----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:greet025 Moikka!
Olen uutena täällä lueskelemassa teidän juttuja. Ihania kirjoituksia ja toiveikasta meininkiä. :cheers Itse olen aika sekaisin omasta elämäntilanteesta. Ikää 40, edellisestä liitosta lapsia. Nyt vuosi yritystä takana, yksi varhainen km alkuvuodesta. Nykyisellä miehelläni ei ole lapsia. Aloitimme/ aloitamme juuri hoidot... En oikein tiedä mitä ajatella. Masentavaa ollut kuulla ja tajuta se tosiasia, että on vanha (muuta vikaa ei meistä löytynyt vielä ekalla käynnillä) ja kuinka epävarmaa on kalliista hoidoista huolimatta saada se yhteinen lapsi. Jatkan perehtymistä aiheeseen ja asioiden sulattelemista. Kiitos kun saan tueksi lukea teidän kokemuksia ja mietteitä tästä aiheesta :smiley-angelic003.

Muokattu viimeksi:
Pernilla :) Ei sellaista olekkaan, kuin yli-ikäinen...sehän on jonkun lanseeraama nimitys täällä palstalla.

Kyllä meitä hoidetaan niin pitkään, kun on potentiaalia:cheers
Yli-ikäisiä lähinnä klinikoiden mittapuun mukaan, muutenhan ikä on aika suhteellinen käsite :wink

Jotkut miettivät jo eläkeasioita sekä arjessa ja työssä jaksamista. Joku vielä perheenlisäystä..

Hänellä oli sellainen harvinainen syndrooma, nimeä en enää muista. Jäi sellaisen pienen sylivauvan kokoiseksi. Kuoli kahdeksan vuotiaana :sorry: sisko hoisi alusta loppuun kotona, vaikka hoitolaitosta tarjottiin. Ja paljon sairaalassa oli, käytännössä koko ensimmäisen vuoden. Ei syönyt suun kautta koskaan ja hengitys oli vaikeaa makuuasennostakin johtuen.
Hattua nostan siskollesi loppuun asti hoitamisesta. Tää se on taas niitä pienen prosentin sattumia. Niitäkin kohdalle joskus voi osua, vaikka ei uskoisikaan. Eikä ne kyllä kohdalleen osuessa ne pienet prosentit lohduta ei.

Vaikka täällähän niitä pieniä prossia jahdataan, mutta vain positiivisessa valossa.

Yli-ikäisiä lähinnä klinikoiden mittapuun mukaan, muutenhan ikä on aika suhteellinen käsite :wink

Jotkut miettivät jo eläkeasioita sekä arjessa ja työssä jaksamista. Joku vielä perheenlisäystä..

Pernilla :) Yksityisellä ei tunne olevansa yli-ikäinen....

Mulle jäi viime käynnistäkin valtavan optimistinen olo, kun kerrottiin, että mahiksia oikeasti vielä on....ja ihan 5%...kuulun siis vielä prossakerhoon:grin

Tilaston valossa mahis ois siis 0.8%

Dpo12

Last edited by a moderator:
Pernilla :) Yksityisellä ei tunne olevansa yli-ikäinen....

Mulle jäi viime käynnistäkin valtavan optimistinen olo, kun kerrottiin, että mahiksia oikeasti vielä on....ja ihan 5%...kuulun siis vielä prossakerhoon:grin

Tilaston valossa mahia ois siis 0.8%

Dpo12
Hoidot eivät lisää onnistumisprosenttia iäkkäillä. Jos mahdollisuutesi ovat klinikan mukaan 5%, niin se ovat sitä myös ilman hoitoja. Hoidot lisäävät prosentteja vain, jos on oikeasti hoidettavaa. Esim. torvet poissa tai muu syy, ettei luonnollisesti onnistu.

Olen uutena täällä lueskelemassa teidän juttuja. Ihania kirjoituksia ja toiveikasta meininkiä. :cheers Itse olen aika sekaisin omasta elämäntilanteesta. Ikää 40, edellisestä liitosta lapsia 5, jotka tulivat helposti. Nyt vuosi yritystä takana, yksi varhainen km alkuvuodesta. Nykyisellä miehelläni ei ole lapsia. Aloitimme/ aloitamme juuri hoidot... En oikein tiedä mitä ajatella. Masentavaa ollut kuulla ja tajuta se tosiasia, että on vanha (muuta vikaa ei meistä löytynyt vielä ekalla käynnillä) ja kuinka epävarmaa on kalliista hoidoista huolimatta saada se yhteinen lapsi. Jatkan perehtymistä aiheeseen ja asioiden sulattelemista. Kiitos kun saan tueksi lukea teidän kokemuksia ja mietteitä tästä aiheesta :smiley-angelic003.

