----45+++++ kuumeiset

Siittiöiden vasta-ainetutkimukset
Siittiöiden osoittaessa agglutinaatiota eli toisiinsa takertumista syynä ovat usein agglutinoivat vasta-aineet, jotka voivat heikentää siittiöiden hedelmöityskykyä. Vasta-aineiden selvittämiseksi siemennestenäytteestä tehdään Mar-testi. Erikoistutkimuksilla voidaan edelleen määrittää vasta-aineiden määrä ja laatu.

Aika paljon nykyään saa tutkittua. Ja kannustan edelleen satulaan hyppäämistä. Siitä ei ainakaan haittaa ole.

Selittämätön lapsettomuus on selittämätön. Meillä tämä diagnoosi oli ja lapsia on kuitenkin saatu.
 
Tervetuloa! Mä olen 39 ja kolme lasta tuli helposti. Vauvakuume iski viime vuonna uudelleen ja nyt on yritystä takana 10 kk. On ollut aikamoinen pettymys huomata, et sitä on vanha, kun ei enää tärppää. Tällä palstalla olen toki nuorimmasta päästä, et sikäli aikaa on ja nostan hattua näille upeille naisille täällä, jotka tsemppaavat ja sinnikkäästi myös itse yrittävät :Heartred
Samoilla pettymysfiiliksillä mennään ja sitten tuli se pelko, että jos ei enää ollenkaan tule :eek:... Samaa mieltä; loistonaisia täällä kerrassaan! Ja kiitos!
 
Jos ikä on leikin määrästä kiinni, niin olen tosi nuori. Minusta leikkiminen kuuluu kaikille eikä siihen tarvita lapsia. Mutta toki oman lapsen kanssa leikkiminenkin maistuu.

En koe olevani nuori tai vanha, vaan täysin sopiva.

Yölento :) Mimä leikin todella paljon lapsen kanssa joka päivä ja nautin siitä.
Meillä on ihan omia satuja ja tarinaleikkejä, retkiä lelujen kanssa ihan sisällä omassa kodissa.

Vapaalla vien lasta esim. HopLopiin ja eläinpuistoon jne...

Isä leikkii myös, mutta ei jaksa ihan yhtä paljon, mutta tekevät sitten enemmänkin yhdessä ulkona juttuja esim. puutarhassa istutukset ja terassin korjaukset keväällä...kaikki remppa ja auton renkaiden vaihdot jne...

Joka päivä töissä mietin omaa pienokaista ja sitä, että mitä kivaa me seuraavaksi voisimme yhdessä tehdä, kun vapaa koittaa.

Huomennahan on perjantai ja töistä on kertynyt reilusti viikolta ylitöitä, joten lähdempä hakemaan pienokaista päiväkodista jo aiemmin:Heartpink

Me tullaan keskenämme todella hyvin toimeen, kemiat toimii ja ajatuksen juoksu, joten aivan kaikki tekeminen on mahdollista...jopa palmut voisivat kutsua meitä taas etelään jossain vaiheessa:laughing002
 
Yölento :) Kaikki ei ole kiinni vain siitä, että simpat on kunnossa.

On myös olemassa vasta-aineita, joita ei ole tutkittu, koska niitä ei kyetä kaikkia vielä tutkimaan. Silloin vastaus on, selittämätön syy.

Mutta hoidoissahan Katien ei tarvitse olla huolissaan näistä asioista :)
Huolet ne on varmasti jokaisella, oli hoidossa tai ei.

Kun nuorenakin raskauden alkaminen voi kestää, niin vanhana vielä pidempään. Mahdollisuus luomuplussaan on olemassa, jos diagnoosi on selittämätön lapsettomuus. Simpat kannattaa tutkituttaa, jos niissä sattuisi olemaan vikaa, jota voi hoitaa.

Minusta on väärin, että ikärajat määritellään vain naisen mukaan. Kyllähän miehelläkin jotain oikeuksia pitäisi olla.
 
Jos miehellä simpat tutkitaan ja on kunnossa, niin ihan kotikonsteinkin voi vielä onnistua. Vuosi on kuitenkin lyhyt yritysaika.

Minulla mies on kahdeksan vuotta minua nuorempi. Ei oltu tutkimuksissa eikä hoidoissa.
Mun täytyy selkeästi nostaa toiveiden tasoa :angelic:. Mies tutkittiin ja priimaa oli. Odotan jotain omia verikoetuloksia. Kiitti tsemppaavasta viestistä.
 
