----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haa. No mut jos tänään plus niin ei aivan auttamattoman myöhäistä! Voipihan olla että meikäläisten ukkojen simpat ei enää hengaa viittäpäivää alakerrassa vaan tarviivat ylättää munasolun tuoreeltaan. Never know.
Itse olen tosin todennu että mulla ne kosteat päivät on plussan aikana ja sit napsahtaa aika heti kuivaksi. Eli jos odotan plussaa seuraavaa ”ovispäivää” niin ei enää oo kosteaa. Ja jos uskomme iltalehteä niin simpat kaipaa sen liman sinne kaveriksi että pelipaikat löytyy ja miksipä emme uskoisi.
No siinä ja siinä. Aina korostetaan, että paras olisi olla simpat odottelemassa, mutta sitten väitetään, että munasolu on hedelmöittymiskykyinen 24h. Jotenkin en usko itse tuohon hedelmöittymisaikaan, vaan kuvittelen että heti pitää hedelmöittyä, kun muna sinkoaa. Mutta en tosiaan tiedä. Tänään taas limajojo päivä.

Nopea kysymys , selkeät lyhyet vastaukset:grin mikä vitamiini tai hivenaine on sun suositus näin 44v vauva toiveiselle? Mikä tekis ihmeitä ?:p

Mutta eikös se muna sinkoo nyt sopivasti huomenna-ylihuomenna akselilla ja lillu siellä odottelemassa urhoaan ainakin lauantaihin asti..? Oikeen hyvin vois ehtiä:facepalm:?? Pidämme peukaloita tälle, ukolle nyt pikkuisten vauhdiksi jotain miestä vahvempaa (öö, redbullia:hilarious:?)!
Toivotaan. Toivotaan. Huomenna se sinkoaa, jos on singotakseen. Toivon vaan, että ovis on illasta, eikä aamusta. Silloin on vielä pieni mahis. Siittiöiltä kestää kuitenkin kuusi tuntia tulla hedelmöittymiskykyisiksi. Tunteja laskiessa kuluu siis huominen.

No siinä ja siinä. Aina korostetaan, että paras olisi olla simpat odottelemassa, mutta sitten väitetään, että munasolu on hedelmöittymiskykyinen 24h. Jotenkin en usko itse tuohon hedelmöittymisaikaan, vaan kuvittelen että heti pitää hedelmöittyä, kun muna sinkoaa. Mutta en tosiaan tiedä. Tänään taas limajojo päivä.
Joo. Ovis voi olla 12-36(48) tuntia plussasta. Munasolu on hed kykynen maksimissaan vrk. Eli käytännössä huomenilta voi riittää. Simpolla vaan voi mennä jopa 7h päästä pelipaikoille/olla ok kykyisiä. Ja sit vaikuttaa sun limatilanne siellä alhaalla. Ja ja. Mut ei missään nimessä voi sanoa että olis auttamattomasti myöhäistä. Väittäisim jopa että vanhat simpat toimii paremmin tuoreeltaan :hilarious:

Onhan teillä vielä iällisesti aikaa Lambi ja Motto. Eihän sitä koskaan tiedä, joskus se elämä voi yllättää positiivisestikin.
.
Ihan totta! Pitäisi ehkä vaan antaa elämän viedä tässäkin, mitään päätöksiä tekemättä. Mahdollisuuksia yllätyksiin toki on niin kauan kun johtimet on koossa ja jotain sutinaa joskus jollain sohvan nurkalla..

Joo. Ovis voi olla 12-36(48) tuntia plussasta. Munasolu on hed kykynen maksimissaan vrk. Eli käytännössä huomenilta voi riittää. Simpolla vaan voi mennä jopa 7h päästä pelipaikoille/olla ok kykyisiä. Ja sit vaikuttaa sun limatilanne siellä alhaalla. Ja ja. Mut ei missään nimessä voi sanoa että olis auttamattomasti myöhäistä. Väittäisim jopa että vanhat simpat toimii paremmin tuoreeltaan :hilarious:
No niin. Vanhassa siis vara parempi. Pakkohan se on koettaa huomenna.

