Vastavirran akka
Sanavalmis juttuseppä
Siittiöiden vasta-ainetutkimukset
Siittiöiden osoittaessa agglutinaatiota eli toisiinsa takertumista syynä ovat usein agglutinoivat vasta-aineet, jotka voivat heikentää siittiöiden hedelmöityskykyä. Vasta-aineiden selvittämiseksi siemennestenäytteestä tehdään Mar-testi. Erikoistutkimuksilla voidaan edelleen määrittää vasta-aineiden määrä ja laatu.
Aika paljon nykyään saa tutkittua. Ja kannustan edelleen satulaan hyppäämistä. Siitä ei ainakaan haittaa ole.
Selittämätön lapsettomuus on selittämätön. Meillä tämä diagnoosi oli ja lapsia on kuitenkin saatu.
Siittiöiden osoittaessa agglutinaatiota eli toisiinsa takertumista syynä ovat usein agglutinoivat vasta-aineet, jotka voivat heikentää siittiöiden hedelmöityskykyä. Vasta-aineiden selvittämiseksi siemennestenäytteestä tehdään Mar-testi. Erikoistutkimuksilla voidaan edelleen määrittää vasta-aineiden määrä ja laatu.
Aika paljon nykyään saa tutkittua. Ja kannustan edelleen satulaan hyppäämistä. Siitä ei ainakaan haittaa ole.
Selittämätön lapsettomuus on selittämätön. Meillä tämä diagnoosi oli ja lapsia on kuitenkin saatu.

!! Haluan myös löytää tuon optimismin
. Mies koki tämän kovin epäreiluksi, koska häntä ei edes tutkittu ja hänelle jäi siinä tilanteessa isot kysymysmerkit (kun hänellä niitä lapsia ei ennestään ole). Mutta tosiaan, tota positiivisuutta nyt kasvattamaan ja elämästä iloitsemaan. Aivan ihanaa kuulla täällä, että toivoa on
Kiitos!
! Kiva saada kaikkea erilaista tilannetta tänne!
ei mulla lapset mun ikätuntemuksiim vaikuta. Oon aina ollu aika ”lapsekas” ja spontaani ja koska oon siro ja pieni mua luullaan monesti nuoremmaksi. Eikä mun pääkoppakaan myönnä olevan 43. Mutta noin muuten mua on raskaudet ja imetykset ja huonot yöt vanhentaneet näin ”vanhoilla päivillä”
Kyllä mä välillä katon peiliin ja ajattelen että ei luoja
Toisekseen olen aina urheillu kovia lajeja, enää ei paikat kestä samalleen.
varmaan jos takana ei olis 7v kotiäitiyttä nii ehkä jaksais illat leikkiäkin
Onneks tyttäreni ei oo ollu koskaan nukkefani vaan piirtäjä ja askartelija. Passaa mulle