----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onhan se hyvä, että näissä hoidoissa edetään yksilöllisesti mahdollisuuksien mukaan, mutta lahjasoluissa taitaa olla tiukempi ikäraja. Ainakin tuo kamuni tilanne kummastuttaa. Ehkä hänkin saisi lahjasoluja vielä toisella klinikalla helpommin.

Vastavirran akka :) Millä klinikalla kamusi on hoidettavana?

Jos aikoo vaihtaa, kannattaa toimia nopeasti, jos ikää hänellä on jo 44v. (?)

Dextralla on oltava hoitosuhde ja hoidoista on sovittava ennen 45v. ikää, jotta ne jatkuvat. Meillä, esim. mikäli IVF :ssä saadaan alkioita pakkaseen, niin hoitavat ihan sinne 50v. saakka. Siirto voi olla siis vaikka 50-vuotiaana, mikäli niin halutaan.

Lahjasoluista en tiedä mitään. Se ei ole koskaan ollut meille vaihtoehtona. Vaiin hoito omilla soluilla.

Tsemppiä sinne kamullesi myös hoitoihin:cheers :cheers :cheers

Listeriahässäkkähän koskee lähinnä pehmeitä juustoja. Eli pehmeitä pastöroimattomasta juustosta tehtyjä ei suositella. Kovia juustoja tämä ei sinänsä koske. Ja niinkuin jossain artikkelissa oli:

”Palssa muistuttaa, että Suomessa juustot, mukaan lukien tuorejuustot, ovat pastöroituja ja näin ollen turvallisia odottaville äideille.

- Niitä on järjetöntä välttää. Harva Suomessa tietää, että juustot ovat ihan turvallisia, joten hysteria on turhaa.”

Mä olen sikäli sitä mieltä myös että Suomessa on aika hygienistä ja turvallista kaikkinensa ruoan suhteen.

Yhdyn edellisiin listeria-asiassa! Kaupasta/ravintoloista on vaikea saada mitään pastöroimattomasta maidosta valmistettua Suomen maassa. Hyvä se varmasti on toki kysyä jos asia mietityttää.

Mä oon täällä vetänyt maitoa suoraan kutujen tissistä(no, melkein), tehnyt siitä juustoja(pastoroimatta) ja maitoa koskaan testaamatta. Ostan myös välillä lehmän maitoa suoraan tutun tilalta, sen ainokaisen lypsylehmän raakaa tavaraa. Neuvolassa tämä on ollut jollekin ongelma, siksi olenkin asiasta tehokkaasti oppinut vaikenemaan uusien tätien kohdalla. Onhan se nyt ihan eri tilanne juoda yksittäisen eläimen maitoa, jonka olosuhteet on itsellä tiedossa ja tarkassa seulassa, kun juoda samaista tavaraa jostain tuhansien eläinten laitoksista monien kuljetusten ja tehdaslinjojen takaa jossa näihin asioihin ei ole mitään kosketuspintaa.
Listeriariski itsellä on toki aina läsnä laiduneläinten hoidossa. Niille kun saattaa myös tulla kyseinen tauti laitumelta loisten/saatuneen rehun kautta. Ja se voi siis tarttua myös sitäkautta ihmiseen. Mutta tauti on tappava ja nopeastietenevä eläimillä, sitä ei siis varsinaisesti tarvitse arvuutella onko vai eikö päällä. Vielä ei ole kohdalle osunut. Elämme veitsenterällä:shy:..

Hoitolistoilla siis täälläkin vaikkakin yli-ikäisenä. Alussa käytiin hoidoissa aktiivisesti ja onnistuttiinkin, mutta nykyään lähinnä passiivisesti.

Ivf-hoitoa ei enää tehdä, koska onnistumisen todennäköisyys häviävän pieni. Lahjasoluhoitoa mietitty. Edelleenkin se mahdollisuus on olemassa, mutta ei vielä olla tartuttu tilaisuuteen. Jos omia biologisia lapsia ei olisi, päätös olisi hyvin selkeä.

