----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on yks kierto ollu kp19 folli 13mm ja kp 21 ovisplus. Kp 23 ultrassa nähty et ovis on tapahtunut ja siitä kierrosta raskaus. Eli folli voi kasvaa nopeastikin siis.
Minulle sanottiin, että follikkeli kasvaa noin 2 mm päivässä, ja 16-17 mm on jo riittävän iso ovulaatiota varten. Eli 13+2+2+2=19 (koska se kasvaa vielä oviplussan ja oviksen välilläkin), joten onhan tuo 19 mm jo riittävän iso.

Virallinen testipäivä oli tänään:sorry:

Mä kyllä uskon näihin piiloraskauksiin, koska niitä on ollut ihan suvussakin ja varsinkin tuttavapiirissä yllätyksiin saakka :) Ettei niin kaukaa liippaisi:laughing002
No, jokainen saa toki uskoa ja perustaa nämä haluamallaan tavalla. Mut henkilökohtaisesti tiedän että jos omalla kohdalla tikku on negaa niin se sitä myös on. Raskaudet on kaikki näkyneet aikaisin ja ihan ”oikein” joten en usko että se koskaan toisin voisi olla. Omalla kohdallani siis. Toki olisihan se kiva uskoa toisin ja löytää itsensä suoraan Nt-ultrasta. Toisaalta olen noin muutenkin faktoihin ja tosiasioihin uskova, Maria Nordinin metodit meditaatiolla istukan siirtämisestä yksisarvishoitoihin ei kuulu mun ajatusmaailmaan. Toki jos joku niihinkin uskoo ja avun siitä saa niin hieno juttu, ei oo minulta pois vaikken itse uskokaan.

Mä uskon, että noihin ylläreihin on ihan tietelliset syynsä, ihmiset voi ovuloida vaikka kp40 tai mitä ikinä. Ei aina kp14 28 päivän kierrosta niinkuin ”laskureissa” oletuksena on, joten myöhäiset plussat on hyvinkin mahdollisia. Ja olen törmännyt töissä ihmisiin ketkä ”tajuaa” raskautensa vasta synnärillä ja heillä on kyllä psyykeessä omat syynsä, raskaus kielletään tietoisesti vaikka mahakin näkyy kaivolta kotiin. Valitettavasti. Mut joo! Tokihan maailman mittakaavassa kaikki on mahdollista. Sharmander on aika pieni otanta :hilarious:

Minulle sanottiin, että follikkeli kasvaa noin 2 mm päivässä, ja 16-17 mm on jo riittävän iso ovulaatiota varten. Eli 13+2+2+2=19 (koska se kasvaa vielä oviplussan ja oviksen välilläkin), joten onhan tuo 19 mm jo riittävän iso.
Totta. Vauhti muistaakseen kiihtyy tossa loppupäässä, alussa ollen 1-2mm päivä. Että tosiaan folli voi olla sitten nopeastikin valmis vaikka lääkäri sanoi että koska folli oli ”vain” 13mm kp19 olisi kierto aika varmasti ovuloimaton. Vaan niimpäs vaan ei ollutkaan.

Jokainen kierto on erilainen kuin muut. Kun sinulta on otettu kokeet neljä vuotta sitten, niin niistä ei voi päätellä juuri mitään. Niin kuin itsekin olet huomannut, iän lisääntyessä yritysaika pitenee ja mahdollisuudet vähenevät.

Yrittää voi toki. Jos ei yritä, ei voi onnistua, mutta paljon voisi ottaa selvää, jos olisi kiinnostusta. Mutta toki voi jatkaa niin kuin ennenkin.

Ilman veritestejä ei voi varmaksi tietää, onko ovulaatio tapahtunut. Ultrassa voi nähdä, mitä ehkä mahdollisesti tapahtuu.
Juurikin näin.
Mua kiinnostaa tietää mitkä kokeet on sellaisia että maan johtava lapsettomuusklinikka voi sanoa ettei niitä tarvitse ottaa jos on ollut 4v sitten raskaana. Mä olim aikanaan hoidoissa alle vuoden välein ja perus hormonikokeet katsottiin lähes aina. Hiv, kuppa jne.testitkin oli vain puol vuotta vaiko vuoden kerrallaan voimassa.