Katie :) Mukaan tänne vaan:cheers :cheers :cheers

Sinä et ole yhtään vanha vielä, ihan optimi ikäinen:p Aloin hankkia ekaa 42-vuotiaana, meillä on 3-vuotias lapsi ja sisarusta yritetään, olen 46v.

Täällä palstalla on värikäs väki, eikä kannata säikähtää mistään. Meillä juttua riittää "kaikesta", koska plussat on tietty tiukassa ja tosiaan saa jutella muustakin.

Kerrohan miten teidän hoidot etenevät, menittekö vielä julkiselle? Toivotaan pikaista plussaa!!:cheers :wav

Hoidot eivät lisää onnistumisprosenttia iäkkäillä. Jos mahdollisuutesi ovat klinikan mukaan 5%, niin se ovat sitä myös ilman hoitoja. Hoidot lisäävät prosentteja vain, jos on oikeasti hoidettavaa. Esim. torvet poissa tai muu syy, ettei luonnollisesti onnistu.
Real?:laughing021 :laughing025
Pelataan varmanpäälle ja valitaan se 5%

Tilastokäppyrä näyttää 0.8%

Pernilla :) Oletko sinä jo miettimässä eläkeasioita? Että kyllähän näitä saa yhtaikaakin miettiä:rolleyes:

Mä en mieti vielä eläke-asioita,.
Tiedän lähinnä näppituntumalta sen, että eläkelaskelma näyträä jo ihan hyvää kuukausi ansiota, koska työuraa on takana melkein 30-vuotta.

Vielä on edessä paljon työvuosia, joten eläkesumma tulee nousemaan :) Voipi elää vähän rennommin eläkkeellä ja vaikka hankkia kivoja juttuja lapsen lapsille :)

Vielä en mieti näitä....sillä nyt ois tarkoitus hankkia toinen lapsi ja enemmänkin saa tulla, jos on tulakseen:joyful: Tulisit jo Äitiysloma:smiley-angelic003

Pikaista plussaa Pernilla puhaltelen sinne!!:smiley-angelic003

Last edited by a moderator:
Olen uutena täällä lueskelemassa teidän juttuja. Ihania kirjoituksia ja toiveikasta meininkiä. :cheers Itse olen aika sekaisin omasta elämäntilanteesta. Ikää 40, edellisestä liitosta lapsia 5, jotka tulivat helposti. Nyt vuosi yritystä takana, yksi varhainen km alkuvuodesta. Nykyisellä miehelläni ei ole lapsia. Aloitimme/ aloitamme juuri hoidot... En oikein tiedä mitä ajatella. Masentavaa ollut kuulla ja tajuta se tosiasia, että on vanha (muuta vikaa ei meistä löytynyt vielä ekalla käynnillä) ja kuinka epävarmaa on kalliista hoidoista huolimatta saada se yhteinen lapsi. Jatkan perehtymistä aiheeseen ja asioiden sulattelemista. Kiitos kun saan tueksi lukea teidän kokemuksia ja mietteitä tästä aiheesta :smiley-angelic003.
Tervetuloa! Mä olen 39 ja kolme lasta tuli helposti. Vauvakuume iski viime vuonna uudelleen ja nyt on yritystä takana 10 kk. On ollut aikamoinen pettymys huomata, et sitä on vanha, kun ei enää tärppää. Tällä palstalla olen toki nuorimmasta päästä, et sikäli aikaa on ja nostan hattua näille upeille naisille täällä, jotka tsemppaavat ja sinnikkäästi myös itse yrittävät <3

Tervetuloa!
Meillä iltatähden yritys alkoi, kun olin 42-vuotias ja syntyi, kun olin 45-vuotias. Miehellä ei ollut aiemmin lapsia. Yritysaikana oli kaksi keskenmenoa.
Tsemppiä! Vanhempana se vie vähän kauemmin aikaa. Toivomme plussaa!

Ihanan kannustavaa ja iloista sakkia täällä tosiaan. Kiitos Tähti :happy119!! Haluan myös löytää tuon optimismin :rolleyes:. Tuli vaan masis ekalta lääkärikäynniltä, kun mies on huomattavasti nuorempi ja epäonnistumisen syyksi jäi vain mun ikä. Toivottiin että olisi päästy julkiselle edes tutkimuksiin, mutta ehdin pari kk sitten täyttää 40, niin ei :confused005. Mies koki tämän kovin epäreiluksi, koska häntä ei edes tutkittu ja hänelle jäi siinä tilanteessa isot kysymysmerkit (kun hänellä niitä lapsia ei ennestään ole). Mutta tosiaan, tota positiivisuutta nyt kasvattamaan ja elämästä iloitsemaan. Aivan ihanaa kuulla täällä, että toivoa on :happy093Kiitos!

