kiitos kysymästä, tehty hetki sitten. Oikealla 26mm johtofolli ja sain myös ekan kerran piikin (pregyl) vatsaan, varmistamaan irtoaminen.

Mahiksista sanottiin, että on häviävän pieni 0.8% iän vuoksi ja muutoinkin mennään sillä rajalla, että tehdäänkö näitä hoitoja enää iän vuoksi.

IVF omilla munasoluilla myös siinä ja siinä, mutta jos haluaa kokeilla, on toimittava heti, koska hoitoja ei enää tehdä, kun täyttää sen 46v.
 
Tähti, joo-o, eihän sitä haluais kuulla, että takaraja oikeasti on edessä - kun ei itsestään usko, että 45 lasissa!!
Joo, mulla lähti viikonlopun aikana kovemmat lääkkeet käyttöön, ja mieli on ihan mullin mallin. Varmasti osittain stressiä yrittämisestä ja osin ikäviä sivuvaikutuksia. Perjantaina olis meillä se viimeinen alkionsiirto, ja sitten on homma niin sanotusti purkissa.
Ottaa koville, oudon paljon! Tyttö on nyt siinä iässä, että kova on meno ja kädestä pitäen pitää mennä joka paikkaan. Ihan hiki hatussa saa hälle viihdykettä tarjota... mies on remontissa tosi paljon kiinni, eli pitkälti olen itse tytön huoltajana illat ja viikonloput.
 
:greet025
Pregyl piikistä tuli nyt aikamoiset ovistuntemukset:gen053 Ja huvikseni tein ovistestin, se on superpunainen - vahva plussa!

No, ovis olisi muutoinkin ihan muutaman tunnin päässä, mutta tämä "ihme" piikki sai ovistestin hetkessä ihan super tulipunaiseksi:woot::grin

En ole kuullutkaan moisesta piikistä ja hoitaja ihnetteli sitä, että miten se on edes mahdollista, etten tiedä.... enpäs tiedä:smiley-ashamed008

Klinilla sanoi IVF:stä, ettei se satu, koska suoneen menee kipulääkettä.

Tosin suositteli miettimään tarkkaan, että kannattaako IVF- operaatioon lähteä, koska yhden kerran yritys maksaa n. ~ 4.600 -5.000e, eivätkä takaa, että sillä rahalla saa lapsen.

Painotti sitä, että 45+ iässä onnistumis-% ei välttämättä nouse yhtään isommaksi, kuin inseminaatiossa.

Nyt on vajaa vuosi aikaa, mikäli haluaa kokeilla IVF:ää, koska Suomen hedelmöityslaki tulee vastaan 46-vuotiaana, eikä silloin enää voi aloittaa IVF-hoitoja. Inssiäkään eivät välttämättä tee enää, mutta koska mahdollisuudet onnistua on olemassa kohdallani, niin vielä voidaan yrittää :)

Kerroin faktoja miehelle. Nyt eikä hänkään ole enää varma, että lähdetäänkö IVF- hoitoon, koska on todella tyyristä hoitoa jopa töissäkäyvälle, onnistumis-% 0.8. Hän kuvittelee meidän olevan lähes yhtä hedelmällisiä, kuin nuorena - eikä ymmärrä, että lisääntymiselle on naisilla biologinen takaraja!:happy119 Se ikä ei yleensä ole 52v.

Mutta IVF-päätöksen meillä ratkaisee eniten tuo onnistumis-% todennäköisyys. Tuumata pitää ja järkevästi.

Mikäli 45+ iässä onnistuminen on samaa luokkaa Inssissä, kuin IVF:ssä, niin ehkä kannattaa harkita ainakin kaksi kertaa.

Inssi maksaa n.400e/kerta ja IVF 5.000e/kerta.

:confused004:confused005
 
Last edited by a moderator:
Tähti, hyvää pohdintaa! Totta on se, että mahiksia yli nelikymppisenä kasvatetaan luovutetuilla sukusoluilla. Muutenhan se on jo aikamoista tahkoomista, alhaisin prosentein. Eikähän siitä aina vieraillakaan aineksilla lasta saa. Oma lapsi tuntuu päivä päivältä suuremmalta ihmeeltä!
 
Meidän suvussa on minun lisäkseni ainakin kaksi naista synnyttänyt 45-vuotiaana. Se antoi itselle toivoa, että voi onnistua.
 
Tähti, hyvää pohdintaa! Totta on se, että mahiksia yli nelikymppisenä kasvatetaan luovutetuilla sukusoluilla. Muutenhan se on jo aikamoista tahkoomista, alhaisin prosentein. Eikähän siitä aina vieraillakaan aineksilla lasta saa. Oma lapsi tuntuu päivä päivältä suuremmalta ihmeeltä!

Katjusha :)

On totta! Ja kuka vaan palstaa lukeva (esim.Hirvi) ja muut nuoremmat, niin menkää ihmeessä nopeasti hoitoon!! :)

Koska jo ihan muutama hassu kk-merkitsee tässä iässä ( 40+++45++) ihan liikaa.

Olin 42v., kun tehtiin eka inssi ja onneksi se toimi. Meille luvattiin onnistumista vain 10%. Lähdettiin siis yrittään, kun olin 42v., koska mies (45v) ei halunnut lapsia liian nuorena.

Esikoinen syntyi, kun olin 43-v. Nyt toisen yrityksen kohdalla ei ole enää yhtä suuria onnistumis-%, koska klinikan mukaan on enää 0,8%, tilastollisesti.

Hedelmällisyys vaan laskee nopeammin, kuin lehmän häntä... ei kukaan arvaisi.

Mutta, on vielä edes jotain mahiksia, ei vielä tasan 0%!!
:hug007
 
Last edited by a moderator:
:greet025 Heissan!!

Tämän hetken uutiset:

Klinikalta palattu kotiin ja keskusteltiin miehen kanssa.

Nyt mies ei olekkaan enää innostunut IVF:stä! Hän oletti, että me ollaan niin nuoria, että onnistumis-% on 40-50%.

No ei enää ihan.....

Klinikka sanoi, että onnistumis-% on sama molemmissa hoitomuodoissa! Tilastollinen arvio siis 0.8%.

Mies sanoi, että ei ehkä lähdetä siihen...IVF on epäkannattavaksi meille. Muutama vuosi aiemmin se olisi ollut kannattava ja järkevä tehdä, viimeistään noin 40++vuotiaana.

IVF siis vielä kyllä tehdään meillekin (45+..), mutta tilastollisesti se ei auta enää:dontknow:sad010

:banghead:

.
 
Katjusha :)

Tiedätkö, että tehdäänkö missä muualla maailmassa lapsettomuushoitoja 46v. iän jälkeen, kuin Suomessa?

Siis esim. inseminaatiota? Siis hoitoja omilla sukusoluilla?:rolleyes:
Jos niin missä?
 
Takaisin
Top