T
Tähti ★
Vieras
Miten teidän ivf meni? Saitteko millaisia alkioita?
Raakoja oli munasolut, joten ei saatu alkioita.... vain yksi lähti jakautumaan, mutta ei blantoksi saakka.
Munasoluja saatiin muistaakseni 9kpl...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Miten teidän ivf meni? Saitteko millaisia alkioita?
Joo kuulostaa aika samalle mitä monella käy. Ja näin ne sanoi gynelläkin, että ”meidän ikäisillä” se on hyvin yleistä. Soluja voidaan lääkkeillä saada pumpattua vaikka viistoista (kellä saadaan), mutta ne on sit suurelta osin raakoja tai tyhjiä. Se mitä jää käteen tietenkin ”merkkaa”. Joskus yksikin riittää. Siinä mielessä meidän saaliit ei oo todella enää ”nuorukaisten” saaliitaRaakoja oli munasolut, joten ei saatu alkioita.... vain yksi lähti jakautumaan, mutta ei blantoksi saakka.
Munasoluja saatiin muistaakseni 9kpl...
Joo kuulostaa aika samalle mitä monella käy. Ja näin ne sanoi gynelläkin, että ”meidän ikäisillä” se on hyvin yleistä. Soluja voidaan lääkkeillä saada pumpattua vaikka viistoista (kellä saadaan), mutta ne on sit suurelta osin raakoja tai tyhjiä. Se mitä jää käteen tietenkin ”merkkaa”. Joskus yksikin riittää. Siinä mielessä meidän saaliit ei oo todella enää ”nuorukaisten” saaliita
Muok. Silloin omissa hoidoissa ne täsmensi sitä että lääketä käytettäisiin se minimi mikä enää toimii. Eli ei yritetä määrää vaan laatua.
Mikä on puolikas annos? Annoksia on muutamasta kymmenestä IUsta muutamaan sataan riippuen valmisteesta.Sharmander :) Mun 9kpl määrä saatiin puolikkaalla annoksella IVF lääkityspiikkejä. Kaikissa oli munasolu, ei ollut tyhjiä....
Solut olivat vaan raakoja hedelmöittyäkseen...tiedä oliko punktio liian aikaisin, vai lääkeannos väärä.
Nyt mulla on hiottu lääkitys, mikäli lähden uutta yriträmään.
Päivät 1-3 kantaa munasolun perimä ja sitten astuu muu perimä mukaan. Siinä kohtaa tulee herkästi katoa.
Auttaisiko tuohon kasvisruuan ongelmiin, jos ateriassa olisi enemmän proteiinia ja /tai rasvaa?Edelleen etoo jos ruokailusta yli 2h mutta siihenkin tuo kasvisruoka luultavasti syynä.
Edelleen etoo jos ruokailusta yli 2h mutta siihenkin tuo kasvisruoka luultavasti syynä.
Niimpä. Hankaliahan ne ja monesti eka hoito on monella hakuammuntaa.Sharmander :) Me saatiin siis yksi munasolu, joka lähti hedelmöittymään....ja sitten oli pysähtynyt about neljännen (4.) päivän kohdallle.Tää siis voi olla myös siittiöstä sitten, ettei jatkunut pidemmälle...
Mutta yhtä kaikki, klinikkaakin harmitti, että raakoja oli niin paljon.
Ja siis 1/2 annosta sain siitä mitä annoksia "tavallisesti" määräävät IVF-hoitoihin, näin sanoi lääkäri. Sanoi, ettei määrää normi määrää, koska mulla kierrossa ei ole ongelmia. Oon hirveen huono muistaan mitään annosmääriä piikeistä, mutta tosi vähän ainetta niihin tuli, kun piti piikittää.
Piikit ei yhtään innostais todellakaan, ekö vauvaa saisi helpommalla(?)
Auttaisiko tuohon kasvisruuan ongelmiin, jos ateriassa olisi enemmän proteiinia ja /tai rasvaa?
Millaisia kasvisruokia syöt?
Meillä on sekaruokaa, mutta olen lisännyt kasvisruokia ja evääksi otan lähes aina kasvisruokaa. Ei silti nälkä tule kovin nopeasti. Tilanne voisi olla toinen, jos olisi pitkään ilman lihaa ja kalaa.
Nämä kuulostaa oikein hyville oireille !Naama kukkii kun viimeistä päivää, edes teini-ikäisenä ei tällaista. Myöskään sitä sekaisin olevaa mahaa dpo6-8 ei ole tässä kierrossa. Maha kipeä ja turvonnut ja syytän tuosta osin toki tätä helevatan kasvisruokaa. Ei vaan tunnu mulle sopivan...
Lisään nämä oireet menkkojen alettua mun negaoirelistaan.
Mulla on nyt hiilarit melko pannassa radin vuoksi, joten oon siirtynyt lounaallaruokaisiin salaattteihin. Quinoa, linssit/pavut, kananmunat, feta, halloumi ja avocado sekä oliiviöljy/vinegretti kastikkeena pitää nälkää parhaiten, ja tarpeeksi kuituisia vihanneksia salaatissa pitää mahan toiminnassa. Raejuusto ja naposteluporkkanapussi välipalana toimii, on sekä kuitua että protskua. Aamulla ja illalla kreikkalaista jugurttia tai viiliä ja marjoja, lisänä kuivatut luumut just in case.Tänään vedin chili con carnea, salaattia ja pala halloumia. Melko ok.
Gluteeniton lihaton makaronilaatikko jossa parsa- ja kukkakaalia ei pitänyt yhtään nälkää.
Juusto curry riisillä ei pitänyt.
S kaupan boltsit oli hyviä ja ne toimi, on vaan liik prosessoitua mun makuun. Olisi kiva kokeilla tehdä omat.
Paahdettu karvissosekeitto piti hyvin mutta siihen livahti kyllä edellisen päivän pekonia rkl päälle.
Ongelma varmaan myös se, etten pysty syömään leipää juuri lainkaan reuman takia.
Minä laitan kasvissosekeiton päälle siemeniä, paahdettuja auringonkukan- ja pinjansiemeniä. Pitää aika hyvin nälkää.Tänään vedin chili con carnea, salaattia ja pala halloumia. Melko ok.
Gluteeniton lihaton makaronilaatikko jossa parsa- ja kukkakaalia ei pitänyt yhtään nälkää.
Juusto curry riisillä ei pitänyt.
S kaupan boltsit oli hyviä ja ne toimi, on vaan liik prosessoitua mun makuun. Olisi kiva kokeilla tehdä omat.
Paahdettu karvissosekeitto piti hyvin mutta siihen livahti kyllä edellisen päivän pekonia rkl päälle.
Ongelma varmaan myös se, etten pysty syömään leipää juuri lainkaan reuman takia.