----45+++++ kuumeiset

Noi kiinantestit maksaa about 15 senttiä kipale

Hirvi :) Digikin? Halpoja, mutta tressaat niillä itseäsi ihan suotta. Pari hyvää testiä riittää loppukiertoon.

Inssistä määrättiin vain yksi testipäivä, dpo 16 :)
 
Ihan samahan se on mitä "määrätään", useamman testin tekisin siinäkin. Joka tapauksessa en missään tapauksessa käytä testeihin niin paljoa rahaa kuin mitä inssin kokonaiskustannukset ovat. Testeistä ei tuollaisia summia säästetä.
 
Hirvi, niinpä se on. Ei yksityislääkärin puheillekaan pääse ilman satasta (tai 150€). Testit on kyllä pientä isossa kuvassa.
Joo, täällä sitä piinaillaan ja tänään teemalla ”epätoivoinen”. Täytyy toivoa, että huomenna parempi fiilis.
 
Hirvi, hormonaalista veikkaan. Tunne, että menkat alkaa ihan just. Vaikka minulla on ihan sama lääkitys ollut nyt 9 päivää, ettei keho voi mitenkään kuvitella mitään tai laskea dpo:ita. Omaa toimintaa kun ei nyt oo.
 
Ai niin meinasin unohtaa. Tein menopaussitestin päivällä, mutta siinä ei ollut muita ohjeita kuin mitä oli pussin taakse painettu. Onko tämä nyt tulkittava niin, että jos näkyy edes tuollainen ihan haalea viiva niin se on positiivinen? Eli nytkö ne vaihdevuodet iskivät?
6b48cb978e154887ff1fb78b60b8cfe2
 
Ai niin meinasin unohtaa. Tein menopaussitestin päivällä, mutta siinä ei ollut muita ohjeita kuin mitä oli pussin taakse painettu. Onko tämä nyt tulkittava niin, että jos näkyy edes tuollainen ihan haalea viiva niin se on positiivinen? Eli nytkö ne vaihdevuodet iskivät?
6b48cb978e154887ff1fb78b60b8cfe2
Hirvi, en ole kuullutkaan moisista testeistä !
 
Tein menopaussitestin päivällä, mutta siinä ei ollut muita ohjeita kuin mitä oli pussin taakse painettu. Onko tämä nyt tulkittava niin, että jos näkyy edes tuollainen ihan haalea viiva niin se on positiivinen? Eli nytkö ne vaihdevuodet iskivät?
6b48cb978e154887ff1fb78b60b8cfe2

Hirvi :) Kukaan ei taida tietää. Miksi et kävisi yksityisellä lääkärillä? Ota vaikka laina. Se kannattaisi, koska aika kuluu ja sinulla ikää on jo yli 40v....

Aikaa ei saa takaisin.

Tsemppiä! :)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1527618704.370257.jpg

Tää oli mulla tammikuussa. Ei mitään järkeä.
Follikkelia stimuloivaa hormonia pitää olla jonkin verran alkukierrosta. Eihän se kierto lainkaan käynnisty ovuloimaan ilman. Meillä vaihdevuosilaisilla näkyy ihan reipasta ”ylilyöntiä” kun homma ei enää toimi.
 
Hirvi, kovasti tsemppiä tähän kiertoon! Ymmärrän kyllä sun fiilikset - mulla otti niin pannusta kemiallisen jälkeen, olo oli ihan paska suoraan sanottuna ja otti hetken ennenku alkoi taas näkemään värejä. Onhan se tympee fiilis kun pitkään on ollu yritys päällä ja viimeinkin saa haamun testiin niin sit se katoaa ku pieru saharaan.

Jos tulee useampi kemiallinen (muistanko oikein että sulla on ollut ainakin yks aikaisemmin..) niin voi olla että TK:sta tai työterveydestä saa reseptin lääkkeeseen mikä tukee keltarauhasen toimintaa. Ainakin voi kysyä että onnistuisko sitä kautta niin ei tartte yksityiselle mennä välttämättä.

Mutta onneks menopaussitesti lupaa hyvää - ei muutaku greippimehut kehiin, vehnistä myös ja ukon kaatoon joka toinen päivä :wink
 
View attachment 69519
Tää oli mulla tammikuussa. Ei mitään järkeä.
Follikkelia stimuloivaa hormonia pitää olla jonkin verran alkukierrosta. Eihän se kierto lainkaan käynnisty ovuloimaan ilman. Meillä vaihdevuosilaisilla näkyy ihan reipasta ”ylilyöntiä” kun homma ei enää toimi.