Ihanan kannustavaa ja iloista sakkia täällä tosiaan. Kiitos Tähti :happy119!! Haluan myös löytää tuon optimismin :rolleyes:. Tuli vaan masis ekalta lääkärikäynniltä, kun mies on huomattavasti nuorempi ja epäonnistumisen syyksi jäi vain mun ikä. Toivottiin että olisi päästy julkiselle edes tutkimuksiin, mutta ehdin pari kk sitten täyttää 40, niin ei :confused005. Mies koki tämän kovin epäreiluksi, koska häntä ei edes tutkittu ja hänelle jäi siinä tilanteessa isot kysymysmerkit (kun hänellä niitä lapsia ei ennestään ole). Mutta tosiaan, tota positiivisuutta nyt kasvattamaan ja elämästä iloitsemaan. Aivan ihanaa kuulla täällä, että toivoa on :happy093Kiitos!
Teretuloo :welcome! Kiva saada kaikkea erilaista tilannetta tänne!
Mä taas olen siitä kumma että olen saanut ”lapsettomuus” tuomion jo nuorena. Munasarjat olleet aina hyvin inaktiivit. Siitä huolimatta luomuna on jokunen raskaus alkanu, menetyksiä tullut. En raskaudu todellakan herkästi. Hoidoilla kaksi lasta. Sitten kun heitettiin hommassa eläkkeelle aloin syödä pillereitä putkeen ettei mun tarvinnut kärsiä järkky menkoista. Sit tuli vaihdevuosioireet rajuina ja mulle määrättiin kasa verikokeita. Pillerit piti jättää tauolle. Siitä kierrosta napsahti ilman mitään ennakko-odotuksia ja yrityksiä. 42 siis sain tän elävän bonusyllärin :love017

Hjoooo :laughing001 ei mulla lapset mun ikätuntemuksiim vaikuta. Oon aina ollu aika ”lapsekas” ja spontaani ja koska oon siro ja pieni mua luullaan monesti nuoremmaksi. Eikä mun pääkoppakaan myönnä olevan 43. Mutta noin muuten mua on raskaudet ja imetykset ja huonot yöt vanhentaneet näin ”vanhoilla päivillä” :laughing021 Kyllä mä välillä katon peiliin ja ajattelen että ei luoja :schoked025 Toisekseen olen aina urheillu kovia lajeja, enää ei paikat kestä samalleen.
 
Aika paljon nykyään saa tutkittua. Ja kannustan edelleen satulaan hyppäämistä. Siitä ei ainakaan haittaa ole.

Selittämätön lapsettomuus on selittämätön. Meillä tämä diagnoosi oli ja lapsia on kuitenkin saatu.

Vastavirrran akka :) Aika paljon joo saa, mutta ei kaikkea. Jos siihen tutkimattomaan kohtaan osuu se selittänätön, nim näin se vaan menee.

Ilman muuta ratsaille aina, jos vaan kykenee :)
 
Ja mä taas olen euroopan surkein leikkijä. Ennen omia lapsia odotin että pääsee leikkimään, tykkäsin leikkiä siskojen lapsien kanssa. Mut ei tsiisus. Ei riitä mielenkiinto kun päivästä toiseen kotona olen :hilarious: varmaan jos takana ei olis 7v kotiäitiyttä nii ehkä jaksais illat leikkiäkin :hilarious:
Tykkään touhuta noin muuten, tehdään kotihommia ja retkiä ja kaikkee mahdollista mutta joku pikkuautoleikki tai nukkehommat :wtf: Onneks tyttäreni ei oo ollu koskaan nukkefani vaan piirtäjä ja askartelija. Passaa mulle :shy:
 
Minusta on väärin, että ikärajat määritellään vain naisen mukaan. Kyllähän miehelläkin jotain oikeuksia pitäisi olla.

Yölento :) Minulla on vanhempi mies, joten ei hän tunne, että olisi vääryyttä iän suhteen häntä kohtaan. Minäkään en tosin tunne, että mua olisi väärin kohdeltu.

Klininka on mitä avuliain :)

Mutta tässä on rahalla sanottavansa. Ilman rahaa, kun yksityinen ei avaa oviansa. Aivan kaikesta maksat itse.
 
Ja mä taas olen euroopan surkein leikkijä. Ennen omia lapsia odotin että pääsee leikkimään, tykkäsin leikkiä siskojen lapsien kanssa. Mut ei tsiisus. Ei riitä mielenkiinto kun päivästä toiseen kotona olen :hilarious: varmaan jos takana ei olis 7v kotiäitiyttä nii ehkä jaksais illat leikkiäkin :hilarious:
Tykkään touhuta noin muuten, tehdään kotihommia ja retkiä ja kaikkee mahdollista mutta joku pikkuautoleikki tai nukkehommat :wtf: Onneks tyttäreni ei oo ollu koskaan nukkefani vaan piirtäjä ja askartelija. Passaa mulle :shy:
Joo, no en minäkään nukke- ja autoleikkejä jaksa, onneksi ei lapsikaan. Minä askartelen, teen käsitöitä, luen kirjoja, kirjoitan tarinoita, lasken pulkkamäkeä, hiihdän, luistelen, pyöräilen, retkeilen, käyn eväsretkellä, tutkin luontoa, kiipeilen jne. Myös teatterit ja Museot ovat hyviä leikkipaikkoja.

Rakenteluleikit on kotona yllättävän mukavia.
 
Vastavirrran akka :) Aika paljon joo saa, mutta ei kaikkea. Jos siihen tutkimattomaan kohtaan osuu se selittänätön, nim näin se vaan menee.