Kannattaa käydä pohtimassa asiaa lahjasoluneuvonnassa ja ilmoittautua lahjasolujonoon, jos siltä tuntuu.

Kannatan myös jonoon ilmoittautumista ja lahjasoluneuvontaa, jos asia yhtään tuntuu mahdolliselta - pk-seudulla jonot on vähintään 6kk, ja jonoon asettuminen ei sido mihinkään. Odotusaikana ehtii kypsytellä asiaa. Tää olisi ollut meidän seuraava optio, vaikka mies ei siitä vielä ollutkaan kovin innoissaan.

Hoitolistoilla siis täälläkin vaikkakin yli-ikäisenä. Alussa käytiin hoidoissa aktiivisesti ja onnistuttiinkin, mutta nykyään lähinnä passiivisesti.

Ivf-hoitoa ei enää tehdä, koska onnistumisen todennäköisyys häviävän pieni. Lahjasoluhoitoa mietitty. Edelleenkin se mahdollisuus on olemassa, mutta ei vielä olla tartuttu tilaisuuteen. Jos omia biologisia lapsia ei olisi, päätös olisi hyvin selkeä.

Kannattaa käydä pohtimassa asiaa lahjasoluneuvonnassa ja ilmoittautua lahjasolujonoon, jos siltä tuntuu.

Pernilla :) Ei sellaista olekkaan, kuin yli-ikäinen...sehän on jonkun lanseeraama nimitys täällä palstalla.

Kyllä meitä hoidetaan niin pitkään, kun on potentiaalia:cheers

Kannatan myös jonoon ilmoittautumista ja lahjasoluneuvontaa, jos asia yhtään tuntuu mahdolliselta - pk-seudulla jonot on vähintään 6kk, ja jonoon asettuminen ei sido mihinkään. Odotusaikana ehtii kypsytellä asiaa. Tää olisi ollut meidän seuraava optio, vaikka mies ei siitä vielä ollutkaan kovin innoissaan.

Motto78 :) Onneksi teille kävi näin ihanasti....:Heartred

Oletko sä /te muuten vielä miettineet tulevia vuosia tässä lapsiasiassa? joo tiedän että menee asioiden edelle aika lujaa, mutta pakkohan(?) näitä on jo etukäteen työstää kun alkaa aika loppua.
Mä uskon vahvasti tässä olevani viimeistä kertaa odottamassa (sikäli mikäli vauva syliin asti saadaan). Mies pelkää hulluna että riskit alkaa mulle olla jo nyt liian korkeat- hän siis tosissaan murhetii etten kuolen vanhuuttani johonkin raskauskomplikaatioihin ja hän jää yksin lasten kanssa. Mitään akuuttia syytä ei noille mielikuville ole, mutta pessimisti.. Yritän siis työstää loppuelämän kuumetta pois jo hyvissä ajoin:rolleyes:. Onhan tässä jo kauhalla saanut.

Mulla on muuten nyt aika pieni sf-mitta, neuvolasta jo huolestuivat ettei bebe kasva liian vähän. Mä uskon että tuo vaan on porannut tuonne lantioon jo niin syvälle että sf-käyräkin tipahtaa. Ei tunnu mitenkään piskuiselta..

Oletko sä /te muuten vielä miettineet tulevia vuosia tässä lapsiasiassa? joo tiedän että menee asioiden edelle aika lujaa, mutta pakkohan(?) näitä on jo etukäteen työstää kun alkaa aika loppua.
Mä uskon vahvasti tässä olevani viimeistä kertaa odottamassa (sikäli mikäli vauva syliin as BKti saadaan). Mies pelkää hulluna että riskit alkaa mulle olla jo nyt liian korkeat- hän siis tosissaan murhetii etten kuolen vanhuuttani johonkin raskauskomplikaatioihin ja hän jää yksin lasten kanssa. Mitään akuuttia syytä ei noille mielikuville ole, mutta pessimisti.. Yritän siis työstää loppuelämän kuumetta pois jo hyvissä ajoin:rolleyes:. Onhan tässä jo kauhalla saanut.

