----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä taitaa olla paljon samoja geenejä. Minä kyllä syön, mutta painon kerryttäminen ei ole todellakaan helppoa. Silti nyt olen kuitenkin ihan normimitoissa ja hyvä niin.
Niimpä! Ja joo siis mä saan kans syödä huoletta levyn fazua päivään ja pullaa päälle eikä vaaka heilu. Toki kaippa sitä läskistyisi jos söis kolme pizzaa ja kasan jäätelöä kylkeen mut ei kykene :wtf: Nyt tosiaan kun ei uppoo eväs kuin väkisin nii vaakakin kyykkää nopeaa tahtia

Muokattu viimeksi:
Kaksi sektiota virhetarjonnasta johtuen. Viimeisin alakautta. Toipuminen oli kaikista helppoa. Sektioissa eniten vaivasi oksentaminen vaakatasossa. Ei ole suosikkipuuhaa se.

:angel13
Niimpä! Ja joo siis mä saan kans syödä huoletta levyn fazua päivään ja pullaa päälle eikä vaaka heilu. Toki kaippa sitä läskistyisi jos söis kolme pizzaa ja kasan jäätelöä kylkeen mut ei kykene :wtf: Nyt tosiaan kun ei uppoo eväs kuin väkisin nii vaakakin kyykkää nopeaa tahtia
Mutta tuo onkin juuri se syy, miksi joku lihoo ja toinen ei. Toinen kokee olevansa aivan käsittämättömän nälkäinen eikä koskaan koe tunnetta, ettei ruoka uppoaisi. Toinen taas ei pysty syömään kuin vähän, jonka jälkeen jo ällöttää. Ja kaikkeen tuohon syyllisiä ovat hormonit.

Äh, mä oon kyllä tykännyt synnyttämisistä ja raskaana oloista. Ei kai sitä muuten olis niin monesti siihen ryhtynytkään.
Ensimmäinen synnytys oli kyllä megapitkä 30+ tuntia, mutta siinäkin ponnistus oli parasta, se aktiiviosuus voittaa mennen tullen pitkän kärvistelyn. Seuraavat on olleet nopeampia ja yleensä tosi hyviä, sillai hallittavia. Viime kerralla reilu 4 tuntia vaan meni, ei haittaisi vaikka taas puolittuisi aika.. Ponnistukset olleet minuutin pari näillä viimeisillä kerroilla, lähinnä sellaista pidätäpidätä touhua. :shy:
Ehkä nyt on se hätäsektio edessä, ken tietää :whacky011. Kunhan olis elossa, mieluusti itsekin kaiken päätteeksi.

Itse raskausaika on minustakin ihanaa. Poislukien komplikaatiot, mutta noin muuten. Näin kahden ja puolen lapsen kokemuksella suosin sektiota. Ensimmäisen kohdalla oli mahtava tunne, kun päättivät leikata. Synnytyssupistukset olivat lajia minä kuolen ja sitten pelkoa siitä, etten kuolekaan. Helppo ei ollut myöskään alatie kokemuksena. Siinäkin kesti todella kauan.

Mistähän tuo angel hymiö tuonne tekstiin pomppas :think005:laughing001

Mun eka oikee kunnollinen raskaus oli ihan kamala. Aloin vuotamaan plussattua ja se jatkui jonnekin 12-15 vk saakka. Hematooma oli kyseessä. Mutta menettämisen pelko oli ihan hirveä :oops: Sitten rv 20 alkoi kovat supistelut ja kivulias olo. Pystyin kävelemään kaks metriä ja supisteli ja koski. Öitä en juuri nukkunu. Lapsi syntyi 40+1. Synnytykseen menin ihan soitellen sotaan, pyysin epiduraalin kun en tiennu tarviiko kärsiä tunti vai kakskyt. No olisin ollu jo 9cm auki eikä kukaan kertonut. Synnytyksen eteneminen tyssäsi siihen ja siitä meni vielä 6h ennen synntytystä. Ponnistus 30minsaa.
Kakkosen raskaus oli ihana ja ”helppo” vaikka pelkoja siinäkin oli. Olin kivuton ja pieniä kovotteluja lukuunottamatta voin hyvin. Mulla on supistusherkkä kohtu mut kakkosen aikaan en ollu kipeä. Juoksin esikoisen perässä Pururadalla vielä 36+6 ja lapsi syntyi 40+1. En halunnu mitään lääkeitä, olin avautumisen ammeessa (synnyttää ei saanu sinne). Koko synnytys 5-6h ekasta supistuksesta..Ponnistus 7minsaa. KakkoEn jälkeen mietin että voisin olla aina ja vaikka joka vuosi raskaana.

Kolmosen raskaus oli kuin ensimmäinen vaikken vuotanu. Alkuun pelko oli ihan hirvee. Olin todella alakuloinen enkä osannu nauttia yhtään. Liitoskivut alkoi aikaisin ja si-nivel vaivasi niin etten nukkunu kuin 3-4h pätkissä yhtenäkään yönä. Loppuajasta turposi toinen polvi, alaselkä oli rikki, liitoskivut aivan kamalat. Pelot oli kovat ja odotin vaan synnytystä. Vikana viikkona olin tulla hulluksi kun pelkäsin kohtukuolemaa ja isoa vauvaa. Synnytys alkoi aivan puskista 41+0 ja kesti kokonaisuudessaan ekasta tuntemuksesta 2h. Synnytin lääkkeettä veteen vaikka tarjonta oli väärä ja ponnistus hankalaa. Ponnistus 10min sen johdosta. Tän loppuajasta mietin että luojan kiitos ei enää koskaa.

