----45+++++ kuumeiset

Tätä nyt kovasti mietin, että olisiko ollut vaan paras vaihtoehto. Sitä lääkäri ehdotti, mutta itse toivoin jotain kevyempää ekaksi. Nyt sitten tarkoitus aloittaa Letrotsoli.. liekö ollenkaan hyvä juttu? Onko kenellekään ollut apua?
Jokainen valitsee itse eikä oikeita vaihtoehtoja ole. Jos keskenmenot tuntuvat musertavilta, niin alkiodiagnostiikka saattaa auttaa.

Minulla toki keskenmenot olivat pettymyksiä, mutta toisaalta olin varautunut siihen, että ne ovat todennäköisiä. Ensimmäinen oli siitä kova kolahdus, että se tuli "vasta" 9+6 viikolla ja sitä ennen oli tullut hyviä uutisia ultrasta. Pääsimme kuitenkin nopeasti asian yli. Seuraava km tuli jo 6+? ja oli siksi kova, että edellisestä plussasta oli jo pitkälti toista vuotta ja ikää oli jo 44v.

Meillä vauvakuume oli toki olemassa, mutta ei olisi ollut katastrofi, jos vauvaa ei olisi tullut. Ehkä se silti olisi ollut minulle kovempi pala kuin miehelle, vaikka minulla oli jo lapsia. Mies ei tiennyt, mitä olisi menettänyt.
 
Ja mä taas olen euroopan surkein leikkijä. Ennen omia lapsia odotin että pääsee leikkimään, tykkäsin leikkiä siskojen lapsien kanssa. Mut ei tsiisus. Ei riitä mielenkiinto kun päivästä toiseen kotona olen :hilarious: varmaan jos takana ei olis 7v kotiäitiyttä nii ehkä jaksais illat leikkiäkin :hilarious:
MeeToo:greet025!

Saa olla kiitollinen että on monta lasta toisiaan leikittämässä, ei tod irtoo multa. Voisin kyllä vaikka rakentaa legolinnoja, mutta mieluiten ihan itsekseni:p.. Ei sitten tuu tehtyä.
Tykkään ihan vaan tehdä kaikenmoista noiden kanssa, leikkiosuuden saavat kyllä hoitaa ilman mun avustusta:rolleyes:.
 
MeeToo:greet025!

Saa olla kiitollinen että on monta lasta toisiaan leikittämässä, ei tod irtoo multa. Voisin kyllä vaikka rakentaa legolinnoja, mutta mieluiten ihan itsekseni:p.. Ei sitten tuu tehtyä.
Tykkään ihan vaan tehdä kaikenmoista noiden kanssa, leikkiosuuden saavat kyllä hoitaa ilman mun avustusta:rolleyes:.
Meillä käy usein niin, että minä rakennan ja lapsi loistaa poissaolollaan. Tai illalla luen ja laulan vielä kun nukkumatti on saapunut jo puoli tuntia sitten.
 
MeeToo:greet025!

Saa olla kiitollinen että on monta lasta toisiaan leikittämässä, ei tod irtoo multa. Voisin kyllä vaikka rakentaa legolinnoja, mutta mieluiten ihan itsekseni:p.. Ei sitten tuu tehtyä.
Tykkään ihan vaan tehdä kaikenmoista noiden kanssa, leikkiosuuden saavat kyllä hoitaa ilman mun avustusta:rolleyes:.

Lambi :) Meidän taapero ois innoissaan, jos pääsisi kanssasi tekemään näitä. Se on välillä niin jukuripää, ettei anna äidin koskea legoihin:laughing002
Ihana Härkä:Heartpink
 
Meillä minä laulan illalla oman laulun pienemmälle, joka menee silleen, että (lapsen nimi) nukkumaan, hyvä yötä (tähän monta hassua sanaa) prinsessaa, makkaraa, porkkanaa ja mitä höperyyksiä ikinä keksinkin. Ja lopuksi karjaisu nukkumaan. Sitten lapsi laulaa saman minulle. Illan kohokohta. Eikä kestä kauaa.

Toinen ehdoton rallatukseni kuuluu näin. Koht on äitin lempi kellonaika, on (lapsen ja miehen nimet) nukkumaan meno aika.
 