Nopea kysymys , selkeät lyhyet vastaukset:grin mikä vitamiini tai hivenaine on sun suositus näin 44v vauva toiveiselle? Mikä tekis ihmeitä ?:p
Mulla on ollu iänpäivät multivitan raskaus ja imetys. Vaihdoin sen nyt huvikseen Terranovan Prenataliin. Sen vitamiinit on enemmän kasvipohjaisia tai miten sen sanois. Plus sisältää vähä inositolia. Voihan se olla se ja sama mut kokeilenpahan ny huvikseen. Foolihappo on tärkee ja sit sinkin sanotaan parantavan solujen kuntoa (??) ja ja.. d tietysti. B6 moni käyttää luteaalin parantamiseen. Mä vedän lisäksi helokkia tällä hetkellä.

Foolihappo ja b6 mennyt iät ja ajat. Ja d aina. Mut toi terranova prenatal uusi.täytyypä tsekata mistä löytyis

Mulla taas sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella, vaikka ultrissa kaveri vastaa kooltaan viikkoja. Saattaa johtua siitä että viihtyy edelleen parhaiten poikittain tai 45 asteen kulmassa perätilassa. Neuvolaterkka on kovin huolissaan sf-mitasta, ultraavat lääkärit taas ei. :p
Tää on niin tyypillistä että aina on vähän huolestuttavat käyrät:p!
Ensimmäiset kuitenkin järjestäen(?) kiinnittyvät vasta viime hetkillä, jos silloinkaan, ja viihtyvät tollai korkeammalla. Ja nää seuraavat usein kurkkii säätä jo hyvän tovin ennen aikojaan. Täällä saa kyllä vaan persusta taputella, päästä ei tietoa..

Oletko sä /te muuten vielä miettineet tulevia vuosia tässä lapsiasiassa? joo tiedän että menee asioiden edelle aika lujaa, mutta pakkohan(?) näitä on jo etukäteen työstää kun alkaa aika loppua.
Mä uskon vahvasti tässä olevani viimeistä kertaa odottamassa (sikäli mikäli vauva syliin asti saadaan). Mies pelkää hulluna että riskit alkaa mulle olla jo nyt liian korkeat- hän siis tosissaan murhetii etten kuolen vanhuuttani johonkin raskauskomplikaatioihin ja hän jää yksin lasten kanssa. Mitään akuuttia syytä ei noille mielikuville ole, mutta pessimisti.. Yritän siis työstää loppuelämän kuumetta pois jo hyvissä ajoin:rolleyes:. Onhan tässä jo kauhalla saanut.

Mulla on muuten nyt aika pieni sf-mitta, neuvolasta jo huolestuivat ettei bebe kasva liian vähän. Mä uskon että tuo vaan on porannut tuonne lantioon jo niin syvälle että sf-käyräkin tipahtaa. Ei tunnu mitenkään piskuiselta..
Mä olen ollu saman kokoinen immeinen kaikki raskaudet. Kaks ekaa syntyny 40+1 ja tämä vika 41. Eka raskaus sf meni keskikäyrää tasaisesti puksuttaen alusta loppuun. 3400g mukula. Keskimmäinen sahasi milloin nollalla milloin miinuksella. Lapsi oli poikittain ja PT ja Rt ja sanoivat että no, siro vauva tulee. 3300g oli syntyessä. Vikaa syynättiin, sf meni miinuksilla, epäiltiin lapsiveden vähyyttä, sitten taas sitä olikin normaalisti olevinaan, käyrä laahasi ja oli miinuksilla. Vajaa 3700g syntyessään :hilarious:
tsemppiä. Onneks kasvua voi seurata. Viis mitoista. Jos vauva om paljon poikittain nii käyrä on pieni.

Miksi ette harkitse lahjasoluja? Itse olen myös niitä pahimman kaipuun aikana miettinyt, mutta nyt ei enää tunnu akuutilta vaihtoehdolta itselle. Varmasti tilanne olisi toinen, jos ei poikia olisi.

Minulle lahjasolut kävisi, miehelle ei...ja se on minulle täysin fine.