Niin ja lähinnä ajattelen itseäni vanhana sen takia, että alan työyhteisössä olla vanhimmasta päästä. Olo on kyllä nuorekas edelleen, kiitos oppilaiden. Ikinä en ole ajatellut, että kukaan täällä olisi vanha :happy:

Ihanan kannustavaa ja iloista sakkia täällä tosiaan. Kiitos Tähti :happy119!! Haluan myös löytää tuon optimismin :rolleyes:. Tuli vaan masis ekalta lääkärikäynniltä, kun mies on huomattavasti nuorempi ja epäonnistumisen syyksi jäi vain mun ikä. Toivottiin että olisi päästy julkiselle edes tutkimuksiin, mutta ehdin pari kk sitten täyttää 40, niin ei :confused005. Mies koki tämän kovin epäreiluksi, koska häntä ei edes tutkittu ja hänelle jäi siinä tilanteessa isot kysymysmerkit (kun hänellä niitä lapsia ei ennestään ole). Mutta tosiaan, tota positiivisuutta nyt kasvattamaan ja elämästä iloitsemaan. Aivan ihanaa kuulla täällä, että toivoa on :happy093Kiitos!

Katie :)
Valan optimistisuutta ja puhallan täällä sinne rutkasti plussapuhuria!!:smiley-angelic003:cheers:wav

Nythän teillä on sitten yksityinen ja hoidot lähtevät piankin etenemään:cheers :cheers :cheers

Jos miehellä simpat tutkitaan ja on kunnossa, niin ihan kotikonsteinkin voi vielä onnistua. Vuosi on kuitenkin lyhyt yritysaika.

Minulla mies on kahdeksan vuotta minua nuorempi. Ei oltu tutkimuksissa eikä hoidoissa.

Niin ja lähinnä ajattelen itseäni vanhana sen takia, että alan työyhteisössä olla vanhimmasta päästä. Olo on kyllä nuorekas edelleen, kiitos oppilaiden. Ikinä en ole ajatellut, että kukaan täällä olisi vanha :happy:

Helena80 :) Huomaan lapsen nuorentavan vaikutuksen...mulla se johtuu tosiaan 3-vuotiaastani...Hän pitää minut kyllä tosi nuorena:grin :gen053

En muista edes omasta lapsuudesta, että olisin koskaan leikkinyt näin paljon joka päivä ja rakentanut esim. palapelejä, kuin nykyään...."vanhana'...:p

Jos toinen lapsi tulee, voin aloittaa uudestaan.

Meidän taapero on vielä niin ihana, että kutsuu Äitiä nuoreksi tytöksi...mä sulan:happy::Heartred :notworthy

Helen80 :) Nuoria me vielä ollaan ja niin sanoo isomummunikin, joka täyttää kohtapuolin 100v....

Minä menin 38-vuotiaana hoitoihin, esikoinen syntyi kun olin 40, sitten taas 41-vuotiaana hoitoihin, siitä tuli keskeytynyt keskenmeno, ja sitten 42-vuotiaana hoitoihin, ja tämä toinen syntyi ollessani 43.

Helena80 :) Huomaan lapsen nuorentavan vaikutuksen...mulla se johtuu tosiaan 3-vuotiaastani...Hän pitää minut kyllä tosi nuorena:grin :gen053

En muista edes omasta lapsuudesta, että olisin koskaan leikkinyt näin paljon joka päivä ja rakentanut esim. palapelejä, kuin nykyään...."vanhana'...:p

Jos toinen lapsi tulee, voin aloittaa uudestaan.

Meidän taapero on vielä niin ihana, että kutsuu Äitiä nuoreksi tytöksi...mä sulan:happy::Heartred :notworthy

Helen80 :) Nuoria me vielä ollaan ja niin sanoo isomummunikin, joka täyttää kohtapuolin 100v....
Jos ikä on leikin määrästä kiinni, niin olen tosi nuori. Minusta leikkiminen kuuluu kaikille eikä siihen tarvita lapsia. Mutta toki oman lapsen kanssa leikkiminenkin maistuu.

En koe olevani nuori tai vanha, vaan täysin sopiva.

Jos miehellä simpat tutkitaan ja on kunnossa, niin ihan kotikonsteinkin voi vielä onnistua. Vuosi on kuitenkin lyhyt yritysaika.

Minulla mies on kahdeksan vuotta minua nuorempi. Ei oltu tutkimuksissa eikä hoidoissa.

Yölento :) Kaikki ei ole kiinni vain siitä, että simpat on kunnossa.

On myös olemassa vasta-aineita, joita ei ole tutkittu, koska niitä ei kyetä kaikkia vielä tutkimaan. Silloin vastaus on, selittämätön syy.

Mutta hoidoissahan Katien ei tarvitse olla huolissaan näistä asioista :)

Takaisin