Tätä nyt kovasti mietin, että olisiko ollut vaan paras vaihtoehto. Sitä lääkäri ehdotti, mutta itse toivoin jotain kevyempää ekaksi. Nyt sitten tarkoitus aloittaa Letrotsoli.. liekö ollenkaan hyvä juttu? Onko kenellekään ollut apua?
Varmasti riippuu lähtötilanteesta. Esim mulla kellä ei munasoluja juur oo letrot ei ole se juttu (by doctor). Toisaalta en koskaan oo kokeillu joten en voi kokemuksella loistaa. Lääkärin ja tieteellisin perustein mennään. Ymmärrän toki pointin miks se ei enää toimi. PCO tyyppisillehän se on juuri se juttu. Toisaalta haittaakaan ei oo kokeilusta!
 
Varmasti riippuu lähtötilanteesta. Esim mulla kellä ei munasoluja juur oo letrot ei ole se juttu (by doctor). Toisaalta en koskaan oo kokeillu joten en voi kokemuksella loistaa. Lääkärin ja tieteellisin perustein mennään. Ymmärrän toki pointin miks se ei enää toimi. PCO tyyppisillehän se on juuri se juttu. Toisaalta haittaakaan ei oo kokeilusta!

Mulle taas aloitettiin ne vaikka amh 0.7 ja soluja ultrassa sen 8-9. Jotta varmasti ovuloisin joka kk. Olen hämmentynyt. Ivf taas ei toimi kun saa vaan sen solusen kerralla ja aika kovalla vaivalla. Samaa laatua sekin olisi. En tajua.
 
Mulle taas aloitettiin ne vaikka amh 0.7 ja soluja ultrassa sen 8-9. Jotta varmasti ovuloisin joka kk. Olen hämmentynyt. Ivf taas ei toimi kun saa vaan sen solusen kerralla ja aika kovalla vaivalla. Samaa laatua sekin olisi. En tajua.
No juu, tosiaan en oo koskaan niitä popsinu..mistäs sen tietää vaikka auttaisi:pompus:. Tekis mieli kokeilla jahka imetys on loppu.Väliäkö hällä enää mitä suuhunsa laittaa :hilarious:
 
Joo me härät ollaan :hilarious:.. "älä koske mun legoihin" :grin

Lambi :) Te Härät ootte niin ihanan ihania:Heartred Kaikki omat tavarat omissa kätösissä.

Totrakai sain Härkälapsen, kun nuorena oikein aina ajattelin, että ei ikinä tule Härkää...ja tuli! Tuli vielä perjantai 13, josta aina veikkasin, ettei lapseni voi koskaan syntyä perjantai kolmaistoista....

Mikähän epätodennäisyys seuraavana toteutuu:bounce :laughing002 (??)


Dpo12
 
Nää kierrot alkaa tympiä :sorry: tähän viimeiseen kiertoon asti oli sentään joku äly, tikut oli haaluja kunnes tuli the-olo ja jonnii sortin plussa. Ja se plus edes jossain välillä kp15-21. Nyt tätä samaa tasapaksua tumma-haalumpi-tumma-haalumpi tikkusadetta ja jatkuvaa lämpöilyä. Mistään ei voi päätellä mitään paitsi siiitä että on aivan kuivaa alakerrassa. Nyt on ihan turha odotella mitään, tapahtuuko jotain kp 29 vai ei. Ja onkait muutenki turhaa mut tämä vaan ny tekee tästä vielä turhempaa. Kele. :smiley-angry019
 
Lambi :) Te Härät ootte niin ihanan ihania:Heartred Kaikki omat tavarat omissa kätösissä.

Totrakai sain Härkälapsen, kun nuorena oikein aina ajattelin, että ei ikinä tule Härkää...ja tuli! Tuli vielä perjantai 13, josta aina veikkasin, ettei lapseni voi koskaan syntyä perjantai kolmaistoista....

Mikähän epätodennäisyys seuraavana toteutuu:bounce :laughing002 (??)


Dpo12
Mullon skorppionityttö ja on kyllä maineensa veroinen. Pojat on kesän lapsia, leppoisia ja mukautuvia. Kai se luoja jos vielä lapsen antaisi antaa mulle jonkun oikein väkkyrän että muistan mitä tilasin :grin
 
Mullon skorppionityttö ja on kyllä maineensa veroinen. Pojat on kesän lapsia, leppoisia ja mukautuvia. Kai se luoja jos vielä lapsen antaisi antaa mulle jonkun oikein väkkyrän että muistan mitä tilasin :grin

Sharmander :) Mä oon aina veikannut, että saan skorppari tytön....

