----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kääk teillä on ihanan terveellisen kuuloiset ruokavaliot :eek::hilarious: mä menin taas päivän kahvilla ja pienellä murulla pullaa. Oksettaa kaikki ruoka mitä ajatteleekaan. Ärsyttää kun mikään ei maistu :sorry:mulla on aika usein näin.. liekö mahassa joku vialla. Pläh.
Mä vedin tänään kahvilla töissä kyllä ainakin 8 palaa piparisuklaata... Se siitä terveellisestä...

Kääk teillä on ihanan terveellisen kuuloiset ruokavaliot :eek::hilarious: mä menin taas päivän kahvilla ja pienellä murulla pullaa. Oksettaa kaikki ruoka mitä ajatteleekaan. Ärsyttää kun mikään ei maistu :sorry:mulla on aika usein näin.. liekö mahassa joku vialla. Pläh.
Minä olen kanssa hyvin pieniruokainen ja kuuntelen kroppaa surutta, että mitä se haluaa vai haluaako mitään. Tosin pullaa en syö, etenkään kaupan valmiita, mutta kofeiinia kuluu. Joo petrattavaa olis.

Ja itsekin haluaisin vähentää lihansyöntiä ja siirtyä enemmän kasviksiin. Kyllä meillä paljon kasviksia syödäänkin, mutta lisätä voisi. Mun himot johonkin tiettyyn kestää hetken ja sitten iskee uusi. Nyt juuri pitää saada joka päivä vihreää salaattia, kurkkua ja tomaattia. Jotenkin kroppa kertoo, että mitä on vailla. Tosin välillä sekin huijaa. Tänä vuonna tuli tuttufrutti suklaalevy markkinoille. Kroppa oli pitkään sitä mieltä, että saatava on. No ajattelin, että katsotaan kuinka kauan menee. Kaksi viikkoa söin ja sitten loppui. Enää se ei maistu.

Minulla on myös kausisyömistä. Vetelen nykyisin maissikakkuja niin, että niitä saa kantaa selkä vääränä kaupasta monta kertaa viikossa.
Ihanaa, että on muitakin. Ukkoa aina huvittaa tuo minun kausisyöminen. Sen kroppa ei vaadi mitään, paitsi olutta kuulemma joskus. Väitän, että sen kroppa huijaa.

Ja itsekin haluaisin vähentää lihansyöntiä ja siirtyä enemmän kasviksiin. Kyllä meillä paljon kasviksia syödäänkin, mutta lisätä voisi. Mun himot johonkin tiettyyn kestää hetken ja sitten iskee uusi. Nyt juuri pitää saada joka päivä vihreää salaattia, kurkkua ja tomaattia. Jotenkin kroppa kertoo, että mitä on vailla. Tosin välillä sekin huijaa. Tänä vuonna tuli tuttufrutti suklaalevy markkinoille. Kroppa oli pitkään sitä mieltä, että saatava on. No ajattelin, että katsotaan kuinka kauan menee. Kaksi viikkoa söin ja sitten loppui. Enää se ei maistu.
Joo sama. Mun tekee kans mieli tällä herkellä vihreää. Salaattia. Ja tomaattia jota monestikaan en muuten syö, suu kutiaa. Mä uskon kans noin ylipäätään siihen että keho kertoo. Ja hassua miten sama kokemus, söin tässä jokusen herken Fazerin sinisen päivään. Normisti syön/tykkään vain tummasta. Mut kuolasin kaupassa kun ajattelinkaan. Nyt se maistuu taas ällötävän makealle ja ”rasvaiselle”, ei maistu ollenkaan. Käskin miehen yks päivä maistaa oliko se menny pilalle kaapissa. Ei se ollu. Mut ei vaan tee mieli.

naama on muuten kans jossain hormonihärössä. Mikä lie tuulen suunta muuttuu mut finnejä on tullu paljon. Mulla ei oo ollu ku teininä joskus vähän. Mies sanoi että vanhakin vaan nuortuu, joulu vissiin tulossa :laughing001

Mulla on muuten myös finnit lisääntynyt. Etenkin semmoset kipeät kraaterit, mitä ei voi puristaa. Eikä ollut nuorempanakaan ihmeemmin. Ikääntymisen ihanuuksia sekin sitten lie. Tosin viimeisimmässä plussassa niitä näppyjä tuli sinne ja tänne. Reilulla kädellä siis.

Mulla on muuten myös finnit lisääntynyt. Etenkin semmoset kipeät kraaterit, mitä ei voi puristaa. Eikä ollut nuorempanakaan ihmeemmin. Ikääntymisen ihanuuksia sekin sitten lie. Tosin viimeisimmässä plussassa niitä näppyjä tuli sinne ja tänne. Reilulla kädellä siis.
Voihan. Joo kyllä täällä ainakin syypää on ikä eikä se mukavempi vaihtoehto :sorry:

Sharmander :) Me saatiin siis yksi munasolu, joka lähti hedelmöittymään....ja sitten oli pysähtynyt about neljännen (4.) päivän kohdallle.Tää siis voi olla myös siittiöstä sitten, ettei jatkunut pidemmälle...

Mutta yhtä kaikki, klinikkaakin harmitti, että raakoja oli niin paljon.

Ja siis 1/2 annosta sain siitä mitä annoksia "tavallisesti" määräävät IVF-hoitoihin, näin sanoi lääkäri. Sanoi, ettei määrää normi määrää, koska mulla kierrossa ei ole ongelmia. Oon hirveen huono muistaan mitään annosmääriä piikeistä, mutta tosi vähän ainetta niihin tuli, kun piti piikittää.