Uuden testin teen huomenna....

Päänsärky, närästys ja lämmöt ylhäällä.

Toivossa on aina hyvä elää:happy:

Plussaa kaikille!!:cheers :cheers :cheers

Juurikin näin.
Mua kiinnostaa tietää mitkä kokeet on sellaisia että maan johtava lapsettomuusklinikka voi sanoa ettei niitä tarvitse ottaa jos on ollut 4v sitten raskaana. Mä olim aikanaan hoidoissa alle vuoden välein ja perus hormonikokeet katsottiin lähes aina. Hiv, kuppa jne.testitkin oli vain puol vuotta vaiko vuoden kerrallaan voimassa.

Niin siis 3.5v sitten raskaana, ei 4v. Infektuokokeet on 2-vuotta voimassa, ei puoli vuotta. Ollaan menossa uusimaan ne nyt, emnen seuraavaa hoitoa.

Noissa ylläriraskauksissa usein odottajalla on jokin sairaus, jolla raskauden aiheuttamat oireet selittyisivät. Esim. jos on koko elämänsä kärsinyt mahakivuista ja suolistovaivoista, ja keskivartalo on pyöreämpi jo muutenkin, niin helppo raskaus saattaa hyvinkin mennä niiden piikkiin. Ja jos lisäksi on vuosia aikaisemmin saanut hedelmättömyystuomion tai on tehty sterilisaatio, niin ei osaa edes kuvitella olevansa raskaana.

Niin siis 3.5v sitten raskaana, ei 4v. Infektuokokeet on 2-vuotta voimassa, ei puoli vuotta. Ollaan menossa uusimaan ne nyt, emnen seuraavaa hoitoa.
Jos poikasi on syntynyt toukokuussa 2016, niin raskaus on alkanut syyskuussa 2015. Nyt on marraskuu 2019, joten 4 vuotta sitten olit raskaana. Klinikka vaatii infektiotestit ennen kuin hoitoja voidaan edes aloittaa, joten sinulla on testeistä yli 4 vuotta aikaa.

Totta. Vauhti muistaakseen kiihtyy tossa loppupäässä, alussa ollen 1-2mm päivä. Että tosiaan folli voi olla sitten nopeastikin valmis vaikka lääkäri sanoi että koska folli oli ”vain” 13mm kp19 olisi kierto aika varmasti ovuloimaton. Vaan niimpäs vaan ei ollutkaan.
Se mikä tuossa kierrossa on outoa on se, että vielä noin myöhään follikkeli on ollut noin pieni, eli ainakaan kierron alkupuolella se ei ole kasvanut oikeaa vauhtia, tai sitten se on aloittanut kasvun myöhemmin? :confused:

Se mikä tuossa kierrossa on outoa on se, että vielä noin myöhään follikkeli on ollut noin pieni, eli ainakaan kierron alkupuolella se ei ole kasvanut oikeaa vauhtia, tai sitten se on aloittanut kasvun myöhemmin? :confused:
Niimpä. Mulla on ollut aika usein ovis vasta kp21-23. Tuo tosin yllätti ja lääkärikin oli sitä mieltä että sori, et tuu ovuloimaan. Soitin sitten kp21 plussattuani että tarviiko tarkistaa. Sanoi että haluaa ultrata. Kävin sit silloin kp23 ja näin itsekin oikein hienon keltarauhasröllykän. En oo ennen semmosta nähnyt. Esim yhdessä alkionsiirrossa luomukiertoon sanoivat vaan et limis näyttää progevaikutteiselle (eli se kolmikerroksisuus oli kadonnut) mutta kun kysyin näkyykö keltarauhanen sain vain epämääräisen vastauksen. Yhdessä toisessa kierrossa ultrasivat samalleen ovikSen jälkeen ja lääkäri sanoi että näkyisi epäily ovulaatiosta mutta munasarjasta ei sitä rauhasta löytyny. En kyl raskautunutkaan kummastakaan noista. En sitten tiedä onko se yleistä et keltarauhanen on toimiva muttei näkyisi. Progekokeita ei oo multakaan koskaan otettu. Haluaisin käydä nyt joskus omakustanteisesti jos ikinä olis kierto missä saisin plussan ovistikkuun ns järkevään kierronpäivään :inpain:

Infektiokokeet on vuoden voimassa (löytyy ihan netistäkin) ja nämä otetaan myös mieheltä koska hänen soluja käsitellään inssissä. Näissä ovat olleet ehdottomia. Ollaan käyty vaikka edellisestä kokeesta olisi ollut päivä yli.
jokatapauksessa vaikka ne nykyisin dextralla olis 2v voimassa ja jos oot ollu kokeissa ennen esikoista niin ne on vanhentuneet ennen yhtäkään inssiä missä ootte olleet.

Jos poikasi on syntynyt toukokuussa 2016, niin raskaus on alkanut syyskuussa 2015. Nyt on marraskuu 2019, joten 4 vuotta sitten olit raskaana. Klinikka vaatii infektiotestit ennen kuin hoitoja voidaan edes aloittaa, joten sinulla on testeistä yli 4 vuotta aikaa.

Suski75 :) Meillä on infektiokokeet otettu tasan 2-vuotta sitten, kun aloitettiin yrittämään toista lasta ja nyt ne on uusittava, kun jatketaan edelleen...

Infektiokokeet on vuoden voimassa (löytyy ihan netistäkin) ja nämä otetaan myös mieheltä koska hänen soluja käsitellään inssissä. Näissä ovat olleet ehdottomia. Ollaan käyty vaikka edellisestä kokeesta olisi ollut päivä yli.
jokatapauksessa vaikka ne nykyisin dextralla olis 2v voimassa ja jos oot ollu kokeissa ennen esikoista niin ne on vanhentuneet ennen yhtäkään inssiä missä ootte olleet.

Sharmander :) Meillä on 2-vuotta voimassa ja infektiokokeet on otettu 2-vuotta sitten, koska ollaan 2-vuotta yritetty uutta raskautta. Nyt ne on ummessa ja on uusittava.

Minullekaan ei tehty toista yrittäessä uudestaan AMH-, FSH- yms. verikokeita, mutta se johtui siitä, että esikoisen yritysaikana niistä ei enää saatu mitään järkeviä tuloksia, eikä tilanne varmasti tämän ikäisellä ainakaan parane. AMH oli PCOS:n vuoksi korkea, eli ei kerro mitään, ja luomuna en ovuloi, joten jo se kertoo, että hormonitasoja on turha mittailla luomuna. Katastrofi on katastrofi, vaikka sitä miten mittailisi, joten turha mitata, kohdellaan sitä suoraan katastrofina. :cool:

Sharmander :) Meillä on 2-vuotta voimassa ja infektiokokeet on otettu 2-vuotta sitten, koska ollaan 2-vuotta yritetty uutta raskautta. Nyt ne on ummessa ja on uusittava.
Juu. No tässä yksi puhui aidasta ja toinen aidanseipäästä. Käsitin että sanoit ettei enää oo otettu mitään/tarvitse ottaa :bookworm:

Sharmander :) oon siinä käsityksessä, että näitä otetaan aika harvoin. Multa ei ole ollut tarvetta mitata sen useammin.

Tietty, jos kierrossa olisi ongelmia, niin tilanne voisi olla toinen.

Täytyy nyt Tähti tähän väliin sanoa, että minulta otettiin heti klinikalla ekassa kierrossa progesteronikoe dpo7 ja sanottiin, että se kannattaa varmistaa aina välillä. Ainoastaan tuo kertoo onko ovulaatio oikeasti tapahtunut! (keltarauhanen toimii <- jos muistan oikein.)

Eli ihmettelen kyllä minäkin, jos ei nyt uutta raskautta yrittäessä ole koskaan testattu, kun tilannehan voi olla ihan toinen jo iänkin takia. Ovuloimattomia kiertoja kun voi olla jo enemmän näillä vuosilla.

Takaisin