Luultavasti menee hutiin...

Jos tänä vuonna, niin raskaama pitäis olla viimeistään jo ~ 3kk kuluttua (?) :eek:
 
Sharmander :) Mä oon aina veikannut, että saan skorppari tytön....

Luultavasti menee hutiin...

Jos tänä vuonna, niin raskaama pitäis olla viimeistään jo ~ 3kk kuluttua (?) :eek:
Mä just kans mietin että ei tässä enää oo montaa kiertoa kun lapsoset hujahtaa jo vuodelle 2021 :oops: ei ei ja voihan ei. Aika epätodennäköiselle tuntuu että koskaan enää..:sad010
 
Tätä nyt kovasti mietin, että olisiko ollut vaan paras vaihtoehto. Sitä lääkäri ehdotti, mutta itse toivoin jotain kevyempää ekaksi. Nyt sitten tarkoitus aloittaa Letrotsoli.. liekö ollenkaan hyvä juttu? Onko kenellekään ollut apua?

Mulla eka raskaus alkoi luomuna 40 v yk2 ja päättyi kkm 9+0. Sit seuraavaa plussaa ei kuulunut, joten tutkimuksia yksityisellä ja sit sattumalta kuulin Taysista, että heillä ikäraja hoitojen aloittamiseen yksilöllinen, ehdoton takaraja 42 v.

Kolmen kuukauden jonotusaika Taysiin mentiin ovulaationinduktiolla, letrotzol+pregnyl+lugesteron. Kolmannesta letrokierrosta alkoi raskaus, joka päättyi kkm 8+2.

Mulla letrot toimi hyvin, lähtötilannekin oli ikään nähden kyllä ihan hyvä. Kerralla oli aina useampi folli kypsymässä. Pregnylillä varmistettiin irtoaminen. Sit vaan täsmätalletuksia.

Heti kkm jälkeen tehtiin IVF. 8 hyvälaatuista alkiota siirrettiin seuraavan 5 kk aikana. Vikasta blastosta alkoi raskaus, joka meni kesken 5+3.

Heti km perään tuli tämä luomuplussa, nyt mennään 19+5. Ilman tätä luomuihmettä oltaisiin saatu julkisella vielä toinen IVF kierros, koska sen olisi ehtinyt aloittaa juuri ennen kuin olisin täyttänyt 42 v, ja ensimmäisen stimulaation tulos oli niin hyvä.
 
Mulla eka raskaus alkoi luomuna 40 v yk2 ja päättyi kkm 9+0. Sit seuraavaa plussaa ei kuulunut, joten tutkimuksia yksityisellä ja sit sattumalta kuulin Taysista, että heillä ikäraja hoitojen aloittamiseen yksilöllinen, ehdoton takaraja 42 v.

Kolmen kuukauden jonotusaika Taysiin mentiin ovulaationinduktiolla, letrotzol+pregnyl+lugesteron. Kolmannesta letrokierrosta alkoi raskaus, joka päättyi kkm 8+2.

Mulla letrot toimi hyvin, lähtötilannekin oli ikään nähden kyllä ihan hyvä. Kerralla oli aina useampi folli kypsymässä. Pregnylillä varmistettiin irtoaminen. Sit vaan täsmätalletuksia.

Heti kkm jälkeen tehtiin IVF. 8 hyvälaatuista alkiota siirrettiin seuraavan 5 kk aikana. Vikasta blastosta alkoi raskaus, joka meni kesken 5+3.

Heti km perään tuli tämä luomuplussa, nyt mennään 19+5. Ilman tätä luomuihmettä oltaisiin saatu julkisella vielä toinen IVF kierros, koska sen olisi ehtinyt aloittaa juuri ennen kuin olisin täyttänyt 42 v, ja ensimmäisen stimulaation tulos oli niin hyvä.
Tämä on kyllä aivan mahtava tarina :Heartred
 
Mulle muuten sanoi ihana kätilö äitipolilla, että ”Et sä ole vanha. Vanhat ihmiset ei tule raskaaksi.”

Plussaa toivon teille kaikille upeille naisille!

(... ja myös että tämä oma pieni selviytyisi syliin asti)
 
Takaisin
Top