Piikit ei yhtään innostais todellakaan, ekö vauvaa saisi helpommalla:angel12(?)
Entä jos myöntäisit vaan, että munasolut on vanhoja? Sinä olet 46-vuotias ja munasolut ovat sinun omiasi. Mikään perimä eikä elämäntavat eikä nuorekas ulkonäkö eikä äitiys muuta sitä tilannetta.

Kun hoidoissa käydään, niin on hyvä myöntää, että kyllä, minä tarvitsen apua, minussa voi olla vikaa. Se ei tarkoita sitä, että toivo on menetetty tai että mahdollisuuksia ei enää olisi.

Tämä purkaus juontaa siitä, että sinulla tuntuu olevan tarve todistaa meille, että sinussa ei ole vikaa (eikä miehessäkään, mutta jos vika on, niin miehessä ihan vähän). Luomukiertoa on myös tarvetta korostaa.

Me kaikki tiedämme, mitä ikä tekee raskautumismahdollisuuksille. Meistä kukaan ei tuomitse mitään apukeinoja, joilla raskaus saa alkunsa. Jokainen plussa ja vauva on yhtä suuri riemu, oli siinä käytetty piikkiä, lääkettä, hierontaa,, villasukkaa, muovimukia, ruiskua, lahjasolua tai ihan mitä tahansa.

Siis ihan rohkeasti vaan olet oman ikäisesi ja otat kaikki avut vastaan. Kyllä me tsempataan, jos piikit tuntuu pahalta tai ihan mitä tahansa.

Mutta jotakuinkin totuudessa ja realismissa pitäydymme.

btw mulla on kans semmoisia ”ei voi puristaa”-mällejä. Toisenlaisia kuin nuoruuden näpyt siellä täällä. Onks ne sulla jossain alueella vai missä sattuu? Mulla ne on pitkälti leuassa, leukaperissä ja otsassa. Ja nyt on selkäkin innostunut juhannuskukkaan :wtf:

Onhan se hyvä, että näissä hoidoissa edetään yksilöllisesti mahdollisuuksien mukaan, mutta lahjasoluissa taitaa olla tiukempi ikäraja. Ainakin tuo kamuni tilanne kummastuttaa. Ehkä hänkin saisi lahjasoluja vielä toisella klinikalla helpommin.

Pitäisikö hänen soittaa Dextraan ja kysyä? Jos kerta hoitavat yli-ikäisiä? Jos ei sitten eräs puhu täällä omiaan.

Mulla on nyt hiilarit melko pannassa radin vuoksi, joten oon siirtynyt lounaallaruokaisiin salaattteihin. Quinoa, linssit/pavut, kananmunat, feta, halloumi ja avocado sekä oliiviöljy/vinegretti kastikkeena pitää nälkää parhaiten, ja tarpeeksi kuituisia vihanneksia salaatissa pitää mahan toiminnassa.
:p

Mä en oo raskaana uskaltanut fetaa tai halloumia syödä kun oon ollu siinä käsityksessä, että ne tehdään usein pastöroimattomasta maidosta. Varsinkin ulkona syödessä tuntuu kiusalliselta kysellä pastörointi/ tyhjiöpakkaus/ pakastevihannesten vihannesten kuumennus jne. asioista. Tulee ihan nillittäjä-olo, vaikka asian tärkeys tietty kaiken yli meneekin.

Itse muuten tykkään enemmän Mifu kaurajauhiksesta, kuin elovenasta. Nää on tietty makuasioita, mutta kannattaa siis testata vaan monipuolisesti eri tuotteita. :)

Terv. Kasvissyöjä vuodesta -92

Mä en oo raskaana uskaltanut fetaa tai halloumia syödä kun oon ollu siinä käsityksessä, että ne tehdään usein pastöroimattomasta maidosta. Varsinkin ulkona syödessä tuntuu kiusalliselta kysellä pastörointi/ tyhjiöpakkaus/ pakastevihannesten vihannesten kuumennus jne. asioista. Tulee ihan nillittäjä-olo, vaikka asian tärkeys tietty kaiken yli meneekin.

Itse muuten tykkään enemmän Mifu kaurajauhiksesta, kuin elovenasta. Nää on tietty makuasioita, mutta kannattaa siis testata vaan monipuolisesti eri tuotteita. :)

Kiitos Hippunen! Käykö halloumi jos sen paistaa? Vai onko tuo siis listerian takia tuo kielto? Ei lähde kuumentamallakaan?

Kiitos Hippunen! Käykö halloumi jos sen paistaa? Vai onko tuo siis listerian takia tuo kielto? Ei lähde kuumentamallakaan?
Suurin osa kotimaisista on pastoroidusta. Kaupassa voi vähän yytsiä. Ravintolatkin on ihanan erilaisia. Osassa sai aikanaan vääntää rautalangasta että maidoton ei oo sama ku laktoositon (esikoinen allerginen). Mä en oo koskaan ollu ihan kamalan nillittäjä noissa rajotuksissa, mut Helsingin Olossa syödessä tarjoilija sanoi itse, että hei varmaan toivot et me teemme sulle annokset rajoitusten mukaan (olin raskaana aika loppusuoralla) :love017 En edes ehtiny kysellä mitään.

Oon syönyt pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja raskauden aikana ihan huoleti, lääkärinkin mielestä tämä ok. Suomesta on yllättävän hankala löytää juustoja, joita ei olisi pastöroitu, oli ne sitten ulkomaisia tai kotimaisia - vuosi sitten oikein käänneltiin markettivalikoimien pakkauksia, ainoastaan irtojuustotiskistä osui silmiin tuotteita, joita ei olisi tehty pastöroidusta maidosta.

Ravintoloissa kysyn aina asiasta (peruslounaspaikoissa riitti, että kysyin kerran, käyttävät samoja toimittajia) ja ulkomailla en ole syönyt tän tyyppisiä juustoja.

Takaisin