Lapsi tulee tai sitten jää yhteen ihanaiseen:Heartred

Mä olen ollu saman kokoinen immeinen kaikki raskaudet. Kaks ekaa syntyny 40+1 ja tämä vika 41. Eka raskaus sf meni keskikäyrää tasaisesti puksuttaen alusta loppuun. 3400g mukula. Keskimmäinen sahasi milloin nollalla milloin miinuksella. Lapsi oli poikittain ja PT ja Rt ja sanoivat että no, siro vauva tulee. 3300g oli syntyessä. Vikaa syynättiin, sf meni miinuksilla, epäiltiin lapsiveden vähyyttä, sitten taas sitä olikin normaalisti olevinaan, käyrä laahasi ja oli miinuksilla. Vajaa 3700g syntyessään :hilarious:
tsemppiä. Onneks kasvua voi seurata. Viis mitoista. Jos vauva om paljon poikittain nii käyrä on pieni.
Käyrät on kyllä kohtuu syvältä - mullakin on tähänmennessä pienimmästä raskausmahasta tullut 4,5kg riuska ukkeli. En oikein usko että nyt ollaan kauheen miniatyyrisissä mitoissa myöskään - käyrästä riippumatta :hilarious:.

Käyrät on kyllä kohtuu syvältä - mullakin on tähänmennessä pienimmästä raskausmahasta tullut 4,5kg riuska ukkeli. En oikein usko että nyt ollaan kauheen miniatyyrisissä mitoissa myöskään - käyrästä riippumatta :hilarious:.
Mulla samoin. Pienimmällä käyrällä tullut isoin. Jopa kätilö synnytyksen alkaessa totesi että niin pieni ja sori masu että pieni vauva tulee .Yleensä mulla mennyt selkeästi käyrien yläpuolelle sf, mutta vauvat olleet 3100-3700 välillä.

Sadepäivän ja tylsää kotona niin ehdin täälläkin käydä jonkun kommentin laittamassa :)

Mulla samoin. Pienimmällä käyrällä tullut isoin. Jopa kätilö synnytyksen alkaessa totesi että niin pieni ja sori masu että pieni vauva tulee .Yleensä mulla mennyt selkeästi käyrien yläpuolelle sf, mutta vauvat olleet 3100-3700 välillä.
Ja siis tää isoin oli 4,1 kg

Joop näimpä. Hyvähän se toki on että syynätään. Joskus on oikeasti myös aihetta huolestua.
Mun siskolla kellä syntyi silloin -88 se vammainen pieni vauva sf mitta oli valtava. Johtui lapsiveden kertymisestä kun vauva ei niellyt/pissannut sitä juurikaan/mennyt ns luonnollisessa kierrossa niinkuin kuuluisi. Jälkeenpäin tämäkin syy-yhteys selvisi silloin.

Joop näimpä. Hyvähän se toki on että syynätään. Joskus on oikeasti myös aihetta huolestua.
Mun siskolla kellä syntyi silloin -88 se vammainen pieni vauva sf mitta oli valtava. Johtui lapsiveden kertymisestä kun vauva ei niellyt/pissannut sitä juurikaan/mennyt ns luonnollisessa kierrossa niinkuin kuuluisi. Jälkeenpäin tämäkin syy-yhteys selvisi silloin.
Miten hänen muuten kävi? Jäikö henkiin? Selvisikö vamman laatu/aiheuttaja ikinä?

Miten hänen muuten kävi? Jäikö henkiin? Selvisikö vamman laatu/aiheuttaja ikinä?
Hänellä oli sellainen harvinainen syndrooma, nimeä en enää muista. Jäi sellaisen pienen sylivauvan kokoiseksi. Kuoli kahdeksan vuotiaana :sorry: sisko hoisi alusta loppuun kotona, vaikka hoitolaitosta tarjottiin. Ja paljon sairaalassa oli, käytännössä koko ensimmäisen vuoden. Ei syönyt suun kautta koskaan ja hengitys oli vaikeaa makuuasennostakin johtuen.

Takaisin