Tätä en ole tiennytkään / tullut ajatelleeksi. Tuo ohjekuva antoi jotenkin ymmärtää että haaleakin viiva olisi positiivinen. Noh, kun tilaa halvimman testin niin ei voi olettaa saavansa käyttöohjeet kaupan päälle :-/
 
Hirvi, kovasti tsemppiä tähän kiertoon! Ymmärrän kyllä sun fiilikset - mulla otti niin pannusta kemiallisen jälkeen, olo oli ihan paska suoraan sanottuna ja otti hetken ennenku alkoi taas näkemään värejä. Onhan se tympee fiilis kun pitkään on ollu yritys päällä ja viimeinkin saa haamun testiin niin sit se katoaa ku pieru saharaan.

Jos tulee useampi kemiallinen (muistanko oikein että sulla on ollut ainakin yks aikaisemmin..) niin voi olla että TK:sta tai työterveydestä saa reseptin lääkkeeseen mikä tukee keltarauhasen toimintaa. Ainakin voi kysyä että onnistuisko sitä kautta niin ei tartte yksityiselle mennä välttämättä.

Mutta onneks menopaussitesti lupaa hyvää - ei muutaku greippimehut kehiin, vehnistä myös ja ukon kaatoon joka toinen päivä :wink

On yksi, se tosin kesti sentään viikon verran. Katsotaan mikä on tilanne kuukauden kuluttua, joskus tilanteet paranevat yhtäkkiä. Tosin heinäkuu meillä on näillä näkymin yritystaukoa käytännön pakosta :-(
 
Hirvi, kovasti tsemppiä tähän kiertoon! Ymmärrän kyllä sun fiilikset - mulla otti niin pannusta kemiallisen jälkeen, olo oli ihan paska suoraan sanottuna ja otti hetken ennenku alkoi taas näkemään värejä. Onhan se tympee fiilis kun pitkään on ollu yritys päällä ja viimeinkin saa haamun testiin niin sit se katoaa ku pieru saharaan.

Jos tulee useampi kemiallinen (muistanko oikein että sulla on ollut ainakin yks aikaisemmin..) niin voi olla että TK:sta tai työterveydestä saa reseptin lääkkeeseen mikä tukee keltarauhasen toimintaa. Ainakin voi kysyä että onnistuisko sitä kautta niin ei tartte yksityiselle mennä välttämättä.

Mutta onneks menopaussitesti lupaa hyvää - ei muutaku greippimehut kehiin, vehnistä myös ja ukon kaatoon joka toinen päivä :wink

Hirvi :) Samaa mieltä M-M, kanssa.
En vaan tiedä miksi asia vaivaa, mutta olisiko kuitenkin järkevä käydä gynellä/klinikalla. Ei ole iso raha, käythän sä töissä...että palkkaakin saat :)

Haluaisin auttaa, enkä muuta.
Älä tuhlaa rahaa liikoihin testeihin laidasta toiseen, vaan selvitä tilanne klinikalla :)
Niin kaikki muut toimisi :)
Tsempit!!
 
Kyllä se nyt oikeasti on iso raha tällä hetkellä, kun en edes tiedä mistä rahat pakollisiin laskuihin. Minun palkkani onntodella pieni. Ei sitä hyvätuloiset tajua miten pieniä palkkoja ihmisillä voi olla.Testeihin ei paljoa rahaa mene, kuten jo sanoin.
 
Kyllä se nyt oikeasti on iso raha tällä hetkellä, kun en edes tiedä mistä rahat pakollisiin laskuihin. Minun palkkani onntodella pieni. Ei sitä hyvätuloiset tajua miten pieniä palkkoja ihmisillä voi olla.Testeihin ei paljoa rahaa mene, kuten jo sanoin.

Hirvi :) Harmi, että palkkasi on pieni:hug013

Oma palkka ei ole järin suurin, mutta koska mitään ei ikinä ollut, niin päätin kerätä rahat kokoon tavalla tai toisella. Aluksi keräsin pulloja kadunreunalta ja tein ihan mitä vaan/hanttihommia, jotta sain haluamani.

Iso palkka ei tule itsestään. En ole koskaan saanut rahaa keneltäkään, tähän ikään saakka. Nyt alkaa mennä jo aika kivasti:happy119

Jos haluaisit hoitoihin, niin menisit sinne. Aina on ratkaisuja olemassa!

Tsemppiä:talk017
 
Last edited by a moderator:
Tarvitaan siihen rutkasti onneakin, kaikki ei ole pelkästään itsestä kiinni. Siitäkin tosin on tutkimuksia ettei ihmiset tajua mikä on omaa ansiota ja missä he ovat olleet onnekkaita. Menestyneillä on tapana liioitella omaa osuuttaan ja pitää muita laiskoina.

Aikaisemmin taisin mainitakin että minulla on muutama tutkinto, mutta en pääse työhaastatteluihin edes.
 
Takaisin
Top