Ilman muuta ratsaille aina, jos vaan kykenee :)
Selittämättömään voi mennä vaikka kiinnittymisongelmat tai jotain muuta. Tarkoitan sitä, ettei teidän syy ole välttämättä vasta-aineissa ollenkaan. Olkoon siis syy missä vaan, niin mitä useampi satsi simppoja on oviksen kieppeillä hollilla, niin aina parempi. Jos siellä insseissä haluatte käydä, niin sen jälkeenkin voi ratsastaa.
 
Jooo ja eipä ne tutkimukset aina auvoiseksi tee. Niin moni asia saattaa vaikuttaa Ja monta asiaa voi korjailla elintavoilla jne. Ja sit kun tullaan ”tiettyyn ikään niin sit ei pelaa mikään”. Eli vanhoja ja väheneviä munasoluja ei enää aika eikä kaurapuuro paranna. Sieltä joko ponnistaa laatukaveri tai sitten ei.. jossain kohtaa vaan se hetki tulee kaikilla viis siitä onko naama kakskymppisen vai ei
 
Selittämättömään voi mennä vaikka kiinnittymisongelmat tai jotain muuta. Tarkoitan sitä, ettei teidän syy ole välttämättä vasta-aineissa ollenkaan. Olkoon siis syy missä vaan, niin mitä useampi satsi simppoja on oviksen kieppeillä hollilla, niin aina parempi. Jos siellä insseissä haluatte käydä, niin sen jälkeenkin voi ratsastaa.
Kyllä mä veikkaan että eikähän tähti sullakin se ikä oo isoin syy. Ei siihen juuri muita tutkimuksia tarvita. Oli tylysti sanottu tai ei. Eiköhän täällä lähes kaikki oo samassa veneessä ja siinä suhteessa samaa mieltä.
 
Selittämättömään voi mennä vaikka kiinnittymisongelmat tai jotain muuta. Tarkoitan sitä, ettei teidän syy ole välttämättä vasta-aineissa ollenkaan. Olkoon siis syy missä vaan, niin mitä useampi satsi simppoja on oviksen kieppeillä hollilla, niin aina parempi. Jos siellä insseissä haluatte käydä, niin sen jälkeenkin voi ratsastaa.

Vastavirran akka :) Meillä on selittämätön. Ja diagnoosi tuli ennen raskautta, ennen ekaa inssiä, joka sitten tärppäsi.

Miehellä on autoimmuunia, siitä ei pääse mihinkään. Sekin on selittämätöntä, koska tätä aihetta ei tunneta riittävästi.
 
Jos olisin nyt yrittämässä, niin Suskin tekniikka olisi minun suosikkini. Ivf alkiodiagnostiikalla. Jos kultamunia on, niin eiköhän ne sieltä irtoa ja erotu porukasta. Säästää aikaa ja keskenmenojen tuskaa.
 
Kipeintähän se on vaan jossain kohti myöntää että se illan vika lento Tahitille meni jo. Ja seuraavaa ei enää tuu. Ainakin mulle tämä on vaikeinta tässä kaikessa että maratonillekin voi treenata vielä vaikka seitenkymppisenä jos tahtoo..lapsen saaminen ei enää tässä oo oikein tahdonvoimasta kiinni :sorry:
 
Kyllä mä veikkaan että eikähän tähti sullakin se ikä oo isoin syy. Ei siihen juuri muita tutkimuksia tarvita. Oli tylysti sanottu tai ei. Eiköhän täällä lähes kaikki oo samassa veneessä ja siinä suhteessa samaa mieltä.

Sharmander :) Ei ollenkaan tylysti...ikä on suurin syy! Sen oon tainnut jo monesti todeta...

Sehän meillä oli jo lähtökohta, kun lasta lähdettiin hankkimaan,että onnistuuko enää 42-vuotiaana. Ja hyvin onnistui :)
 
Vastavirran akka :) Meillä on selittämätön. Ja diagnoosi tuli ennen raskautta, ennen ekaa inssiä, joka sitten tärppäsi.

Miehellä on autoimmuunia, siitä ei pääse mihinkään. Sekin on selittämätöntä, koska tätä aihetta ei tunneta riittävästi.
Miten selität, että WM on raskaana? Taitaa sitä autoimmuunia olla heilläkin. Näin olen ymmärtänyt.

Mutta ok. Kun eka tuli inssillä, niin seksi on turhaa. Ihan miten vaan. Alan epäillä, että onko miehesi nainen.
 
Jos olisin nyt yrittämässä, niin Suskin tekniikka olisi minun suosikkini. Ivf alkiodiagnostiikalla. Jos kultamunia on, niin eiköhän ne sieltä irtoa ja erotu porukasta. Säästää aikaa ja keskenmenojen tuskaa.

Yölento :)Jotenkin olen ollut tästä jo kärryillä...Sinähän tämän tekisit:cheers

Minäkin teen, jos mahdollisesti uusittu IVF, antaa siihen mahdollisuudet...:smiley-angelic003
 
Takaisin
Top