----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Plussia ketjuun!!
Mun lääkäri kehotti ottamaan 100 mikrogrammaa D-vitamiinia normaalin ruokavalion päälle.

Katjusha :) Siis 100 mikrogrammaa?

Tutkin vitamiineja, ja löysin niistä vain 10-25mikrogrammaa per päiväannos. Kalaöljy, vehnis ja mama-vitskut...

Eli reilusti enemmän lisäystä siis...

Tosin ihmetyttää, että esim. raskautta suunnittelevan ravintovalmiste (Mama) ei sisällä sen enempää d-vitamiinia?!
Mama vitamiineissa lukee 10mikrogrammaa ja se on 200% päivittäisestä tarpeesta:wideyed:?

Jos otat D-vitamiinit käyttöön, ota sellaset missä on öljyä mukana koska D-vitsku tarvii öljyä imeytymiseen. Omassa D-vitskussa on oliiviöljy mukana.

Tsemppiä kaikille ja plussia ketjuun!

M-M :) Osaatko sanoa, onko kookosrasvassa d-vitamiinia?
Oliiviöljy on käytössä :)

Tähti, D-vitamiinia ei saa kuin auringosta luonnostaan eli epäilen että kookosrasvassa ei ole sitä. Tarkoitin että D-vitamiini kannattaa ottaa öljynä koska imeytyy silloin paremmin, lapsille on D-vitamiinitipat ja aikuisille löytyy myös kapseleita.

Joko testasit? Oireilut kyllä kuulostaa lupaavilta!

Täällä 42-vuotias neljän lapsen äiti. Oon monen monta kuukautta lueskellut tätä ketjua, mutta en oo vaan saanu aikaiseksi kirjoittaa tänne aikaisemmin. Nyt aattelin vähän kirjoittaa jotain ja odottaa mitä mieltä olette kun nyt plussan saaneena vasta kirjoitan tänne. [emoji17]En halua pahoittaa kenenkään mieltä, mutta sain eilen testiin kaksi viivaa. Jos ja kun teille käy, niin kirjoittelisin itsestäni enemmänkin ja mielelläni haluaisin liittyä siihen raskaaksi 45+++ ryhmään kun sen joku perustaa. Kiva olisi vaihtaa kuulumisia teijän kanssa.

Paljon onnea plussasta! Mahtavaa!

Tähti oliko sulla jossain vaiheessa ovistesti nega? Onko se voinut jäädä positiiviseksi oviksen jälkeen?

Minä olen tuijotellut niin monta testiliuskaa viime vuosina, satoja tai tuhansia ehkä, että olen näkevinään viivanpaikkoja jo ihan kaikkialla. Niin heikosti erottuvia, että oikeasti ihmissilmä ei taitaisi edes erottaa sellaisia. Huomenna vielä testailen, sitten taitaa olla aika luovuttaa.

~dpo 12

Hirvi, tsempit testailuun!
Tähti, tuosta D-vitamiinista ollaan eri maissa eri mieltä ja lääkäritkin on jokainen omalla kannallaan. Minulle suositeltiin verikokeen perusteella sekä rautakuuria että d-vitamiinikuuria, vaikka mikään ei varsinaisesti hälyttänyt. Tuo 5 tai 10 mikrogrammaa suositus päivittäin on suorastaan vitsi. Annan 10-kiloiselle lapselle 10 mikrogrammaa päivässä d-tippoina, miten ihmeessä isompi ihminen ei tarvitsisi enempää? No, joka tapauksessa d-vitamiinilla on osuutensa hedelmällisyydesssä, joten miksipä ei tekisi senkin tämän asian eteen.

Wau! Kuulostaa kyllä lupaavalta!

Hirvi :) Tiedä sitten, alavatsaa on polttanut lähes koko päivän ja hetkellisesti on ollut jotain huonovointisuutta.

Lienee nykyään johtuvan liian kovasta työtressistä:wtf:

Minä olen tuijotellut niin monta testiliuskaa viime vuosina, satoja tai tuhansia ehkä, että olen näkevinään viivanpaikkoja jo ihan kaikkialla. Niin heikosti erottuvia, että oikeasti ihmissilmä ei taitaisi edes erottaa sellaisia. Huomenna vielä testailen, sitten taitaa olla aika luovuttaa.

~dpo 12

Pidän peukut ja varpaat pystyssä! Toivottavasti saat plussan! Jännät päivät todellakin!

:greet025 tein laimeasta iltapäiväpissasta testin, koska näköjään rääkkään itseäni dpo 8.

Olo on välillä omituinen, ellei vellova.

Nyt syynä pidän töissä yhtä mieshenkilöä, joka kurmuuttaa ja sättii kaikkia muita, sekä on olevinaan maailmassa ainoa, jolla on oikeus julkisesti kahvitauolla moittia kaikkia muita...jopa raskaana ollessa tai nyt tällä hetkellä 1-vuotiaan Äitiä!
Yök, mikä työkaveri:arghh::yuck::smiley-angry017

Tulos :
- VAHVA ovisplussa:wideyed:
- R-testi, epäselvä:banghead: : yritän tihrustaa (ikänäkö jo vaivaa- 45v.)

Tähti - dpo 8

.

Hirvi :) Katsoin ovistestiä tarkemmin jja suorastaan kauhistus, että se on entistä voimakkaampi plussa!!:wideyed:

Miehelle kerroin, hän kävi sitä testiä ihmettelemässä. Nyt jos ois järki päässä, niin tekisi vain raskaustestejä...

Liiallinen työtressi ja yövalvominen 1-vuotiaan kanssa verottaa suorastaan kummasti kaikkea jaksamista:hungover: Töissä tilannetta ei ymmärretä (=tämä hlö), sillä työt on tuplaantuneet, jollei triplaantuneet!!:wtf:

.

Tähti, muista huolehtia itsestäsi! Ilman äitiä ei homma toimi :)

Katjusha :) Kiitos, yritän. Välillä meinaa unohtua kaiken keskelle. Omia puolia on välillä vaikea pitää.

Vielä kiitokset ja samaa sinne!!

Yhä olo välillä tavallinen ja välillä vellova/outo....omituista:smiley-ashamed008

.

~dpo 13 testit edelleen negaa. En tiedä voiko se tuosta enää muuttua. Lupaavia vatsakipuja oli alkuviikosta, mutta ehkä se oli vain kiinnittymisyritystä.

~dpo 13 testit edelleen negaa. En tiedä voiko se tuosta enää muuttua. Lupaavia vatsakipuja oli alkuviikosta, mutta ehkä se oli vain kiinnittymisyritystä.

Älä vielä heitä toivoa - kaikki on mahdollista niin kauan ku menkat on pois! Yleensä plussa alkaa näkymään dpo14-17

Takaisin