Mistähän tuo angel hymiö tuonne tekstiin pomppas
Mun eka oikee kunnollinen raskaus oli ihan kamala. Aloin vuotamaan plussattua ja se jatkui jonnekin 12-15 vk saakka. Hematooma oli kyseessä. Mutta menettämisen pelko oli ihan hirveä
Sitten rv 20 alkoi kovat supistelut ja kivulias olo. Pystyin kävelemään kaks metriä ja supisteli ja koski. Öitä en juuri nukkunu. Lapsi syntyi 40+1. Synnytykseen menin ihan soitellen sotaan, pyysin epiduraalin kun en tiennu tarviiko kärsiä tunti vai kakskyt. No olisin ollu jo 9cm auki eikä kukaan kertonut. Synnytyksen eteneminen tyssäsi siihen ja siitä meni vielä 6h ennen synntytystä. Ponnistus 30minsaa.
Kakkosen raskaus oli ihana ja ”helppo” vaikka pelkoja siinäkin oli. Olin kivuton ja pieniä kovotteluja lukuunottamatta voin hyvin. Mulla on supistusherkkä kohtu mut kakkosen aikaan en ollu kipeä. Juoksin esikoisen perässä Pururadalla vielä 36+6 ja lapsi syntyi 40+1. En halunnu mitään lääkeitä, olin avautumisen ammeessa (synnyttää ei saanu sinne). Koko synnytys 5-6h ekasta supistuksesta..Ponnistus 7minsaa. KakkoEn jälkeen mietin että voisin olla aina ja vaikka joka vuosi raskaana.
Kolmosen raskaus oli kuin ensimmäinen vaikken vuotanu. Alkuun pelko oli ihan hirvee. Olin todella alakuloinen enkä osannu nauttia yhtään. Liitoskivut alkoi aikaisin ja si-nivel vaivasi niin etten nukkunu kuin 3-4h pätkissä yhtenäkään yönä. Loppuajasta turposi toinen polvi, alaselkä oli rikki, liitoskivut aivan kamalat. Pelot oli kovat ja odotin vaan synnytystä. Vikana viikkona olin tulla hulluksi kun pelkäsin kohtukuolemaa ja isoa vauvaa. Synnytys alkoi aivan puskista 41+0 ja kesti kokonaisuudessaan ekasta tuntemuksesta 2h. Synnytin lääkkeettä veteen vaikka tarjonta oli väärä ja ponnistus hankalaa. Ponnistus 10min sen johdosta. Tän loppuajasta mietin että luojan kiitos ei enää koskaa.