----45+++++ kuumeiset

Kyllä monella tuntuu olevan ihan h...n helppoa, vähintään helpompaa kuin minulla. Mikä oikeasti on hyvin...ei yhtikäs mikään.

Hirvi :) Tänään mulle inssissä lääkäri sanoi, ettei tressi vaikuta raskauden onnistumiseen ollenkaan. Sinänsä yllätys! :happy8

Siitä kaikki puhuvat, mutta hän väitti, että kovan tressin keskellä sota-alueillakin tullaan raskaaksi. Kaikki riippuu (etenkin iällä 40+), vain munasolun laadusta...

.....hmmm...
kuullostaahan tuo ihan järkevältä:grommit:scratch

Työtressikään ei vaikuta hedelmöittymiseen... täytyy uskoa häntä, koska sama lääkäri, on tehnyt onnistuneesti tuon pienen 2-vuotiaan lapsen :)

Turhasta ei kannata tressata, etkä enää voikaan, kun saat lapsen.
.
 
Työasioihin palatakseni... Onko ikärasismi työmarkkinoilla ihan todellista?

Minä luulen että jos kohta ei onnistu työpaikan vaihto, niin minä irtisanoudun joka tapauksessa ja ryhdyn sitten "sossupummiksi". Kerta työnantajien mielestä olen joka tapauksessa näköjään roskiskamaa. Välillä haetaan henkilöä jolla on tutkinto "A" tai tutkinto "B". Minulla on molemmat, mutta ei yhtään ainutta työhaastattelua.... Ja työhaastattelusta on vielä pitkä matka valituksi tulemiseen.

Hirvi :) En usko ikärasismiin 40+ kohdalla! Silloin on paras ikä.

Voisitko ryhtyä yrittäjäksi? Ellet, ei kannata, koska vaatii tiettyä luonnetta. Väkisin sitä ei kannata tehdä.

Haaveilen omasta, kunhan lapset on tehty. Tuli sitten vain se yksi, ellei toista tule...mutta sittenhän on selvää ja voi alkaa tehdä mitä haluaa :)
 
:greet025
Mulle sanottiin, ettei millään muulla ole onnistumisen kannalta mitään merkitystä, kuin Foolihapon syönnillä.

Sanoin, että kyllä otan ja se jo riitti tiedoksi.

Tähti dpiu 0
 
Googlailin ikärasismista, ja ilmeisesti ikärasismi on todella yleistä. Sitä esiintyy paljon rekrytoinnissa ja yt-neuvotteluissa. 40+ on hyvä ikä vain kauniissa puheissa :-( Tässäkin ilmeisesti jotkut ovat paljon onnekkaampia kuin toiset.

On todella vaikea pysyä optimistisena kun mikään ei tunnu onnistuvan :-(
 
Tähti puhuiko gyne mitään sittä, kuinka paljon foolihappoa pitäisi syödä? Koska olen ymmärtänyt että vanhempien raskautta toivovien naisten pitäisi syödä sitä enemmän kuin nuorten. Jostain foolihappomainoksesta olen tainnut lukea sen, mutta en löydä mistään enää.
 
Hirvi :) En usko ikärasismiin 40+ kohdalla! Silloin on paras ikä.

Voisitko ryhtyä yrittäjäksi? Ellet, ei kannata, koska vaatii tiettyä luonnetta. Väkisin sitä ei kannata tehdä.

Haaveilen omasta, kunhan lapset on tehty. Tuli sitten vain se yksi, ellei toista tule...mutta sittenhän on selvää ja voi alkaa tehdä mitä haluaa :)

En keksi mitään businessideaa.
 
Hirvi Mä vedin esikon kanssa alkupuoliskolla 900 mikrogrammaa, mikä veti mun folaatit yli yläraja-arvon. Nyt mulla menee 500 tai 900 mikrogrammaa päivä, miten nyt muistan noita kapseleita ottaa.
Luulen, että mykoplasmaa on vielä kehossa, ja sitä vastaan tarvitsen paljon vitamiineja ja hivenaineita.
 
Tähti puhuiko gyne mitään sittä, kuinka paljon foolihappoa pitäisi syödä? Koska olen ymmärtänyt että vanhempien raskautta toivovien naisten pitäisi syödä sitä enemmän kuin nuorten. Jostain foolihappomainoksesta olen tainnut lukea sen, mutta en löydä mistään enää.

Hirvi :)
Ei...vain, että sitä pitää syödä. Luultavasti kaikissa raskausvitamiineissa on ihan riittävästi, oisko 400-500, mutta ainahan se ei riitä, jos on vajetta
 
Jotkuthan syövät (reseptillä) jopa 5000, enkä ole ennen kuullut että siitä voisi olla haittaa. Olen itse syönyt aika paljon foolihappoa.
 
Googlailin ikärasismista, ja ilmeisesti ikärasismi on todella yleistä. Sitä esiintyy paljon rekrytoinnissa ja yt-neuvotteluissa. 40+ on hyvä ikä vain kauniissa puheissa :-( Tässäkin ilmeisesti jotkut ovat paljon onnekkaampia kuin toiset.

On todella vaikea pysyä optimistisena kun mikään ei tunnu onnistuvan :-(

Hirvi :)
Ei ole yleistä! En ainakaan ole kuullutkaan ikärasismista, vaan 20+ ja etenkin 40+ ikäiset ovat parhaimmassa asemassa. Tosin jotkut ei enää jaksa samaan tahtiin siellä 55 + jälkeen.
Ikärasismi voisi koskea jotain naismalleja tms., ei ihan tavallista työssä käyvää ihmistä.

Hirvi :) Miksi syöt niin paljon foolihappoa?
 
Ehkä sinun alallasi on tyystin toisin kuin minun alallani, koska itse taas en ole kuullutkaan että yli 40-vuotiaat olisivat työnantajien suosiossa. Netistä löytyi aika paljon juttua ikärasismista.

Foolihapon tarvetta nostaa minun tietääkseni ainakin ikä, ylipaino ja ruuansulatusongelmat, mikäli oikein muistan. Mutta mikä sitten on sopiva määrä, onkin sitten vaikeampi kysymys. Olen ollut käsityksessä että jopa tuo 5000 on ok raskauden kannalta (tosin lisää kaksoisraskauden riskiä). Naiselle itselleen liika foolihappo lisää muistaakseni syövän riskiä.
 
Hirvi :) Oletko ajatellut inseminaatiota tai muuta hoitoa avuksi?

Ikää alkaa olla, joten ei kannattaisi aikailla:wav
 
Katjusha tarkoitatko että se mitattiin verikokeella? Oliko siis vahingollisen korkealla?

Ei kommentoitu, mutta joo oli verikokeessa mukana, kun käytiin jotain muuta läpi. Mulla nousee punasolujen keskitilavuus jostain syystä alkoholistin lukemiin :wink
Foolihappoa voi ottaa 1 g päivässä aivan hyvin. Lääkärit määrää jopa 4 g päivä, jos on jokin sitä vaativa perussairaus.
 
Takaisin
Top