Mulla on muuten nyt aika pieni sf-mitta, neuvolasta jo huolestuivat ettei bebe kasva liian vähän. Mä uskon että tuo vaan on porannut tuonne lantioon jo niin syvälle että sf-käyräkin tipahtaa. Ei tunnu mitenkään piskuiselta..
Musta on aika todennäköistä että tämä jää ainokaiseksi, en usko että lähdetään saman tien yrittämään uutta ja sitten alkaa ikäkin tulemaan vastaan ellei mies innostu lahjasoluista. Kromosomiperusteinen keskeytys + peruskkm heti sen perään kaikkine komplikaatioineen oli sen verran rankka setti, että toisen lottovoittomunan odottelu voisi olla aika stressaavaa. :dead:

Oon yrittänyt nauttia täysillä tästä raskaudesta (1. kolmanneksen etomisen jälkeen) ja siitä, että Tyyppi mellastaa kohdussa kovin liikuttavasti. Päänupin silittely vatsan läpi on ihan mahtavaa, ja toisaalta haikeaa juuri sen takia, että tämä jäänee ainutkertaiseksi kokemukseksi.

Mulla taas sf-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella, vaikka ultrissa kaveri vastaa kooltaan viikkoja. Saattaa johtua siitä että viihtyy edelleen parhaiten poikittain tai 45 asteen kulmassa perätilassa. Neuvolaterkka on kovin huolissaan sf-mitasta, ultraavat lääkärit taas ei. :p

Vastavirran akka :) Millä klinikalla kamusi on hoidettavana?

Jos aikoo vaihtaa, kannattaa toimia nopeasti, jos ikää hänellä on jo 44v. (?)

Dextralla on oltava hoitosuhde ja hoidoista on sovittava ennen 45v. ikää, jotta ne jatkuvat. Meillä, esim. mikäli IVF :ssä saadaan alkioita pakkaseen, niin hoitavat ihan sinne 50v. saakka. Siirto voi olla siis vaikka 50-vuotiaana, mikäli niin halutaan.

Lahjasoluista en tiedä mitään. Se ei ole koskaan ollut meille vaihtoehtona. Vaiin hoito omilla soluilla.

Tsemppiä sinne kamullesi myös hoitoihin:cheers :cheers :cheers
Tuossa lähiklinikalla ovat. Nyt miettivät Viroa myös vaihtoehtona. Kyllä häntäkin vielä omilla soluilla hoitaisivat, mutta tuumasi itse, ettei enää ole järkeä. Olen vain yllättynyt, että lahjasoluissa on noin pitkät jonot. Virossa taitaa päästä asiassa nopeammin eteenpäin, ehkä. Miksi ette harkitse lahjasoluja? Itse olen myös niitä pahimman kaipuun aikana miettinyt, mutta nyt ei enää tunnu akuutilta vaihtoehdolta itselle. Varmasti tilanne olisi toinen, jos ei poikia olisi.

btw mulla on kans semmoisia ”ei voi puristaa”-mällejä. Toisenlaisia kuin nuoruuden näpyt siellä täällä. Onks ne sulla jossain alueella vai missä sattuu? Mulla ne on pitkälti leuassa, leukaperissä ja otsassa. Ja nyt on selkäkin innostunut juhannuskukkaan :wtf:
Suun viereen iskevät. Ja sitten yläselkään, mutta ne ovat pienempiä. Kraaterit siis vain naamassa. Ei ne ulkonäöllisesti haittaa minua, koska enhän niitä ilman peiliä näe, mutta kun niin tekis mieli räpeltää ja sitten ne vaan kipeytyy lisää.

Suun viereen iskevät. Ja sitten yläselkään, mutta ne ovat pienempiä. Kraaterit siis vain naamassa. Ei ne ulkonäöllisesti haittaa minua, koska enhän niitä ilman peiliä näe, mutta kun niin tekis mieli räpeltää ja sitten ne vaan kipeytyy lisää.
Joo kuulostaa tutulle. Ja selkä!? Mä ymmärrän testoa puhkuvat salihirviöt mut mikä saa alle 50kg ihmisen kesimään selästä. Vai onko tää sitä kun vanhetessa estrot vähenee ja korvautuu testolla jonka takia vanhat mummot näyttää äijille ja kasvavat partaa :hilarious: (sarkasmia hei). Mut joo. Ärs!