Mistähän tuo angel hymiö tuonne tekstiin pomppas :think005:laughing001

Mun eka oikee kunnollinen raskaus oli ihan kamala. Aloin vuotamaan plussattua ja se jatkui jonnekin 12-15 vk saakka. Hematooma oli kyseessä. Mutta menettämisen pelko oli ihan hirveä :oops: Sitten rv 20 alkoi kovat supistelut ja kivulias olo. Pystyin kävelemään kaks metriä ja supisteli ja koski. Öitä en juuri nukkunu. Lapsi syntyi 40+1. Synnytykseen menin ihan soitellen sotaan, pyysin epiduraalin kun en tiennu tarviiko kärsiä tunti vai kakskyt. No olisin ollu jo 9cm auki eikä kukaan kertonut. Synnytyksen eteneminen tyssäsi siihen ja siitä meni vielä 6h ennen synntytystä. Ponnistus 30minsaa.
Kakkosen raskaus oli ihana ja ”helppo” vaikka pelkoja siinäkin oli. Olin kivuton ja pieniä kovotteluja lukuunottamatta voin hyvin. Mulla on supistusherkkä kohtu mut kakkosen aikaan en ollu kipeä. Juoksin esikoisen perässä Pururadalla vielä 36+6 ja lapsi syntyi 40+1. En halunnu mitään lääkeitä, olin avautumisen ammeessa (synnyttää ei saanu sinne). Koko synnytys 5-6h ekasta supistuksesta..Ponnistus 7minsaa. KakkoEn jälkeen mietin että voisin olla aina ja vaikka joka vuosi raskaana.

Kolmosen raskaus oli kuin ensimmäinen vaikken vuotanu. Alkuun pelko oli ihan hirvee. Olin todella alakuloinen enkä osannu nauttia yhtään. Liitoskivut alkoi aikaisin ja si-nivel vaivasi niin etten nukkunu kuin 3-4h pätkissä yhtenäkään yönä. Loppuajasta turposi toinen polvi, alaselkä oli rikki, liitoskivut aivan kamalat. Pelot oli kovat ja odotin vaan synnytystä. Vikana viikkona olin tulla hulluksi kun pelkäsin kohtukuolemaa ja isoa vauvaa. Synnytys alkoi aivan puskista 41+0 ja kesti kokonaisuudessaan ekasta tuntemuksesta 2h. Synnytin lääkkeettä veteen vaikka tarjonta oli väärä ja ponnistus hankalaa. Ponnistus 10min sen johdosta. Tän loppuajasta mietin että luojan kiitos ei enää koskaa.
Huh, sulla on kyllä ollut melkoinen tie äitiyteen :Heartred!!

Mulla kaksi lasta tullut avosuisessa tarjonnassa, niissä meni tosiaan muutama minuutti pidempään ponnistaa, olivat onneksi ne kaksi pienintä vauvaa. Veteen ei ole mahdollisuutta täällä ollut tarjolla synnyttää, enkä kyllä enää uskaltaisi hyväksi havaittua muuttaakaan. Täytyy pitää kiinni siitä mikä toimii.

:greet025
Me saadaan huomenna kotiin vieraita...on tää nyt ihana viikonloppu! :Heartpink Tulee lapsia...serkkuja :)

Äitinä olen järjestänyt kaikille lapsille vaikka mitä:grin Meidän 3-vuotias on innoissaan.

Sukulaisia ei tosin asu lähellä ja välimatkat ovat pitkiä. Tulossa nyt ihanan harvinaista kivaa :happy:

Ja tämä:

”35 ikävuoteen asti poikkeavia munasoluja on noin yksi kolmesta. Sen jälkeen tilanne muuttuu. 38–40-vuotiaiden munasoluista poikkeavia on jo puolet.

Ovulaatio ei tapahdu iän myötä enää joka kuukausi, ja jos munasoluista vain joka toinen on käyttökelpoinen, tarvitaan raskaaksi tulemiseen melkoinen määrä sattumaa ja onnea. Voi mennä jopa kymmenen kuukautiskiertoa peräkkäin, ettei yksikään munasolu ole normaali. Siinä sitä aikaa kuluu, Varila täsmentää”

:greet025Ovistestin näyttää kyllä plussaa, mutta ei taida enää mitään plussaa ennakoida...

Lämmöt ylhäällä 37c, jatkuva päänsärky...

Nyt aloin haaveilla niistä plussista, jotka selviää vasta joskus tosi myöhään ja on jo ihan viikoillakin raskaana, tietämättä asiasta :laughing002 :cheers

Last edited by a moderator:
Täällä tuli ovisplussa tänään kp12, eilen illalla talleteltiin. Ei kyllä mitään uskoa tärppiin tälläkään kertaa.

Pöh.:sorry:

Onks tämän vuoden tilastoraskaudet nyt sitten täynnä? Montas ”meitä” aktiivia tääl on ja moniko on plussannu tän vuoden aikana, muistaako joku?
Minä plussasin viime vuonna, joten minua ei voi tämän vuotisiin laskea.:cool:
Ja ehtii tänäkin vuonna vielä plussata, minä plussasin viime vuonna joulukuun loppupuolella.

Minä plussasin viime vuonna, joten minua ei voi tämän vuotisiin laskea.:cool:
Ja ehtii tänäkin vuonna vielä plussata, minä plussasin viime vuonna joulukuun loppupuolella.

Suski75 :) Niin, sinullahan on jo ihamuus sylissä...:Heartred

Takaisin