Minulle tulee finnejä vain suklaan syömisestä. Pienellä viiveellä tosin, ja sitä saa syödä aika paljon ennen kuin kukkiminen alkaa. Lapsena vanhemmat näkivät aina naamastani, että taas on syöty jotain muuta kuin terveellistä ruokaa. Aikuisena harvemmin syön niin paljon suklaata, että se näkyisi.

Onhan teillä vielä iällisesti aikaa Lambi ja Motto. Eihän sitä koskaan tiedä, joskus se elämä voi yllättää positiivisestikin.

Selvästi mulla on näpyt hormonaalisia. Ihan samoin on ennen menkkoja ja ennen ovista näppyjä jaloissa. Ne eivät ole finnejä kuitenkaan, mutta kiertoon liittyvät selvästi.

Täällä tänään ovisplussa. Pasketta sanon minä.

Onhan teillä vielä iällisesti aikaa Lambi ja Motto. Eihän sitä koskaan tiedä, joskus se elämä voi yllättää positiivisestikin.

Selvästi mulla on näpyt hormonaalisia. Ihan samoin on ennen menkkoja ja ennen ovista näppyjä jaloissa. Ne eivät ole finnejä kuitenkaan, mutta kiertoon liittyvät selvästi.

Täällä tänään ovisplussa. Pasketta sanon minä.
Joo sama. Ei oo suklaista eikä muusta. Leuasta näkee montako kiertoa on ny takana. Joka kierron lopussa tulee paukama josta jää arpi.

Ei jessus. Onhan tässäkin vanaha äiti.. mutta kaukana on mun arvomaailmasta tämän tädin elämä :hilarious:
https://www.menaiset.fi/artikkeli/a...r_kaisa_pystyy_tuhlaamaan_5000_euroa_tunnissa

Joo sama. Ei oo suklaista eikä muusta. Leuasta näkee montako kiertoa on ny takana. Joka kierron lopussa tulee paukama josta jää arpi.

Ei jessus. Onhan tässäkin vanaha äiti.. mutta kaukana on mun arvomaailmasta tämän tädin elämä :hilarious:
https://www.menaiset.fi/artikkeli/a...r_kaisa_pystyy_tuhlaamaan_5000_euroa_tunnissa
Tänä päivänä ei tuolla tädillä mene kovin hyvin. Eipä käy hillot kateeksi ei.

Ukko kotiutuu huomis iltana. Eli yöhön menee hommat. Ovis olisi voinut tulla vaikka alkuviikosta tai vaikka lauantaina, mutta ei niin ei.

Ukko kotiutuu huomis iltana. Eli yöhön menee hommat. Ovis olisi voinut tulla vaikka alkuviikosta tai vaikka lauantaina, mutta ei niin ei.
Haa. No mut jos tänään plus niin ei aivan auttamattoman myöhäistä! Voipihan olla että meikäläisten ukkojen simpat ei enää hengaa viittäpäivää alakerrassa vaan tarviivat ylättää munasolun tuoreeltaan. Never know.
Itse olen tosin todennu että mulla ne kosteat päivät on plussan aikana ja sit napsahtaa aika heti kuivaksi. Eli jos odotan plussaa seuraavaa ”ovispäivää” niin ei enää oo kosteaa. Ja jos uskomme iltalehteä niin simpat kaipaa sen liman sinne kaveriksi että pelipaikat löytyy ja miksipä emme uskoisi.

Mutta eikös se muna sinkoo nyt sopivasti huomenna-ylihuomenna akselilla ja lillu siellä odottelemassa urhoaan ainakin lauantaihin asti..? Oikeen hyvin vois ehtiä:facepalm:?? Pidämme peukaloita tälle, ukolle nyt pikkuisten vauhdiksi jotain miestä vahvempaa (öö, redbullia:hilarious:?)!

Takaisin